Sign in to follow this  
Followers 0
digger

Live Services - mobiele Flitslokaties - werken ze nu ?

119 posts in this topic

ik heb ook een Hayabusa als Tweede vervoermiddel.

deze gaat 140 in eerste .... wat ga je nu doen ???

Dat noem in geen " vervoermiddel".

Is meer een rocket,en daar heb je op de kassei

Ik heb hiervoor een nuvi gehad met TMC-ontvanger en die deed af en toe ook eens gebieden aangeven waar mogelijk een flitser aanwezig was. Nu heb ik een TT950 en af en toe krijg ik op mijn route een Mobiele flitslokatie te zien maar vaak staat er niks meer. Ja, ik rijd vaak in de middag ook iets harder dan normaal maar dat komt dan vaak doordat ik met het verkeer meerijd. Zijn er ervaringen dat de radiomeldingen bv van radio 538 precies overeenkomen met jouw route, want blijkbaar staan er op mijn route en tijdstip dat ik rijd niet zo veel flitsers.

Met de TMC komen soms idd mobile radar controles mee.

En ik heb gezien dat ze er ook stonden.

Degene die op de radio genoemd worden staan er ook niet altijd meer.

Dus daar zit geen verschil in.

Als je te hard rijdt zal je altijd moeten blijven opletten ,of op de blaren moeten zitten.

Groeten Ron

Ieder is idd zelf verantwoordelijk voor zijn daden en zal daar zijn verantwoordelijkheid voor moeten nemen, uiteraard. Waar het me hier alleen om gaat is dat als ik een Service aanschaf ik dus wel iets krijg wat dan ook aanwezig is en werkt. Dus als ze bij TT roepen dat de mobiele flitsers ook bijgewerkt zijn, dat idd ook zo is, net als het weer en de andere Live diensten. Ik snap dat ze afhankelijk zijn van de melders net als op de radio en dat niet alles gemeld wordt maar daarom vraag ik de ervaringen over het land gezien door andere bestuurders en daar hoef je niet te hard voor te rijden. :angry:

Ik snap dat ze afhankelijk zijn van de melders net als op de radio en dat niet alles gemeld wordt maar daarom vraag ik de ervaringen over het land gezien door andere bestuurders en daar hoef je niet te hard voor te rijden.

TomTom kan wel hard roepen dat de posities van de mobile flitsers zijn bijgewerkt?

Maar in principe kan TomTom dat niet eens.

Want een "mobile" veranderd van plaats.

Zo gauw als dat gemeld wordt,en "men" zich aanpast,verkast zo'n mobile flitser naar een andere plek.

Waarom?

Het scoort niet meer.

Spee zijn opvolger roept dan wel, "het heeft succes"? Maar dat is enkel zout strooierij,en anders niks.

Ze verkassen niet voor niets naar een ander plaats.

Ze moeten scoren,er moet geld in het laadje komen.

Die persoon staat er niet voor Jan Doedel met zijn flitser.

De pot moet vol.

Mijn ervaring is alleen met TMC.

Een toestel van TomTom met TMC,geeft heel lang posities door,waar al niets meer staat.

Of TomTom geeft niets aan,terwijl er wel wat stond.Daar zal LIVE niets aan veranderen.

Met mobile flitsers is het altijd, "gewoon opletten".

Edited by Brummi

Spee zijn opvolger roept dan wel, "het heeft succes"? Maar dat is enkel zout strooierij,en anders niks.

En toch heeft de opvolger van Spee (gedeeltelijk) gelijk.

Want voorlopig rijd iedereen ook op die genoemde plek langzamer.

En dat hoort ook het voornaamste doel te zijn.

Ik zeg ook speciaal "hoort" want we krijgen meer het gevoel dat het om de centjes gaat.

En dat is wat jij ook bedoelt Brummie.

Groeten Ron

Tja, zulk gedrag hoort daar ook bij. Als de middelvinger opgestoken kon worden dan was die ook nog zichtbaar geweest. Ik ben niet verbaasd.

Veel plezier in je verdere (waarschijnlijk korte) leven.

Psssst als hij 140 wilt doe maar ik betaal zijn boetes niet....Lolll

Lang leve Duitsland daar kan het.

Laat hem naar Frankrijk racen daar is het nog beter als ze hem te grazen hebben.

Ik zeg ook speciaal "hoort" want we krijgen meer het gevoel dat het om de centjes gaat.

En dat is wat jij ook bedoelt Brummie.

Ron,

Ik heb best begrip voor het feit,dat het wat langzamer moet.

Maar als je zoals ik,onderweg bent,en dan s

In grote lijnen kan ik het wel met bovenstaand verhaal eens zijn.

Echter, laten we er nu eens vanuit gaan dat alles 20 km/h harder mag.

Met een truck mag je voortaan 100 km/h, ze worden afgesteld 109 km/h.

Vervolgens wordt je geflitst met 108 km/h.

Dan nog ligt er op zeker moment een bon van 34 euro op tafel.

Is het dan nog steeds geldklopperij of is het nu ineens terecht?

Er zal een grens moeten zijn en op dit moment staat die op 80 km/h, terecht of niet terecht.

Echter, laten we er nu eens vanuit gaan dat alles 20 km/h harder mag.

Met een truck mag je voortaan 100 km/h, ze worden afgesteld 109 km/h.

Vervolgens wordt je geflitst met 108 km/h.

Dan nog ligt er op zeker moment een bon van 34 euro op tafel.

Is het dan nog steeds geldklopperij?

Ja.

In bovenstaand geval is het niet netjes om een gedeelte van het citaat weg te laten en/of naar eigen voordeel aan te passen. Nu staat er ineens iets behoorlijk anders.

Edited by Sfinxie

In bovenstaand geval is het niet netjes om een gedeelte van het citaat weg te laten en/of naar eigen voordeel aan te passen. Nu staat er ineens iets behoorlijk anders.

Excuses. :blink:

......

De centjes zijn dus belangrijker.

Kennelijk.

Maar eh, ik ben heb ff kwijt in dit topic.

Werken de mobile flitslokaties nu wel of niet??

Ik vind het ondertussen weer een bekend marketing- en verkooppraatje van onze Rakkertjes.

Leuke woordjes, die nog krachtiger worden gemaakt met het geld wat je "uitspaart" middels het gebruik van de LIVE services. Echter de werking in de praktijk is ondertussen ook al overbekend......

Bij 538 maken ze gebruik van de TT verkeersinfo. Immers zet stellen je op de hoogte in minuten vertraging en niet in het aantal Km.

Tevens zie je, ook bij 538, de RDS melding op je radiodisplay periodiek alle flitsers gemeld worden. En deze zijn nauwkeuriger dan dat ik die bij LIVE tegen kom.

Zou iemand van TomTom een met iemand van 538 kunnen bellen. Om vervolgens 1 + 1 op te tellen?

Maar eh, ik ben heb ff kwijt in dit topic.

Volgens mij niet en we zullen het ook niet horen want @Digger komt hier niet meer terug zei hij.

Edited by holyhead

Zijn die mobiele flitsers die jullie bedoelen niet gewoon de Premium flitspalen van TomTom?

Ik heb die erop staan en ik krijg bij elke bekende opstelplaats van een mobiele flitser de waarschuwing dat die daar kan staan.

En die worden bij mij gewoon geupdate via LIVE.

Ron,

Dus is zo'n bekeuring in mijn ogen ,je reinste diefstal,en geld genereerderij.

Niets meer en niets minder.

Met de veiligheid heeft het totaal niets van doen.

En al helemaal niet om half 11 savonds op de A12 bij Arnhem.

De centjes zijn dus belangrijker.

Helemaal mee eens.

Mijn inmiddels allang gepensioneerde vader was ook internationaal vrachtwagen chauffeur.

Zelf heb ik ook duizenden kilometers met vrachtwagen gereden.

50 jaar geleden mochten ze 80 km/h rijden en nu nog steeds.

En de techniek is zoveel beter geworden dat de maximum snelheid makkelijk omhoog kan.

Ik denk zelfs dat daardoor de files verminderen.

De snelheids begrenzer moet er zowie zo af zodat er vlot ingehaald kan worden.

De eventuele snelheids overtreding is dan voor de eigen verantwoording.

Maar topic starter bedoeld volgens mij toch echt de actuele mobile snelheids controlles.

Groeten Ron

Ik vind het ondertussen weer een bekend marketing- en verkooppraatje van onze Rakkertjes.

Leuke woordjes, die nog krachtiger worden gemaakt met het geld wat je "uitspaart" middels het gebruik van de LIVE services. Echter de werking in de praktijk is ondertussen ook al overbekend......

Bij 538 maken ze gebruik van de TT verkeersinfo. Immers zet stellen je op de hoogte in minuten vertraging en niet in het aantal Km.

Tevens zie je, ook bij 538, de RDS melding op je radiodisplay periodiek alle flitsers gemeld worden. En deze zijn nauwkeuriger dan dat ik die bij LIVE tegen kom.

Zou iemand van TomTom een met iemand van 538 kunnen bellen. Om vervolgens 1 + 1 op te tellen?

Kan ik je een antwoordt op geven.

Ik heb geen Live,maar TMC.

De TomTom XL IQ werd geleverd door Conrad,en die had waarschijnlijk een duitse serie,want er zat een TMC ontvanger bij.

Live is niet mogelijk,en HD-T al helemaal niet.

Maar aan TMC,die er wel bij zit,maar niets door geeft,heb ik ook geen hol,want ik kreeg geen melding van een politiecontrolepunt,wel meldings van files die er niet zijn.

Als ik deze wel had gehad,ik heb immers TMC,dan was ik nu bespaard gebleven van een prent van 34 euro.

Dus ik kan volmondig zeggen,TomTom maakt niet waar,wat ze in hun propectus zetten.

Ik gebruik hem ,zowel hier als in het buitenland.

En de eerlijkheid gebied me te zeggen,dat TMC van TomTom,in

Edited by Brummi

Spijt me verschrikkelijk voor de positievelingen hier,maar dit is mijn eerste en laatste TomTom.

Slechte ervaring met het toestel zelf.

Zou zeggen:

Pleur die One XL IQ Routes Europa zonder TMC ontvanger eruit, trek een tientje of 5/6 uit de knip,

neem dit geval ervoor in de plaats en er gaat een nieuwe wereld voor je open. :nea:

post-5611-1267992845_thumb.png

Edited by germ

Zou zeggen:

Pleur die One XL IQ Routes Europa zonder TMC ontvanger eruit, trek een tientje of 5/6 uit de knip,

neem dit geval ervoor in de plaats en er gaat een nieuwe wereld voor je open. :nea:

Waarom zou dit dan wel werken. Hij heeft een One Xl IQ routes met TMC en dat hoort ook te werken.

Edited by holyhead

Waarom zou dit dan wel werken.

Hij heeft een One Xl IQ routes met TMC en dat hoort ook te werken.

Intuitie (ingeving) .

Klopt.... maar na ruim een jaar, is het nog steeds huilen met de pet op. :nea:

Intuitie (ingeving) .

Klopt.... maar na ruim een jaar, is het nog steeds huilen met de pet op. :nea:

Als je veel in Europa rijdt dan blijft het altijd huilen met de pet als je Navigon gewend was.

:wink:

Nu ik diverse soorten remmen heb,en ESP , ABS , EBS , etc etc om een beter en veilig voertuig te hebben,mag ik nog steeds 80.

Terwijl de argeloze sleurhut rijder,die zegge en schrijve 3 weken per jaar,met zo'n ding achter zijn luxe wagen rijd,die mag hier nu al 90 of 100.

Geen ervaring,maar wel gassen.

En ik met inmiddels 36 jaar ervaring als internationaal chauffeur,mag nog steeds niet harder dan 80.

Dus is zo'n bekeuring in mijn ogen ,je reinste diefstal,en geld genereerderij.

Tsja....feit blijft wel dat je soms wel met een gewicht van 50 of 60 ton op de weg aan het rijden ben, dus bij een noodstop schuif jij een stuk verder door dan iemand met een sleurhut achter zijn auto.

Ik heb overigens in Augustus a.s. mijn BCDE 41 jaar :wink: ....heb O.A. met Tatra 6x6 en MAN 8x6 gereden, met daarachter soms ook nog een dieplader met rupskraan erop...ik reed in 1985 een keer met zo'n combinatie (Fa; Verheul), MAN was beladen met fijn zand + die dieplader en kraan en ging met het hele spul de Velsertunnel in (de Wijkertunnel was er nog niet).....om niet al te langzaam weer omhoog te moeten kruipen, liet ik hem gaan naar beneden, dus zat al tegen de 90 aan....totdat ik beneden in de tunnel opeens de remlichten zag branden van de auto's op de 2 banen.....ik kan niet echt een noodstop maken, want een rupskraan dwars in de Velsertunnel vinden ze niet zo gezellig bij RWS en zo. :nea:

Totaal gewicht van het hele spul schatte ik op 60 ton (8x6 met zand is 35 ton en de dieplader + kraan 25 ton)

Gelukkig ging alles goed, maar nu na 25 jaar zit ik weer met zwetende handen dit te typen. :blush:

Maar ben met je eens dat er kinderachtige boetes bestaan....krijg ze zelf ook weleens.

NB:

nog even over die rijbewijzen....mijn 25 jarige zoon is nu met een soort wedstrijd bezig om meer stempels op zijn RBW te krijgen dan Pa...hij heeft nu ABC (B en C bij defensie gratis gehaald, de bofferd :wink: )....ik heb dus geen A (motor), heb nooit de behoefte gehad om die te halen.

Maar dan zal hij ook nog bus (D) erbij moeten zien te krijgen (kan ook bij defensie trouwens), maar het is ook niet te vergelijken met hoe wij vroeger ons RBW haalden, in 1968 met een kever 6 lessen a 6,50 gulden per uur....en in '69 drie lessen met een Opel Blitz die net iets meer woog dan 3,5 ton...kreeg je meteen alle stempels erbij....Bus, vrachtwagen, dieplader, aanhanger, oplegger enz....het ging ongeveer zo :

hier heb je al je stempels en verder zoek je het maar lekker uit :nea:

(dat is nu wel even anders)

Dit is zo'n Opel Blitz...daar lag dan een plaat beton op om net boven de 3,5 ton te komen :

opel%20blitz.jpg

Edited by BramvT

Ik heb geen Live,maar TMC.

Ik heb op basis van overwegingen,zowel in binnen als buitenland gebruik,een TomTom gekocht met TMC.

HD-T in het buitenland ontvangen,was nog een vraag.

Info hier opgezocht,ja het was TMC pro.

Mooi zo,ik aan een TomTom.

Live met HDT was toen al grensoverschrijdend kijk hier Ik begrijp dan ook niet dat je als beroeps met duizenden KM een basis toestel neemt met TMC.

En maar klagen en janken terwijl je donders goed weet dat je(in jouw geval) een miskoop hebt gedaan.

Edited by movent