Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Ervaringen met de losse HDT RECIEVER ?

74 posts in this topic

Mijn nu goed werkende ontvanger doet het voor 6 maanden op zowel die van mijzelf( 730), als op die van mijn vrouw ( 930).

Maakt dus niks uit omdat het de ontvanger is die hd ontvangt en dus niet de Tt zelf.

Moet wel inloggen op die van mijn vrouw met mijn account.

Ik heb er hier nog een liggen die ik dus nog kan gebruiken na die 6 maanden van deze. Weet niet of hij werkt. Dat ga ik nu nog niet proberen natuurlijk.

Zie het dan wel.

Gr Fred

Edited by kombi-force-rotax

Ik heb er hier nog een liggen die ik dus nog kan gebruiken na die 6 maanden van deze. Weet niet of hij werkt. Dat ga ik nu nog niet proberen natuurlijk.

Zie het dan wel.

Gr Fred

Als hij maar NIET 1x is aangesloten geweest, want dan gaat de teller meteen lopen. (maar dat wist jij wel denk ik) :good:

Het zou weleens kielekiele kunnen worden, best kans dat TT over een tijdje de ontvangst via HDT ontvangers eruit gaat gooien (en dan alleen nog Live)...we hebben al eens meer rare sprongen van ze meegemaakt. :unknw:

Maar al zou je die van de Halfords alleen maar kopen (voor 25 euro), voor de nieuwe kaartvoucher...heb je het er ook al dik uit :blush:

Het zou weleens kielekiele kunnen worden, best kans dat TT over een tijdje de ontvangst via HDT ontvangers eruit gaat gooien (en dan alleen nog Live)...we hebben al eens meer rare sprongen van ze meegemaakt. :blush:

Alles kan maar de reeds aangesloten HDT,s zullen ze heus wel blijven ondersteunen. HDT maakt voor wat het verkeer (en weer) betreft gebruik van het totale pakket (live service). Wat nieuwkoop betreft worden de laatste voorraden HDT, s duidelijk gedumpt.

Ik las ergens in dit topic : "Kan het nog goedkooper?"

Jazeker. Halfords was al goedkoop met 24,99 , maar Dixons overtreft.

Voor

Ook vandaag op de weg gezeten (utrecht-tiel-nijmegen)....en al die tijd keurig contact met de server....op de terugweg files aan de andere zijde (A2 richting den Bosch) klopte goed, alleen verderop toen ik op de A2 bij Vinkeveen zat, stond er een vrij lange file en die zag ik nog niet op de kaart :pardon:

Ook vandaag op de weg gezeten (utrecht-tiel-nijmegen)....en al die tijd keurig contact met de server....op de terugweg files aan de andere zijde (A2 richting den Bosch) klopte goed, alleen verderop toen ik op de A2 bij Vinkeveen zat, stond er een vrij lange file en die zag ik nog niet op de kaart :pardon:

BERICHT v/d MOD-Admin :unknw: : dit is nu al de 2e keer dat het fout gaat met iets bijdragen hier, verschijnt er eerst een witte pagina, druk je op de knop TERUG en zie je hem 2x staan...geef dan ook de leden hier de mogelijkheid om hun eigen bijdrage (desnoods alleen de laatste) WEG te halen ! :good:

Edited by BramvT

En ook vanmiddag de hele tijd contact met mijn HDT reciever gehad....files klopten ook, voor zover ze op mijn route zaten.

En ook vanmiddag de hele tijd contact met mijn HDT reciever gehad....files klopten ook, voor zover ze op mijn route zaten.

ik betrap hem er wel eens op dat hij een file aangeeft die er niet staat. Dat zijn wel altijd stukjes van 1 min of zo.

Gisteren ook. Reed aan de andere kant en er zou in de tegenovergestelde richting een file staan maar niks hoor. Het was er zelfs niet druk.

Zo snel hij er was was hij nog geen 3 min later weer weg.

Gr Fred

Toevallig even veel vodafone-klanten bij elkaar op 1 wegdeel?

Ja dat denk ik dus ook, zeker omdat hij er dan al 3 min later niet meer aangegeven wordt.

Het zijn wel opvallend altijd erg korte file's. Heeft hier iemand op het forum ook ervaringen mee??

Verder heb ik het idee dat het eigenlijk wel goed werkt.

Gr Fred

ik betrap hem er wel eens op dat hij een file aangeeft die er niet staat. Dat zijn wel altijd stukjes van 1 min of zo.

Gisteren ook. Reed aan de andere kant en er zou in de tegenovergestelde richting een file staan maar niks hoor. Het was er zelfs niet druk.

Zo snel hij er was was hij nog geen 3 min later weer weg.

Gr Fred

Ja, dat had ik van de week ook...kwam vanaf Utrecht over de A2 en zag op de HDT balk een korte file (1 min) staan ter hoogte van het Rottepolderplein...dat was rond 14.00 uur of zo, ik dacht al...begint het gesodemieter daar NU al ? :yahoo:

Maar toen ik eenmaal de A9 zelf opreed, was ie opeens weer verdwenen....kan natuurlijk wel waar zijn, want op dat punt komen EN de A5 en A9 bij elkaar..EN gaat de A9 van 3 naar 2 rijstoken over.

Daar moet Eurlings ook maar snel een 3e rijstrook laten maken....het stuk A9 van R'plein tot de Wijkertunnel, daarna is de A9 weer even 3 baans om na Castricum weer 2 baans te worden. :blink:

Edited by BramvT

Als ik zo'n losse HDT Receiver haal bij Dixons, werkt deze dan ook in het buitenland, of alleen maar in Nederland?

Als ik zo'n losse HDT Receiver haal bij Dixons, werkt deze dan ook in het buitenland, of alleen maar in Nederland?

Alleen in Nederland.

Voor buitenland moet je

Vandaag was de file info van HDT een beetje laat met verversen....files stonden er al niet meer, terwijl je wel de streepjes op de kaart zag...vooral op de A2 (beide richtingen), ook op de A9 bij het RP'plein.

Wel heb ik, sinds ik deze reciever in werking heb gezet...vrijwel altijd contact met de server, heel soms even een paar minuten de uitroepteken.

Dus ook met deze derde HDT reciever ben ik best tevreden. :good:

Hoe krijg ik een HDT werkend?

Sofware is 8.415 op een XL IQ.

Hoe krijg ik een HDT werkend?

Sofware is 8.415 op een XL IQ.

Op de doos van de HDT staan o.a. de One XL en de XL 30 serie als geschikt, weet zo even niet wat de juiste navcore is voor die van jou (MOET een legale NC + kaart staan op je TT) :blush:

Jouw XL IQ is nog iets nieuwer dacht ik....dus je zou denken dat die er ook op moet werken ?

Vandaag heb ik toch een aantal keren vrij lange files zien staan op zowel mijn eigen route als de andere kant op (snel en N wegen)....en die werden niet aangegeven door HDT :smile:

Wel heb ik tot op heden geen klagen over de verbinding met de HDT server...mijn auto heeft het voordeel dat bij uitgeschakelde motor er gewoon spanning op de sigarenaansteker blijft staan, dus mijn HDT heeft 24 uur p/d verbinding. :wink:

Edited by BramvT

Ik heb bij Dixons zo'n HDT Receiver besteld. Maar in de handleiding die erbij zat, stond dat de HDT Receiver twee ledjes moest hebben, maar die zitten er bij mij niet op. Heb ik dan een andere versie, heeft iemand ook zo'n Receiver zonder lampjes?

Edit: Misschien voor de duidelijkheid: hij ziet er dus niet uit als in http://www.telpoint.nl/img/500_500/f81722b...8b82b854490.jpg. In plaats van die rode en blauwe delen, loopt het zwarte plastic bij mij gewoon door.

Edited by loekverhees

Ik heb bij Dixons zo'n HDT Receiver besteld. Maar in de handleiding die erbij zat, stond dat de HDT Receiver twee ledjes moest hebben, maar die zitten er bij mij niet op. Heb ik dan een andere versie, heeft iemand ook zo'n Receiver zonder lampjes?

Die zitten er echt wel op, maar die worden pas zichtbaar als je er stroom op zet via de sigarettenaansteker.

Rood voor de stroomaanvoer en een blauwe als er verbinding is met de server.

Gr Fred

Die zitten er echt wel op, maar die worden pas zichtbaar als je er stroom op zet via de sigarettenaansteker.

Rood voor de stroomaanvoer en een blauwe als er verbinding is met de server.

Gr Fred

Ah, oke, vandaar. :pardon:

maar die worden pas zichtbaar als je er stroom op zet via de sigarettenaansteker.

Gr Fred

Of via het stopcontact.

post-5611-1260008131_thumb.jpg

Of via het stopcontact.

Das ook een mogelijkheid, alleen verkopen ze niet zo'n lange verlengkabels als ik richting Amsterdam ga. :pardon: