Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom kondigt HD Traffic 3.0 aan

80 posts in this topic

Uiteraard niet .................

Gekheid zeker,je neemt me in de maling.

:yahoo:

Geen problemen mee,heb al 5 jaar een abo op T-mobile,en heb nu weer een zeer goedkoop abo van hun voor een jaar.

Ze zijn de allergoedkoopste,in binnen en buitenland.

En voor mij een goed netwerk.

Hey, nog een medestander voor T-Mobile. :yahoo: (ik dus ook) .

Hey, nog een medestander voor T-Mobile. :yahoo: (ik dus ook) .

Ik heb het even opgezocht.

Ik heb een T-Mobile Flex 100 Zakelijk SIM only.

Zonder slijptol, als je begrijpt,wat ik bedoel.( Flex natuurlijk) :wink:

En dat kost 45 ex btw.

Lekker goedkoop.

Ja ,ik ben geen Zeeuw,maar hou wel van zuunig,geen cent teveel hoor?

:wink:

Holyhead,

Maar jij hebt schijnbaar veel verstand van TomTom.

Wat is nu het verschil tussen een XL IQ,de mijne dus,waaronder trouwens gewoon TomTom met hun logo en XL staat,en DEZE .

Is ook een XL ,en daar zit notabene een HDT bij,dus hij moet werken.

het verschil in kleur vind ik verwaarloosbaar.

ik dacht altijd dat IQ iets met de routes te maken had.

Dus in principe is mijn toestel ook een XL ,en daar moet dan toch ook HDT op werken?

Ik weet er iets vanaf en het enige verschil is inderdaad de IQ routes. Dus HDT zou moeten werken. Nou heeft die van Halfords Navcore 8.010 en als het goed is XL IQ na update 9.024.

TomTom is vanaf een bepaalde datum gestopt met de verkoop van HDT ontvangers en vanaf die datum ondersteunen zo ook geen apparaten meer die hierna zijn uit gebracht.

Vandaar dat jij dat als officieel antwoord krijgt.

Ik heb een oude One en een One V1 en daar werkt officieel ook geen HDT op. Ik heb er toen Navcore 8.010 voor HDT opgezet en het werkte wel. Ik heb het gewoon uitgeprobeerd met het risico dat HDT niet werkte. Had het niet gewerkt dan was ik iets van 50 euro kwijt geweest want dat had ik er toen voor betaald. Op jouw XL IQ zou het dus met een andere Navcore ook moeten werken. Alleen of je huidige kaarten dan ook nog werken weet ik niet. Maar daar zijn weer andere forums voor.

Op jouw XL IQ zou het dus met een andere Navcore ook moeten werken.

Denk ik ook, kwestie van uitproberen.

Heb hier nog een One XL IQ Routes gebruiker gevonden met zijn reactie uit Kieskeurig:

Ik heb dit apparaat gekocht met een HD Traffic receiver. Helaas werd deze HD traffic receiver niet herkend door mijn TomTom One XL IQ Routes, ik kreeg alleen de melding dat een TMC ontvanger aangesloten moest worden. De HD traffic ontvanger heb ik nog even getest op een TomTom630 waar hij wel werkte.

Ik heb het vermoeden dat de combinatie van de IQ-XL en de HD-Traffic ontvanger niet werkt, ook al staat op de website dat dit wel kan.

Dit heb ik gemeld bij de klantenservice waar een medewerker zat die geen idee had hoe het apparaat werkte. Ook verbrak de verbinding na een paar minuten. Toen ik terugbelde kreeg ik een medewerker aan de lijn die beloofde binnen enkele minuten een handleiding te sturen om dit op te lossen. Deze e-mail bleef echter uit.

Hierop heb ik nog een keer gebeld met de klantenservice waarbij ik de eerste medewerker aan de lijn kreeg, die alleen nog maar in discussie wilde over een aankoopnota.

Ik heb hierop besloten om het apparaat terug te brengen. Niet alleen het product, maar ook de service is belangrijk. Die is bij TomTom zeer slecht.

De XL-IQ werkte overigens goed, al was het beeld wat donker. Ik heb hem echter niet lang genoeg in mijn bezit gehad om goed te kunnen testen.

Heb hier nog een One XL IQ Routes gebruiker gevonden met zijn reactie uit Kieskeurig:

Ik heb dit apparaat gekocht met een HD Traffic receiver. Helaas werd deze HD traffic receiver niet herkend door mijn TomTom One XL IQ Routes, ik kreeg alleen de melding dat een TMC ontvanger aangesloten moest worden. De HD traffic ontvanger heb ik nog even getest op een TomTom630 waar hij wel werkte.

Ik heb het vermoeden dat de combinatie van de IQ-XL en de HD-Traffic ontvanger niet werkt, ook al staat op de website dat dit wel kan.

Eigenlijk zegt de laatste zin ook al genoeg. Kennelijk toen de HDT ontvangers nog werden verkocht werd op de Website (in neem aan van TT) ook vermeld dat het kon. Helaas is er geen informatie meer over de HDT ontvanger op de TT site.

Hoe?

Ik weet wel bij vele devices hoe ik de boel effe moet manipuleren

Maar allen bij een TomTom niet.

Die heeft een ander OS,en van hun Flash snap ik de ballen.

Bij een MyGuide bijvoorbeeld,of een Medion weet ik het wel.

Allebeide WM OS-sen.

Hierop heb ik nog een keer gebeld met de klantenservice waarbij ik de eerste medewerker aan de lijn kreeg, die alleen nog maar in discussie wilde over een aankoopnota.

En dat gezeur heb ik nu ook.

aankoopnota van device opsturen,aankoppnota van HDT opsturen.

Vouchercode opsturen.

Het laatse vind ik wel logisch,maar de rest niet.

Nu allen maar gezeur van die lui,oover 'wanner in het ding wil terug sturen".

Ik wil dat helemaal niet.

Ik heb dat ook nooit genoemd.

Wat toch achterlijk volk is dat.

Van Iwan ,en Tom en Luuk bericht gehad.

als je de mail beantwoord,krijg je ook niet van dezelfde persoon weer een antwoord.

Wat een idiote zaak is zoiets.

Als ik meneer A een vraag stel,dan hoeft meneer B hem toch niet te beantwoorden?

Ik krijg van A toch een reactie,en wens dan ook dat A me terug antwoord.

Nee,ik heb het gehad,met dat zootje ongeregeld.

Mijn HDT gaat in de kliko,heb ik uit elkaar gehaald,en mijn XL gaat naar Marktplaats.

En voor mijn 3 trucks neem ik contact op met Punch.

met CarCube ,waarop ook communicatie mogelijk is.

(dit wist TomTom nog niet) :biggrin:

Waarschijnlijk kan er nou alles.

Jammer dan.Bij mij niet meer.

Er stond letterlijk in hun laatste mail, dat ze "niet ingingen op fora".

Ik hou ze aan die uitspraken.

Ik heb hierop besloten om het apparaat terug te brengen. Niet alleen het product, maar ook de service is belangrijk. Die is bij TomTom zeer slecht.

Mijn apparaat heb ik gekocht bij ander dan Halfors,daar komt die HDT vandaan.

en de laatse zin, ja dat heb ik gemerkt.

De XL-IQ werkte overigens goed, al was het beeld wat donker. Ik heb hem echter niet lang genoeg in mijn bezit gehad om goed te kunnen testen.

Ik wel.

het werkt leuk,je moet het wel mooi vinden.

heeft een paar zaken waar ik niet zo tevreden over ben,maar door de bank genomen,een mooi device,met dito navigatie.

Heb er een mooie nachtskin op staan.

Je kan vele zaken zelf aanpassen,en dat is een voordeel.

Ik stop hier mee,want hier wordt je sikkeneurig van.

En ik ga verder met de Navigon 8310.

En voor TomTom?

Een gemiste kans,die niet herroepbaar is.

...

Dus in principe is mijn toestel ook een XL ,en daar moet dan toch ook HDT op werken?

Er bestaat ook nog zoiets als verschillende soorten hardware in je apparaat.

Er bestaat ook nog zoiets als verschillende soorten hardware in je apparaat.

Ja ok

Hoe?

Ik weet wel bij vele devices hoe ik de boel effe moet manipuleren

Maar allen bij een TomTom niet.

Die heeft een ander OS,en van hun Flash snap ik de ballen

En voor mijn 3 trucks neem ik contact op met Punch.

Is er dan niemand die deze arme man kan helpen? Heeft een zware investering in een HDT ontvanger gestopt en vraagt al 3 weken om hulp... Niemand??? :biggrin:

Zelfs je HDT kunnen laten werken op een one zoals bij Holyhead.

Maar hiermee wordt wel bewezen dat er hardware verschillen zijn in devices met dezelfde

Op mijn One en One V1 werkte HDT met officiele Navcore van een ander apparaat, namenlijk 8.010 HDT. Staat hier in de schatkamer. Om wat meer geheugen te krijgen ben ik later over gegaan op de SE versie van 8.010 waardoor ik wat zwaardere kaarten kon draaien met rijbaanbegeleiding.

En zo is het ook op mijn 630 met NC 8.351 + HDT. Tevens ook nog NC 8.391SE op SD kaart+HDT, emulatie x30 en outsourced map verwijdert.

Ik vermoed dat de hardware van een Xl en een IQ Xl niet erg verschillend is. Maar ja ik ben geen techneut.

Dat het soms op het ene apparaat wel werkt en een ander niet komt ook wel voor zoals je al zei van jouw en je vriend. Beiden 710. Nou kan het ook zijn natuurlijk dat een van de 710 een andere bootloader had.

Al met al het is een kwestie van proberen en er is zat te vinden op het Internet.

Edited by holyhead

Is er dan niemand die deze arme man kan helpen? Heeft een zware investering in een HDT ontvanger gestopt en vraagt al 3 weken om hulp... Niemand??? :biggrin:

't Zal wel niet.

Is ook niet erg meer.

heb al afscheid genomen,en ga er maar eens een geod backup van maken.

Die even op en DVD branden.

Dan kan ik altijd terug.

Daarna ga ik maar eens proberen wat er wel op draaid.

Weet nog een site,waar kaarten staan.

iGO lijkt me ook wel leuk.

Per slot van rekening zit er op het software een userlicentie.

Dat zit echter niet op het device zelf.

Dat is de mijne,en daar kan TomTom dus niets van zeggen,als ik er iets anders op zet.

Enigste nadeel is,dat dan de garantie vervalt.

Maar so what?

En met een beetje oplosmiddel,zijn de logotjes zo verwijderd.

Op op zo'n mooi device,past wel meer moois.

Daar ben ik niet bang voor.

Ik weet allen niet hoe je er met goed fatsoen een andere navcore van TomTom op moet krijgen,icm de kaarten.

Maar een device modificeren voor iets anders,dat wil wel.

Dus dat gaan we maar es doen.

En ik ga de torxjes er maar eens uit halen.

Wie weet,zit er misschien nog wel een card mogelijkheid aan.

...

En ik ga de torxjes er maar eens uit halen.

Wie weet,zit er misschien nog wel een card mogelijkheid aan.

Helaas moet ik je dan teleurstellen. Ik heb pas ook nog een TT One XL IQ re open gemaakt, maar daar is geen mogelijkheid voor.

O ja, die had klem gezeten, dus het scherm is overleden. Ik heb nog wel een goede accu, dus als iemand interesse heeft, stuur maar een pm.

Beiden 710. Nou kan het ook zijn natuurlijk dat een van de 710 een andere bootloader had.

Al met al het is een kwestie van proberen en er is zat te vinden op het Internet.

Beide 710 hebben exact dezelfde bootloader.

Het is echt een hardware verschil.

Maar allebei werken perfect met alles erop en aan, alleen met verschillende Navcores.

Groeten Ron

Ik wil best helpen,Maar volgens de forum regels mag ik dat niet.Althans niet op de manier die nodig is om de boel op gang te helpen.

Geef een weekje aan mij en het moet wel heel gek gaan wil ik hem niet draaiend krijgen.

enne IGO zal niet lukken denk ik.

Het is namelijk een linux based apparaat een geen windows CE o.i.d

groeten Ron

'iGO lijkt me ook wel leuk.

Maar een device modificeren voor iets anders,dat wil wel.

Dus dat gaan we maar es doen.

Igo is zeker leuk maar werkt niet op TomTom.

En het device modificeren voor iets anders lijkt mij sterk TT is linux georienteerd.

Maar we wachten af wat je er van weet te maken dan leren wij misschien ook weer iets.

Edited by holyhead

Ik wil best helpen,Maar volgens de forum regels mag ik dat niet.Althans niet op de manier die nodig is om de boel op gang te helpen.

Geef een weekje aan mij en het moet wel heel gek gaan wil ik hem niet draaiend krijgen.

Heb al een site gevonden waar de nieuwste kaarten staan.

Er is 1 nadeel.

Het is in 10 delen opgesplitst.

Hoe je dat weer bijelkaar moet brengen,moet ik nog even opzoeken.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n kei in torretjes,en hou er in principe ook niet van.

Het brengt je meestal veel rotzooi,en het levert meestal ook nog wel eens een trojan op.

Niet Jan van Tro,maar een ander waardeloos gevalltje waar je niets aan hebt,en die je PC op een rare manier be

Je kan de kaarten niet samenvoegen.

Het is een geheel.

Je kan wel die benelux kaart op dezelfde SD zetten.

En dan via de benelux kaart navigeren naar grens en dan bij wijzig voorkeuren wissel kaart die van centraal en oost europa selecteren.

Je kan dus niet naadloos navigeren.

Groeten Ron

HD Traffic 4.0 is beschikbaar.

Met nog meer meldingen.

Bericht gelezen op een Duits forum.

Het is mij de laatste dagen wel opgevallen dat er files worden aangegeven die op af&opritten staan. Ook vertragingen op parallelbanen. Zo werd vanmiddag de vertraging op de uitvoegstrook richting Tiel/Gorinchem netjes aangegeven.

Het is mij de laatste dagen wel opgevallen dat er files worden aangegeven die op af&opritten staan. Ook vertragingen op parallelbanen. Zo werd vanmiddag de vertraging op de uitvoegstrook richting Tiel/Gorinchem netjes aangegeven.

Oh ja :yahoo: ....nou, ik kwam vanmiddag via Breda de A27 op...er stond een km's lange file op de A27 en A2 (verkeer gelukkig de andere kant op) en geen enkele melding van HDT :biggrin:

Ook bleek er vanochtend zeker een deel van de A27 tussen Noordeloos richting Utrecht afgesloten te zijn geweest, maar toen ik de andere kant opreed (richting Breda) zag ik op mijn scherm dat de snelweg donkerrood/paars was gekleurd, terwijl iedereen daar vrolijk met 120 voorbij kwam. :crazy:

Plus dat ik voor de zoveelste keer de verbinding moest herstellen, door de voeding er uit en in te pluggen. :angry:

Edited by BramvT