Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom Event 2010: GO LIVE 1000

97 posts in this topic

Hoe zit het eigenlijk met de 3D kaarten , daar lees ik nog weinig over. :unknw:

Geen 3D-kaarten in de GO Live 1000.

Iemand hier al een fancy price in gedachten ?

Mwa, ik hou het op 299 tot 349 Euro, maar dat is niet gebaseerd op offici

Is er al bekend of die Live 1000 ook MP3, FM zender en EPT heeft ? :unknw:

Hoe is de geluidskwaliteit t.o.v. de oudere Go's...helderheid scherm....vragen, vragen. :blink:

En natuurlijk ook heel belangrijk : heeft TT nu eindelijk eens besloten om er een routeplanner in te bouwen, waar je minstens 20 adressen in kunt voeren en het apparaat de meest economische route voor je berekend ? :unknw:

MP3: Nee

FM-zender: Nee

EPT: Nee

Geluidskwaliteit t.o.v. oudere GO's is prima, er komt een lekker 'vol' en hard geluid uit. Nederlandse stem is Xander, die is bekend van de iPhone applicatie.

Routeplanner: Nee, het is geen planningssoftware voor het berekenen van snelste/meest economische/kortste route. Dat is toch echt een andere toepassing dan alleen navigeren.

TomTom kiest er bewust en duidelijk voor de fundamentals van navigeren te optimaliseren en niet allerlei fancy features toe te voegen die door slechts een beperkte gebruikersgroep vaak gebruikt worden.

Kortom, er zitten nauwelijks nieuwe functies in NavCore 10. De verbeteringen zitten vooral in veel (!) snellere routeberekening, gebruiksgemak en duidelijkheid van de user interfase.

Goed, ik heb het hele topic aandachtig doorgelezen en kom tot mijn conclusie:

Niks nieuws onder zon en van de aangekondigde storm is geen sprake. Mijn haar is niet eens in de war geraakt.

Een scherm waar je met een beetje zonlicht niets meer op kan zien, helaas.

Snellere routeberekening? Dat is nou eigenlijk het enige punt waar ik nog nooit moeite mee gehad heb. Het ging mij altijd al snel genoeg.

Duidelijker interface? Smaken verschillen!

Men brengt een 'topmodel' uit en gaat daarmee terug naar de basis: navigeren. Echt een gemiste kans.

Ook ik had graag gezien dat de planningssoftware wat meer mogelijkheden zou hebben, zoals BramvT al bepleitte.

Het typenummer, 1000, doet vermoeden dat we hier te maken met het neusje van de zalm op navigatiegebied. Mijns inziens is daar dus geen sprake van.

Een scherm waar je met een beetje zonlicht niets meer op kan zien, helaas.

Kan meevallen, o.a. Navigon 8410/8450 hebben ook een glazen scherm.

Mis nog info over het intern en extern geheugen (b.v.d.) . :unknw:

Edited by germ

Kan meevallen, o.a. Navigon 8410/8450 hebben ook een glazen scherm.

Mis nog info over het intern en extern geheugen (b.v.d.) . :unknw:

4 GB intern geheugen------GEEN SD sleuf-------GEEN EPT---------

De 1000 ziet er gelikt uit (op de filmpjes) Deed me denken aan zo een Chinees van 59.99

MP3: Nee

FM-zender: Nee

EPT: Nee

Geluidskwaliteit t.o.v. oudere GO's is prima, er komt een lekker 'vol' en hard geluid uit. Nederlandse stem is Xander, die is bekend van de iPhone applicatie.

Routeplanner: Nee, het is geen planningssoftware voor het berekenen van snelste/meest economische/kortste route. Dat is toch echt een andere toepassing dan alleen navigeren.

TomTom kiest er bewust en duidelijk voor de fundamentals van navigeren te optimaliseren en niet allerlei fancy features toe te voegen die door slechts een beperkte gebruikersgroep vaak gebruikt worden.

Kortom, er zitten nauwelijks nieuwe functies in NavCore 10. De verbeteringen zitten vooral in veel (!) snellere routeberekening, gebruiksgemak en duidelijkheid van de user interfase.

En dit moet dan het nieuwe topmodel zijn ter vervanging (opvolging) van de Go 950 ? :unknw:

Of vergis ik mij en blijft de Go 950 serie gewoon in stand en krijgen we binnenkort de 960 ?

Nu ik weet dat er geen EPT in zit, ga ik toch maar voor de Go 930....want men denkt dat EPT alleen zinnig is in lange tunnels, maar ook in steden met hoge bebouwing die dicht op elkaar staan (zoals Brussel e.d.) valt het GPS signaal weleens even weg en dan is het fijn als je dat EPT signaal te zien krijgt.

Plus natuurlijk het feit dat een HDT reciever erop werkt. :wink:

Kan ik nog een jaartje mee vooruit...en dan maar eens zien wat de toekomst brengt qua internet op een TT.

Dat er zelfs geen micro-SD slot in zit, snap ik al helemaal niet...alhoewel 4 gb intern voor mij meer dan genoeg is, kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die veel reizen in andere landen en dan graag behalve WE ook een VS of andere kaarten mee willen nemen. :unknw:

Ik ben natuurlijk wel erg benieuwd of Nick zijn Stormverhaal hier nog even komt toelichten, danwel dat hij nog van de kater moet bekomen. :blink:

Edited by BramvT

Hey manvanstaal, leuk jou weer eens tegen te komen. :unknw:

P.S. ga toch maar met meivakantie (hou wel een grammetje of 20 "goud" achter de hand) . :blink:

Ja Germ, even afwezig geweest, :unknw: maar nu er mogelijk echte vernieuwingen komen weer even aandacht voor Tommy! :wink:

:unknw:

Moet ik alle mensen opnoemen die weleens gebruik zouden maken van zo'n meer uitgebreide routeplanner, behalve beroepschauffeurs, bestellers, koeriers enz. ?

Als dit HET argument van TT zou zijn, is dat natuurlijk gewoon flauwekul.....wij schrijven hier toch niet voor de kat z'n %%# allerlei wensen op het forum, met de bedoeling de heren bij TT te bewegen iets toe te voegen wat zeer zinvol zou zijn ? :blink:

Zo'n uitgebreide routeplanner zou juist een enorme aanwinst zijn (en uniek t.o.v. andere merken) :wink:

Nee...wat doen ze, ze halen EPT weg (zinvolle toepassing)...SD slot (zeer zinvolle toepassing), MP3 afspelen (ook erg populair bij velen, niet bij mij overigens) ...ik heb al eens eerder geopperd dat er bij TT een stelletje arrogante types rondlopen (dat noemden we in de jaren 80 dus Yuppen, nu de Paarse broeken) die het blijkbaar beter denken te weten dan de gewone (veel)-gebruikers van een TT.

Als ze bij TT denken dat ze hiermee (de Live 1000) de oorlog kunnen winnen in Navigatieland, dan hebben ze dat mooi mis :excl:

Het lijkt overigens de Dierenpartij wel bij TT....waar ze in beslotenheid vergaderen, ze hadden gisteren een stel kritische maar zeer betrokken TT fans uit moeten nodigen en DIE hun oordeel moeten laten geven....maar nee, blijkbaar durfde de directie van TT dit niet aan. :unknw:

Maakt niet uit.....dan kunnen ze achteraf wel hier lezen wat wij er van vinden...na het testen van de ONE XL HDT in 2008, heb ik nooit meer iets van enige betrokkenheid vanuit TT gemerkt naar dit forum.

En die Mister Anoniem Inside heeft ook nooit meer wat van zich laten horen...nadat wij hem hier even e.e.a. duidelijk hadden gemaakt.

Net zoals wij de komst van de Start hebben bekritiseerd...(en terecht)..ga vooral zo door op deze weg, TT. :nea:

Edited by BramvT

Nou nog geen reden om mijn 940 te veruilen voor dit :good:

Als Tom Tom zo bezig blijft dan gaat ze dit echt veel klanten kosten en geld :angry:

Eerlijk gezegt zou het allemaal geen donder uitmaken hoe je de route ook laat gaan, als er ergens een paar files staan dan ben je niet de enige die binnendoor rijdt.

Nog steeds een 4,3" scherm en nu nog minder functionaliteit.

Het gemis van Mp3 vind ik sowieso al heel dom en EPT weghalen, ze hebben zeker nooit door de Maastunnel of Westerschelde tunnel gereden ?

En nieuwe navcores voor oudere modellen is er ook niet meer bij, ofwel, koop maar een nieuwe.

Ik begin steeds meer naar Navigon te kijken.

Het ziet er mooi uit en inderdaad het oog wil ook wel iets voor dat geld.

Ik zou dat apparaat wel eens willen testen en hou mij daarom van harte aanbevolen.

Heeft iemand gehoord/gelezen dat op het moment als de LIVE Services voor de GO LIVE 1000 naar 16 landen gaat, dit ook geldt voor de huidige LIVE abonnementen?

De route-berekening op de GO Live 1000 is zoals eerder gezegd razendsnel. Om deze erg belangrijke verbetering voor elkaar te krijgen, heeft TomTom routeberekeningen uitgevoerd van alle vertrekpunten naar alle eindpunten. Een groot serverpark heeft er weken over gedaan om alle routes uit te rekenen.

Het resultaat van al deze berekeningen is gecomprimeerd en in een gegevensbestand van 1 GB op de GO Live 1000 geplaatst. Deze gegevens worden vervolgens opgehaald bij het berekenen van nieuwe routes, zowel voorafgaand aan een nieuwe route als tijdens route in geval van alternatieve routes.

E.e.a. is op een zeer geavanceerde manier in elkaar gezet en TomTom heeft hiervoor meerdere patenten in handen.

Het verbeteren van de snelheid van routeberekeningen, dit in combinatie met bestaande IQ Routes en HD Traffic gegevens, leidt tot een grote vooruitgang tijdens het navigeren.

Ik neem aan Bart, dat je het zelf getest hebt ?

Dan kan je ook vast wel vertellen wat de beweegredenen zijn geweest (of wat het nut is) van deze razendsnelle (her)berekeningen.

Kan je het onderbouwen met een paar praktijkvoorbeelden waar jouw oude TT de mist in gaat en de nieuwe TT de draad goed oppakt met het effekt van een razendsnelle (her)berekening?

Ik zie er met de beste wil geen supervoordeel in wanneer een route (her)berekend wordt in 25 seconden of in 10 seconden

VOor reviews op deze website voeren we steeds een berekening uit van Oegstgeest naar het Piazza di San Marco in Rome. Onze GO 950 doet daar 2 minuut 50 over. Gisteren in Amsterdam deed een GO Live 1000 er slechts 11 seconden over. En de prototypes die daar operationeel waren, deden het qua performance niet bijster goed. Nog langzame beeldwisselingen, er stond een soort pre-beta release van de software op waaraan nog hard gesleuteld wordt.

Als een routeberekening van 2.50 naar 0.11 kan worden teruggebracht, dan is dat toch significante winst. Wie wil er nou bijna drie minuten zitten wachten op zijn route. Ik ben het wel met je eens dat het niet zoveel uitmaakt als je 10, 15 of 20 seconden geduld moet hebben.

Wat ik persoonlijk belangrijker vind, is een razendsnelle herberekening van routes als ik besluit van de uitgestippelde route af te wijken (niet dat je een halve minuut in het duister tast welk alternatief je voorgeschoteld krijgt) of wanneer er files ontstaan op de route.

41 seconden !

Met op de 30 sec de melding over de tol in Zwitserland !

1685 Kilometer 14:50 uur 1

Slechts die laatste opmerking (van Bart Wijnen) kan ik in meegaan.

Op een route van Oegstgeest naar Rome zullen die 2 en halve minuut mij toch echt worst wezen.

Edited by Sfinxie

VOor reviews op deze website voeren we steeds een berekening uit van Oegstgeest naar het Piazza di San Marco in Rome. Onze GO 950 doet daar 2 minuut 50 over. Gisteren in Amsterdam deed een GO Live 1000 er slechts 11 seconden over. En de prototypes die daar operationeel waren, deden het qua performance niet bijster goed. Nog langzame beeldwisselingen, er stond een soort pre-beta release van de software op waaraan nog hard gesleuteld wordt.

Als een routeberekening van 2.50 naar 0.11 kan worden teruggebracht, dan is dat toch significante winst. Wie wil er nou bijna drie minuten zitten wachten op zijn route. Ik ben het wel met je eens dat het niet zoveel uitmaakt als je 10, 15 of 20 seconden geduld moet hebben.

Wat ik persoonlijk belangrijker vind, is een razendsnelle herberekening van routes als ik besluit van de uitgestippelde route af te wijken (niet dat je een halve minuut in het duister tast welk alternatief je voorgeschoteld krijgt) of wanneer er files ontstaan op de route.

Met dit voorbeeld heb je idd een goed punt. Dan ben je gebaat bij een snelle herberekening.

De route Oegstgeest _ Rome is een referentieberekening die je loslaat op alle TomTom's om te vergelijken qua snelheid t.a.v berekenen

Mijn mening is dat bij een grote routeberekening het toch niet werkelijk uitmaakt of ie er 2,5 minuut over doet of 11 seconden. Het is een rit van meer dan 1000 kilometer..... :good:

De berekeningen van lange afstanden voor de meest ideale route gaat over max 3 a 4 opties qua aanrijden.

Berekeningen van relatief kortere afstanden, binnen Nederland bijvoorbeeld kent veel meer aanrijroute mogelijkheden. Dan is idd een snelle berekening wel lekker.

Als TomTom dit inderdaad kan doorvoeren voor de TT1000, dan is dat een groot pluspunt. :angry:

Edited by Peter

Zit er dan toch een kaartslot in, op die ene is er groene tape aanwezig ( om het af te dekken?)

en op de andere kun je een lichter streepvormig gedeelte zien. Kan ook een balkje met wat nummers zijn natuurlijk. :good:

Go_1000_T.bmp

Go_1000_x.bmp

Zit er dan toch een kaartslot in, op die ene is er groene tape aanwezig ( om het af te dekken?)

Nee hoor, er zit geen kaartslot in.

Het scherm is wederom 4,3 inch diagonaal.

De rand om het scherm lijkt mij van dusdanige dikte dat er wel ruimte is voor 5 inch in de toekomst. Dat en de overige specs (het gemis van EPT, microSD en zo) doet mij vermoeden dat dit niet het topmodel gaat worden van de Go serie.

Overigens ben ik niet onder de indruk van 5 inch als dit gewoon 480x272 is. 640 of 800 breed lijkt mij nou echt leuk. Verder sluit ik me aan bij een aantal anderen: Geef mij de Go 930 maar totdat er een echt topmodel gaat komen. :good:

Overigens: Xander??? Ze zijn dus weer terug bij Vocalizer ook voor de Go serie??

Edited by heijx

TomTom kondigt de GO 1000 Live aan met een internet browser

Door Danijel Dercksen, dinsdag 27 april 2010 13:39 | 3 reacties

TomTom heeft tijdens een internationale persconferentie in Amsterdam haar nieuwe paradepaardje aangekondigd. De TomTom GO 1000 heeft de beschikking over een volledige webbrowser en een capacitieve touchscreen.

TomTom heeft tijdens een persconferentie in Amsterdam haar nieuwe PND aangekondigd die rond de zomer beschikbaar zal zijn. De GO 1000 is een PND die een geheel nieuwe lijn van TomTom moet gaan inluiden. Het nieuwste speeltje van TomTom beschikt over stevige specificaties om het merk wat meer power te geven en ook het design is flink onderhanden genomen. Zo zit er een capacitieve touchscreen in het toestel verwerkt die ook multitouch mogelijk moet maken. Dankzij de ge