Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom kondigt HD Traffic 3.0 aan

80 posts in this topic

Gepubliceerd Nieuws:

TomTom kondigt HD Traffic 3.0 aan

TomTom heeft de real-time verkeersinformatiedienst HD Traffic verbeterd. In versie 3.0 zouden het bereik en de accuratie sterk vergroot zijn.

Klik op de kop om het artikel te lezen...

Klik op 'REAGEREN' om een reactie op dit artikel te geven...

Ik neem aan dat gebruikers van de losse HD Traffic unit deze update ook krijgen?

Of is het enkel voor de live versie's?

Dit geldt voor alle gebruikers van HD Traffic. Versie 3.0 van deze dienst gaat over de wijze waarop TomTom de info vergaart en aanbiedt aan de abonnees. Er is geen onderscheid met betrekking het device waarop het abonnement betrekking heeft, ook maakt het geen verschil hoe je HD Traffic ontvangt (rechtstreeks via het device of via de CLA).

Overigens had ik vorige week al het idee dat er op meer plaatsen files op N-wegen en in grotere steden wordt gemeld. Hetzelfde gevoel (lastig concreet vast te stellen) had ik bij meldingen op verbindingswegen op verkeersknooppunten.

Helaas is het in HD Traffic nog steeds niet gelukt om een goed onderscheid te maken tussen de hoofdrijbaan en de parallelrijbaan. Lastig op bijvoorbeeld de A16 bij Rotterdam, de A12 bij Utrecht, de A27 ten noorden van Gorinchem, etc.

Dit geldt voor alle gebruikers van HD Traffic.

...............

Overigens had ik vorige week al het idee dat er op meer plaatsen files op N-wegen en in grotere steden wordt gemeld. Hetzelfde gevoel (lastig concreet vast te stellen) had ik bij meldingen op verbindingswegen op verkeersknooppunten.

Ah...ik zal dat de komende dagen eens extra in de gaten gaan houden :rolleyes:

De fijnmazigheid is duidelijk nog niet doorgedrongen tot de A27 bij Gorinchem. Volgens HD-traffic was staat er vanavond weer geen steeds geen file op de hoofdrijbaan. Ik stond toch echt stil...

Hopelijk hebben ze de black-spot bij de aansluiting van de A2-A12 (richting Arnhem) wel opgelost. Dat is een mooie omrij-route als de A27 bij Houten vast staat. Op dit aansluiting heb ik ook al de nodig keren vast gestaan terwijl er volgens TomTom geen file stond.

Gebrek aan "dekking" zien we ook op verbindingswegen bij knooppunten. Wanneer je vanaf de A15, komend uit oostelijke richting, bij Gorkum de A27 in zuidelijke richting op wilt sta je vast op de verbindingsweg (een 270-graden bocht) maar ziet HDT dat niet. Omleidingen via de A15 waarbij je bij Gorkum op de A27 aansluit worden daarom wel eens te optimistisch ingeschat, in de praktijk blijkt een dergelijke omleiding vaak niet sneller.

Ook bij die bocht (A15-A27) heb ik me een aantal keer laten verrassen door TomTom. Dat is inderdaad ook een omleiding die je met enige voorzichtigheid moet nemen (eigenlijk alleen als de A27 voor knooppunt Gorinchem vaststaat.... Hopelijk wordt het beter in HD Traffic 3.1 :smile:

Maar goed we moeten niet al te hard klagen. HD Traffic heeft ook de nodig file-uren bespaard

Maar goed we moeten niet al te hard klagen.

HD Traffic heeft ook de nodig file-uren bespaard

En zo is het maar net....hoe lang bestaat HDT nu eigenlijk, net 2 jaar ? :good:

Maar door draadjes over ervaringen met HDT op dit forum, hoop ik dat de heren technici van TT meelezen en er iets mee doen. :smile:

We dwalen ff af geloof ik :smile:

Niemand hoeft eigenlijk iets te doen om die update te kunnen gebruiken. Dat gaat dus vanzelf als ik het goed begrijp was mijn vraag. Ook de gebruikers van de losse ontvangers.Klopt dit.

Dat de hdt niet feilloos is dat zal denk ik altijd wel blijven. Helemaal 100% waterdicht te krijgen zal niet mee vallen.

Gr Fred

We dwalen ff af geloof ik :smile:

Niemand hoeft eigenlijk iets te doen om die update te kunnen gebruiken. Dat gaat dus vanzelf als ik het goed begrijp was mijn vraag. Ook de gebruikers van de losse ontvangers.Klopt dit.

Gr Fred

Dat klopt tenslotte is HDtraffic (losse ontvanger) tegenwoordig een onderdeel van Liveservice.

Maar goed we moeten niet al te hard klagen. HD Traffic heeft ook de nodig file-uren bespaard

Eens, ten opzichte van TMC is het een hele verbetering. Ik gebruik HDT vooral op mijn vaste routes om te kijken welke route het handigste is. Daarbij is met name de dekking van de N-wegen essentieel. En als je de "minpunten" kent, kan je daar rekening mee houden.

Ik vraag me af wat er nu exact verbeterd is. Zijn er simpelweg meer Vodafone-simkaarten in omloop gekomen? Is de locatiebepaling en/of de bewegingsdetectie nauwkeuriger geworden?

Of is het van alles een beetje, waardoor men nu van een update mag spreken?

Ik vraag me af wat er nu exact verbeterd is. Zijn er simpelweg meer Vodafone-simkaarten in omloop gekomen? Is de locatiebepaling en/of de bewegingsdetectie nauwkeuriger geworden?

Goede vraag :smile:

Zou ik ook wel eens willen weten.

Het komt er iig op neer dat je niks hoeft te veranderen. Ook de mensen met een losse ontvanger doen mee. :good:

Het gaat dus vanzelf.

Gr Fred

Laten we het houden op: van alles een beetje, plus een marketingsausje :smile: 't Is hoogseizoen voor de PND-producenten...

Laten we het houden op: van alles een beetje, plus een marketingsausje :smile: 't Is hoogseizoen voor de PND-producenten...

Dit is de meest veilige aanduiding.

Wat ik merk, is dat er nagenoeg geen melding meer komt dat ik geen verbinding met de TT server meer kan krijgen.

Enige weken deden de rakkertjes voorkomen dat het licht in hun computerzaal was uitgevallen en dat we daardoor ons abonnement met 1 dag kosteloos werd verlengd (wat ik overigens tot op de dag van vandaag nog niet heb kunnen zien).

Wellicht was er wat anders aan de hand. Het kan natuurlijk ook toeval zijn......

Een betere dekking heb ik nog niet waar kunnen nemen.

Het zal idd van alles een beetje zijn, van het

Ik heb er nu dik een weekje mee rondgetoerd,en ik moet zeggen ik ben er erg over te spreken.

Waar kan ik vinden met welke versie HDT ik werk?

Ik kan het nergens vinden. Ook kan ik me niet herinneren dat ik daarvoor een update heb gekregen.

Of zit het alleen op de server?

:smile::good:

Ik kan het nergens vinden. Ook kan ik me niet herinneren dat ik daarvoor een update heb gekregen.

:smile::good:

Volgens mij gebeurt dat automatisch en hoef je zelf dus niets te doen.

Er zijn geen aparte versies volgens mij, HDT is gewoon HDT. TT noemt het gewoon 3.0. Wanneer er weer 1.000 abo's bij zijn gekomen kunnen ze het wel 4.0 o.i.d. gaan noemen...

Het hele HD-Ttraffic gebeuren zal ongetwijfeld verbeteren naarmate er meer abbo's worden afgesloten, maar toch kan ik, na dit topic nog eens doorgelezen te hebben, de term 'publiciteitsstunt' niet uit m'n hoofd zetten. Bart Wijnen gaf dat ook al min of meer aan, enkele berichten hierboven.

:pardon: :pardon:

Zit alleen op de Server. Er komt een wijziging en dan geven ze het een ander versienummer. Ze hadden het eigenlijk niet hoeven te vertellen maar kennelijk wil TomTom wat aan de weg timmeren om hun produkt te promoten.

En zo is het maar net....hoe lang bestaat HDT nu eigenlijk, net 2 jaar ? :good:

Maar door draadjes over ervaringen met HDT op dit forum, hoop ik dat de heren technici van TT meelezen en er iets mee doen. :wink:

De Traffic service bestaat veel langer. Eerst als gewone Traffic, later als HD Traffic. Ik ben (eigenlijk: was, maar daar kom ik zo op terug) gebruiker van het eerste uur. Perfect systeem: heeft in het verleden ook mij vele uren vertraging bespaard. :biggrin:

HDT krijgt de info niet alleen van de HDT gebruikers, maar van