Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom Event 2010: alles op een rijtje

53 posts in this topic

Gepubliceerd Nieuws:

TomTom Event 2010: alles op een rijtje

Het zit er weer op, het TomTom Event. En we weten nu weer precies wat we de komende tijd van TomTom kunnen verwachten. Een samenvatting...

Klik op de kop om het artikel te lezen...

Klik op 'REAGEREN' om een reactie op dit artikel te geven...

Misschien ligt het aan mij, misschien ben ik iets te kritisch en misschien had ik iets teveel verwacht van de zichzelf verklaarde leider op gebied van draagbare navigatie, maar ik ben alles behalve onder de indruk van deze nieuwe GO...

Ik zie weinig of geen nieuwe innovaties, het scherm van 4,3" is te klein, geen 3D maps of beter nog, satelliet beelden navigatie zoals in de nieuwe BMW navigatie systemen of de goedkope Ndrive Go modellen

TouchXXL-SE-EN-RealNav.jpg

Nee, ik ben echt niet onder de indruk van Tomtom, ik vrees dat hun arrogantie tov hun concurrenten hen wel eens ten val zou kunnen brengen :good:

Wat Tomtom nu doet is proberen bij te benen met de rest, een leiderspositie op innovatief gebied zijn ze al lang kwijt... best wel jammer eigenlijk, ik was een Tomtom fan sinds hun eerste pda software

Legt denk ik ook een beetje aan jezelf. Als ik moet kiezen tussen TT of Ndrive dan neem ik toch echt TT. En ik denk toch niet dat het plaatje wat op de Ndrive zit een satellietbeeld is. Geloof ook niet dat Ndrive erg innovatief is, eerder een copycat van Anderen (Navigon, etc.)

Edited by holyhead

Begrijp ik nu goed dat die LIVE-uitbreiding niet alleen geldt voor de GO 1000 maar voor alle LIVE-modellen?

Zo vat ik dat uit bovenstaand verslag namelijk wel op.

En die prijsverlaging? Ook voor alle LIVE-modellen?

Edited by Sfinxie

Begrijp ik nu goed dat die LIVE-uitbreiding niet alleen geldt voor de GO 1000 maar voor alle LIVE-modellen?

En die prijsverlaging? Ook voor alle LIVE-modellen?

Nagevraagd bij TomTom, maar ze willen dit nog niet bevestigen...

Zou echter wel vreemd zijn als het niet ook voor oudere devices gaat gelden...

Wat Tomtom nu doet is proberen bij te benen met de rest, een leiderspositie op innovatief gebied zijn ze al lang kwijt... best wel jammer eigenlijk, ik was een Tomtom fan sinds hun eerste pda software

Is dat zo?

Wie heeft er Map Share?

Wie heeft er IQ Routes?

Wie heeft er HD Traffic (met straks gebruik in HEEL Europa voor minder dan

Misschien ligt het aan mij, misschien ben ik iets te kritisch en misschien had ik iets teveel verwacht van de zichzelf verklaarde leider op gebied van draagbare navigatie, maar ik ben alles behalve onder de indruk van deze nieuwe GO...

<...>

Dit is een mooi discussiepunt. Functioneel gezien zit er inderdaad weinig tot geen nieuws in deze GO Live 1000, daar kan iedereen het vast mee eens zijn. Tijdens de presentatie afgelopen dinsdag werd de nadruk gelegd op het feit dat TomTom de fundamenten van navigatie zo optimaal mogelijk wil aanbieden en niet -zoals een aantal andere merken- zoveel mogelijk features in een kastje stoppen die vervolgens voor een groot deel onvoldoende zijn uitgewerkt.

TomTom werkt dan ook aan zaken zoals snelle, juiste en slimme routeberekening (met voorspellende gave op basis van historische data), eenvoud in gebruik, real-time verkeersinformatie om de 'ervaring van navigeren' te optimaliseren. Ik durf de stelling wel aan dat TomTom op dit soort zaken de leidende partij is. TomTom streeft naar navigatiesystemen die de gebruiker zeggen: "Zo zou ik niet rijden, ik weet een betere route."

Bij veel merken (en in mindere mate ook bij TomTom) heb je regelmatig het gevoel als automobilist dat je slimmere routes kunt bedenken dan je voorgeschoteld krijgt. Ik durf best te vertrouwen op een alternatieve route dwars door Rotterdam Centrum in de ochtendspits als mijn TomTom dat aangeeft. Dan is die route ook echt sneller dan de ring te nemen, ook al klinkt dat in eerste instantie onlogisch. Dat soort zaken geeft mij een veel beter gevoel dan MP3-speler, camera, FM-zender, fotoboek en dat soort gadgets.

De GO Live 1000 is zoals geschreven in technische zin een totaal ander apparaat, dat voorsorteert op ontwikkelingen die vanaf later dit jaar en de komende jaren gaan plaatsvinden. De GO Live 1000 is nu nog het nieuwe vlaggenschip, maar je kunt er vanuit gaan dat er zwaardere modellen (ook met groter scherm) ontwikkeld gaan worden.

Is dat zo?

Wie heeft er Map Share?

Wie heeft er IQ Routes?

Nagevraagd bij TomTom, maar ze willen dit nog niet bevestigen...

Toch nog inhoudelijk antwoord gekregen van TomTom:

=================================

De nieuwe LIVE-propositie gaat gedeeltelijk gelden voor de huidige range producten.

Zo gaat iedereen

Zou het niet weten. Maar wie heeft er ook een aantal van deze functies en nog wat anderen die TT niet heeft. Uiteindelijk zijn ze gewaagd aan elkaar.

Natuurlijk. Maar dat ontken ik ook helemaal niet. Het ging mij om de uitspraak dat TomTom gewoon maar achter andere aanliep en niets innovatiefs deed...

Natuurlijk. Maar dat ontken ik ook helemaal niet. Het ging mij om de uitspraak dat TomTom gewoon maar achter andere aanliep en niets innovatiefs deed...

Dat weet ik. Ik wilde alleen eigenlijk aangeven dat de grote merken TT, Garmin, Navigon aan elkaar gewaagd zijn. Om de beurt komen ze meestal met iets innovatiefs. Wat ik bij TT nog steeds een winnaar vindt is HDtraffic, hoewel sommige Navigon aanhangers daar anders over denken.

Toch nog inhoudelijk antwoord gekregen van TomTom:

=================================

De nieuwe LIVE-propositie gaat gedeeltelijk gelden voor de huidige range producten.

Zo gaat iedereen

Ik heb vorige week net een halfjaarlijks abonnement op HD-traffic genomen, wordt mijn abonnement tot

Dus ik ga met mijn GO 950 wel meeprofiteren van de prijsverlaging maar niet van de uitgebreidere landendekking.

Nou ja, beter iets dan niets, nietwaar?

Als ik naar de licht oranje gekleurde landen kijk, is Oostenrijk er bij gekomen.

Met een beetje geluk komt dat er wel bij.

Dat is dan toch

Het gaat met de prijzen van HDT/Live i.i.g. de goede kant op...nog geen 5 euro p/m voor heel Europa.

Las ik nu ergens dat er ook een volledige webbrowser op zit ? :unknw:

Dus dat je straks via de Vodafone SIM ook je email kunt lezen ?

Misschien dat 1 van de aanwezigen (Nick of Bart) dat nog kunnen vertellen ?

Edited by BramvT

Las ik nu ergens dat er ook een volledige webbrowser op zit ? :unknw:

Dus dat je straks via de Vodafone SIM ook je email kunt lezen ?

De gebruikersinterface van NavCore 10 is ontwikkeld op basis van de WebKit browser. Er zit geen internetbrowser op de GO Live 1000. Je kunt je e-mail er niet mee gaan ophalen of lezen.

Is dat zo?

Wie heeft er Map Share?

Wie heeft er IQ Routes?

Wie heeft er nu gelijk ?:

TomTom kondigt de GO 1000 Live aan met een internet browser

Door Danijel Dercksen, dinsdag 27 april 2010 13:39 | 3 reacties

TomTom heeft tijdens een internationale persconferentie in Amsterdam haar nieuwe paradepaardje aangekondigd. De TomTom GO 1000 heeft de beschikking over een volledige webbrowser en een capacitieve touchscreen.

TomTom heeft tijdens een persconferentie in Amsterdam haar nieuwe PND aangekondigd die rond de zomer beschikbaar zal zijn. De GO 1000 is een PND die een geheel nieuwe lijn van TomTom moet gaan inluiden. Het nieuwste speeltje van TomTom beschikt over stevige specificaties om het merk wat meer power te geven en ook het design is flink onderhanden genomen. Zo zit er een capacitieve touchscreen in het toestel verwerkt die ook multitouch mogelijk moet maken. Dankzij de ge

Wie heeft er nu gelijk ?:

TomTom kondigt de GO 1000 Live aan met een internet browser

Door Danijel Dercksen, dinsdag 27 april 2010 13:39 | 3 reacties

De TomTom GO 1000 heeft de beschikking over een volledige webbrowser en een capacitieve touchscreen.

Dankzij de ge

Edited by BramvT

Ik wacht dat de TomTom navigatie met alle laatste snufjes beschikbaar zal zijn op de iPad van Apple. Dan heb je pas een groot aanraakscherm ! Dat zou pas innovatief zijn.