Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom Event 2010: GO LIVE 1000

97 posts in this topic

Ik denk ook niet dat dit het topmodel is. Die zal wel GO LIVE 1030 ofzo gaan heten. Het interne geheugen is voor een topmodel ook aan de krappe kant als je bedenkt dat er - naast de waarschijnlijk ruim 2GB grote Europakaart - ook 1GB wordt gebruikt door de database voor de routeberekening. Het topmodel zal standaard ongetwijfeld ook de VS en wellicht nog andere landen bevatten. Voeg daaraan toe de NavCore en andere zaken, dan kom je al aardig krap in je geheugen te zitten. Ik gok erop dat dit dus in feite de opvolger is van de GO 730. De 930 zal een uitgebreider model als opvolger krijgen, vermoed ik...

Laat die opvolger van mijne 730 maar komen. :unknw:

Dat zal best wel, de jouwe is nu de mijne. Inclusief een aantalletje HD T Receivers van de Dixon.

:dirol:

Dat er mensen zijn die EPT missen dat snap ik niet. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat heel dat EPT geen donder voorstelt in lange tunnels.Daar navigeert hij vrolijk door maar dan moet er wel meteen als er weer signaal is een kilometer of 8/9 van de nog te gane route bijtellen of aftrekken omdat de gemeten snelheid in zo,n lange tunnel voor geen meter klopt.

Ik zeg wanneer het voor mij duidelijk is dat er voor dit model ook vrachtwagennavigatie beschikbaar komt hebben ze aan mij een klant.

Dat er mensen zijn die EPT missen dat snap ik niet. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat heel dat EPT geen donder voorstelt in lange tunnels.Daar navigeert hij vrolijk door maar dan moet er wel meteen als er weer signaal is een kilometer of 8/9 van de nog te gane route bijtellen of aftrekken omdat de gemeten snelheid in zo,n lange tunnel voor geen meter klopt.

Ik zeg wanneer het voor mij duidelijk is dat er voor dit model ook vrachtwagennavigatie beschikbaar komt hebben ze aan mij een klant.

Ik had al eerder van jouw gehoord dat naar jouw mening je aan EPT niet veel hebt maar een aantal leden blijft volhouden dat het onmisbaar is. Begin me af te vragen of ze wel ervaring hebben met lange tunnels.

Ik had al eerder van jouw gehoord dat naar jouw mening je aan EPT niet veel hebt maar een aantal leden blijft volhouden dat het onmisbaar is. Begin me af te vragen of ze wel ervaring hebben met lange tunnels.

Inderdaad in grote steden heb je er soms wel wat aan. Maar als je je tomtom goed bevestigd valt ook in grote steden het signaal zeer zelden weg. Ook weer uit ervaring met mijn huidige 740LIVE

Met de ontwikkeling van de GO Live 1000 kiest TomTom overigens voornamelijk voor het verbeteren van de fundamenten van navigatie, in plaats van het toevoegen van vaak niet gebruikte functionaliteit. Ook gebruiksgemak en duidelijkheid van de informatie op het scherm zijn belangrijke pijlers waarop het nieuwe product is ontwikkeld.

In dit kader blijf ik het een gemis vinden dat er geen optie is ingebouwd om een aantal adressen (reisplanner) automatisch in de meest optimale volgorde te kunnen laten zetten.

TomTom doet er alles aan om het navigeren zo optimaal mogelijk te laten verlopen met behulp van IQ-routes, HD-Traffic etc. Om dan tijdverlies en/of het rijden van onnodige kilometers te voorkomen had een dergelijke optie niet mogen ontbreken. Zeker met de nieuwe database van vertek- en eindpunten en die razendsnelle berekening had dit er mooi op aangesloten.

Ja hoor, met mijn 940 genoeg door de Westerschelde tunnel en Liefkenshoek tunnel gereden.

En dan klopt het beter dan de 740 van de zaak, die is nog even bezig, zelfs als ik de Maastunnel uit kom, nu scheelt het dat ik de weg een beetje ken in Rotterdam.

Het is allemaal geen ramp, je komt er wel, maar tunnels die net erna afslagen hebben, zoals Dordrecht centrum, zou je zo kunnen missen als je die niet weet.

Voor de rest vraag ik me ook af of dit werkelijk het topmodel is, komt er niet een 1100 ofzo die weer wat meer aan boord heeft ?

Ja hoor, met mijn 940 genoeg door de Westerschelde tunnel en Liefkenshoek tunnel gereden.

En dan klopt het beter dan de 740 van de zaak, die is nog even bezig, zelfs als ik de Maastunnel uit kom, nu scheelt het dat ik de weg een beetje ken in Rotterdam.

Het is allemaal geen ramp, je komt er wel, maar tunnels die net erna afslagen hebben, zoals Dordrecht centrum, zou je zo kunnen missen als je die niet weet.

Voor de rest vraag ik me ook af of dit werkelijk het topmodel is, komt er niet een 1100 ofzo die weer wat meer aan boord heeft ?

Ik heb het over lange tunnels....Die van meerdere kilometers.Gotthard tunnel en dergelijke.

Het is allemaal geen ramp, je komt er wel, maar tunnels die net erna afslagen hebben, zoals Dordrecht centrum, zou je zo kunnen missen

Dat EPT kan best wel nuttig zijn in sommige situaties. Corne64 doelt op de veel duurdere inbouwsystemen die met sensors de omwentelingen van de uitgaande as herleiden naar een nauwkeurige KM stand/snelheid. Ik denk ook dat er iets later, als alles werkt zoals bedoeld, hoger uitgevoerde toestellen zullen uitkomen. :unknw:

Ik heb het over lange tunnels....Die van meerdere kilometers.Gotthard tunnel en dergelijke.

Inderdaad...ik bedoel ook langere tunnels dan de Velser, Coen, Maas of Benelux e.d.

Liefkenshoek en Westerscheldetunnel, maar vooral ook die je tegenwoordig in grote steden tegenkomt.

Weleens in de file in die lange tunnel van Brussel-centrum gestaan ? :unknw:

Als je er weer uit komt, sta je meteen vlakbij een rotonde, zijstraten, tussen hoge gebouwen e.d.....dat zijn dus situaties dat EPT heel nuttig is.

Soms kom je er maanden niet en dan weer 2x in een week.

Dus sowieso geen Live 1000 voor mij....tik wel weer een 930 op de kop :dirol:

Inderdaad...ik bedoel ook langere tunnels dan de Velser, Coen, Maas of Benelux e.d.

Liefkenshoek

Liefkenshoek?

Dat is een korte tunnel.

Liefkenshoektunnel is de 2de tunnel,die je krijgt als je de tolweg neemt vanaf Bergen op Zoom naar Zelzate via de Noordelijke route.

[Deze route is verplicht voor alle gevaarlijke stoffen die niet door de Kennedy tunnel mogen.

Zolang er geen classificatie borden(ADR) staan bij de Kennedy tunnel,geld de oude situatie.

Ik vermoed dat het een E(

Met wat ik tot nu toe heb kunnen lezen, vind ik het ook een erg uitgekleed "luxe" instapmodel.

Geen EPT, geen (micro) SD, geen MP3, ............. niks!

Maakt het gelukkig wel makkelijk om hem niet te gaan kopen.

Ik heb mijn Go 910 (bezit 18mnd) laten vervangen door het GO 950 Live (bezit reeds 5mnd) en als de scherm nog 4,3" blijft terwijl die battery nog niet langer dan 3 uur volstaat... is voor mij gewoon... afwachten tot 2012 'n verstandige besluit.

Ik heb inmiddels ook pas aangeschaft, de Nuvi 775T (slechts 2mnd bezit) en de Nuvi 1490TV (enkele dagen bezit) en de laatste apparaat van Garmin is van 5" groot!!!

Dat is vooruit geboekt... en hoogtijd ook!!! Wat doet TomTom nu dan...??? post-40730-1272769569_thumb.jpg

Edited by tomcruiser

Met wat ik tot nu toe heb kunnen lezen, vind ik het ook een erg uitgekleed "luxe" instapmodel.

Geen EPT, geen (micro) SD, geen MP3, ............. niks!

De GO Live 1000 is, ten opzichte van de huidige apparaten van TomTom, het eerste model op basis van een nieuwe(re) technologie. Ongetwijfeld volgen meer modellen en zal blijken dat de 1000 het instapmodel van de nieuwe lijn is.

Het heeft ook een afstandsbediening?

Nee, helaas niet. Bluetooth is wel aanwezig in het apparaat voor het koppelen van GSM.

Mogelijk dat een afstandsbediening nog als accessoire beschikbaar komt. De BT afstandsbediening voor de bestaande PND-modellen werkt niet op de GO Live 1000.

Nee, helaas niet. Bluetooth is wel aanwezig in het apparaat voor het koppelen van GSM.

Mogelijk dat een afstandsbediening nog als accessoire beschikbaar komt. De BT afstandsbediening voor de bestaande PND-modellen werkt niet op de GO Live 1000.

- geen AB

- geen EPT

- geen MP3

- geen FM transmitter

Met recht een vlaggeschip (+ bbh vlag) :clapping:

- geen AB

- geen EPT

- geen MP3

- geen FM transmitter

Met recht een vlaggeschip (+ bbh vlag) :clapping:

Het schijnt het instapmodel te zijn (zeggen ze)....dus de Go Start of zo :wink:

Pas later komen de TT 1000's die koffie kunnen zetten, je auto repareren en zo :yahoo:

Ik wens Amacri, Joghurt en Roussillat heel veel sterkte met het ontwikkelen van features die velen graag willen zien op hun TT, maar waar TT weer geen aandacht aan wil besteden. De 1000 zal weer simpel zijn.

De functies die geleverd worden door de software die deze mensen ontwikkelen, zouden echt een bron van inspiratie moeten zijn voor de ontwikkelaars bij TT.

Wanneer gaan ze echt luisteren naar de gebruiker? :clapping:

Dus als ik het goed begrijp gaat al deze Tamtam van Tomtom over een "instapmodel"?

Misschien dat ze beter onmiddellijk met een echt topmodel voor de dag gekomen waren, mensen hebben nu eenmaal graag veel toeters en bellen (waaronder mezelf) blush.gif

Wat naar mijn mening een schot in de roos geweest zou zijn is alles wat de go 1000 is maar dan met:

- 5 inch of zelfs, zouden we durven 7 inch scherm

- 3d kaarten

- Navigeren via google map view (of iets dergelijks (denk nieuwe bmw navigatie))

- Afstandbediening die je an je stuur kan klikken met een speciale bevestiging

- Atom of gelijkaardige CPU

- 64 GB opslag voor MP3, apps, etc...

- Integrated web browser

-> dat zou tenminste een flagship zijn! :clapping:

De looks bevallen me wel, de verbeterde functies ook... maar de idee dat dit model na enkele maanden al zwaar gaat moeten onder doen voor modellen met meer functies of grotere schermen weerhouden me deze go 1000 aan te schaffen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet anti-tomtom... ik ben zelfs bijna een fan en gebruik het al jaren, ik ben gewoon niet echt impressed door deze nieuwe GO 1000... steek er een 5 of 7 inch scherm in en ik koop hem... ookal ontbreken er nog enkele leuke features