Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Iedere twee dagen nieuw kaartmateriaal

60 posts in this topic

Mijn gratis proefperiode loopt nog, 30% is weinig maar HG moet toch niet verder zoeken hoe dit komt :biggrin:

Cijfers zeggen niet zo veel.

Gaat 30% van de HD-Traffic gebruikers maar door, of zou het ook kunnen dat een x percentage van de klanten overstapt naar een nieuw device (met ook weer een proefperiode) De nieuwe Tommies verschijnen in zo'n rap tempo!

Wat wel persoonlijk mijn zorg is, is het niveau van de after-sales. Dit is nu nog op een amateuristich niveau, en er kan en moet een veel hoger level bereikbaar zijn. Bij storingen in het HD of Live netwerk gebeurt het meer als eens dat het dagen duurt voordat de storing gesignaleerd is, laat staan er aan gewerkt wordt en laat helemaal opgelost is. Misschien werken ze er wel keihard aan achter de schermen, maar ieder voor zich moet zelf weer contact met de huisige support opnemen. En daar begin ik moe van te worden, en kan een reden gaan worden om mijn HD / Live verhaal niet te continueren.

Oplossing zou kunnen zijn een monitor op de site van Tomtom met de status van de server en van de diensten. Scheelt de gebruiker veel ergernis (lees maar terug her en der in dit forum: iedereen begint bij zichzelf te zoeken), en de vakmensen van de support kunnen zich bezig houden met werkelijk nuttige zaken.

"Na de gratis proefperiode neemt slechts 30% van de gebruikers een abonnement. En dat is te weinig."

Het is ook te duur en niet iedereen heeft het iederedag nodig.

Misschien daarom in purchase bij App store voor TT-Iphone in versie 1.3, kun je HDT per dag of maand aanschaffen ipv voor een heel jaar

Om de haverklap ligt de Server er uit of is er een andere storing. Als TT eerst zorgt dat LIVE/HDT betrouwbaar wordt misschien dat er dan meer mensen na de proefperiode besluiten om een abonnement te nemen. Op deze manier prijzen ze zich vanzelf uit de markt.

Tegen het einde van dit jaar wordt het dan ook mogelijk elke

48 uur nieuw kaartmateriaal uit te brengen.

Jippie....kan je straks elke 2 dagen je eigen veranderingen cq verbeteringen opnieuw aanbrengen.

Elke keer als er een nieuwe map uitkomt kan je, je eigen gemaakte veranderingen niet overzetten naar de volgende map.

En er zitten nog al wat fouten in de door TomTom aangeleverde kaarten, snelheden die niet kloppen, eenrichtingsweg en, enz, enz.

Of TomTom moet de optie MapShare verbeteren, zodat de veranderingen die door derden aangebracht worden ook daadwerkelijk zichtbaar worden.

Ik heb liever dat TomTom goed kaartmateriaal uitbrengt zonder fouten dan elke 2 dagen.

Nu staan er al wegen op die nog niet eens aangelegd zijn en wegen die er al tig jaar liggen nog niet. :biggrin:

Dus TT steek hier je tijd in en niet in die andere flauwekul elke 2 dagen een nieuwe kaart.

Mensen zijn echt wel berijd om te betalen voor iets, zolang het maar goed is. HDT is hier een goed voorbeeld van, ook als mijn proef abonnement is afgelopen neem ik geen nieuwe. Er zitten nog te veel kinderziektes in het HD traffic gebeuren.

Zeker in tijden van recessie is service heel belangrijk, geen service, geen goede kaarten enz, enz.... kalnten stappen zo over naar een ander.

Ik heb liever

Edited by ArsLP

Ik rij nu ruim een jaar met HDT en heb ook geen abonnement.

Mijn 720 werkt met een losse receiver en die zijn nieuw nu eenmaal goedkoper dan een abonnement.

Mijn huidige exemplaar was 20 euro inclusief 6 maanden HDT :-)

Zolang dat zo blijft zal die 30% niet snel meer worden vrees ik voor heer Godijn.

Tja ik verleng mijn HD T niet in oktober 2010.

Reden : te duur en de server werkt regelmatig niet zelfs ook niet in het buitenland.

Voor TT de gewone trafic werkt regelmatig beter dan de betalende van jullie !!!

Over de kaarten die zijn zelfs niet up to date de concurentie doet het zelfs beter (zij zijn wel juister) !!!

De snelheden zijn en warreboel bij TT bv waar enkel 70 mag al minstens 3 jaar zegt TT max 90 enz...

TT wakker worden en niet steeds aan kassa denken of aan fake sluikse reklame doen.

Indien TT geen aanpassingen doet dan overweeg ik om in oktober een smartphone te kopen met alles erop en eraan met meer service voor de klant.

Edited by popcornoldies

Kan alleen maar aansluiten wat de anderen hier al gezegd hebben!

Tomtom moet dringend eens gaan nadenken met wat ze belangrijk vinden.....Hopelijk wij de klanten.

Heb lang een Navigon gehad en is met veel voorsprong beter dab tomtom.

Waarom heb ik dan een tomtom gekocht.....voor de live services.......helaas hebben ze dit nog altijd niet op het juiste spoor. Denk er dan ook aan terug naar navigon over te gaan omdat ze daar ook nu met hun nieuwste topmodel

live services aanbieden.

Wat betreft kaarten...tja lopen hopeloos achter.....En wat de mapshare betreft is mooie reclame maar werkt ook niet naar behoren.

Dus tomtom maak werk van een BETER product !!!

Ja Navigon, maak werk van een nog BETER product (neem ik er ook ene...marieus) . :biggrin:

Bedoel je de 8450 Live van Navigon.

Bedoel je de 8450 Live van Navigon.
De Navigon 8450 live bedoel ik ja!

Groetjes

Was maar een geintje.... dat LIVE van Navigon, is het ook (nog) niet helemaal. :wink:

Edited by germ

Mijn gratis proefperiode loopt nog, 30% is weinig maar HG moet toch niet verder zoeken hoe dit komt :wink:

Nou ja zeg, dat is me ook wat. Hoe zou dat nou toch komen???

@Harold, kom eens een keer tussen je gebruikers!

- ondersteuning is naadje, (reset, terug naar fabr instellingen, herinstallatie)

- priv

Als men eens NORMALE prijzen vroeg zou men dat wel nemen.

Verkeersinformatie is nog zo iets , 39 euro per jaar ????

Dat beluister ik sneller dan TomTom GRATIS op mijn radio.

Bij anderen , Mio, Garmin is dit GRATIS...

De TomTom kaarten zijn ook hopeloos verouderd...

Voorbeeld E19 van Mechelen naar Antwerpen...is in kontich aangepast.. Nu 8 maand later gebruiken ze daar nog de oude verkeers situatie ????

En dan de helpdesk avn TomTom????? een half uur aan de telefoon voor dat er iemand antwoord is blijkbaar normaal en dan krijg je een nederlander aan de lijn die denkt dat alle Belgen idioten zijn ??

de ombudsdienst onderzoekt jullie afzetterij van dat dure telefoonnummer en binnenkort zullen jullie wel weten waarom...........

Edited by Buzzfuzz
formuleer het eens anders in iets van helhonden ofzo

Voorbeeld E19 van Mechelen naar Antwerpen...is in kontich aangepast.. Nu 8 maand later gebruiken ze daar nog de oude verkeers situatie ????

En dan de helpdesk avn TomTom????? een half uur aan de telefoon voor dat er iemand antwoord is blijkbaar normaal en dan krijg je een nederlander aan de lijn die denkt dat alle Belgen idioten zijn ??

de ombudsdienst onderzoekt jullie afzetterij van dat dure telefoonnummer en binnenkort zullen jullie wel weten waarom...........

Ik weet niet over welke verkeersinfo je het hebt van 39 euro. En over dat gratis is ook niet te volgen. Dat je een half uur blijft hangen voor je antwoord krijgt doe je zelf. Je kan je vraag trouwens ook per email stellen. De kreten die je slaakt lijken een beetje op die van een helpdesk met een medewerker die het niet snapt.

Edited by Buzzfuzz
quote van hierboven aangepast

Niemand dwingt je hier een bericht achter te laten. Wanneer je dat wel doet gaarne enige vorm van respect te tonen.

En jezelf voorzien van deugdelijke informatie is ook een kunst. Zowel Teleatlas als Navteq hebben beiden de kaarten nog niet aangepast. Aangezien je Tomtom hier op aanspreekt ga ik ervan uit dat je een ander PND hebt die de situatie wel goed weergeeft..... Wel even zoeken denk ik. Navteq en TA hebben zo'n 90% van de markt in handen denk ik.

Edited by Buzzfuzz
en ook hier

Niemand dwingt je hier een bericht achter te laten. Wanneer je dat wel doet gaarne enige vorm van respect te tonen.

En jezelf voorzien van deugdelijke informatie is ook een kunst. Zowel Teleatlas als Navteq hebben beiden de kaarten nog niet aangepast. Aangezien je Tomtom hier op aanspreekt ga ik ervan uit dat je een ander PND hebt die de situatie wel goed weergeeft..... Wel even zoeken denk ik. Navteq en TA hebben zo'n 90% van de markt in handen denk ik.

Zelfs de kaarten op Google maps zijn al zeer verouderd en ook die zijn van Teleatlas.

We kunnen TomTom rustig aanspreken over die verouderde kaarten zij zijn tenslotte de leverancier van ons, zij moeten Teleatlas en Navteq hierover aanspreken.

Ik ga slapen, welterusten allemaal. smiley_sleep-706334.gif

Dat klopt... een beetje respect.. maar van de zijde van TomTom komt ook nooit respect....

De meeste vragen die je via email stelt worden beantwoord met een standaard email met links naar oplossingen die meestal geen oplossing bieden.

Na-service kent men daar niet

Dan is men wel verplicht om te telefoneren.

Dat klopt... een beetje respect.. maar van de zijde van TomTom komt ook nooit respect....

De meeste vragen die je via email stelt worden beantwoord met een standaard email met links naar oplossingen die meestal geen oplossing bieden.

Na-service kent men daar niet

Dan is men wel verplicht om te telefoneren.

Dat is slechte service. Respect is onder andere geen schuttingtaal te gebruiken.

Ik rij nu ruim een jaar met HDT en heb ook geen abonnement.

Mijn 720 werkt met een losse receiver en die zijn nieuw nu eenmaal goedkoper dan een abonnement.

Mijn huidige exemplaar was 20 euro inclusief 6 maanden HDT :-)

Zolang dat zo blijft zal die 30% niet snel meer worden vrees ik voor heer Godijn.

Ik rijd nu zo ongeveer 2 jaar met HDT, eerste was de ONE XL HDT (die nooit meer ge-update kon worden :pardon: ), die ik dus al verkocht had lang voordat TT met die aktie kwam om hem om te ruilen met bijbetaling...toen een losse HDT gekocht bij de Halfords voor 50 euro....en sinds ruim 2 maanden geleden weer een Halfords HDT reciever van 25 euro gekocht (waar ik nu nog steeds mee rijd)...en heb nog 2 nieuwe HDT's liggen van de Dixons a 9,95 p.st :unknw:

Dus aan mij is ook geen Abonnement te slijten, de eerst komende 15 maanden (3 mnd huidige HDT en 2x 6 maanden).....plus dat ik ook nog 2 kaart-update vouchers heb liggen, dus ook daar zal TT geen geld aan mij kunnen verdienen.

Maar dat hebben ze de afgelopen 2 jaar wel gedaan toen ik nogal eens een andere type TT kocht, met mijn huidige Go 630 ben ik overigens uitermate tevreden :blink:

Edited by BramvT

Ik heb voor mijn 940 toen der tijd 1 jaar HD traffic aangeschaft omdat ik deze toen zakelijk gebruikte, maar nu ik een 740 van de zaak heb, mogen hun het betalen.

Tot die tijd, omdat de proefperiode ook verlopen is, doe ik het wel met mijn active dock met TMC.

Er is toch bijna geen alternatieve route mogelijk omdat die meestal toch vreselijk gehinderd worden of zelfs afgesloten zijn en anders ben je niet de enige en sta je daar weer vast.

Ik schuif wel aan als het geen zwaar ongeval is of zo.

Beste meneer Godijn, wie denkt U dat er HD-traffic nodig heeft?

Volgens mij zijn dat alleen beroeps-chauffeurs, die veelvuldig op de weg zitten en veel kilometers maken en niet een gezinnetje dat 3 keer per jaar naar oma en opa gaan en dan de TomTom instelt.

Zoals ik in dit forum lees zijn er vele klachten over TomTom, ik ben ook een gebruiker (koerier), die van HD-Traffic gebruik maakt, maar de laatste tijd zijn er niets anders als klachten hierover. De door de Helpdesk aangeboden oplossingen werken niet of slechts tijdelijk, maar adequate oplossingen zijn of komen er niet, het zijn steeds weer lapmiddeltjes.

Ik lees in dit forum ook over Navigon, dat dit een beter apparaat zou zijn met ook betere kaarten, dan ga ik toch binnenkort maar eens daar shoppen. Het enige wat mij nu nog aan TomTom bindt is de HD-traffic, maar als deze zo slecht blijft als nu dan hoef ik hiervoor niet meer bij TomTom te blijven. Ik denk dat er zo langzamerhand meerdere TomTom-bezitters over gaan denken.

U zegt dat binnenkort om de 2 dagen nieuwe kaarten te verkrijgen zijn, maar dan moet u deze maar eens zo maken dat alleen de veranderingen te downloaden zijn en niet zoals nu dat het apparaat een paar uur staat te stampen om alles binnen te halen en te installeren, waarop je vervolgens alle instellingen kwijt bent, zoals je mapsettings, als je die niet toevallig apart gezet hebt.

Dit wilde ik even kwijt en misschien krijg ik nog wel een reactie ook??????

Ik lees in dit forum ook over Navigon, dat dit een beter apparaat zou zijn met ook betere kaarten, dan ga ik toch binnenkort maar eens daar shoppen.

Sterkte. :unknw:

Ik lees in dit forum ook over Navigon, dat dit een beter apparaat zou zijn met ook betere kaarten, dan ga ik toch binnenkort maar eens daar shoppen. Het enige wat mij nu nog aan TomTom bindt is de HD-traffic, maar als deze zo slecht blijft als nu dan hoef ik hiervoor niet meer bij TomTom te blijven. Ik denk dat er zo langzamerhand meerdere TomTom-bezitters over gaan denken.

Als je niet gebakken zit aan HDT en denkt aan TMC genoeg te hebben dan is inderdaad de beste optie Navigon.