Sign in to follow this  
Followers 0
FWessels

HD-traffic: onterechte melding abonnement verlopen

76 posts in this topic

Hoi,

van de ene op de andere dag werkt mijn HD-traffic niet meer. Bij het aanzetten van de TomTom (XL Live) krijg ik geen hd-traffic balk aan de rechter zijkant te zien, en als ik in het menu de optie 'verkeersinfo' aanklik krijg ik de melding 'voor deze tomtomservice heb je een abonnement nodig (je huidige abonnement is mogelijk verlopen). maar mijn huidige abonnement loopt nog niet juni van dit jaar (zoals ik ook in mijn accountgegevens kan zien).

ook het terugzetten van de fabrieksinstellingen geeft hetzelfde resultaat. het gekke is dat de overige live-services wel goed werken (alleen HDT dus niet)

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? heb trouwens ook al een melding bij de supportdesk van TT gedaan, maar dat duurt meestal enige tijd voor je daar reactie van terugkrijgt..

Grtn

Hallo,

Dit probleempje heb ik ook gehad. Hierbij het antwoord van TomTom.

De volgende stappen zullen we moeten ondernemen, om de services werkend te krijgen:

** Ingeven Accountgegevens **

1. Tik op het scherm om het menu te betreden.

2. Kies de optie: "Wijzig voorkeuren".

3. Op de laatste pagina vind u hier de optie: "Mijn TomTom Account (wijzigen)"

4. Voer hier uw account gegevens in, zoals u dat ook doet op onze website en in TomTom HOME.

5. De TomTom zal nu verbinding gaan leggen met de server.

Na het uitvoeren van bovenstaande, moeten de services weer werken.

Mochten er onverhoopt toch nog problemen ontstaan, dan kunnen wij de volgende informatie nodig hebben voor een onderzoek:

1. Systeeminformatie TomTom HOME

2. Informatie netwerkscherm

Hieronder extra uitleg voor het toezenden van de gegevens:

** Systeeminfo TomTom HOME **

1. Sluit uw apparaat op de computer aan en open TomTom HOME.

2. Klik op [help]

3. Klik op [systeem Informatie]

4. Klik op [Kopieren naar Klembord]

5. Open het antwoord op dit incident en druk op [CTRL - V] om de gegevens te plakken in een email naar ons

** Informatie van het netwerkscherm **

1. Koppel het apparaat los van de PC en schakel deze in.

2. Tik rechtsonder op de blauwe balk.

3. Tik rechts op het vakje waarin de versie weer gegeven wordt.

4. Onderin beeld verschijnt een knop Netwerk, selecteer deze.

5. Voeg alle informatie op dit scherm bij in uw antwoord.

We hopen natuurlijk dat het toezenden van deze informatie overbodig zal blijken.

Anders willen wij u graag bij voorbaat bedanken voor het toezenden van de gevraagde informatie.

Met vriendelijke groet,

Martijn Knol

TomTom Customer Care Team

Hoi belhelmar,

dank voor je antwoord. ik had zelf ook al nogmaals de accountgegevens opnieuw ingegeven, maar helaas..

werkte dat bij jou wel?

of heb je daarna nog contact met TT gehad, en is het alsnog opgelost?

Groeten,

Frank

Ligt dit effectief aan het apparaat zelf, of zijn er gewoon storingen mbt HD-traffic?

Vandaag heb ik voor eerste keer nl zelfde voor gehad: eerst verschijnt balkje rechts... Hij verbindt zelfs een tijdje, maar plots is balk verdwenen... Ga je zien bij status, netwerk, dan is dit nog steeds verbonden. Ook via menu live services werken de overige diensten nog, behalve bij HD-traffic die melding van "mogelijk is uw abonnement verlopen enz".

Deze morgen kwam vanzelf de balk terug te voorschijn en dus ook de verkeersinformatie.

Deze avond tussen 16u30 en 17u30 probleem zich ook voorgedaan nl vertrokken met balk, plots weg en toen hielp het uit-en inschakelen om terug verbinding te krijgen...

Vind het verdacht dat mijn TT750 daarvoor dergelijke problemen niet gehad heeft en zou dus eerder denken aan problemen met service zelf, niet?

Nog andere personen die dit hebben gezien? Ohja, ik woon in Belgi

Hoi Erik,

Komt precies overeen met mijn 'symptomen'. de volgende 'oplossing' van de supportdesk gekregen:

1. Als uw TomTom volledig is opgeladen kunt u in het hoofdmenu naar [TomTom services > TomTom weer] gaan. Controleer hier of de Weer functie werkt.

2. Indien TomTom Weer werkt, kunt u in het hoofdmenu naar [Wijzig voorkeuren > Herstel Fabrieks instellingen > Tik op JA > Tik weer op JA > Houd de aan/uit knop 20seconden in tot het apparaat zich opnieuw opstart.

3. Nadat u het apparaat gereset heeft dient u alle instellingen van de TomTom opnieuw in te geven. (log niet in met uw email adres en wachtwoord als hier om wordt gevraagd)

4. Check de netwerk status op het apparaat [in het navigatiescherm > rechtsonderaan op de balkjes tikken > tik nu op het blokje versie > tik vervolgens op NETWERK > wacht tot hier “verbonden” staat.

5. Indien “verbonden” wordt weergegeven ga dan naar het hoofdnavigatie scherm (de plattegrond)

6. Wacht tot de blauwe verkeersinformatie balk rechts wordt weergegeven.

7. Indien er een rood kruis wordt weergeven > verbind het apparaat met TomTom HOME en installeer de applicatie update (vergeet niet in te loggen en alle aangeboden updates te downloaden)

8. Na het installeren van de update kunt u het apparaat veilig loskoppelen van de computer.

9. Zet het apparaat aan en controleer of de netwerk status nog steeds “verbonden” is.

10. Ga naar het hoofd navigatie scherm en wacht 10 minuten tot de blauwe verkeersinformatie balk weergeven wordt.

11. Ga naar het hoofdmenu > TomTom services > Tik op de service welke u wilt updaten.

na stapje 5 was de boel even werkende, totdat hij (de balk) uit zichzelf wegfloepte. dat was rond een uur of 16.30 inderdaad. zojuist (20:00) weer zelfde acties uitgevoerd, en nu werkt 't weer. maar voor hoe lang?? heel vreemd..... normaal als HD-T niet werkt, krijg je dat in een melding + ikoontje te zien, maar dat een hele balk verdwijnt?!

Had ik vanmorgen ook, even TT gereset met een paperclip en TT opnieuw opgestart en toen had ik mijn balkje rechts in beeld terug.

Bij mij is dit ook het geval : al de services werken heel goed, behalve HD Traffic, een halfuurtje geleden werkte het wel, en nu terug niet, wel heel vervelend, weet iemand hoe dit komt?

Ik heb nog een gratis abonnement tot in april 2010, wat als ik mijn abonnement ga verlengen?

Ik had hetzelfde probleem. Oplossing van TT helpdesk kwam binnen een paar uur via mail!! (hulde trouwens!)

HD Traffic werkt nu weer!

De volgende stappen zullen we moeten ondernemen, om de services werkend te krijgen:

1. Herstel fabrieks-instellingen.

2. Uitgebreidde reset bij taal-selectie

3. Ingeven accountgegevens in uw TomTom

Hieronder extra uitleg bij bovenstaande stappen:

** Herstel Fabrieksinstellingen **

1. Zet uw TomTom aan.

2. Tik op het scherm om het menu te betreden.

3. Kies de optie: "Wijzig Voorkeuren"

4. Hier vind u op de laatste pagina de optie: "Herstel Fabrieksinstellingen", selecteer deze.

5. Kies 2 keer voor het antwoord ja, uw TomTom zal nu opnieuw starten.

** Uitgebreide reset bij taal selectie **

1. Na het herstellen van de fabrieksinstellingen zal het apparaat naar de basisinstellingen vragen.

2. Zodra u gevraagd wordt welke taal u wilt gebruiken, houdt u de aan/uit knop ingedrukt. De TomTom zal uitgaan en weer ingeschakeld worden.

3. Wanneer de TomTom weer ingeschakeld is, kunt u de aan/uit knop loslaten.

** Ingeven Accountgegevens **

1. Tik op het scherm om het menu te betreden.

2. Kies de optie: "Wijzig voorkeuren".

3. Op de laatste pagina vind u hier de optie: "Mijn TomTom Account (wijzigen)"

4. Voer hier uw account gegevens in, zoals u dat ook doet op onze website en in TomTom HOME.

5. De TomTom zal nu verbinding gaan leggen met de server.

Ben er achter dat ik de blauwe balk + verkeersinfo kwijt ben, zodra ik de tt aanzet. als ik daarna een keer of 3 achter elkaar de accountgegevens opnieuw bevestig, dan krijg ik uiteindelijk de blauwe balk terug, maarrr, dan duurt het weer een tijdje voordat ik ook alle file info weer heb. zucht, wat een gedoe, vraag me af wat er sinds donderdag (bij TomTOm?) is gebeurd, waardoor mijn TomTommetje nu van die rare fratsen geeft...

Ik had iets te vroeg gejuicht. Net na opstarten hup weer blauwe balk weg. Keertje resetten weer blauwe balk. Blijft zolang de TT aanstaat, maar is weer weg na een keer uitzetten en aanzetten. Vervelende toestand!

Gisteravond geen blauw balkje te zien, deze morgen hoera wel een blauw balkje te zien, wel geen verkeersinfo (er waren geen files en geen accidenten op mijn reisweg :biggrin: ).

Op hoop van zegen werkt het straks terug weer als ik terug vertrek.

ik heb alles geprobeerd. account gegevens ingegeven, fabrieksinstellingen (moet ik al mijn voorkeuren terug ingeven, grrr).

niks werkt.

moet ik nu naar de helpdesk van tomtom bellen?

wat een tijdverlies allemaal

Heb ook tevroeg gejuicht, nadat deze morgen HD Traffic wel werkte,werkt het nu terug niet meer.

Wat zou de reden zijn? De andere toepassingen werken wel of zou HD Traffic nog niet op punt staan ?

Heb wel de fabrieksinstellingen nog niet terug toegepast,want heb daar weinig geloof in, omdat deze morgen zonder fabrieksinstellingen het wel werkte en dat ik het niet ziet zitten om alles elke keer terug in te geven.

Zorg wel dat je de offici

Edited by ArsLP

Het wordt er niet bepaald beter op: waar ik vorige week vrijdag nog andere live-services kon gebruiken, enkel HD-traffic werkte niet, kreeg ik vandaag gewoon helemaal geen enkele dienst werken (buurt Antwerpen 6u45). Kreeg dit keer wel zo'n driehoekje te zien in de blauwe balk. Toestel was wel verbonden volgens het netwerk-statusscherm.

Balk verdween even na het zien van dat driehoekje en probeerde dan opnieuw op te starten. Telkens zonder resultaat.

Voorstellen van "resetten" en "terug naar fabrieksinstellingen" zijn volgens mij toch dikke b*llsh*t als je ziet dat er veel meer personen last van hebben... Je maakt me niet wijs dat plots al die toestelletjes die tot donderdag goed werktte nu plots allemaal tegelijkertijd softwarematig in de prak zijn gedraaid...

mvg,

Erik

Gisteravond bij het aanzetten van de TT in 1 keer de blauwe balk met verkeersinfo, jippie!!! vanochtend was het weer raak: wederom blauwebalk-loos. dus handmatig verbinding gezocht (via mijn accountgegevens), en toen werkte het wel voor een half uurtje. daarna verdween de balk spontaan.

ik heb een call lopen bij de supportdesk, ik stel voor dat iedereen met dezelfde problemen dat ook doet (ook om TT in te laten zien dat het probleem waarschijnlijk aan hun kant ligt)..

grtn,

Frank

nieuwe mogelijke oplossing van de supportdesk:

1. Sluit uw TomTom aan op de computer.

2. Als het programma TomTom Home start sluit u deze gelijk weer af. (ook rechtsonderin de taakbalk naast de tijd van uw computer <rechtermuisklik - exit>)

3. Voer een Schijf controle uit. (Deze Computer > Rechtermuisknop op de TomTom Schijf > Eigenschappen > tabblad -extra- > Nu controleren > Schakel het selectievakje 'Beschadigde sectoren zoeken en repareren in' > starten.

4. Verwijder nu de software van de TomTom:

- Open de map Deze Computer > TomTom Schijf (Verwisselbare harde schijf / Internal)

- Verwijder alle losse bestanden (NIET verwijderen: De gele mappen en de bestanden antitheftw.bmp + lowbatterywbmp + splashw.bmp)

- Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn.

5. Verwijder inhoud van de download map (Mijn Documenten > TomTom > Home > Download > Complete)

6. Maak uw prullenbak leeg.

Pas bij de volgende stappen gaat u gebruik maken van TomTom Home. Mocht u hierin problemen tegenkomen, dan adviseer ik u om eerst een kijkje te nemen op de volgende pagina: http://www.tomtom.com/7377

7. Installeer nieuwe software:

- Start TomTom Home en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord

- Klik op 'Update mijn GO/XL/ONE' > Update en installeer > na installatie > OK.

- Nadat de updates zijn voltooid, ontkoppeld u de TomTom fysiek, zet u deze aan en sluit de TomTom daarna weer opnieuw aan op de computer.

- Zoek nu nogmaals naar updates en installeer, wanneer aangeboden, alles aangegeven.

8. Installeer Clear Flash 2 keer. (http://www.tomtom.com/updates/clear_flash/clear_flash.exe) (mocht deze link niet werken, voer deze dan handmatig in, in uw internet browser)

9. Als de TomTom opnieuw opstart en u wordt gevraagd de taal aan te geven stelt u alle instellingen opnieuw in.

eerst ook maar even een backup maken ;-). straks even uitproberen of 't werkt.

Ik heb nu enkele keren voor ik wegrij de TomTom even uit het dockingstation gehaald en dan pas opstarten.

Dan krijg ik wel telkens de rechterblauwe balk te zien.

Vandaag echter krijg ik als ik wil verbinden met TomTom-sevices na een tijdje een rood scherm met vermelding kan geen verbinding maken met services.

stappen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9...

en dan een dubbele achterwaartse flikflak?

No way dat ik dat allemaal gaan doen. Denken ze bij tomtom dat hun klanten niets anders te doen hebben misschien?

Dat ze standepede een nieuwe update uitbrengen die het probleem oplost.

of dat ze het probleem aan serverzijde oplossen, want vermits iedereen ongeveer tegelijk problemen begint te krijgen zal daar het probleem wel liggen.

en make it snappy... :smile:

stappen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9...

en dan een dubbele achterwaartse flikflak?

No way dat ik dat allemaal gaan doen. Denken ze bij tomtom dat hun klanten niets anders te doen hebben misschien?

Dat ze standepede een nieuwe update uitbrengen die het probleem oplost.

of dat ze het probleem aan serverzijde oplossen, want vermits iedereen ongeveer tegelijk problemen begint te krijgen zal daar het probleem wel liggen.

en make it snappy... :smile:

Welk type TT heb je en welke Navcore heb je in je TT zitten?

Zowel gisteren als vandaag geen problemen. Alle livefuncties werken zoals het moet. :smile:

Wat bij mijn HD Traffic receiver een keer heeft geholpen (?) was het vervangen van het huidige bestandje mobility.sim uit de map SIMCARD door eentje uit de met de verkenner gemaakte backup.

Na vervanging was de blauwe balk in ieder geval weer steeds gewoon aanwezig.