Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Ervaringen met de losse HDT RECIEVER ?

74 posts in this topic

Omdat iemand van de mod's mijn oude draadje over de HDT ervaringen (ongevraagd) heeft omgedoopt in Live :crazy: ....maar ik (en vermoedelijk velen met mij) alleen benieuwd ben naar de werking van de losse HDT ontvanger, dus v.w.b. de FILE info (!)..open ik dit draadje.

Over Live problemen loopt dus een andere, ik wil dit dus gescheiden houden.

Ik wil graag weten van de bezitters van een losse HDT reciever....of er de laatste tijd nog problemen zijn met de verbinding(en) met de server, of dat alleen Live er last van heeft.....of na afloop van de *gratis* 6 maanden HDT, het abonnement goed loopt enz enz.

Ook al zal de losse HDT reciever eerdaags nergens meer te koop zijn, ik was en ben nog steeds een voorstander van deze mogelijkheid om de beste file info van NL (waar geen enkel ander Navigatiemerk aan kan tippen) in de auto binnen te krijgen. :sad:

Voor mij hoeft al die flauwekul van weerberichten, goedkope benzinepompen ect niet.

Graag jullie ervaringen.

PS:

(ik blijf van mening dat TT hier een misser heeft begaan, door de losse HDT ontvanger vaarwel te zeggen...waardoor men, als men alleen file info wil hebben, nu een XL Live of dure Go moet kopen) :wub:

Edited by BramvT

Omdat iemand van de mod's mijn oude draadje over de HDT ervaringen (ongevraagd) heeft omgedoopt in Live :crazy: ....maar ik (en vermoedelijk velen met mij) alleen benieuwd ben naar de werking van de losse HDT ontvanger, dus v.w.b. de FILE info (!)..open ik dit draadje.

Over Live problemen loopt dus een andere, ik wil dit dus gescheiden houden.

Ik wil graag weten van de bezitters van een losse HDT reciever....of er de laatste tijd nog problemen zijn met de verbinding(en) met de server, of dat alleen Live er last van heeft.....of na afloop van de *gratis* 6 maanden HDT, het abonnement goed loopt enz enz.

Ook al zal de losse HDT reciever eerdaags nergens meer te koop zijn, ik was en ben nog steeds een voorstander van deze mogelijkheid om de beste file info van NL (waar geen enkel ander Navigatiemerk aan kan tippen) in de auto binnen te krijgen. :sad:

Voor mij hoeft al die flauwekul van weerberichten, goedkope benzinepompen ect niet.

Graag jullie ervaringen.

PS:

(ik blijf van mening dat TT hier een misser heeft begaan, door de losse HDT ontvanger vaarwel te zeggen...waardoor men, als men alleen file info wil hebben, nu een XL Live of dure Go moet kopen) :wub:

Je kunt toch een oude ontvanger gewoon activeren met Hd traffic. Dan heb je alleen verkeersinfo.

Het wordt dadelijk anders als ze niet meer los te koop zijn. Dan ben je idd aangewezen op het hele "live" pakket.

Ik heb hier nog een werkende en een lege ontvanger. Moet daar dus zuinig op zijn denk ik. :wink:

Gr Fred

Je kunt toch een oude ontvanger gewoon activeren met Hd traffic. Dan heb je alleen verkeersinfo.

Het wordt dadelijk anders als ze niet meer los te koop zijn. Dan ben je idd aangewezen op het hele "live" pakket.

Ik heb hier nog een werkende en een lege ontvanger. Moet daar dus zuinig op zijn denk ik. :crazy:

Gr Fred

Wel binnen drie maanden na afloop van het abonnement anders lukt het volgens mij niet meer (is simkaart vervallen).

Edited by holyhead

Wil binnen drie maanden na afloop van het abonnement anders lukt het volgens mij niet meer (is simkaart vervallen).

Dat weet ik dus niet. Dat houdt dus in dat inderdaad uiteindelijk al die dingen verlopen als je niet op tijd bent, en je gedwongen wordt naar die live handel. :blink:

Gr Fred

Dat weet ik dus niet. Dat houdt dus in dat inderdaad uiteindelijk al die dingen verlopen als je niet op tijd bent, en je gedwongen wordt naar die live handel. :blink:

Gr Fred

Ik dacht dat ik het ergens had gelezen maar kan het niet meer terug vinden,

Ik dacht dat ik het ergens had gelezen maar kan het niet meer terug vinden,

Het zou zo maar kunnen dat ze dat al weer terug gedraait hebben.

Er verandert daar nl nog al eens wat op die site.

Gr Fred

Wel binnen drie maanden na afloop van het abonnement anders lukt het volgens mij niet meer (is simkaart vervallen).

Gr Fred

Dat zou dus met de ingebouwde sim van die live handel, hetzelfde probleem (kunnen) worden.

Ik heb hier nog een werkende en een lege ontvanger. Moet daar dus zuinig op zijn denk ik. :good:

Gr Fred

Helaas, de eerste reciever heb ik toen in de vuilnisbak geknikkerd...en de 2e is verkocht samen met mijn toenmalige TT. :blink:

Maar ik zit nog steeds in dubio of ik er nog eentje zal aanschaffen (zal ik wel snel moeten zijn), danwel er vanaf zien.

Ook de verhalen over Live stellen mij bepaald niet gerust :sad: ...daarom wil ik weten of dat met de losse HDT reciever ook zo is.

Ik moet er wel bijzeggen dat als je een goed werkende HDT in je auto hebt, wel steeds meer verpest bent (door het gemak van continue file info :wink: )....nu luister ik continue om het half uur (in de spits om het kwartier) naar BNR fileberichten en pas mijn route daar op aan, alleen is het zo balen dat als je bijvoorbeeld op de A9 zit richting Arnhem (zoals vanmiddag) je toevallig net moet horen dat er weer eens een lange file staat op de A2 richting Utrecht en de A1 Amersfoort niet in de fileberichten voorkomt....je dus die A1 pakt (en dan Barneveld Ede verder) en dan verderop er toch achter komt, je net zo goed gewoon de A2 had kunnen volgen omdat het daar ook weer vastloopt. :wink:

Maar vanmiddag had ik dus mazzel....en kon fluitend doorrijden....dat is helaas niet altijd zo. :sad:

Edited by BramvT

Dat zou dus met de ingebouwde sim van die live handel, hetzelfde probleem (kunnen) worden.

Maar ja hoe kom je daar achter. Ik dacht dat ik het met HDtraffic ergens had gelezen maar kan het niet meer terug vinden. Dat een simkaart vervalt na een aantal maanden als hij niet meer gebruikt wordt dacht ik is in ieder geval gebruikelijk bij mobiele telefoons. Maar misschien klets ik maar wat.

Maar ja hoe kom je daar achter. Ik dacht dat ik het met HDtraffic ergens had gelezen maar kan het niet meer terug vinden. Dat een simkaart vervalt na een aantal maanden als hij niet meer gebruikt wordt dacht ik is in ieder geval gebruikelijk bij mobiele telefoons. Maar misschien klets ik maar wat.

In der Box aller neuen LIVE Modelle ist ein Gutschein f

Met alle respect heren.....maar kunnen we het hier alleen hebben over de losse HDT reciever ? :yahoo:

Live en TMC e.d. zijn al draadjes voor.

Met alle respect heren.....maar kunnen we het hier alleen hebben over de losse HDT reciever ? :yahoo:

Live en TMC e.d. zijn al draadjes voor.

Dit is HDtraffic gerelateerd omdat ik wou weten hoelang je na beeindigen HDtraffic weer opnieuw kon activeren (ik dach binnen 3 maanden), hierbij kwam Live om te hoek.

Dit is HDtraffic gerelateerd omdat ik wou weten hoelang je na beeindigen HDtraffic weer opnieuw kon activeren (ik dach binnen 3 maanden), hierbij kwam Live om te hoek.

Oke Holyhead..ik begrijp het :good:

Zag trouwens net op de site van Halfords DIT : http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/Pro...roductId=114955 :good:

Jammer dat ze nu dicht zijn...maar maandag a.s. ga ik er snel eentje halen voor 25.- euro en dan even 2 weken wachten, gratis de nieuwe 8.40 kaart en (hopelijk :wink: ) 6 maanden ongestoord HDT :excl:

Kan het nog goedkoper zou je zeggen. :yahoo:

Oke Holyhead..ik begrijp het :excl:

Zag trouwens net op de site van Halfords DIT : http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/Pro...roductId=114955 :good:

Jammer dat ze nu dicht zijn, anders was ik op mijn snorbrommer even de stad in gegaan...maar maandag a.s. ga ik er snel eentje halen voor 25.- euro en dan even 2 weken wachten... gratis de nieuwe 8.40 kaart en (hopelijk :wink: ) 6 maanden ongestoord weer HDT :excl:

Kan het nog goedkoper, zou je zeggen. :yahoo:

Sorry...i.p.v. wijzigen drukte ik op de Quoteknop. :good:

Edited by BramvT

Oke Holyhead..ik begrijp het :wink:

Zag trouwens net op de site van Halfords DIT : http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/Pro...roductId=114955 :blink:

Jammer dat ze nu dicht zijn...maar maandag a.s. ga ik er snel eentje halen voor 25.- euro en dan even 2 weken wachten, gratis de nieuwe 8.40 kaart en (hopelijk :blush: ) 6 maanden ongestoord HDT :excl:

Kan het nog goedkoper zou je zeggen. :biggrin:

Goedkoper zal je ze niet vinden. Ik heb er net een zonder problemen geactiveerd, die ik bij een Go 630 had gekregen (GPSshop).

Goedkoper zal je ze niet vinden. Ik heb er net een zonder problemen geactiveerd, die ik bij een Go 630 had gekregen (GPSshop).

Dacht al, hoe komt tie nou aan een 620 ?. :biggrin:

Dacht al, hoe komt tie nou aan een 620 ?. :biggrin:

Ik had eerst een 720 van een zaak die jij nog wel eens noemt in Helmond. Bleek illegale software op te zitten (NC 8.450SE+kaart WE+CE 835.2419). Deze is retour gegaan en geld terug. Toen maar een 630 gekocht (bij GPSshop) die wel oke was.

Ik had eerst een 720 van een zaak die jij nog wel eens noemt in Helmond. Bleek illegale software op te zitten (NC 8.450SE+kaart WE+CE 835.2419). Deze is retour gegaan en geld terug. Toen maar een 630 gekocht (bij GPSshop) die wel oke was.

Hoezo ikke ? (geintje) .

P.S. Er staat een 620 in je handtekening. :biggrin:

Edited by germ

Hoezo ikke ? (geintje) .

P.S. Er staat een 620 in je handtekening. :blush:

Ja die winkel.

Zal effe veranderen, bedankt. :biggrin:

Edited by holyhead

Zo, gisteren dus mijn derde HDT reciever gekocht bij Halfords...echt een koopje, 25 euro - 6 mnd HDT - en over 2 weken de nieuwe 8.40 kaart gratis binnenhalen :unknw:

(Voucher was uiteraard nog dicht, meteen op hun toonbank even opengemaakt)

Vanmorgen aangesloten op de Go 630 en na ongeveer 30 seconden zoeken : CONTACT ! :good:

Meteen een rit Utrecht mee gereden en deed het goed....lijkt me ook wel handig om eens te vergelijken met de Live toestellen, wanneer wel en niet contact.

Weet alleen niet meer hoe je nu op je TT kon zien tot wanneer het abonnement geldig is (moet dus 10 Mei 2010 zijn) :blush: ...wil wel even zeker weten dat dit goed zit. (anders weer retour Halfords) :good:

Hij was geseald...maar in mijn herinnering was dit stevig plastic wat er omheen zit....dit was van dat dunne spul.

Edited by BramvT

Weet alleen niet meer hoe je nu op je TT kon zien tot wanneer het abonnement geldig is (moet dus 10 Mei 2010 zijn) :blush: ...wil wel even zeker weten dat dit goed zit. (anders weer retour Halfords) :unknw:

Hij was geseald...maar in mijn herinnering was dit stevig plastic wat er omheen zit....dit was van dat dunne spul.

Hoofdmenu, TomTom service, Mijn service.

Bij mij zat hij in een soort krimpfolie dus dat is wel goed. Tenslotte boffen we met zo,n collectors item.

Edited by holyhead

Vanmorgen aangesloten op de Go 630 en na ongeveer 30 seconden zoeken : CONTACT ! :blush:

Meteen een rit Utrecht mee gereden en deed het goed....lijkt me ook wel handig om eens te vergelijken met de Live toestellen, wanneer wel en niet contact.

Heel goed. :unknw: Houd wel rekening met up of down daten naar een andere NavCore.

(bij de ene maakt tie contact en bij de andere weer niet)

Edited by germ

Hoofdmenu, TomTom service, Mijn service.

Bij mij zat hij in een soort krimpfolie dus dat is wel goed. Tenslotte boffen we met zo,n collectors item.

Gevonden ja....tot 09 mei 2010, dus dat is in orde :blush:

Eigenlijk zouden we er nog eentje bij moeten kopen, zodat je volgend jaar Mei gewoon weer verder kan voor 4 euro p/m HDT en 2x p/j een gratis kaart. :good:

EDIT : Ja Germ...ik had er gisteren al een officieele NC (8.351) en uiteraard WE kaart op terug gezet en daar de HDT ontvanger op aangesloten.

Nooit een *bewerkte* NC nemen, dat is mij al eens gebleken in het verleden. :unknw:

Edited by BramvT

EDIT : Ja Germ...ik had er gisteren al een officieele NC (8.351) en uiteraard WE kaart op terug gezet en daar de HDT ontvanger op aangesloten.

Nooit een *bewerkte* NC nemen, dat is mij al eens gebleken in het verleden. :blush:

Om een voorbeeldje te geven, werkt een HD T Receiver op mijn One II N.E. met de *bewerkte* NC 9.004 niet,

maar weer wel met (bijvoorbeeld) een *bewerkte* NC 8.413 :unknw: