Sign in to follow this  
Followers 0
FWessels

HD-traffic: onterechte melding abonnement verlopen

76 posts in this topic

@ FWessels:

heeft u het 9-stappenplan zoals u hoger beschrijft reeds uitgeprobeerd? En heeft dit effect gehad?

Momenteel hier in Belgi

Edited by Erik01

Bij mij hetzelfde, gisterochtend de eerste keer dat de blauwe balk verdween, gistermiddag weer, en vanochtend opnieuw. Pas na 3x resetten komt de balk terug, maar 5 minuten later is hij weer weg..

Mail gestuurd naar de Support afdeling, met een verwijzing naar dit topic. Ben benieuwd wat ze adviseren.

Hier nog steeds hetzelfde. Met veel gepruts (resetten, fabrieks, aanmelden, aanklikken bij mijn services) kun je een blauwe balk forceren, maar na uit en aan zetten kun je weer van vooraf aan beginnen.

Het vreemde is dat dit bovenstaande bij de 750 is. We hebben in ons gezin ook een 950 en die geeft Traffic zonder problemen! :biggrin:

Wacht antwoord van helpdesk af.

PS 9 stappenplan uitgevoerd, helaas geen effect!

Edited by wagoman

@Erik01,

heb alleen nog stap 0 uitgevoerd: het maken van een backup. nog geen tijd gehad om alle andere stappen uit te voeren, maar als ik de reactie hierboven lees, dan heeft dat ook niet zoveel zin. vandaag ging het redelijk goed met de TT: vanochtend 'maar' 1x accountgegevens zelf in moeten geven bij het aanzetten, en 1x onderweg. vanmiddag had ik zowaar in 1x blauwe balk, tot thuis aan toe (dus zelfs nog na 5 kwartier rijden). maar dat kan morgen helaas zomaar weer anders zijn.

Heb vandaag 3 maanden LIVE services gekocht voor € 14,95. Wat een ellende! Heb alles moeten resetten en dan wel LIVE diensten zoals GPS fix, Google ed maar geen HD Traffic. Moet iedere keer opnieuw inloggen met mijn accountnaam en password en dan is er wel HD Traffic. Maar na het uizetten en weer aanzetten weer hetzelfde: wel Live diensten maar geen HD Traffic, dus weer handmatig inloggen...

Vandaag was de helpdesk niet te bereiken... en mail van TT met "de oplossing" is echt een dieptepunt: niet te lezen lange mail met tig aantal stappen. Maar nu het mooiste: wat ze voorstellen is dit: sluit TT op je PC aan en [citaat uit mail] Verwijder alle losse bestanden (Dit doet u als volgt: Aanklikken rechtermuisknop > Verwijderen).

• BELANGRIJK: De (gele) mappen met bijbehorende inhoud, evenals de bestanden: antitheftw.bmp, lowbatteryw.bmp en splashw.bmp (indien aanwezig) mogen NIET verwijderd worden.

5. Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn.[einde citaat] :yahoo:

(samenvatting)

Vervolgens TT via TTHome gaan updaten en dan moet het wel werken.... :biggrin:

Wie verzint dit bij TT? Hebben ze de helpdesk uitbesteed aan een stel thriller- en sci-fi schrijvers? Of is dit de beste inzending voor Darwin Award (de snelste manier om je TT om te bouwen naar presse-papier)

Edited by cu3

Tsjaaa, lange mail van TT gekregen met de tig bekende stappen. Niet nog maar een keer gedaan, zag de stappen al op dit forum en had ze al een keer uitgevoerd, elke keer fabrieksinstellingen en al je voorkeuren zijn weg. Vanmorgen nog geen blauwe balk. Vanmiddag wel! Vanavond een aantal keren aangezet, en?? Elke keer zonder problemen de Traffic balk.

Volgens mij is dit typisch TomTom. Er is een echt probleem. Kennelijk iets met inloggen op je account als je nog maar minder dan een maand abo hebt (zou toch best kunnen, er wordt een mailtje gegenereerd dat je services bijna verlopen, dus er gebeurt iets met je account, dus waarom geen programmeerfoutje dat je de toegang ontzegt). Want de 950 met abo nog tot november bleef heb perfect doen. Maar de 750 met met abo tot 18 feb gaf de problemen. Vervolgens gaat TT achter de schermen het probleem oplossen, maar geeft via de helpdesk afleidingsoplossingen in de hoop dat intern het snel wordt opgelost. En als je alle 20 stappen hebt uitgevoerd en je de volgende morgen op weg gaat, dat je dan denkt, he het werkt toch!

:biggrin: Zo dat moest me even van het hart!

Edited by wagoman

Bon,

warempel na paar uur al vandaag een antwoord van TT Helpdesk. Hoewel ik dus zeer duidelijk gesteld had wat NIET werkte aan hun gamma stappen, mag je twee keer raden welk antwoord er kwam in mijn mailbox.

Ik win zelfs mbt aantal stappen: ik dien volgens helpdesk me gelukkig te prijzen met 11 uit te voeren stappen !

En dan is het nog niet gedaan, als extra bonus krijg ik nog 5 extra stappen --> wie doet beter?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

U kunt de onderstaande stappen volgen om het probleem op te lossen:

1. Als uw TomTom volledig is opgeladen kunt u in het hoofdmenu naar [TomTom services > TomTom weer] gaan. Controleer hier of de Weer functie werkt.

2. Indien TomTom Weer werkt, kunt u in het hoofdmenu naar [Wijzig voorkeuren > Herstel Fabrieks instellingen > Tik op JA > Tik weer op JA > Houd de aan/uit knop 20seconden in tot het apparaat zich opnieuw opstart.

3. Nadat u het apparaat gereset heeft dient u alle instellingen van de TomTom opnieuw in te geven. (log niet in met uw email adres en wachtwoord als hier om wordt gevraagd)

4. Check de netwerk status op het apparaat [in het navigatiescherm > rechtsonderaan op de balkjes tikken > tik nu op het blokje versie > tik vervolgens op NETWERK > wacht tot hier “verbonden” staat.

5. Indien “verbonden” wordt weergegeven ga dan naar het hoofdnavigatie scherm (de plattegrond)

6. Wacht tot de blauwe verkeersinformatie balk rechts wordt weergegeven.

7. Indien er een rood kruis wordt weergeven > verbind het apparaat met TomTom HOME en installeer de applicatie update (vergeet niet in te loggen en alle aangeboden updates te downloaden)

8. Na het installeren van de update kunt u het apparaat veilig loskoppelen van de computer.

9. Zet het apparaat aan en controleer of de netwerk status nog steeds “verbonden” is.

10. Ga naar het hoofd navigatie scherm en wacht 10 minuten tot de blauwe verkeersinformatie balk weergeven wordt.

11. Ga naar het hoofdmenu > TomTom services > Tik op de service welke u wilt updaten.

Indien uw services na de bovengenoemde stappen nog niet werken, verzoeken wij u onderstaande gegevens aan ons te verzenden.

1. De netwerk status:

In het navigatiescherm > rechtsonderaan op de balkjes tikken > tik nu op het blokje versie > tik vervolgens op NETWERK

LETOP: Dit dient u op het apparaat zelf te doen en niet via de computer in TomTom HOME.

2. Services zichtbaar op het apparaat:

- Ga naar het hoofdmenu > TomTom Services > My Services

- Vermeld in uw reactie welke services hier staan

3. De systeem informatie van TomTom HOME:

1. Sluit uw apparaat op de computer aan en open TomTom HOME.

2. Klik op [help]

3. Klik op [systeem Informatie]

4. Klik op [Kopieren naar Klembord]

5. Open het antwoord op dit incident en druk op [CTRL - V] om de gegevens te plakken in uw reactie naar ons

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik werd al behoorlijk moe van gewoonweg het lezen van al die stappen, laat staan door ze effectief allemaal te moeten doorworstelen.

En je raad het nooit: vanavond (17u30) plots weer wel de HD-traffic balk, inclusief meldingen en al... Geen idee of het daarmee opgelost is, zal ik morgen wel weer zien in de auto...

mvg,

Erik

bij mij werkte het ook gisterenavond.

Als het probleem langs hun kant zit, kunnen ze dat niet simpel melden aan hun klanten?

Gistermiddag ook de bekende mail met tig-stappen ontvangen...

Heb ze vriendeljik verzocht naar hun eigen systemen te kijken, mijn hard- en software zijn niet gewijzigd dus moet het aan hun kant liggen.

Vanochtend trouwens de gehele rit (1 uur 15 minuten) de blauwe balk gezien...

Ik ben het met janjan eens: wees gewoon eerlijk tegen je klanten, dit frustreert alleen maar :wink:

Daar gaan we weer:

sinds gisterenavond (weer een donderdag?... Toeval?) weer problemen met HD-traffic: weer exact zelfde probleem: ofwel verdwijnt balkje helemaal, ofwel blijft het staan met geel driehoekje... Zijn twee weken verder sinds vorige keer (21 januari) en dus donderdag 4 februari was het weer van dat. Vorige keer heeft het zich vanzelf opgelost (zonder al die brolstappen van resetten, fabrieksinstellingen, herinstallatie applicatie, en al die andere tientallen te ondernemen stappen).

Net zoals vorige keer werken rest van diensten wel, behalve weer HD-traffic dat ligt te emmeren dat mogelijks abonnement verlopen is.

Andere mensen die ook weer met het probleem geconfronteerd worden, of ben ik dit keer wel een uitzondering?

Ben in bezit van TT750 Live, met nog 13 dagen resterende proefperiode mbt live-services.

mvg,

Erik

Het is weer zover, na enkele dagen wel te hebben gewerkt vanmorgen geen HD Traffic. Zelfs handmatig inloggen helpt niet, gewoon een brakke dienst van TT. Ik hoorde dhr Goddijn zeggen dat er te weinig klanten LIVE verlengen na de proefperiode. Hij is i.i.g. goed geinformeerd. Ik ga nooit meer LIVE nemen dan maar TMC touwtje.... en volgende keer gewoon een geschikte NOKIA met gratis navigatie en verkeersinfo.

Edited by cu3

en volgende keer gewoon een geschikte NOKIA met gratis navigatie en verkeersinfo.

Goed idee :biggrin: , zorg er wel voor altijd een Nederlands model en een simlockvrij toestel te verkrijgen,

anders ga je het schip in met o.a. software-updates (bijvoorbeeld een Beneluxmodel, is geen Nederlands model) .

Vele leveranciers hebben er nogal een handje van om buitenlandse modellen, in je handen te stoppen.

(geen Nederlandse handleiding en minder accessoires)

Voor een betrouwbaar en goedkoop adres kan ik je de winkels van phonehouse.nl aanbevelen.

Daarbij geven die gasten ook nog een gratis 14 dagen omruilgaratie, indien (zonder opgave van reden)

het toestel niet mocht bevallen.

Edited by germ

Goed idee :biggrin: , zorg er wel voor altijd een Nederlands model en een simlockvrij toestel te verkrijgen,

anders ga je het schip in met o.a. software-updates (bijvoorbeeld een Beneluxmodel, is geen Nederlands model) .

Vele leveranciers hebben er nogal een handje van om buitenlandse modellen, in je handen te stoppen.

(geen Nederlandse handleiding en minder accessoires)

Voor een betrouwbaar en goedkoop adres kan ik je de winkels van phonehouse.nl aanbevelen.

Daarbij geven die gasten ook nog een gratis 14 dagen omruilgaratie, indien (zonder opgave van reden)

het toestel niet mocht bevallen.

En nog effe wachten met kopen nieuw toestel. Q2 Nokia 2710NE, GPS module, digitaal kompas en Nokia maps. Tevens on-board navisoftware hetgeen betekend dat je ook kan navigeren zonder gprs-data verbinding of mobiel internet. En dit voor de prijs van 110 Euro. Dus tegen die tijd zal de verkoop van TomTom wel instorten.

http://www.techrockstar.com/2009/12/07/sat...gation-edition/

Edited by holyhead

Het is weer zover, na enkele dagen wel te hebben gewerkt vanmorgen geen HD Traffic. Zelfs handmatig inloggen helpt niet, gewoon een brakke dienst van TT. Ik hoorde dhr Goddijn zeggen dat er te weinig klanten LIVE verlengen na de proefperiode. Hij is i.i.g. goed geinformeerd. Ik ga nooit meer LIVE nemen dan maar TMC touwtje.... en volgende keer gewoon een geschikte NOKIA met gratis navigatie en verkeersinfo.

Het is idd al weer enige tijd 'enigszins suboptimaal' met HDT. Ik vraag me toch werkelijk af hoe TT zijn gebruikers weer met ellenlange stappenplannetjes maar weer het bos in stuurt. Hierdoor doen ze vermoeden dat het probleem aan jouw apparaatje ligt. EN dat is zeker niet het geval.

En eh.. @Harrold, op deze manier is het niet zo raar dat gebruikers niet staan te trappelen voor een abonnement. Als de bedrijfszekerheid van HDT eens normale vormen aan gaat nemen, dan zul je (vanzelf) zien dat het aantal afgesloten abonnementen weer toe zal nemen. Gebruikers houden nu eenmaal niet zoveel van; WEL betalen en NIET werken.

idem, ook hier weer hetzelfde probleem als twee weken geleden!

Wat zijn onze TT's toch aan het doen! Je hebt gelijk Navidrama, als het nu eens gewoon zou werken dan zouden meer mensen toch maar een abo nemen. Nu betaal je wel, maar steeds afwachten of het werkt!

Ik ga in ieder geval niet meer 20x resetten en fabrieksinstellingen terugzetten, helpt toch niet! :unknw:

Sinds gisteren heb ik ook geen HD traffic meer. Terwijl ik een doorlopend abonnement heb. Ineens geeft het ding aan dat alle services de geldigheid hebben tot 27 maart 2010 behalve de HD traffic. Die staat ineens op geldig tot 12-11-2008.... Echt vreemd! :unknw:

Bij mij werkt HD traffic sinds vandaag meer niet dan wel, terwijl de HD traffic ontvanger met de One V2 wel gewoon blijft werken.

Zou dat aan de Navcore van de Go 940 live kunnen liggen?

Als je namelijk jezelf weer aanmeld via het menu dan werkt het soms weer

Het lijkt er op of de gegevens niet opgeslagen of doorgegeven worden.

ik ga morgen eens proberen met Navcore 8.392 waar de truck kaart mee draait of hij dan wel stabiel blijft werken.

( mijn vrouw heeft hem vanavond mee dus ik kan nu niets testen )

Edited by huib

Ook ik opnieuw dezelfde klachten. begin er een beetje moe van te worden; maar weer een mail naar TomTom :unknw:

Edited by FWessels

Er gaat denk ik toch voor de zekerheid maar een TMC draadje mee naar oostenrijk.

Op die route wil je in de krokus vakantie zeker wel verkeersinformatie...

Nou ja... die google search is ook echt geweldig hoor.

Stel je rijd ergens en je hebt ineens een halfords nodig of zo...

ik noem maar wat h

Wat ik me nog afvroeg... ik heb een nog werkende losse HDtraffic reciever.

Als die nou wel werkt en de 940 live niet... zou HD-traffic dan wel werken als ik die losse ontvanger aansluit...?

of kan daar het gedonder mee begonnen zijn?

Het lijkt er op dat de server van tomtom er voor het HDtraffic verkeer uit ligt.

Met de originele navcore 8.371 moet ik handmatig verbinding maken en dan soms werkt het even, maar er komt geen HDtraffic verkeersinformatie binnen.

Daarna getest met 8.392 TRUCK navcore ( rest van de instellingen en kaart etc. hetzelfde. )

Daar blijft hij wel de traffic balk geven aan de zijkant, maar hij zegt geen verbinding met hd traffic.

Mijn abonnement en geldigheidsduur klopt wel.

Soms maakt hij wel verbinding en dan krijg ik alleen verkeersinformatie van Belgi