Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Ervaringen met de losse HDT RECIEVER ?

74 posts in this topic

Das ook een mogelijkheid, alleen verkopen ze niet zo'n lange verlengkabels als ik richting Amsterdam ga. :pardon:

Hoeft ook niet, een ritje richting Amsterdam doe ik ook wel eens als ik thuiszit. :wink:

Vandaag was HDT weer redelijk op orde, het is tijdens de vakantie erg rustig op de weg...maar rond het middaguur reed ik van Utrecht richting Arnhem (A12) en in tegenovergestelde richting stond er een vrij lange file (ik schat 4 km)....en HDT gaf redelijk juist het begin en eindpunt aan van die file. :yahoo:

Dus het gaat zo te zien weer de goede kant op met ze. :angry:

En ADMIN : kan dit draadje OOK vastgezet worden....net als die over Live ervaringen ?

Edited by BramvT

Wij hebben mijn zwager een losse HD gegeven met Kerst en dat werkt volgens hem perfect gelukkig, alleen kan hij bij gebruik geen radio aan hebben, want die radio stoort dan heel erg en dat vindt hij jammer.

Is dat normaal of weet iemand hoe je die storing op de radio kunt voorkomen als je de losse HD-traffic gebruikt.

Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

Wij hebben mijn zwager een losse HD gegeven met Kerst en dat werkt volgens hem perfect gelukkig, alleen kan hij bij gebruik geen radio aan hebben, want die radio stoort dan heel erg en dat vindt hij jammer.

Is dat normaal of weet iemand hoe je die storing op de radio kunt voorkomen als je de losse HD-traffic gebruikt.

Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

Je hoort de hele tijd dat irritante gepingel op je radio. Het zelfde geluid al wannneer je je gsm te dicht bij de radio hebt. Logisch want in die ontvanger zit ook een sim kaart.

Hier was dat ook maar door hem wat te draaien was het zo goed als weg. Wat je ook nog kunt doen is de stroomvoorziening ergens anders vandaan te halen, van een punt dat verder van de radio weg is. Dat is bij mij ook mogelijk en toen was het helemaal weg.

Het gaat er om dat het kastje waar die 2 led's op zitten dus verder weg komt van je radio.

Ik heb er een verlengkabel voor gemaakt en die netjes weg gewerkt.

Gr fred

Edited by kombi-force-rotax

Je hoort de hele tijd dat irritante gepingel op je radio. Het zelfde geluid al wannneer je je gsm te dicht bij de radio hebt. Logisch want in die ontvanger zit ook een sim kaart.

Hier was dat ook maar door hem wat te draaien was het zo goed als weg. Wat je ook nog kunt doen is de stroomvoorziening ergens anders vandaan te halen, van een punt dat verder van de radio weg is. Dat is bij mij ook mogelijk en toen was het helemaal weg.

Het gaat er om dat het kastje waar die 2 led's op zitten dus verder weg komt van je radio.

Ik heb er een verlengkabel voor gemaakt en die netjes weg gewerkt.

Gr fred

En ik die paar maanden met HDT maar denken, waarom BNR radio af en toe zo stoorde...kwam er nu pas achter (dankzij deze bijdrage van je) dat de HDT reciever de boosdoener is....terwijl ik dat met de vorige niet had :unknw:

Ik haalde hem er van de week uit toen de radio weer stoorde en meteen was het weg....draaien hielp trouwens niet, storing bleef.

HDT liep vandaag (donderdag 7-01) weer behoorlijk achter qua info....en rond 17.00 had ik 15 minuten even geen contact, maar dat herstelde vanzelf weer.

Het punt was, dat ik rond 14.00 de A9 opdraaide richting Utrecht bij het Rottepolderplein en volgens HDT op zowel mijn route als de terugweg daar lange files stonden....dat bleek wel verderop zo te zijn, richting Wijkertunnel waar iets met een vrachtwagen was gebeurd....maar waar files zouden moeten staan, reed het verkeer rustig door en in mijn richting had ik helemaal geen oponthoud.

Dus voor vandaag even een minpunt voor HDT. :blush:

Inmiddels alweer een paar dagen gereden met HDT door heel NL, maar het valt mij op dat verversing van de info erg laat is...m.a.w. er staat soms een file ergens die HDT niet aangeeft...OF er zou volgens HDT een file moeten komen die allang weer is opgelost.

Ook krijg ik de piepjes niet meer te horen DAT er nieuwe file info is (om de zoveel minuten), terwijl ik dat wel aan heb staan :clapping:

Meer mensen dit opgevallen ?

:cool:

Inmiddels alweer een paar dagen gereden met HDT door heel NL, maar het valt mij op dat verversing van de info erg laat is...m.a.w. er staat soms een file ergens die HDT niet aangeeft...OF er zou volgens HDT een file moeten komen die allang weer is opgelost.

Ook krijg ik de piepjes niet meer te horen DAT er nieuwe file info is (om de zoveel minuten), terwijl ik dat wel aan heb staan :wink:

Meer mensen dit opgevallen ?

Na ruim een half jaar maar weer eens dit draadje updaten :

De laatste week gaat het weer de betere kant op v.w.b. de file aanduidingen van de HDT reciever....zowel gisteren als vandaag door heel NL gereden en moet zeggen dat het weer een beetje op de *gloriedagen* gaat lijken, tot ruim een jaar geleden....toen HDT (geen Live) vrij nauwkeurig de lengte en plaats van de files doorgaf.

Ik kwam eerder vanmiddag in een kleine file terecht op de A27 van Breda naar Utrecht, (zag dat het aan de andere kant al een puinhoop op de weg was, wat HDT ook aangaf)...duurde 4 minuten en toen kwam opeens op mijn route ook de melding van 1 minuut file, ondertussen was ik alweer aan het rijden....kijk, ZO willen we het zien.

Kan nog iets beter natuurlijk, maar een file die er net een paar minuten staat en nog geen km lang is...daar mogen ze bij TT van mij wel even over nadenken. :sad:

(3 minuten duurde een verversing toch ?)

Toen ik op de A2 terecht kwam richting A'dam...bleek er volgens de radio in totaal al iets van 23 km file te staan richting Den Bosch, dus ging ik al verder rijdende eens op mijn gemak kijken of dat ook klopte op de TT....op enkele stukken na niet (zoals t.h.v. Breukelen), waar ik WEL file zag staan maar niet op de TT werd weergegeven...zal dat wel te maken hebben gehad dat het soms wel en soms weer niet door kan rijden.

Maar er zit iig weer vooruitgang in....laten we hopen dat dit ook zo blijft :good:

Overigens had ik net de Helpdesk van TT aan de lijn, om de fout aan te kaarten v.w.b. de Voucher van de HDT, die mij gisteren een gratis Midden en OOST Europakaart gaf....de dame aan de lijn noteerde mijn emailadres (zag natuurlijk dat die kaart inderdaad maar gedownload was) en al binnen 5 minuten (!!) stond de WE 8.50 klaar in mijn TTHome. :dirol:

Dit zijn dus (vandaag) duidelijk 2 Positieve punten voor TT....dat ik 50 euro kwijt ben geraakt door de verkoop van mijn 630, daarna een 950 gekocht en nu weer een 630 heb....vergeef ik ze maar, heb mijn lesje weer geleerd en blijf lekker 630'en met de HDT reciever, want er is nog geen moment geweest dat ik GEEN contact met de server had.

Hmm, ik had blijkbaar iets te vroeg gejuicht. :unknw:

Vanmiddag passeerde ik de Belgische grens en dus na enkele km's het bekende driehoekje...na 3 uur kwam ik bij Breda NL weer binnen en normaal gesproken heb je dan binnen een paar km wel weer verbinding....maar nu bleef hij zoeken tot aan haarlem aan toe :sad:

Ook door even de HDT plug er uit te halen en na een paar seconden er weer in, hielp niet.

Iemand nog last gehad vandaag (dinsdag middag) van geen verbinding met de server ? :good:

Afkloppen op blank hout, zegt men wel.....maar de laatste paar weken heb ik elke dag meteen contact met de server (met de losse HDT)....en onderweg ook weinig storingen.

Qua filemeldingen is het niet meer zo up to date dan dat we in het verleden gewend waren. :biggrin:

Edited by BramvT

...

Qua filemeldingen is het niet meer zo up to date dan dat we in het verleden gewend waren. :biggrin:

Dat was mij ook opgevallen. Maar zou dat soms komen door de vakantie. Er is dan veel minder verkeer en dus Vodafone-Sims onderweg. En daarom minder nauwkeurige file informatie?

Dat was mij ook opgevallen. Maar zou dat soms komen door de vakantie. Er is dan veel minder verkeer en dus Vodafone-Sims onderweg. En daarom minder nauwkeurige file informatie?

Dat zou natuurlijk best kunnen ja....maar ook ver voordat de vakanties begonnen (dus rond Mei-Juni) was dat al zo.

Wie zich nog de (helaas op dit forum verdwenen) tests herinnert van de One XL HDT...weet dat wij toen goed te spreken waren over de juistheid van de filemeldingen, je kon bij wijze van spreken aan je HDT streepjes zien waneer je op de rem moest trappen. :excl:

En toen waren er nog maar relatief weinig losse HDT's in omloop (en Live bestond nog niet)...nu we ruim 2 jaar verder zijn en er (naar ik vermoed) veel meer TT's met Live rondrijden, plus sowieso al de Vodafone mobiele gebruikers...zou het toch i.i.g. net zo goed moeten werken als toendertijd.

Dus ik kan e.e.a. niet helemaal rijmen :biggrin:

Edited by BramvT

Wie zich nog de (helaas op dit forum verdwenen) tests herinnert van de One XL HDT...weet dat wij toen goed te spreken waren over de juistheid van de filemeldingen, je kon bij wijze van spreken aan je HDT streepjes zien waneer je op de rem moest trappen. :unknw:

Hier en daar worden ze nog steeds aangeboden.

http://www.digideals.nl/nl/meer-producten/...?ref=kieskeurig

Voor een paar euro meer heb je al een XL IQ Live.

Klopt, maar met die XL HD T ben je beter uit. Je maakt er wat mooi's van en als je hem zat bent,

ruil je hem in voor een 1005. :unknw: :smile:

Klopt, maar met die XL HD T ben je beter uit. Je maakt er wat mooi's van en als je hem zat bent,

ruil je hem in voor een 1005. :unknw: :smile:

Als dat zou kunnen. :rofl:

Na bijna 1 maand maar weer eens een ervaring plaatsen :

Ik moest vanochtend eerst naar een plaatsje dichtbij Koln zijn....uiteraard stopte HDT ermee toen ik de grens over was....die het overigens tot dat moment prima had gedaan.

4 uur later kwam ik weer terug de grens over (Arnhem), maar vanaf dat moment bleef HDT zoeken naar de server....ook al had ik de reciever een paar minuten uit de sigarettenaansteker gehaald, opnieuw in de TT geplugt...het maakte allemaal niks uit, ik kreeg geen verbinding meer. :happy:

Dit is mij ook al een keer overkomen toen ik uit Belgie terugkwam....zijn er nu meer mensen die dit met HDT hebben, of zelfs met Live ?

Vooral als je vanuit het oosten (of zuiden) NL weer binnenkomt en je naar de Randstad moet tegen spitstijd, wil je graag dat HDT het doet ! :yahoo:

Anderhalf jaar geleden hebben wij een TomTom One met losse HD receiver gekocht. In totaal heeft het 1 maand samen gewerkt. Al die tijd bezig met de klantenservice. Waar je overigens goed geholpen wordt over het algemeen. Heel vaak opnieuw opgestart, gereset, terug naar fabrieksinstellingen, nieuwe receiver, nieuwe TomTom, andere account, niets hielp. Uiteindelijk ben ik een paar weken geleden terug gegaan naar de winkel. Het verhaal uitgelegd, 2 cm aan geprinte emails meegenomen. Ik kon hem zo inleveren.

Ondertussen hebben we een TomTom XL Live gekocht, en daar ben ik tevreden over. Geen kabeltjes meer, gewoon een werkend apparaat.

Wat mij betreft kan ik het iedereen afraden. Maar dat is mijn ervaring. Misschien zijn er andere mensen wel gelukkig mee, dat hoop ik dan maar.

Anderhalf jaar geleden hebben wij een TomTom One met losse HD receiver gekocht. In totaal heeft het 1 maand samen gewerkt. Al die tijd bezig met de klantenservice. Waar je overigens goed geholpen wordt over het algemeen. Heel vaak opnieuw opgestart, gereset, terug naar fabrieksinstellingen, nieuwe receiver, nieuwe TomTom, andere account, niets hielp. Uiteindelijk ben ik een paar weken geleden terug gegaan naar de winkel. Het verhaal uitgelegd, 2 cm aan geprinte emails meegenomen. Ik kon hem zo inleveren.

Ondertussen hebben we een TomTom XL Live gekocht, en daar ben ik tevreden over. Geen kabeltjes meer, gewoon een werkend apparaat.

Wat mij betreft kan ik het iedereen afraden. Maar dat is mijn ervaring. Misschien zijn er andere mensen wel gelukkig mee, dat hoop ik dan maar.

Ik heb sinds een jaar of twee nu 4 a 5 losse HDT recievers gehad, maar dit soort problemen als jij heb ik nooit gehad...wel dus het (soms) niet opnieuw aanmelden als je NL weer binnenkomt :unknw:

Had je wel een legale kaart en vooral Navcore ?

Sommigen hebben zo'n SE navcore erop zitten en dan werkt hij vaak niet....ik heb dat ook weleens geprobeert.

Overigens deed hij het de volgende dag weer wel...al na 5 seconden zelfs.

Omdat ik deze zomer voor 1 week een Go 950 Live heb gehad, waar ik OOK geen Live verbinding mee kreeg, was dat ding dus eigenlijk waardeloos voor mij...aangezien de Go 630 en Go 950 qua navigeren totaal geen verschil uitmaken, ze hebben dezelfde processor (400 mhz), het enige duidelijke verschil tussen die 2 TT's is dat de 950 4gb intern heeft + EPT.

Ik zou weleens willen weten of degenen met LIVE ook dit soort problemen kennen, als ze uit Duitsland of Belgie terug in NL komen

Ik heb sinds een jaar of twee nu 4 a 5 losse HDT recievers gehad, maar dit soort problemen als jij heb ik nooit gehad...wel dus het (soms) niet opnieuw aanmelden als je NL weer binnenkomt :unknw:

Had je wel een legale kaart en vooral Navcore ?

Sommigen hebben zo'n SE navcore erop zitten en dan werkt hij vaak niet....ik heb dat ook weleens geprobeert.

Overigens deed hij het de volgende dag weer wel...al na 5 seconden zelfs.

Omdat ik deze zomer voor 1 week een Go 950 Live heb gehad, waar ik OOK geen Live verbinding mee kreeg, was dat ding dus eigenlijk waardeloos voor mij...aangezien de Go 630 en Go 950 qua navigeren totaal geen verschil uitmaken, ze hebben dezelfde processor (400 mhz), het enige duidelijke verschil tussen die 2 TT's is dat de 950 4gb intern heeft + EPT.

Ik zou weleens willen weten of degenen met LIVE ook dit soort problemen kennen, als ze uit Duitsland of Belgie terug in NL komen

Ja we hadden alles legaal en inderdaad als hij het weleens deed ook problemen terug over de grens.

met name Duitsland (rekken) .

Ik vraag me af waarom je al 4 of 5 ontvangers heb gehad dan gaat het ook niet echt soepel toch

...

Ik vraag me af waarom je al 4 of 5 ontvangers heb gehad dan gaat het ook niet echt soepel toch

Dat is omdat BramvT een echte Hollander is. :unknw: Hij zoekt elke keer een nieuwe ontvanger, die kost dan meestal tussen de 10 en 20 euro. En daarvoor heeft hij weer een half jaar verkeersinformatie. Dat kost dus minder dan de

Dat is omdat BramvT een echte Hollander is. :yahoo: Hij zoekt elke keer een nieuwe ontvanger, die kost dan meestal tussen de 10 en 20 euro. En daarvoor heeft hij weer een half jaar verkeersinformatie. Dat kost dus minder dan de

En vergeet de kaartgarantie niet. Bij elke receiver zit toch immers een voucher?

Klopt.....dus OF je hebt een laatste kaart gratis, of 6 maanden HDT.....en dat allemaal voor minder dan 2 tientjes. :unknw:

Maar dat zal ergens volgend jaar wel een keer afgelopen zijn, zodra de HDT recievers op zijn...tegen die tijd zien we wel weer, hoe dan verder.....