Sign in to follow this  
Followers 0
digger

Live Services - mobiele Flitslokaties - werken ze nu ?

119 posts in this topic

Conclusie:

Totaal geen verstand van motoren.

Wil je daar meer vanaf weten?

Stuur eens een mail.

Conclusie:

Als je veel zanikt, zeurt en liegt dan moet je ontzettend veel kunnen onthouden. :blink:

Vandaar dat EPT en APS een goed alternatief is.

Voor mij nooit weer anders.

Je weet waar je eraf moet in een tunnel,geen kaart meer nodig.

Nee,voor mij niets anders weer.

Moest op alle apparaten zitten.

Gewoon een Go 930 kopen, is een dijk van een apparaat....zijn ook geen problemen mee geweest (mits je een officiele NC erop hebt)...heb je EPT en ook nog een FM zender en MP3, als je dat interessant vindt.

En een HDT reciever werkt daar perfect op. :blink:

(ik hoop hem binnen 2 maanden weer te hebben)

Edited by BramvT

Zover ik weet zijn er in de Nederlandse tunnels geen afslagen.

Maar in het buitenland in iedergeval wel.

En voor afslagen vlak na de tunnel die kan je meestal al wel zien voor dat je de tunnel induikt.

Als de kaart meeloopt in tunnel (EPT of APS) maakt het wel duidelijker.

Groeten Ron

Ik zal ze zelf wel even opzoeken !

Deze komen van een site !.

GEVONDEN:

Maar alleen deze stond er nog op , vreemd !

Lang leven de screenshots !

"Even" naar M

Edited by Wiljol

En voor Ron,

Is dit een One?

Jij spreekt van een One Xl.

Ik meende dat de XL IQ een totaal ander device was dan de One,vandaar.

En/of dit toestel in een mindere categorie valt dan de duurdere.So what?

Wat ik al aangaf,TomTom Navigator 5 ,liep ook gewoon mee in tunnels.

Die moest ik notabene installeren op een PDA.

En dat was ook maar een doodgewone Acer N35.

Ook geen werelds toestel.

Dus nu de (One) XL geen bovenmaats device is,hoeft ie geen APS of iets dergelijks?

Goed.

Vraagje.

Wat is beter,deze verkopen met of zonder kaarten,en kan ik die kaartabo mee verkopen.

Duurt nog een jaar.

En is zoiets te regelen bij of met TomTom.

Die van mij is een 710 dat is de voorloper van de 720 730 740 750 dus net niet de duurste.

Maar een xl is dus een one met een breder scherm, is een prima toestel.

Het is jammer dat TT de one's beschouwd als mindere toestellen.

Want de functies zin allemaal software matig.

M.A.W APS kan ook werken op een one of xl.

Mijn one doet dat ook netjes, maar ja daar zit dan ook andere software op.

Dus in tunnels loopt het pijltje ongeveer gelijk op mits de snelheid van de auto niet veranderd.

Die sensor op de kilometerteller van de duurdere systemen , hielden bij of je vooruit en achteruit reed.

Daarnaast zorgden ze voor een grote nauwkeurigheid.

Door die extra sensor was een vaste inbouw wel noodzakelijk.

Maar in tunnels werkte het uitstekend.

Sfinxie heeft een kaart update kunnen overhevelen naar zijn nieuwe 950, maar ik weet niet zeker of dit standaard mogelijk is.

Ik zal ze zelf wel even opzoeken !

Deze komen van een site !.

Wiljol in het buitenland zijn vele tunnels te vinden met een afslag.

In Brussel , Luik, Parijs

Maar in Nederland weet ik het niet.

Groeten Ron

Kan iemand mij laten zien hoe ze bij TomTom getoond worden?

( Mijn route werd helemaal getoond door de tunnel !)

Dan moet er ieman een screen dump maken op het moment dat hij door een tunnel rijd.

alles blijft het zelfde , alleen de kleur verandert waaraan je kan zien dat je geen satteliet ontvangst hebt.

en de route loopt ook door de tunnel, je positie loopt ook mee met dezelfde snelheid waar je de tunnel mee inging.

Zolang je dezelfde snelheid aanhoud klopt het.

Dat zal bij een Navigon niet anders zijn.

Zelf kan ik het ff niet omdat ik vanwege een operatie met het voetje omhoog zit en op krukken loop.

Groeten Ron

Erg Simpel. Tomtom rijders hebben geen grafische ondersteuning nodig.

Schijnbaar is mijn zin omtrent de route in de tunnel verkeerd begrepen

Ook ik zie gewoon een route met daarin de Delta die de route volgt !

Alleen aan het begin ( en bij de afslag in de tunnel) deze afbeeldingen.

Schijnbaar is mijn zin omtrent de route in de tunnel verkeerd begrepen

Ook ik zie gewoon een route met daarin de Delta die de route volgt !

Alleen aan het begin ( en bij de afslag in de tunnel) deze afbeeldingen.

Hoezo verkeerd begrepen. TomTom heeft zoiets niet dat kan je toch zien aan de plaatjes dacht ik. Of heb ik het verkeerd begrepen. Als je een tunnelroute weet met afslagen zal ik die ook even bekijken.

Edited by holyhead

Hoezo verkeerd begrepen. TomTom heeft zoiets niet dat kan je toch zien aan de plaatjes dacht ik. Of heb ik het verkeerd begrepen. Als je een tunnelroute weet met afslagen zal ik die ook even bekijken.

Dan zou je eens naar Brussel centrum moeten rijden, bijvoorbeeld naar de Avenue Rogier (nummer maakt niet uit)...als het goed is kom je dan door die tunnel heen waar ik het weleens over heb.

(weet de exacte straatnaam niet meer van het laatste adres :yahoo: )

Edited by BramvT

Dan zou je eens naar Brussel centrum moeten rijden, bijvoorbeeld naar de Avenue Rogier (nummer maakt niet uit)...als het goed is kom je dan door die tunnel heen waar ik het weleens over heb.

(weet de exacte straatnaam niet meer van het laatste adres :blush: )

Kom daar niet uit want je ziet op de kaart geen aanduiding dat je bij dan wel in een tunnel rijdt bij TomTom. Zoals bij Navigon (duurdere modellen) heeft TomTom niet. Misschien komt dat in de toekomst met 3D kaarten.

Kom daar niet uit want je ziet op de kaart geen aanduiding dat je bij dan wel in een tunnel rijdt bij TomTom. Zoals bij Navigon (duurdere modellen) heeft TomTom niet. Misschien komt dat in de toekomst met 3D kaarten.

Dat kun je WEL zien hoor....zie je een vage kleur op de route (weet niet hoe je het omschrijven moet.)

Kijk maar eens bij de Velser, Wijker of Coentunnel...zie je een soort schaduw op de lijn staan.

In 3D :

Westerschelde tunnel ( begin van de tunnel).

De gehele route in de tunnel dit beeld.

Kan deze ook niet weg klikken om de route te zien.

In 3D :

Westerschelde tunnel ( begin van de tunnel).

De gehele route in de tunnel dit beeld.

Kan deze ook niet weg klikken om de route te zien.

Dus jij kan niet zien hoever je ongeveer al in de tunnel zit.

Bij de TT's zonder EPT zie je dus bij benadering waar je ongeveer zit.

De rest van de route zie je ook gewoon.

Buiten de kleur zie je eigenlijk niets bijzonders aan het beeld.

Groeten Ron

Wel hoor !

Links zie je de hektometerbordjes.

Deze lopen mee met de route!

In 2D:

Ook hetzelfde beeld.

En kom je de tunnel uit krijg je weer de route te zien.

Ik hoop dat TT nooit aan dit soort gedoe gaat beginnen, met plaatjes van tunnels en fraaie gebouwen langs de weg....heb daar helemaal geen behoefte aan. :nea:

Op mijn TT's zie je ook dat je in een tunnel rijdt.....maar nog belangrijker is, dat je dit ook kunt zien door je autoraam, nietwaar ? :nea:

Ik heb dan ook vrijwel direct na de introductie van de rijbaanaanwijzingen, dat UIT staan op mijn 630.....hoef al die onzin niet onderweg...zie liever continue de route op het scherm.

Sober maar doelmatig is mijn motto :good:

Ik schreef het al eerder op dit forum (en de voorloper Jouwnav), ik zie liever dat TT/TA de JUISTE huisnummering eens gaat aanpakken, dan zich bezig te houden met dit soort flauwekul.

Edited by BramvT

Ik hoop dat TT nooit aan dit soort gedoe gaat beginnen, met plaatjes van tunnels en fraaie gebouwen langs de weg....heb daar helemaal geen behoefte aan. :nea:

Op mijn TT's zie je ook dat je in een tunnel rijdt.....maar nog belangrijker is, dat je dit ook kunt zien door je autoraam, nietwaar ? :nea:

Ik heb dan ook vrijwel direct na de introductie van de rijbaanaanwijzingen, dat UIT staan op mijn 630.....hoef al die onzin niet onderweg...zie liever continue de route op het scherm.

Als je het kleurverschil bedoelt waaraan je kan zien dat je in een tunnel rijdt dat is ook niks. De rijbaanbegeleidingen geven niet specifiek aan dat je een tunnel nadert. De rijbaanbegeleiding gebruik ik wel want deze zijn sober en simpel bij TT.

Dus ik begrijp dat je eigenlijk een simpele One wil hebben met EPT. Jammer dat die niet bestaan :good:

Als je het kleurverschil bedoelt waaraan je kan zien dat je in een tunnel rijdt dat is ook niks. De rijbaanbegeleidingen geven niet specifiek aan dat je een tunnel nadert. De rijbaanbegeleiding gebruik ik wel want deze zijn sober en simpel bij TT.

Dus ik begrijp dat je eigenlijk een simpele One wil hebben met EPT. Jammer dat die niet bestaan :good:

Nee...uiteraard doelde ik met die rijbaanbegeleidingen niet in een tunnel, maar als je op de snelweg een afslag moet nemen waardoor je dat stilstaande plaatje te zien krijgt.

Een One XL met 400 mhz processor + EPT zou inderdaad mooi zijn ja. :nea:

Ben met je eens dat het door TT op de kaart wel iets duidelijker aangegeven mag worden, maar zoals ik al zei......je merkt echt wel dat je in een tunnel aan het rijden bent, anders heeft men toch echt een probleem :nea:

Maar ondanks het stilstaande plaatje van de tunnel , wat in het echt dus niet zo is ( omdat de afstand tot het einde getoond wordt), is het wel duidelijk dan bij een TomTom.

Maar ondanks het stilstaande plaatje van de tunnel , wat in het echt dus niet zo is ( omdat de afstand tot het einde getoond wordt), is het wel duidelijk dan bij een TomTom.

Zeker. Verschil van dag en nacht.

Inderdaad. Plaatje..

westerschelde_tunnel.bmp

Het belangrijkste waar je op moet letten hier is de max snelheid 100 KM/U en de helling van 4.5 procent aan de zuidkant.

Inderdaad. Plaatje..

westerschelde_tunnel.bmp

Het belangrijkste waar je op moet letten hier is de max snelheid 100 KM/U en de helling van 4.5 procent aan de zuidkant.

Ja...blijft een welhaast mysterieuze tunnel als je er doorheen rijdt....net of je ergens in de Alpen bent :nea:

Ik hoop dat TT nooit aan dit soort gedoe gaat beginnen, met plaatjes van tunnels en fraaie gebouwen langs de weg....heb daar helemaal geen behoefte aan.

Op mijn TT's zie je ook dat je in een tunnel rijdt.....maar nog belangrijker is, dat je dit ook kunt zien door je autoraam, nietwaar ?

Wat voor jou niet belangrijk is,kan voor een ander een uitdaging zijn.

Ik nvind het juist wel weer belangrijk.

Maar goed,over dat verschil worden we het toch niet eens.

Is ook makkelijk.

Sober maar doelmatig is mijn motto

Dat verkoopt niet.

Ik schreef het al eerder op dit forum (en de voorloper Jouwnav), ik zie liever dat TT/TA de JUISTE huisnummering eens gaat aanpakken, dan zich bezig te houden met dit soort flauwekul.

Ik vind nu juist met de laaste versie kaarten,dat TomTom daar nu wel goed aan heeft gedaan.

Ik denk ook dat Navteq met hun raar beleid,nu achterop begint te raken.

Regelmatig is het huisnummer niet aanwezig,terwijl TeleAtlas,juist weer wel acte de presence geeft.

TomTom is mijn smaak qua grafische weergave niet.

Ik hoef niet zo nodig "het hoekje om".

Er is geen weg,die mooi natuurlijk om een bocht gaat.

En het zou wel wat meer mogen uitzomen

Geef mij dan maar Navigon.

Die heeft een mooi "helicopterview"

Overzichtelijk en natuurlijk vorm gegeven.

Inmiddels heb ik mijn navcore verwijderd,en weer terug gezet.

Nu heb ik wel , dat het peiltje mee loopt in tunnels.

Is toch makkelijk als je direct achter de Frans Tijsmanstunnel eraf moet,om naar de Scheldelaan te gaan.

Want TomTom geeft,omdat het zo slecht uitzoomt,heel laat de volgende afslag weer.

Ook grafisch zie je dat dan niet op tijd.

Dat is het verschil met Navigon.

Grafisch en informatief veel en veel beter.