Sign in to follow this  
Followers 0
janjan

autmatisch in/uitschakelen met aan/uit 12V voeding

6 posts in this topic

Mijn oude go 700 gaat aan als de 12V spanning op de sigarettenaansteker aankomt en ook weer uit als het contact terug afgezet wordt. Fijn!

In het begin was daar een probleem mee : wegens slecht elektrisch contact in de actieve dock ging de Go soms uit tijdens het rijden. Daar hadden nogal wat mensen last van...

Ik loste dat toen op door de voeding in de go te steken ipv in de dock. Iets minder handig, maar hij ging niet meer onverwacht uit.

Later kwam er een software update uit waarin het uitschakelen pas gebeurde na een countdown :

"Je go gaat uitschakelen na 10 9 8... seconden, tik cancel om dit te voorkomen"

Sindsdien kon ik de voeding terug in de dock steken en ik heb de go nooit meer onverwacht zien uitgaan en ook de countdown heb ik nooit ongewild zien beginnen.

Probleem mooi opgelost en tomtom luistert naar zijn gebruikers en past zijn software aan :clapping:

Nu heb ik een go 750 live, met de nieuwste navcore. Knap ding, maar...

Nope, slimme aan/uit functie verdwenen. Nergens te vinden. :sad:

Nu vergeet ik natuurlijk altijd om hem uit te schakelen...

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat jammer vind, dus toooomtooooom :good:

vreemd, want ik heb m wel gwn in mn 940... eerst 10 tellen, en dan automatisch uit...

dat is het, dank je wel

en nu moet ik enkel automatisch aangaan nog vinden...

De automatische aan gaan hoef je niet te vinden want die is er niet.

De automatische aan gaan hoef je niet te vinden want die is er niet.

Dat is jammer. Het enige echte nadeel van een los gps toestel tov van een ingebouwd is integratie met de autoelektronica vind ik.

Door voeding aan/uit te gebruiken als een signaal is tenminste 1 integratieaspect gemakkelijk gesimuleerd.

jammer toch