Sign in to follow this  
Followers 0
Goudswaard

Voucher kaart update bij HDT

90 posts in this topic

JA!! Krijg net mail, de kaart staat klaar.

Maar nu is m'n usb-kabeltje stuk. Morgen snel een nieuwe halen.

Dubbele update:

- nog een kabeltje gevonden in mijn archief

- kaart wordt nu gedownload

Toch geen Australie h

Hopelijk reageren ze op mijn mail.

Heb al reactie.

TomTom vraagt om de rekening van de XL IQ.

Waarom?

Kwee nie.

Zal de boel effe inscannen,en doorsturen.

tZal mij benieuwen wat de uitkomst is.

Heb al reactie.

TomTom vraagt om de rekening van de XL IQ.

Waarom?

Kwee nie.

Zal de boel effe inscannen,en doorsturen.

tZal mij benieuwen wat de uitkomst is.

Ik vermoed dat de Rakkertjes er ook achter zijn gekomen dat er op deze manier wel hele goedkope kaartupdates worden weggegeven. In principe werkt de activatiecode voor elk apparaat, en niet enkel voor de bedoelde apparaatjes.

Eigenlijk zou enkel de rekening van de HDT receiver voldoende moeten zijn, want daar zit het probleem in. En niet in jouw XL IQ.

Ik vermoed dat de Rakkertjes er ook achter zijn gekomen dat er op deze manier wel hele goedkope kaartupdates worden weggegeven.

Enerzijds is dat natuurlijk ook zo.

Maar aan de andere kant zorgd TomTom daar natuurlijk ook zelf voor.

Ik vermoed dat ze nog een grote voorraad van die HDT's hebben.

Die moeten natuurlijk ook nog even verkocht worden.

En juist deze verkopers melden niet,dat het om een andere kaart gaat,dan de bedoeling eigenlijk is.

Misschien heeft TomTom er bewust voor gekozen,door niet die dingen zelf te verkopen,deze manier van afhandeling.

Het is eigenlijk met alles zo.

Ze weten namelijk drommels goed,dat niet iedereen belt,danwel contact opneemd.

En elk verkocht HDT is er

Ik vind het trouwens ook jammer dat zo'n HDT zelf niet werkt,althans niet op een XL IQ.

Vind het ook vreemd,dat de medewerker van de helpdesk ,daar geen antwoord op geeft.

Zou betekenen,dat die er ook geen snars van begrijpt.

Moet/mag schijnbaar alleen maar activaties goedkeuren.

Ik vind dat zelfs zeer vreemd...want als ik kijk op de 2 dozen hier van de HDT, dan zie je de gewone XL en de XL 30 serie erbij staan, waar hij geschikt voor is...terwijl de XL IQ toch een nieuwer model is, zou je zeggen. :biggrin:

Denk dat je moet gaan vogelen met een officieele Navcore van bijvoorbeeld een XL 30...die van de site van TT downloaden..op een SD kaart zetten waar je kaart ook al op staat en dan eens kijken wat hij doet ?

Edited by BramvT

Zou dat te maken hebben met het feit dat er sinds die tijd meerdere apparaten op de markt zijn waar hd in zit?

Maar goed, de HD traffic ontvanger werkte ook niet met mijn apparaat. Maar ik had toevallig een collega die vroeg of ik zo'n ding had liggen. Hij was die onvoorspelbare files zat. En ja, dat had ik. Heb hem de alleen receiver verkocht. Meer had hij niet nodig, want zijn kaart was al recent. En voila, de kaart voucher ingeleverd voor het apparaat in mijn handtekening. En na wat heen en weer gemail ivm de verkeerde kaart, staat de goede kaart er nu op! :biggrin:

Zou dat te maken hebben met het feit dat er sinds die tijd meerdere apparaten op de markt zijn waar hd in zit?

Maar dat is weer een andere XL....die met ingebouwde HDT SIM...denk niet dat die gaat werken nee, met een losse HDT ontvanger....die heeft ook weer (naar ik vermoed) een aangepaste NC voor ingebouwde SIM>

Maar de types XL zonder Vodafone SIM zouden toch allemaal moeten werken met een losse HDT, zelfs de oer XL is er blijkbaar geschikt voor, terwijl de One v2 er weer niet op werkt...TT is soms erg onvoorspelbaar. :biggrin:

Ik vermoed dat de Rakkertjes er ook achter zijn gekomen dat er op deze manier wel hele goedkope kaartupdates worden weggegeven.

Nou, dat weet ik wel zeker (ze hadden ze beter plat kunnen walsen) . :biggrin:

Maar wij varen er wel bij. :unsure:

Vogens de instructies op de voucher zou je zelf een voor je TomTom geschikte kaart kunnen selecteren. In de praktijk krijg je een midden en oost Europakaart aangeboden.

Dat is vreemd omdat de voucher tweetalig is. Engels en Nederlands. Daar hoort in ieder geval de aangeboden kaart niet bij. Het zal wel een foutje in de software bij TomTom of in TomTom Home zijn.

Edited by N.P.S

In de praktijk geen probleem met het binnenhalen van een kaart (die voucher, trek ik door de plee) . :biggrin:

Maar dat is weer een andere XL....die met ingebouwde HDT SIM...denk niet dat die gaat werken nee, met een losse HDT ontvanger....die heeft ook weer (naar ik vermoed) een aangepaste NC voor ingebouwde SIM>

Maar de types XL zonder Vodafone SIM zouden toch allemaal moeten werken met een losse HDT, zelfs de oer XL is er blijkbaar geschikt voor, terwijl de One v2 er weer niet op werkt...TT is soms erg onvoorspelbaar. :biggrin:

Ja, dat weet ik. Maar ik bedoel sinds dat er meerdere apparaten zijn waar een SIM in zit en de losse ontvanger misschien toch niet het gewenste kassucces is, TT is gestopt met het combineren van de TT en HD ontvanger. Kijk maar naar de range apparaten die niet meer worden ondersteund. De nieuwe TT XXL, de laatste One XL, de laatste One.

terwijl de One v2 er weer niet op werkt... :biggrin:

Ech wel (als je mij niet gelooft, kunnen o.a. een holyhead, Ronk en huib het wel bevestigen) .

Edited by germ

Ech wel (als je mij niet gelooft, kunnen o.a. een holyhead, Ronk en huib het wel bevestigen) .

Officieel heb ik het over...niet een SE of *bewerkte* navcore.

Op de HDT doos staat alleen de One v3 en hogere types Go.

Ik had trouwens ongeveer een jaar geleden een One v2 gekocht, zoals je wellicht nog weet en daar deed hij het ook niet op.

Edited by BramvT

Ik had trouwens ongeveer een jaar geleden een One v2 gekocht, zoals je wellicht nog weet en daar deed hij het ook niet op.

Daarom doet tie het ook niet.

Weet ik.

Weet ik ook.

:wink:

Op mijn One V2 (new edition) voorzien van NC 8.010.9369.HDT werkte HDT prima. Dezelfde NC heb ik ook op de One (eerste) gezet en daar werkte hij ook. Op de One V2 heb ik zelf 3 maanden terug nog mijn abbo opnieuw geactiveerd nadat het abbo al 2 maanden was afgelopen. De originele Navcore gebruikt en geen SE versie.

Op mijn One V2 (new edition) voorzien van NC 8.010.9369.HDT werkte HDT prima. Dezelfde NC heb ik ook op de One (eerste) gezet en daar werkte hij ook. Op de One V2 heb ik zelf 3 maanden terug nog mijn abbo opnieuw geactiveerd nadat het abbo al 2 maanden was afgelopen. De originele Navcore gebruikt en geen SE versie.

Ah, oke....maar toen ik in het bezit was van die One v2 (ongeveer een jaar geleden)...bestond die NC volgens mij nog niet, heb daar op het JouwNav forum nog vragen over gesteld :wink:

Ik kan de werking van HDT op een one V2 helaas niet bevestigen.

Stomweg omdat ik er geen heb.

Van anderen weet ik dat het wel werkt.

IQ en rijbaanbegeleiding werkt wel prima op de one V2 :wink:

groeten Ron

Vogens de instructies op de voucher zou je zelf een voor je TomTom geschikte kaart kunnen selecteren. In de praktijk krijg je een midden en oost Europakaart aangeboden.

Ik vermoed dat het nog een beetje anders zit.

ik denk namelijk dat bv halfors een zootje heeft opgekoch in Duitsland.

Hoe kan je anders verklaren namelijk,dat de kaartupdate van Midden en Oost Europa is.

anderzijds is dat natuurlijk ook weer vreemd.

Hoeft een Duitser dan niet met vakantie naar Renesse of Texel?

Ik vind het ook vreemd,dat de vouchercode deze kaarten kaarten selecteerd.

Ik vind het

Op mijn One V2 (new edition) voorzien van NC 8.010.9369.HDT werkte HDT prima. Dezelfde NC heb ik ook op de One (eerste) gezet en daar werkte hij ook.

Als ik verder wil met mijn XL IQ,wat op zich een moi device is,en waarop ik nu een nachtweergave heb,die ik zelfs leuk vind,dan zal ik toch met HDT verder moeten.

In ieder geval voor het inneland.

In het buitenland,weet ik niet of dat dingetje daar werkt.

TMC in het buitenland op een TomTom XL IQ is ook geen alternatief.

Dat stelt geen moer voor.

Geeft een file weer,die er niet is,en een file ,donderdagavond voor de Elbetunnel van 7 kilometer,melde het niet eens.

daar sta je dan met je goed fatsoen,en een TomTom XL IQ voor de tunnel te koekeloeren.

gelukkig kon ik eraf,en via het centrum,richting de Elbebr

Als ik verder wil met mijn XL IQ,wat op zich een moi device is,en waarop ik nu een nachtweergave heb,die ik zelfs leuk vind,dan zal ik toch met HDT verder moeten.

In ieder geval voor het inneland.

In het buitenland,weet ik niet of dat dingetje daar werkt.

Een ding is zeker HDT werkt alleen in het land waar je hem gekocht hebt en niet daar buiten. Dus HDT gekocht in Nederland alleen in Nederland en HDT gekocht in Duitsland alleen in Duitsland.

De tekst op/bij het pakket is in het Nederlands en Engels. Dat wijst ook niet op een Duitse oorsprong van het pakket.