Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom Event 2010: GO LIVE 1000

97 posts in this topic

Gepubliceerd Nieuws:

TomTom Event 2010: GO LIVE 1000

TomTom heeft zojuist aangekondigd nog deze zomer op de markt te komen met de van top tot teen geheel nieuwe GO LIVE 1000.

Klik op de kop om het artikel te lezen...

Klik op 'REAGEREN' om een reactie op dit artikel te geven...

Handig zo'n magnetische mount en dat terwijl de meeste dashboards van kunststof zijn. :good:

Edited by puccini

Handig zo'n magnetische mount en dat terwijl de meeste dashboards van kunststof zijn. :blink:

Het gaat erom dat de TomTom magnetisch vast zit aan de houder. Niet de houder aan de auto.

Ziet er goed uit. Duidelijk weer zaken van andere fabrikanten afgekeken. Net zoals andere fabrikanten van TT afkijken.

Ik kan nergens iets terugvinden over de omvang van het nieuwe scherm... is dit opnieuw een 4,3 inch scherm of hebben ze direct voor een knappe 5 inch gekozen?

Als het scherm 5 inch of groter is neem ik er zeker eentje!

Ik kan nergens iets terugvinden over de omvang van het nieuwe scherm... is dit opnieuw een 4,3 inch scherm of hebben ze direct voor een knappe 5 inch gekozen?

Als het scherm 5 inch of groter is neem ik er zeker eentje!

Het scherm is wederom 4,3 inch diagonaal.

Het scherm is wederom 4,3 inch diagonaal.

Jammer, ik zat echt te hopen op een groter scherm... dan toch maar weer naar een ander alternatief zoeken :-(

De route-berekening op de GO Live 1000 is zoals eerder gezegd razendsnel. Om deze erg belangrijke verbetering voor elkaar te krijgen, heeft TomTom routeberekeningen uitgevoerd van alle vertrekpunten naar alle eindpunten. Een groot serverpark heeft er weken over gedaan om alle routes uit te rekenen.

Het resultaat van al deze berekeningen is gecomprimeerd en in een gegevensbestand van 1 GB op de GO Live 1000 geplaatst. Deze gegevens worden vervolgens opgehaald bij het berekenen van nieuwe routes, zowel voorafgaand aan een nieuwe route als tijdens route in geval van alternatieve routes.

E.e.a. is op een zeer geavanceerde manier in elkaar gezet en TomTom heeft hiervoor meerdere patenten in handen.

Het verbeteren van de snelheid van routeberekeningen, dit in combinatie met bestaande IQ Routes en HD Traffic gegevens, leidt tot een grote vooruitgang tijdens het navigeren.

Met de ontwikkeling van de GO Live 1000 kiest TomTom overigens voornamelijk voor het verbeteren van de fundamenten van navigatie, in plaats van het toevoegen van vaak niet gebruikte functionaliteit. Ook gebruiksgemak en duidelijkheid van de informatie op het scherm zijn belangrijke pijlers waarop het nieuwe product is ontwikkeld.

De levensduur van de batterij van de GO Live 1000 is overigens maximaal 3 uur. Wat mij betreft wat aan de korte kant.

Begint al aardig te waaien, denk dat ik de Meivakantie maar effe oversla.

(m.a.w. ziet er goed uit)

:good:

De enige 2 positieve punten die ik aan het apparaat zie, zijn de mooie platte (strakke) kast EN die houder lijkt mij wel netjes.

Alhoewel de houder op het raam van het type vierkantje blokje, waar mijn Go 630 mee vastgeklikt wordt, ook prima voldoet....vooral als je hem er veel op en af moet doen.

De technische gegevens vallen mij wat tegen...500 mhz en 128 mb RAM is nu niet echt een GROTE verbetering te noemen t.o.v. 400 mhz en 64 mb RAM :good:

Blijkbaar is TT voorlopig niet van plan om internet te introduceren...mocht er straks een ander merk komen die dat wel heeft, sluit ik niet uit dat ik TT dan vaarwel zeg. :wink:

En op dat eerste plaatje van Nick is het scherm mij veel te druk....hopelijk kun je dat instellen.

Kortom, een zacht briesje, Germ....meer niet. :good:

Edited by BramvT

Blijkbaar is TT voorlopig niet van plan om internet te introduceren...mocht er straks een ander merk komen die dat wel heeft, sluit ik niet uit dat ik TT dan vaarwel zeg. :good:

En op dat eerste plaatje van Nick is het scherm mij veel te druk....hopelijk kun je dat instellen.

Wat een geluk... TomTom introduceert wel degelijk Internet ;) Niet direct bij de eerste release van GO Live 1000, maar we weten vast meer als we een half jaartje verder zijn...

Begint al aardig te waaien, denk dat ik de Meivakantie maar effe oversla.

(m.a.w. ziet er goed uit)

:good:

Ja , ziet er gelikt uit , ga mijn 950 maar inruilen denk ik. :good:

Klopt het verhaal op het Duitse zusterforum(link doet het niet) dat er een separate grafische-coprocessor ingebouwd is ?

Dat maakt wel verschil. :good:

Edited by movent

De technische gegevens vallen mij wat tegen...500 mhz en 128 mb RAM is nu niet echt een GROTE verbetering te noemen t.o.v. 400 mhz en 64 mb RAM :good:

Elke verbetering is er 1 Bram mijn vingers beginnen al te jeuken. :good:

Hoe zit het eigenlijk met de 3D kaarten , daar lees ik nog weinig over. :good:

Kijk eens op Tweakers en zie hem werkend, prachtig apparaat

Hey manvanstaal, leuk jou weer eens tegen te komen. :good:

P.S. ga toch maar met meivakantie (hou wel een grammetje of 20 "goud" achter de hand) . :good:

Edited by germ

Wat een geluk... TomTom introduceert wel degelijk Internet ;)

Niet direct bij de eerste release van GO Live 1000, maar we weten vast meer als we een half jaartje verder zijn...

Dan moet ik nog maar een half jaartje geduld hebben en ga ik rustig verder navigeren met de 630...heb toch nog een voucher voor een gratis nieuwe kaart liggen + 2 verse HDT recievers.

Is er al bekend of die Live 1000 ook MP3, FM zender en EPT heeft ? :unknw:

Hoe is de geluidskwaliteit t.o.v. de oudere Go's...helderheid scherm....vragen, vragen. :blink:

En natuurlijk ook heel belangrijk : heeft TT nu eindelijk eens besloten om er een routeplanner in te bouwen, waar je minstens 20 adressen in kunt voeren en het apparaat de meest economische route voor je berekend ? :unknw:

Edited by BramvT

Waar ik mioj zorg over maakt is dat glazen scherm...

Dat zal zeker en vast het zon weerkatsen. (zelfde probleem als met tv schermen met glas ervoor of vele gsm in de zon)

EEN RAMP in een cabrio :unknw: :blink:

Mijn TTG950 is al niet echt fameus maar met een aangepaste kleurschema (zware kontrasten) is het te doen.

Ik denk dat dit een serieuze stap achteruit is !!! :unknw:

EDIT : hier MASSA foto's en video's : http://www.tomtomax.fr/forum/viewtopic.php?p=145053#p145053

en zo te zien, zoals ik verwacht had: BIG PROBLEMS met zon reflectie op het scherm !!!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Edited by blue8300

Waar ik mij zorg over maakt is dat glazen scherm...

EDIT : hier MASSA foto's en video's : http://www.tomtomax.fr/forum/viewtopic.php?p=145053#p145053

en zo te zien, zoals ik verwacht had: BIG PROBLEMS met zon reflectie op het scherm !!!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Dat dacht ik al....maar wilde niet meteen negatief overkomen. :unknw:

Dit zullen meer mensen hebben gehad, toen ze lazen over dat glazen scherm :unknw:

Ik heb een tijdje een LG Secret gehad met zo'n glazen scherm....dus voelde al e.e.a. aankomen.

Edited by BramvT

"Franse" filmpje zojuist gezien .... scherm zal niet alleen een drama zijn in een cabrio, maar in elke auto.

Wil jullie feestje over de geboorte van dit toestel niet te veel verstieren, maar zo bijzonder vernieuwend vind ik deze GO LIVE 100 helemaal niet.

Het formaat is leuk ... leuk dat je als TT zijnde het device steeds meer laat lijken op een mobiel, maar er niet mee kunt bellen.