Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Special: TomTom NavCore 10; de allereerste blik!

29 posts in this topic

Gepubliceerde Special:

TomTom NavCore 10; de allereerste blik!

De GO LIVE 1000 draait op een gloednieuwe versie van TomTom navigatie-software NavCore. Wij bieden je hier de eerste beelden van versie 10!

Klik op de kop om het artikel te lezen...

Klik op 'REAGEREN' om een reactie op dit artikel te geven...

Prachtig!

Als huidige gebruikers zullen we hier alleen van kunnen dromen (of kopen)

Ik heb de hoop opgegeven dat er ooit nog een nieuwere Navcore uitgebracht zal worden voor een device ouder als 1 maand. Tomtom kijkt alleen maar naar de sales, en helaas niet meer naar de after-sales.

Is vroeger toch echt anders geweest. Jammer!

De nieuwe menu's vind ik er een stuk beter uitzien. Het navigatiescherm zelf daarentegen vind ik iets minder. Naar mijn idee te fancy en te veel glow/glimmende effecten enz. Ook de balk onderin die nu uit 3 losse delen bestaat met spleetjes ertussen waar je de map kunt zien en schuine randen aan de zijkant. Verder nog al die half-transparante elementen; fancy, maar niet echt bevorderlijk voor het overzicht en de rust die NC9 en vorigen uitstraalden. Het overzicht en de rust vond ik juist

Edited by loekverhees

Prachtig!

Als huidige gebruikers zullen we hier alleen van kunnen dromen (of kopen)

Ik heb de hoop opgegeven dat er ooit nog een nieuwere Navcore uitgebracht zal worden voor een device ouder als 1 maand. Tomtom kijkt alleen maar naar de sales, en helaas niet meer naar de after-sales.

Is vroeger toch echt anders geweest. Jammer!

Helemaal mee eens, ondanks dat TomTom weet dat ze een machtpositie hebben zouden ze er inderdaad zeer goed aan doen om nieuwe dingetjes ook beschikbaar te stellen voor oudere modellen, mits deze het toelaten.

Als je dan een model hebt wat echt niet meer mee kan met nieuwtjes is de kans groter dat je dan wel weer voor een TomTom gaat is mijn mening.

En de positieve mond op mond reclame zal weer stijgen want volgens mij hoor je regelmatig de kreet: mijn volgende device wordt hoogstwaarschijnlijk geen TomTom meer.

Groet, Jos.

En de positieve mond op mond reclame zal weer stijgen want volgens mij hoor je regelmatig de kreet: mijn volgende device wordt hoogstwaarschijnlijk geen TomTom meer.

Groet, Jos.

Inderdaad hoogstwaarschijnlijk. In de praktijk blijven de meeste toch bij TomTom.

Helemaal mee eens, ondanks dat TomTom weet dat ze een machtpositie hebben zouden ze er inderdaad zeer goed aan doen om nieuwe dingetjes ook beschikbaar te stellen voor oudere modellen, mits deze het toelaten.

Ik zou eerder willen zeggen...laten ze bij TT eens wat meer aan de ervarings-deskundigen vragen wat hun wensen zijn, verbeteringen...wat kunnen ze wel weglaten...enz. :unknw:

De storm waar Nick het over had, is voor mij eerder een korte plensbui geworden....ik had gehoopt nu juichend achter mijn toetsenbord te zitten, maar heb nu zoiets als : En dit is het ? :unknw:

Alleen maar negatieve reacties. Ligt dat aan Tomtom of aan de schrijvers van de reacties. Krijg je bij Garmin of Navigon wel na twee jaar een nieuw product, als jouw product verouderd is?

Achter een meer “fancy graphic look” zit waarschijnlijk ook een krachtiger processor, want de laatste Go modellen waren wel een beetje traag geworden.

Ben benieuwd wat de racties over 6 maanden zijn. Zelf blijf ik nog voorlopig mijn 1,5 jaar oude Go 930 gebruiken, waar ik erg tevreden mee ben.

Alleen maar negatieve reacties. Ligt dat aan Tomtom of aan de schrijvers van de reacties. Krijg je bij Garmin of Navigon wel na twee jaar een nieuw product, als jouw product verouderd is?

Ligt aan de schrijvers. Bij andere Satnav fabrikanten krijg je ook geen nieuwe software gratis

(enkele nagelaten) maar bij TomTom vindt iedereen dat het moet. Mijn One heeft als software 7.903 en doet het goed (heeft geen Rijbaan signalering, IQ routes etc) maar wel de meest recente kaart. Welke fabrikant levert nog kaarten voor een toestel van 5 jaar oud.

Sommige TT-ers gedragen zich als verwende kinderen.

Persoonlijk vind ik die kaartweergave erg lelijk.

Is een beetje nep ! m.a.w. is niet echt een vooruitgang.

Jammer :unknw:

Edited by puccini

Krijg je bij Garmin of Navigon wel na twee jaar een nieuw product, als jouw product verouderd is?

Nee. dat krijg je daar ook niet.

Heb beide artikelen eens gevolgd. Ik had verwacht dat TomTom met een regelrecht nieuw vlaggenschip ten tonele zou verschijnen, die ze meteen weer op een grote voorsprong zou zetten t.a.v de concurrentie.

Echter de meeste zaken, wat voor TT dan een noviteit is, is al lang en breed toegepast bij andere merken.

Wat ook jammer is dat ze niet voor een 5" hebben gekozen.

Wat het spiegelen betreft, dat valt in de praktijk best wel mee.

De meesten plaatsen ook nog een screenprotector en indien je een goede aanschaft reduceert deze eventuele spiegeling enorm.

Navcore 10 zal ook wel als update aangeboden worden voor de oudere LIVE devices neem ik aan.

Ik hoop dat de snelheid beter wordt want 9 is, tenminste op de 950 Live niet vooruit te branden.

Het opbouwen van een kaart met verkeersinfo duurt bijna 10 seconden en als je hem verschuift begint hij weer opnieuw.

De moderne vormgeving mogen ze van mij houden, als ik gewend ben aan een interface hou ik dat liever zo.

Edited by qwerty123

Ik heb de hoop opgegeven dat er ooit nog een nieuwere Navcore uitgebracht zal worden voor een device ouder als 1 maand.
Navcore 10 zal ook wel als update aangeboden worden voor de oudere LIVE devices neem ik aan.

Er komen zeker nog (Navcore 9) updates voor 'oudere' devices. Navcore 10 zal echt niet draaien op andere apparaten dan de nieuwe GO-generatie. Die software heeft namelijk echt een ARM11-processor en veel RAM-geheugen nodig.

De storm waar Nick het over had, is voor mij eerder een korte plensbui geworden....ik had gehoopt nu juichend achter mijn toetsenbord te zitten, maar heb nu zoiets als : En dit is het ?
Echter de meeste zaken, wat voor TT dan een noviteit is, is al lang en breed toegepast bij andere merken.

Ik denk dat jullie

Wat een gezeur allemaal over TomTom. Ik heb nog steeds de allereerste TomTom Go Classic en die functioneert nog steeds perfect met elk kwartaal een nieuwe kaart. Want daar draait het gewoon om: van A naar B reizen zonder landkaart en verder niks.

...... Want daar draait het gewoon om: van A naar B reizen zonder landkaart en verder niks.

Voor jou misschien, anderen gebruiken de GPS voor meer doeleinden.

Ziet er beslist heel fraai uit, vind ik... :good:

Ik ben een echte TomTom-fanaat, maar de grafische interface en vormgeving van de kaarten begon er zo langzamerhand wel h

Ik gebruik mijn TomTom Go 950 Live hoofdzakelijk voor de HD Traffic, zodra er een andere mogelijkheid is om HD Traffic te ontvangen dan gaat mijn TomTom de deur uit. Voornaamste reden is, omdat TomTom bij IQ route's je zo maar 20, 30 ja zelfs wel 50, km om laat rijden, wat helemaal niet nodig is.

Als je maar

TomTom begint een beetje een geldwolf te worden, je koopt het nieuwste en duurste systeem van ze en na een paar maanden kan je al weer nieuwe kaarten kopen en abonnementen nemen anders mis je al de extra's waarvoor je de TomTom kocht.

Ga zo door TomTom en jullie verliezen veel klanten.

Wat IQ routes en Mapshare betreft heb je een punt. Na een paar maanden nieuwe kaarten kopen dat hoef je niet natuurlijk (deed je vroeger ook niet met papieren kaart). Je mist niks extra,s hooguit een nieuw adres, kruising etc. Bij andere Satnav fabrikanten klaagt men dat er zo weinig kaartupdates zijn en jij vindt dat TT er teveel heeft ???

Achter een meer “fancy graphic look” zit waarschijnlijk ook een krachtiger processor, want de laatste Go modellen waren wel een beetje traag geworden.

Ben benieuwd wat de racties over 6 maanden zijn. Zelf blijf ik nog voorlopig mijn 1,5 jaar oude Go 930 gebruiken, waar ik erg tevreden mee ben.

Het negatieve komt meestal door het feit dat Tomtom heel veel aandacht besteed aan nieuwtjes en de vorige modellen te snel vergeten worden.

Wat betreft nieuwe navcore versies komt dit wel vaak voor.

Heb in het verleden een tomtom rider gehad maar daar noodzakelijk afstand van gedaan aangezien hier echt belachelijk weinig nieuws aan de man gebracht wordt.

Misschien dat het een optie is om tegen een geringe vergoeding ook navcore versies beschikbaar te stellen en te maken voor vorige modellen.

Na de eerste foto''s gezien te hebben,valt het me niet tegen.

Als fervente Navigon gebruiker,durf ik dat best hier neer te zetten.

Ik zie echter ook anderen hier posten,die nu zich sterk maken voor Navigon.

Echter op de plank ligt nog steeds een TomTom.

Kun je tenminste nog eens terug,mocht de "boel in elkaar storten".

Ik vraag me dan af, 'hoe Navigon minded ben je dan"?

Voor mij geld,dat TomTom een aardig eind is opgeschoven richting Navigon,wat betreft de GUI.

Ziet er gelikt uit,en ik zeg niet,dat ik geen Go1000 in de toekomst aanschaf.

Wat kaarten betreft,is TomTom is TomTom stukken betrouwbaarder,dan die Duitse partij.

En voor mij geld nog steeds, "alle waar heeft zijn prijs".

En de GUI,(grafical user interface) grafische gebruikers omgeving,dus het geen je ziet,en mee moet werken,ziet er voor mij,en waarschijnlijk voor een heleboel Navigon gebruikers goed verzorgd uit.

Navigon heeft het concept Live "geleend" van TomTom.

Alles wat TomTom had,heeft Navigon nu ook.

Maar de laatste kan m.i. zich de borst maar nat gaan maken.

Ze krijgen nog een zware dobber aan TomTom.

Eerst moe mijn kaartabo afgelopen zijn,eer ik de nieuwe TomTom met Navcore 10 aanschaf.

En dan zijn de kinderziektes er mooi uit.

Ik hou de toekomst van TomTom in de gaten.

Navigon brengt toch weinig vernieuwing voor de bestaande types.

En voor Peter,je kunt altijd nog terug,overlopen kun je 2 keer. :unknw:

Als fervente Navigon gebruiker,durf ik dat best hier neer te zetten.

Dat weet ik als geen ander (denk ik) en waardeer dan ook ten zeerste, jouw bovenstaande reactie.

:unknw: :dirol:

Edited by germ