Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom kondigt HD Traffic 3.0 aan

80 posts in this topic

Wat ik merk, is dat er nagenoeg geen melding meer komt dat ik geen verbinding met de TT server meer kan krijgen.

Was ik de laatste weken vol lof over de verbinding van de HDT reciever (had beter niks kunnen zeggen :biggrin: ).....gisteren moest ik naar een plaatsje in Zeeuws Vlaanderen (vlakbij de grens met Belgie..Nieuw-Namen heet het) en reed door de Liefkenshoektunnel....dus een klein stukje door Belgie heen om daarna weer het NL'se deel van Zeeuws Vlaanderen in te gaan...uiteraard kwam er de uitroepteken van HDT dat er geen verbinding was (dus geen HDT ontvangst)...op de terugweg wachtte ik tot ik weer in NL terug was (mobieltje had weer gewoon bereik).....maar het duurde maar en duurde maar met zoeken, totdat de HDT balk opeens helemaal verdween :yahoo:

Ik trok de laadstekker eruit van de HDT en na een minuut er weer in....even kwam de balk tevoorschijn, maar verdween weer na een minuut.

Ik loste dit op door ook de reciever zelf uit de sigarenaansteker te halen, 2 minuten wachten....daarna eerst de reciever er weer in en daarna pas weer de stekker in de TT....en toen bleef de balk staan en kreeg ik continue HDT ontvangst.

Dit speelde zich af rond 16.00 uur....iemand dezelfde problemen gehad rond die tijd ?

Tevens kan dit een oplossing zijn als het jullie eens overkomt.

Edited by BramvT

Ik denk dat vooral in de grensstreek de Belgische providers meer vertegenwoordigd zijn en krachtiger.

Moet je maar eens kijken op je mobieltje.

Een NL-HDT ontvanger zal het daar dus sneller af laten weten, Live HDT niet.

Edited by movent

Ik denk dat vooral in de grensstreek de Belgische providers meer vertegenwoordigd zijn en krachtiger.

Moet je maar eens kijken op je mobieltje.

Een NL-HDT ontvanger zal het daar dus sneller af laten weten, Live HDT niet.

Tsja....maar je verwacht toch eigenlijk dat als zelfs dat wrakke T Mobile (waar ik over 2 maanden Godzijdank vanaf ben en weer KPN heb) alweer contact met NL heeft....Vodafone (HDT) zeker weer signaal heeft !

Ik was terug aan het zakken richting Bergen op Zoom en wilde daarna onder het rijden kunnen bekijken of ik via Utrecht en dan A9 moest gaan, of via R'dam.

Want het was donderdag weer een lekkere puinhoop tijdens de avondspits (meer dan 400 km hoorde ik)...ik gokte maar via R'dam (kortse route ook nog) en dan bij Den Haag via binnendoor Wassenaar, Katwijk afzakken naar Haarlem.

Want op de A4 stond maar liefst 12 km of zo. :biggrin:

In dat soort situaties wil je natuurlijk wel een goed werkende HDT hebben, nietwaar ?

Goh, ik weet niet hoor: Zou het kunnen dat er storing zat of had ik gewoon problemen met mijn apparaat? Situatie: woensdag tussen 14u00 en 16u30 van Duitsland, via Nederland naar Antwerpen gereden. In Duitsland, geen probleem met Live services, ga grens over met Nederland en boef, live services foetsjie, ga belgische grens over en tijdje later terug Live services.

Intussentijd dus zelfde probleem als hierboven beshreven: balk komt even tevoorschijn, zoekt precies en dan symbooltje van "geen netwerk"... Als je bij netwerkstatus gaat kijken dan zie je daar de TT de hele tijd verbinding maken met het netwerk, je ziet dan aantal streepjes mbt netwerk maar blijft dan zeggen " verbinding maken".

Aan en uitzetten helpt niet.

Ik heb een TT750

Voor alle duidelijkheid: maandag de reis in omgekeerde richting gedaan en toen in de drie landen wel netjes Live services. Maw het kan dus wel werken en weet dus niet of het aan het toestel zelf ligt, dan wel aan het netwerk.

Gisteren (vrijdag) dan in Belgi

Ik was terug aan het zakken richting Bergen op Zoom

via R'dam (kortse route ook nog) en dan bij Den Haag via binnendoor Wassenaar, Katwijk afzakken naar Haarlem.

Afzakken is naar beneden... jij zakt omhoog... !! hahaha

Edited by huib

Zijn er meer gebruikers die deze discussie met TomTom hebben of kennen of ook zouden willen zien dat HDT ook functioneert op een PDA phone ?

Die zijn er natuurlijk hele hordes, denk ook maar eens aan de gebruikers van de TomTom applicatie op iPhone. Ik ben er van overtuigd dat voor iPhone HD Traffic binnen een half jaar tot een jaar (hopelijk een stuk eerder, trouwens) beschikbaar zal zijn. TomTom kan daarin niet achter blijven op de concurrentie.

Het lijkt mij niet vreemd dat TomTom er voor kiest om -in dit geval-

Volgens mij zijn de HD Traffic verfijningen al een paar maanden aan de gang. In plaats van alleen op de grote doorgaande routes door een stad als Amsterdam (s100 t/m s119) krijg ik nu ook filemeldingen bij normale straten, zoals de van Baerlestraat :clapping: . Een hele verbetering, want dit soort straten waren juist jarenlang mijn escape routes, waarop ik dan vaak alsnog in een fuik liep.

Overigens valt me ook op dat HD Traffic sinds een maand of 3 uitstekend functioneert. Vanaf aanschaf maart 2008 duurde het vaak minimaal 10 minuten (en het laatste jaar na meerdere gedwongen resets en foefjes zoals de TT pas aanzetten nadat je motor is gestart, anders deed HD het al sowieso niet...) voordat ik ontvangst kreeg.

De overstap van TMC in het buitenland (ik heb nog een losse HD receiver voor mijn GO930 en dus geen live services) naar HD in NL is na de grens te passeren nog steeds een moeilijke voor TT. Het apparaat ziet het blijkbaar als vreemdgaan, want zwijgt uit protest tot thuiskomst in Amsterdam... :sad:

Kortom: nu wel een stuk tevredener dan voorheen :good: ! Hoop dat de laatste bugs er spoedig uit gaan.

Ik was gisteren ook in Belgie, tussen 10.00 en 14.00 geen problemen, mijn enige probleem is Duistland...

Mijn conclusie is dat het Roamen gewoon niet goed functioneert, en TomTom notabene de producent van dit geheel kan het niet eens oplossen... kiezersbedrog dus, ik was nog van plan via PDASHOP mijn TT te retourneren en om een nieuwe 950 te kopen... helaas ook daar zie ik problemen mee in de diverse fora....

Een groot voordeel zie ik echter wel, als TomTom het rekeningrijden gaat regelen (kastje inde auto) ben ik hun klant, hahaha want het werkt voor geen meter en dan heb je 3 weken vrijstelling.... ik weet uit betrouwbare bron dat diverse Lease maatschappijen om die reden ook met TT in zee willen gaan... dus aandelen kopen dan verdien je nog wat terug ;-)

Goh, ik weet niet hoor: Zou het kunnen dat er storing zat of had ik gewoon problemen met mijn apparaat? Situatie: woensdag tussen 14u00 en 16u30 van Duitsland, via Nederland naar Antwerpen gereden. In Duitsland, geen probleem met Live services, ga grens over met Nederland en boef, live services foetsjie, ga belgische grens over en tijdje later terug Live services.

Intussentijd dus zelfde probleem als hierboven beshreven: balk komt even tevoorschijn, zoekt precies en dan symbooltje van "geen netwerk"... Als je bij netwerkstatus gaat kijken dan zie je daar de TT de hele tijd verbinding maken met het netwerk, je ziet dan aantal streepjes mbt netwerk maar blijft dan zeggen " verbinding maken".

Aan en uitzetten helpt niet.

Ik heb een TT750

Voor alle duidelijkheid: maandag de reis in omgekeerde richting gedaan en toen in de drie landen wel netjes Live services. Maw het kan dus wel werken en weet dus niet of het aan het toestel zelf ligt, dan wel aan het netwerk.

Gisteren (vrijdag) dan in Belgi

Afzakken is naar beneden... jij zakt omhoog... !! hahaha

Ik zat er al op te wachten.....maar ik ga heen naar het zuiden en zak terug naar huis :clapping:

Tenzij jij naar je huis terugklimt :good:

uiteraard kwam er de uitroepteken van HDT dat er geen verbinding was (dus geen HDT ontvangst)...op de terugweg wachtte ik tot ik weer in NL terug was (mobieltje had weer gewoon bereik).....maar het duurde maar en duurde maar met zoeken, totdat de HDT balk opeens helemaal verdween :clapping:

Ik trok de laadstekker eruit van de HDT en na een minuut er weer in....even kwam de balk tevoorschijn, maar verdween weer na een minuut.

Ik loste dit op door ook de reciever zelf uit de sigarenaansteker te halen, 2 minuten wachten....daarna eerst de reciever er weer in en daarna pas weer de stekker in de TT....en toen bleef de balk staan en kreeg ik continue HDT ontvangst.

Dit speelde zich af rond 16.00 uur....iemand dezelfde problemen gehad rond die tijd ?

Tevens kan dit een oplossing zijn als het jullie eens overkomt.

Dit feit kan ook te maken met hetgeen dat in je HDT een SIM zit,en dat deze NIET automatisch een andere provider zoekt.

Oplossen kun je dit door de sticker van de HDT te halen.

Daaronder zie je een "palletje" zitten.

Indrukken,en de kap eraf schuiven.

Dan zie je de SIM card zitten.

Deze eruit halen,en in een telefoon stoppen.

Dan met je telefoon naar "instellingen" gaan,en daar Operatorselectie op automatisch zetten.

afsluiten.

telefoon weer uitzetten,SIM eruit en terug zetten in de HDT.

Nu zou het overal automatisch naar een provider moeten zoeken.

Zoals jij het doet,kan ook.

het is in feite hetzelfde als met een telefoon.

Uitzetten en weer laten zoeken.

Ik denk dat het SIM card gerelateerd is,omdat de HDT in principe eerst voor nederland was bedoeld,en dat er op die manier geen provider noodzakelijk was.

SIM eruit en terug zetten in de HDT.

Nu zou het overal automatisch naar een provider moeten zoeken.

Ik denk dat het SIM card gerelateerd is,omdat de HDT in principe eerst voor nederland was bedoeld,en dat er op die manier geen provider noodzakelijk was.

Dat zou kunnen zoals je zegt maar ik heb het even geprobeerd en standaard staat de sim op automatisch. Dus mag je aannemen dat het bij alle Sims is van de HDT ontvangers.

Edited by holyhead

Dit feit kan ook te maken met hetgeen dat in je HDT een SIM zit,en dat deze NIET automatisch een andere provider zoekt.

.........................

Ja....lijkt me een stuk makkelijker te doen bij 120 km p/u. :wink:

En je weet, in mijn werk even stilstaan...is er niet bij, hooguit een bak koffie langs de weg pakken, in de bekerhouder en onder het rijden opdrinken.

En zoals Holyhead al schreef, zouden ze al op automatisch zoeken moeten staan...maar om dit zeker te weten, zal ik toch die tip een keer van je doen bij mijn HDT SIM (voor de deur uiteraard bij stilstand) :wink:

Nu ben ik overigens wel vergeten, toen ik even in Belgie zat...te kijken of er nog steeds filemeldingen in dat land aanwezig waren.

En wie weet dat als hij Mobistar of die andere provider daar pakt (Base ?) dat je dan wel HDT ontvangst in Belgie hebt ?

Lees verder zo weinig over ervaringen met HDT....ze zitten blijkbaar te rommelen bij TT met HDT, dus wie weet ? :yahoo:

Edited by BramvT

En zoals Holyhead al schreef, zouden ze al op automatisch zoeken moeten staan...maar om dit zeker te weten, zal ik toch die tip een keer van je doen bij mijn HDT SIM (voor de deur uiteraard bij stilstand) :yahoo:

Ik heb de simkaart uit de HDT gehaald en in mijn mobieltje gestopt en hij stond op automatisch.

Edited by holyhead

Ik heb de simkaart uit de HDT gehaald en in mijn mobieltje gestopt en hij stond op automatisch.

Dat moet er dan ene van Dixons zijn. :yahoo:

Wat je ook nog kan checken,of ie op Dual Mode(UMTS en GSM) staat,of dat ie alleen op UMTS of GSM staat.

Dit kan ook van invloed zijn op de ontvangst.

Het is maar net,op welke manier je de server bereiken moet.

Is dat op GSM en UMTS,dan moet ie op Dual mode staan.

Wordt de server alleen via GSM bereikt,dan moet ie op allen GSM staan.

Om dat te kunnen instellen,moet je wel beschikken over een toestel,waar je dat kunt instellen.

Bij o.a. Nokia toestellen.

Nokia 3109C: niet mogelijk

Nokia 3110C: niet mogelijk

Nokia 3120C: Wel mogelijk

Nokia E65 : Wel mogelijk

En wie weet dat als hij Mobistar of die andere provider daar pakt (Base ?) dat je dan wel HDT ontvangst in Belgie hebt ?

Je moet eigenlijk de site van Vodafone raadplegen,waar die zaken mee doet in Belgie.

En natuurlijk TomTom.

Welke provider geeft in Belgie die info door.

Base is van KPN.

Mobi* ook wel Mobistar,werkt samen met T-mobile.

en dan is er nog

Wat je ook nog kan checken,of ie op Dual Mode(UMTS en GSM) staat,of dat ie alleen op UMTS of GSM staat.

Eerlijk gezegd ben ik niet zo kapot van het netwerk van Vodafone.

Ze hebben een slechte dekking in Nederland.

Er zitten nogal wat "gaten" in.

Vooral in het Noorden en Oosten des lands.

Ik heb alleen maar gecheckt of de HDT op automatisch stond omdat jij dacht dat het misschien niet zo was. Nu standaard worden die dingen dus op automatisch geleverd en ik ga er vanuit dat het voor toegang voor de server ook goed staat. (kan het niet checken op dit moment).

En voor wat betreft Vodafone daar heb ik prive geen ervaring mee. Maar Vodafone (Libertel) had een jaar of 10 geleden een prima dekking in Nederland en ik denk niet dat het slechter is geworden eerder beter. Idereen heeft zelf dan wel in zijn omgeving iemand die weet te vertelllen hoe slecht een GSM net is. Wat GSM netten betreft denk ik dat KPN en Libertel aardig gelijk op gaan.

Brummi :

Mijn LG secret heeft de volgende instellings mogelijkheden onder Netwerkmodus :

Automatisch

UMTS

GSM 900/1800

GSM 1900

En dan natuurlijk ook nog Netwerk Selecteren :

dan zie je T Mobile 2G.....3G, net als bij Vodafone e.d.

Is mijn Mobieltje er dan geschikt voor, of zou ik die HDT reciever voor niks gaan *slopen* :wink:

Offtopic : Verder heb ik er als haren op mijn hoofd spijt van gekregen dat ik een jaar geleden ben overgestapt op T Mobile :wink:

Regelmatig loop ik door stenen of betonnen gebouwen en krijg dan de melding : Alleen Noodoproep beschikbaar :yahoo:

Ik ben even flink tekeer getrokken tegen ze, omdat ik soms 4 (weliswaar gratis) SMS'jes p/d kreeg dat ik weer eens onbereikbaar was....uiteindelijk hebben ze mijn 2 jaars abonnement terug gebracht naar 1 jaar, zodat ik al over 1,5 maand weer kan overstappen naar KPN, waar ik meer dan 10 jaar zat.

Daarvoor heb ik inderdaad een paar jaar bij Libertel gezeten en ook daar was ik niet ontevreden over...alhoewel mijn zoon in de achterhoek en nog wat plaatsen (afgelegen kazernes e.d.) moeilijk bereikbaar was met Vodafone.

KPN heeft gewoon de beste dekking....mijn collega's zitten daar ook bijna allemaal bij en voor ons soort werk is een goede bereikbaarheid natuurlijk een Pr

Brummi :

Mijn LG secret heeft de volgende instellings mogelijkheden onder Netwerkmodus :

Automatisch

UMTS

GSM 900/1800

GSM 1900

En dan natuurlijk ook nog Netwerk Selecteren :

dan zie je T Mobile 2G.....3G, net als bij Vodafone e.d.

Is mijn Mobieltje er dan geschikt voor, of zou ik die HDT reciever voor niks gaan *slopen* :yahoo:

Antwoord is volmondig : JA

Even iets over dat "slopen".

Dat valt best mee.

Pakken we even de koe bij de horens.

Op jou HDT zit een sticker geplakt.

Die haal je eraf.

Dan zie je een soort van inkeping,waar een stukje kunstof doorheen steekt.

Dat stukje kunststof druk je in,met een nagel,en je schuift het doorzichtig kunststof kapje,van de receiver af.

Je houd a.h.w een soort van grote vingerhoed en het inwendige van de HDT over.

En dat stukje kunststof wat er dooheen steekt,houd normaliter dat kapje op z'n plaats,zodat het er niet afschuift.

OFF TOPIC

Offtopic : Verder heb ik er als haren op mijn hoofd spijt van gekregen dat ik een jaar geleden ben overgestapt op T Mobile

Geen problemen mee,heb al 5 jaar een abo op T-mobile,en heb nu weer een zeer goedkoop abo van hun voor een jaar.

Ze zijn de allergoedkoopste,in binnen en buitenland.

En voor mij een goed netwerk.

Neem KPN.die flikkert er tussen Groningen en Gorkum op een avond zo 7 tot 8 keer uit.

Kun je overnieuw beginnen,met alle kosten die erbij komen.

Regelmatig loop ik door stenen of betonnen gebouwen en krijg dan de melding : Alleen Noodoproep beschikbaar :

Daarvor heof je niet te veranderen.

Daar heeft KPN en al die anderen ook last van.

Ik ben even flink tekeer getrokken tegen ze, omdat ik soms 4 (weliswaar gratis) SMS'jes p/d kreeg dat ik weer eens onbereikbaar was....uiteindelijk hebben ze mijn 2 jaars abonnement terug gebracht naar 1 jaar, zodat ik al over 1,5 maand weer kan overstappen naar KPN, waar ik meer dan 10 jaar zat.

Die SMSjes kun je laten uitschakelen.Doen ze ook als je erom vraagt.

Daarvoor heb ik inderdaad een paar jaar bij Libertel gezeten en ook daar was ik niet ontevreden over...alhoewel mijn zoon in de achterhoek en nog wat plaatsen (afgelegen kazernes e.d.) moeilijk bereikbaar was met Vodafone.

KPN heeft gewoon de beste dekking....mijn collega's zitten daar ook bijna allemaal bij en voor ons soort werk is een goede bereikbaarheid natuurlijk een Pr

Edited by Brummi

at was mijn reden om af te stappen van Vodafone.

Geen goed dekkend netwerk in minder dichtbevolkte gebieden.

KPN heeft het beste netwerk,maar is mij te duur.

Het is vast allemaal waar wat je zegt. Maar in de gebieden waar de dekking minder was werd door Libertel (Vodafone) gebruik gemaakt van het KPN netwerk. En het KPN netwerk is prima.

Antwoord is volmondig : JA

En weet je dan op welke manier je de server bereiken moet zoals je zelf eerder opmerkte.

@Brummi Het is maar net,op welke manier je de server bereiken moet.

Is dat op GSM en UMTS,dan moet ie op Dual mode staan.

Wordt de server alleen via GSM bereikt,dan moet ie op allen GSM staan.

Want als dat niet bekend kan het antwoord toch niet volmondig Ja zijn. Maar ja dat moet Bramvt dan zelf maar bekijken.

Edited by holyhead

Want als dat niet bekend kan het antwoord toch niet volmondig Ja zijn. Maarja dat moet Bramvt dan zelf maar bekijken.

Effe beter lwezen.

Het is het antwoordt op de vraag van zijn LG.

Hij vraagt of zijn mobieltje daar geschikt voor is Holyhead.

Dus is het antwoordt volmondig JA.

Edited by Brummi

Effe beter lwezen.

Het is het antwoordt op de vraag van zijn LG.

Hij vraagt of zijn mobieltje daar geschikt voor is Holyhead.

Dus is het antwoordt volmondig JA.

Ik hoef niet beter te lezen geschikt voor wat ????

Ik hoef niet beter te lezen geschikt voor wat ????

Zal ik je het nog een keer uit leggen.

Onderstaande is de vraag van Bram:

Is mijn Mobieltje er dan geschikt voor, .......... .

In extensie vraagt hij,of zijn 'mobieltje' geschikt is,voor het checken en eventueel omzetten van dual naar automatisch, van zijn SIM card die in de HDT zit.

het leidend , mag ook lijdend zijn,(wat je maar wilt(er zit trouwens wel verschil in)), voorwerp is de SIMcard die in zijn mobieltje moet of kan.

Dus blijft het antwoordt volmondig JA.

of zou ik die HDT reciever voor niks gaan *slopen* .

En deze aanvulling van zijn vraag is alleen maar van kracht,als het antwoordt NEE zou zijn,want hij heeft schijnbaar geen ander toestel.

gesnipt gesnapt gesnopen?

:yahoo::wink:

Edited by Brummi

Holyhead,

Maar jij hebt schijnbaar veel verstand van TomTom.

Wat is nu het verschil tussen een XL IQ,de mijne dus,waaronder trouwens gewoon TomTom met hun logo en XL staat,en DEZE .

Is ook een XL ,en daar zit notabene een HDT bij,dus hij moet werken.

het verschil in kleur vind ik verwaarloosbaar.

ik dacht altijd dat IQ iets met de routes te maken had.

Individuele ku, ja ku wat?

Onder mijn device staat gewoon op de sticker, een barcode ,een vuilnisbak met een kruis erdoor.

ja mag die niet in vanwege milj

Edited by Brummi