Sign in to follow this  
Followers 0
novw

gr... tt 950, mini review. 1e kennismaking

12 posts in this topic

tsjonge tsjonge zeg. Mini-reviw;

ik heb 2 weken de tomtom 950. Voor zover ik het kan nagaan de topper uit de serie. Ik heb eigen poi's er op gezet, een extra stem (giel beelen) en een kaart van Maleisie gekocht en er op staan.

storingen tot nu toe:

-de gps heeft (gisteren) er 20 minuten over gedaan om een fix te krijgen. toen was ik al thuis.

-text berichten via de telefoon komen niet aan in de tomtom. bellen kan wel.

-de verkeersinfo heeft me al 4 keer volledig foute gegevens gegeven. er stond file waar die niet zou staan, en andersom.

-de computerstem heeft het moeilijk. ze spreekt, maar in brokken: neem...........de afrit........a10.........richting..........amsterdam...........centrum . dat werk. tegen de tijd dat ze uitgesproken is ben ik de afrit al voorbij.

-(eigen) poi's worden over de + heen geprojecteerd. UITzoomen (-)gaat, maar teug inzoomen (+) dus niet.

-de tankprijzen zijn zeker weten van meer dan 5 daen oud. In Amsterdam staat een pomp voor 1.33 in de lijst. volkomen onmogelijk.

-het touchscreen is ongevoelig. ik moet gemiddeld 2 keer drukken voor ie doorheeft dat ik iets wil.

eigenlijk heb ik goed de pee in dat ik een tomtom heb gekocht. het is een slecht apparaat. in elk geval veeeeel slechter dan de tomtom v6 die ik op de mobiele telefoon had zitten. die navigeerde gewoon van a naar b. zonder opsmuk, zonder traffic, zonder onzin. en altijd ontvangst. zelf bij inschakelen in een vliegtuig op 10km hoogte...

deze 950 is zeker GEEN aanrader op het moment. misschien toch maar een, al dan niet legale, software update d'r opmikken?

Edited by novw

- heb je een warmtewerende voorruit?

- Dat kan. Niet alle telefoons ondersteunen dit. Zegt meer over je telefoon dan over de TomTom

- Dat ligt niet specifiek aan de 950, maar aan HD-Traffic

- En Giel, wat doet die?

- Op automatisch zoomen zetten?

- Die prijzen worden zeer regelmatig ge-update. vaker aan TTHome hangen.

- Geef 'm een seconde de tijd. Vaak blijkt dat de eerste keer drukken toch voldoende was.

Voor wat betreft je laatste alinea's: Misschien moet je hier ook wat minder opsmuk op zetten?

Op 10 km. hoogte heb je niet zo veel aan een werkend navigatiesysteem.

Je 950 is al voorzien van de nieuwste software. er is dus geen update voorhanden.

Edited by Sfinxie

ik heb 2 weken de tomtom 950. Voor zover ik het kan nagaan de topper uit de serie.

Ik zie geen ene topper uit die serie (wel daarvoor, maarre.... we benne i.a.v. de windkracht 10 van a.s. week) .

:angry:

Controleer even met TTHome of je de meest recente software erop hebt. Kan voor de functie van de TTS voice wel uitmaken. Evt ook voor andere haperingen. Ook je brandstof prijzen updaten gaat envoudig via TTHome.

- heb je een warmtewerende voorruit?

- Dat kan. Niet alle telefoons ondersteunen dit. Zegt meer over je telefoon dan over de TomTom

- Dat ligt niet specifiek aan de 950, maar aan HD-Traffic

- En Giel, wat doet die?

- Op automatisch zoomen zetten?

- Die prijzen worden zeer regelmatig ge-update. vaker aan TTHome hangen.

- Geef 'm een seconde de tijd. Vaak blijkt dat de eerste keer drukken toch voldoende was.

Voor wat betreft je laatste alinea's: Misschien moet je hier ook wat minder opsmuk op zetten?

Op 10 km. hoogte heb je niet zo veel aan een werkend navigatiesysteem.

Je 950 is al voorzien van de nieuwste software. er is dus geen update voorhanden.

-nee. vanmorgen deed ie het zelfs gewoon binnen in de huiskamer.

-htc touch2 pro. Die kan zelfs koffiezetten :angry:

-giel is zo'n "ouderwete" stem: 14 (?) standaard zinnen.

-soms wil je inzoomen of juist even vooruit kijken (ik gebruik de 3d ook never nooit niet)

-2 keer per dag is toh wel genoeg dacht ik?

-een seconde de tijd geven? tsja. sorry, maar ik heb nou juist een dedicated apparaat gekocht omdat de telefoon met windhoos mobile op een gegeven moment door is gebrand door de vele taken die tegelijk liepen... dan verwacht ik een ogenblikkelijke respons van een apparaat dat maar

Damn: voor 5 tientjes meer had ik een garmin kunnen kopen met levenslange gratis wereldwijde kaart updates...

Ga naar de verkoper en probeer hem (met bijbetaling) om te ruilen voor je nieuwe wens. :angry:

....

Al met al: ik zie op dit moment geen enkele reden om mensen aan te raden een (dure) tomtomte kopen en niet een budget mio of iets dergelijks. Damn: voor 5 tientjes meer had ik een garmin kunnen kopen met levenslange gratis wereldwijde kaart updates...

Had gekund. Maar dan had-je naar 6 maanden andere problemen gehad. Ikzelf ben weer niet gek op Garmin. Het is maar waar je voor gaat.

Ten aanzien van de bluetooth telefoon. Leuk een nieuwste HTC, wil nog niet zeggen dat hij dit met blue-tooth tekstberichten doorgeeft.

950 LIVE = WAARDELOOS ?

nA DE 910, 940 heb ik nu de 950 aangeschaft. Tot nu toe de meest waardeloze van de drie. Vorig week-end reden we naar zuid-duitsland en om de haverklap liep het apparaat vast. Opnieuw opstarten, wachten tot de live verkeersinfo binnenkwam en 100 km later weer dezelfde ellende.

Momenteel krijg ik helemaal geen live-services meer. Wel de melding dat er een probleem is met de tomtom-server.

Hebben anderen ook deze ervaring of ligt het aan mijn toestel ?

Info via de helpdesk van tomtom levert voorlopig niets op. Wel allerlei goedbedoelde adviezen, meer daarmee is het probleem niet opgelost.

spijt van de aanschaf ? Zeker.

Ik moet zeggen dat ik de 950 nu al enkele maanden dagelijks een aantal uren gebruik en nog niet 1 keer een vastloper heb gehad.

Mogelijk ligt het dus aan het apparaat zelf of heb je er zaken opgezet die niet door TT zelf ondersteund worden? Ik bedoel hiermee programma's als Tripmaster e.d.

950 LIVE = WAARDELOOS ?

nA DE 910, 940 heb ik nu de 950 aangeschaft. Tot nu toe de meest waardeloze van de drie. Vorig week-end reden we naar zuid-duitsland en om de haverklap liep het apparaat vast. Opnieuw opstarten, wachten tot de live verkeersinfo binnenkwam en 100 km later weer dezelfde ellende.

Momenteel krijg ik helemaal geen live-services meer. Wel de melding dat er een probleem is met de tomtom-server.

Hebben anderen ook deze ervaring of ligt het aan mijn toestel ?

Info via de helpdesk van tomtom levert voorlopig niets op. Wel allerlei goedbedoelde adviezen, meer daarmee is het probleem niet opgelost.

spijt van de aanschaf ? Zeker.

Het geregeld vastlopen is niet normaal ( heb ik nog geen 1 keer gehad ) dat de server op vakantie is komt wel vaker voor. :sad:

Ik moet zeggen dat ik de 950 nu al enkele maanden dagelijks een aantal uren gebruik en nog niet 1 keer een vastloper heb gehad.

Mogelijk ligt het dus aan het apparaat zelf of heb je er zaken opgezet die niet door TT zelf ondersteund worden? Ik bedoel hiermee programma's als Tripmaster e.d.

Nou sfinkie, jij heb dan wel geluk met jou tommetje hoor. De mijne is al een keer naar de dokter geweest waar ze niks kunnen vinden. Maar bijna dagelijks wel een keer in de storing(beeld bevriezen) . En ik ben echt niet de enigste hoor. Het rammelt van de klachten die allen op het zelfde neer komen. Wanneer gaat TomTom hier nu eindelijk eens iets aan doen?? Deze apparaten deugen gewoon niet, het lijkt een software matig probleem te zijn dus moet het ook redelijk simpel op te lossen zijn, toch? Ik was over m'n oude tt 700 altijd zeer te spreken maar die 950 begint toch op een miskoop te lijken! :sad::sad:

Hier maar even een Mini-review geven over de woensdag jl. aangeschafte Go 950 Live.

Na eerst een volledig copie te hebben gemaakt..maar eens kijken wat hij deed.....navigeren gaat goed, maar kreeg steeds het uitroepteken te zien, geen contact met server.

Vanochtend TT maar even gebeld en die vertelde mij dat ik op de TT mij moet aanmelden met het emailadres van de TT website en TTH...dat gedaan (kreeg de melding dat het in orde was)....maar heb op dit moment nog steeds geen Live verbinding. :wink:

Ik moet voortaan toch maar weer de GAW lezen en niet denken dat ze toch allemaal hetzelfde zijn :good:

Kaart update ging overigens perfect, VS 8.50 en WE 8.45...dus we kunnen rijden.

Morgen maar weer eens bellen met ze, als ik dan nog geen Live heb. (kon een half uurtje duren zei de man) :blink:

Edited by BramvT