Sign in to follow this  
Followers 0
jonas500

Zonwerende voorruit

55 posts in this topic

Hoi TomTom gebruikers,

Ik ben nieuw op het forum, dus is nog een beetje zoeken. Ik zit met het volgende probleem en hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen.

Ik rij met een Ford C-max auto die voorzien is van een zonwerende voorruit met verwarming. Mijn huidige gps (garmin c330) heeft daar veel problemen mee, kan geen signaal van de satellieten ontvangen omwille van die voorruit. Dus heb ik daar een externe antenne voor gekocht, die ik via een magneet buiten tegen de auto plak om zo signaal te verkrijgen. Mijn gps is ondertussen 5 jaar oud en ik zou een nieuwe willen kopen.

Ik heb mijn zinnen gezet op een TOMTOM GO 750 Live. Nu stel ik vast dat deze geen aansluiting heeft voor een externe antenne, enkel voor rds - tmc ontvangst. Op sites lees ik dat de TT GO 750 Live dat niet nodig heeft omwille van zijn krachtige ontvanger en op op andere sites lees ik dat hij wel last heeft bij zonwerende voorruiten.

Kan er mij iemand vertellen wat nu juist? Alvast bedankt.

groetjes,

Jonas500

Ik zelf heb een Laguna van 2005 met ook een warmtewerende voorruit. Maar allebei mijn TomTom's werken zonder problemen. Zelfs mijn Nokia met ingebouwde GPS doet het redelijk goed.

Ook ik ben in het bezit van een Laguna met zo'n voorruit.

Ik geef toe dat mijn GO 950 er moeite mee heeft om een fix te krijgen als ik het toestel binnen in de auto aanzet.

Zet ik het toestel buiten de auto aan dan krijg ik uiteraard gelijk een fix en (eenmaal binnen in de auto) houdt hij die ook keurig vast.

Ik heb nog een zgan TT go730 liggen. Deze heeft wel een externe GPS antenne aansluiting en met een losse hdt ontvanger/lader heeft die ook hdtraffic.

ALs je interesse hebt stuur maar een pm.

Ik heb mijn zinnen gezet op een TOMTOM GO 750 Live.

Betreffende een LIVE model, zou ik gaan voor een..... 740 LIVE. :good:

Vorige nacht had ik enkele keren geen signaal op mijn TTGo Live 750, heb hem nu ongeveer 3 maanden. Ook na het opstarten duurde het bijna een kwartier eer de TT signaal vond.

Zou die Ijslandse stofwolk er iets mee kunnen te maken hebben?

Ik heb nog een zgan TT go730 liggen. Deze heeft wel een externe GPS antenne aansluiting en met een losse hdt ontvanger/lader heeft die ook hdtraffic.

ALs je interesse hebt stuur maar een pm.

wat is de prijs voor de 730

Edited by Denniscamper

Vorige nacht had ik enkele keren geen signaal op mijn TTGo Live 750, heb hem nu ongeveer 3 maanden. Ook na het opstarten duurde het bijna een kwartier eer de TT signaal vond.

Zou die Ijslandse stofwolk er iets mee kunnen te maken hebben?

Dan toch maar eens die duivelse Quickfix proberen.

Tegen zulke technologie is geen enkele stofwolk opgewassen. :yahoo:

Hoi iedereen,

merci voor de snelle reacties. Blijkbaar levert een zonwerende voorruit toch problemen voor de ontvangst. Wat ik wel raar vind, is dat er op de offici

@Herzon,

Waar in de Laguna heb jij exact je TomTom geplaatst?

Ik heb die van mij met een zuignap geplaatst op zo'n rond plaatje precies bovenop de display die boven op het dashboard zit.

Zoals in dit topic al gezegd werkt hij daar wel, maar vaak moet ik eerst buiten de auto voor een fix zorgen. Daarna houdt hij hem in de auto aardig vast.

Mocht ik in tunnels e.d. de fix kwijtraken dan krijg ik die, eenmaal uit de tunnel, ook wel weer terug.

Zet ik echter de TomTom pas aan als hij al in de auto op de zuignap staat, dan is het verkrijgen van een fix echt een probleem.

Gek genoeg lijkt dat alleen zo te zijn bij een eerste gebruik op een dag. Berg ik, tijdens een boodschap, de TomTom even op in het dashboardkastje en haal hem er daarna weer uit, dan kan ik hem zonder problemen op z'n plek zetten en starten.

Mocht iemand anders hier ook nog een verhelderend antwoord op hebben: graag!

Aan de linker of rechterkant rondom de binnenspiegel, heb je al uitgeprobeerd??.

Gek genoeg lijkt dat alleen zo te zijn bij een eerste gebruik op een dag. Berg ik, tijdens een boodschap, de TomTom even op in het dashboardkastje en haal hem er daarna weer uit, dan kan ik hem zonder problemen op z'n plek zetten en starten.

Dat hij na het eerste gebruik op een dag sneller een fix krijgt komt waarschijnlijk doordat

je navigatiesysteem de laatste positie van de GPS-satellieten heeft en niet echt hoeft te zoeken.

Is maar een idee en misschien slaat het nergens op.

Dat hij na het eerste gebruik op een dag sneller een fix krijgt komt waarschijnlijk doordat

je navigatiesysteem de laatste positie van de GPS-satellieten heeft en niet echt hoeft te zoeken.

Dat klopt als een bus.

Aan de linker of rechterkant rondom de binnenspiegel, heb je al uitgeprobeerd??.

Is niet echt een optie. Ten eerste heb ik dan de voedingskabel door m'n beeld lopen en bovendien ontneemt het apparaat mij dan sowieso te veel zicht. De voorruit is ook nog eens behoorlijk schuin waardoor hij praktisch boven m'n hoofd komt te hangen. (bij wijze van spreken dan)

Even afwachten of Herzon binnenkort nog online komt, die heeft immers ook een Laguna en mogelijk heeft hij wel de ideale plek gevonden.

Het is dus alleen bij eerste gebruik van de dag dat ik even buiten de auto voor een fix moet zorgen. Wel, daar is zeer goed mee te leven.

Ik gebruik het apparaat namelijk voornamelijk voor m'n werk en dat is in een andere auto zonder warmtewerende voorruit, dus daar speelt het probleem in het geheel niet.

Nu echter het onderwerp weer ter sprake kwam dacht ik: Ik duik er nog even in.

Het heeft even geduurd, maar ik ben online. :yahoo:

Ik plaats hem bovenop de middenconsole, tegen de voorruit. Voor langere ritten (meer dan 30 minuten) wil ik hem ook weleens linksonder in de hoek zettten. Dan neemt hij minder zicht weg dan in het midden. Maar doorgaans is er binnen 20 seconden een fix. In m'n VW Caddy, met ook een warmtewerende vooruit, staat hij in een houdertje naast het dashboard. Zo dus:

Foto144.jpg

En daar is de fix er ook altijd binnen 20 seconden. Zou er een verschil zitten in de ontvangst van een (X)XL en de 950?

Ik ga het binnenkort toch nog maar eens een paar keer proberen om hem gelijk op zijn plek te zetten, zelfs aan het begin van de dag.

Wat ik van jou begrijp zit hij in je Lag op vrijwel dezelfde plek als bij mij.

Ik hou je/jullie op de hoogte.

Zou er een verschil zitten in de ontvangst van een (X)XL en de 950?

Blijkbaar wel.

Hoi iedereen,

Nog eens een vraagje, De TT GO 750 Live heeft bluetooth. Is dit enkel om te communiceren met uw gsm en eventueel autoradio? Ik ben op enkele sites bluetooth gps antennes tegengekomen die je kan gebruiken voor pda navigatie. Nu vraag ik mij af of die bluetooth antennes ook kan gebruiken voor de TT GO 750 Live? Dan is mijn probleem met die zonwerende voorruit opgelost?

groetjes,

Jonas500

Dan is mijn probleem met die zonwerende voorruit opgelost?

Dat probleem los je op, door een 740 inplaats van een 750 te kopen

Edited by germ

Hoi,

Ik heb de test gedaan met ons vader zijne TT rider. Ging zonder problemen :good:

Soms moest ik hem wel buiten de auto opstarten, maar eens opgestart altijd goede tot zeer goede ontvangst.

@ Germ; ik weet niet waarom je mij de TT Go 740 Live aanraadde? Heeft ook geen externe antenne aansluiting. TomTom heeft tot de x30 versies aansluiting voorzien.

In ieder geval zijn jullie bedankt om te reageren op mijn vragen.

groeten vanuit de kempen (Belgi

@ Germ; ik weet niet waarom je mij de TT Go 740 Live aanraadde?

Een 750 LIVE legt het af t.o.v. een 740 LIVE en jij wilde persee een 750 LIVE model toch?? .

Edited by germ

Een 750 LIVE legt het af t.o.v. een 740 LIVE ... .

Uhh?Waarom dan? Enkel door NC 9?

Om nog een keertje terug te gaan naar waar het in dit draadje om is begonnen. Zonwerende voorruit

Ik heb wel eens gelezen dat de Peugeot wel eens problemen op kan leveren, juist door de WW voorruit. Mijn 940 trekt er zich helemaal niets van aan.

Uhh?Waarom dan? Enkel door NC 9?

Om nog een keertje terug te gaan naar waar het in dit draadje om is begonnen. Zonwerende voorruit

Ik heb wel eens gelezen dat de Peugeot wel eens problemen op kan leveren, juist door de WW voorruit. Mijn 940 trekt er zich helemaal niets van aan.

O.a. door een betere interne gps ontvanger.

Inderdaad.

Das nogal wiedes (een 950 LIVE legt het ook af t.o.v. een 940 LIVE) .

:angry::angry:

Edited by germ