Sign in to follow this  
Followers 0
christ

route plannen

24 posts in this topic

QUOTE (christ | 2-05-2010, 16:23) Naar orgineel

Probeer gewoon eens TYRE (niet via TTHome) of als dat niet snel genoeg rekent naar je zin ITN.conv (deze laatste rekent sneller).

groet,

Christ

ITN gebruik'k idd, zet daar eerst de grote lijnen uit en de via google kun je idd veel checken, maar om de route goed te hebben en met een min. aan waypoints rond te komen check ik dat toch even met de planner van TT zelf, die gebruikt een andere algoritmes om alles uit te rekenen (en ook nog: snelste, kortste, geen snelwegen, ...) en er durven ook nog al eens punten verkeerd terecht komen ook met rare kronkels of omwegen als gevolg, vandaar.

By the way, let wel dit is hier niet het goede topic om daar op door te gaan dus terug naar de Urban en de Pro wink.gif .

Abe,

Dan maar even een nieuw topic :blush:

Als je met ITN of TYRE een route plant en die transporteert naar je Rider en je kiest overal voor snelste route dan zullen de routes (nagenoeg altijd) identiek zijn; het lijkt erop dat de rekenalgoritmes van zowel ITN, TYRE en TT dan overeen komen. Indien je ouder kaartmateriaal in je Rider hebt waarop bv nieuwe wegen ontbreken, dan k

Hallo,

als betrekkelijk nieuwe TT gebruiker (Europe XL) vraag ik mij af waar ik kan vinden hoe ik een route plan via meerdere lokaties. A naar B is simpel, maar hoe nu A-B-C-D-A.

Groet,

Willem

Hallo,

als betrekkelijk nieuwe TT gebruiker (Europe XL) vraag ik mij af waar ik kan vinden hoe ik een route plan via meerdere lokaties. A naar B is simpel, maar hoe nu A-B-C-D-A.

Groet,

Willem

Met de reisplanner.

Met de reisplanner.

Ik denk dat Willem hetzelfde bedoeld als waar wij het al in een andere draad over hebben gehad.....dus een aantal willekeurige adressen invoeren en je TT dan zelf de meest economische route berekend. :clapping:

Die hadden we min of meer nu weleens verwacht ja....maar helaas :yahoo:

Ja ik zie de butten routeplanner, maar kan daar alleen van A naar B!

:clapping::yahoo:

Er staat mij vaag iets van bij dat een Europa Xl geen reisplanner had. Bijna een jaar geleden is daar een uitgebreidde discussie over geweest. Ik dacht dat @Germ daar iets meer vanaf wist. Mogelijk leest hij mee.

Wat voor Navcore staat er op je XL. Klik op navigatiebalkjes rechtsonder en dan versie.

Edited by holyhead

Ik denk dat Willem hetzelfde bedoeld als waar wij het al in een andere draad over hebben gehad.....dus een aantal willekeurige adressen invoeren en je TT dan zelf de meest economische route berekend. :clapping:

Het toestel kan dat niet, maar ITN.conv kan dat wel; dus eerst de adressen in ITN zetten, ITN de optimale route laten berekenen en die naar je toestel sturen.

Het toestel moet uiteraard w

Het toestel kan dat niet, maar ITN.conv kan dat wel; dus eerst de adressen in ITN zetten, ITN de optimale route laten berekenen en die naar je toestel sturen.

Het toestel moet uiteraard w

....

Kun je eens een voorbeeld laten zien dat je tegenkwam waarbij punten verkeerd terecht kwamen met rare kronkels of omwegen als gevolg? Ik herken dat nl niet zo en ben benieuwd wat daar de oorzaak van was.

Wat bedoel je trouwens met de planner van TT zelf? In TTHome zit nl gewoon TYRE opgenomen maar dat lijk je niet te bedoelen.

groet,

Christ

Met de planner van TT bedoel ik de Rider aangesloten via TTHome en zo de route uitzetten.

Enkele voorbeelden hoe punten verkeerd kunnen terechtkomen zouden hierbij in bijlage moeten zitten (als dit gelukt is tenminste, is lang geleden dat ik dit nog gedaan heb :wink: ).

Het meest vervelende is als je tijdens de kontrole zo'n punt vindt en je wilt het corrigeren, dan moet je het eerst verwijderen en dan een nieuwe toevoegen en die dan omhoog schuiven naar de juiste plaats, zenuwslopende en frustrerende bezigheid. Met die 48 punten kan ik goed overweg maar dat men geen waypoints direkt ergens kan tussenin zetten dat is pas vervelend.

Dat van die snelste route daar ben ik het niet helemaal mee eens, in Frankrijk lopen nogal wat N wegen naast een snelweg en dan wilt die daar steeds de eerstvolgende oprit op natuurlijk, tenzij je overdadig veel waypoints gebruikt.

grtn

post-4871-1273095004_thumb.jpg

post-4871-1273095037_thumb.jpg

post-4871-1273095057_thumb.jpg

Met de planner van TT bedoel ik de Rider aangesloten via TTHome en zo de route uitzetten.

Enkele voorbeelden hoe punten verkeerd kunnen terechtkomen zouden hierbij in bijlage moeten zitten (als dit gelukt is tenminste, is lang geleden dat ik dit nog gedaan heb :wink: ).

Het meest vervelende is als je tijdens de kontrole zo'n punt vindt en je wilt het corrigeren, dan moet je het eerst verwijderen en dan een nieuwe toevoegen en die dan omhoog schuiven naar de juiste plaats, zenuwslopende en frustrerende bezigheid. Met die 48 punten kan ik goed overweg maar dat men geen waypoints direkt ergens kan tussenin zetten dat is pas vervelend.

Dat van die snelste route daar ben ik het niet helemaal mee eens, in Frankrijk lopen nogal wat N wegen naast een snelweg en dan wilt die daar steeds de eerstvolgende oprit op natuurlijk, tenzij je overdadig veel waypoints gebruikt.

grtn

Hoi Abe,

Duidelijk wat je bedoelt; die planner in TTHome is in feite precies hetzelfde als wat je doet op het toestel zelf.

Dat gaat in TTHome ietsje makkelijker dan op het toestel zelf, maar v

Hi Christ,

Akkoord met wat je schrijft, doe ik al zeer geruime tijd ook zo (ik heb al ettelijke routes goed voor duizenden kilometers uitgepland), echter de voorbeeld fouten komen van een exporteren uit ITN naar TTR en er was goed ingezoomd bij het zetten van de punten. Nu ik moet toegeven er zijn er niet veel, toen ik nog gebruik maakte van "Motorrad Tourenplanner" waren het aantal fouten gevoelig groter.

Mijn opinie is dat je niet anders kan om het nog allemaal eens goed na te checken via TTHome en als je dan een foutje tegenkomt ga ik niet terug de route openen in ITN, verbeteren en terug exporteren, want dan kun je herbeginnen met het kontroleren, je gaat dus dit punt deleten en terug invoeren via TTHome. Echter mocht ik een serieus aantal punten tegenkomen dan ga ik idd terug via ITN.

By the way, ik heb zo soms mijn redenen op mijn punten "dicht" bij een kruispunt te zetten ... bij het oprijden van het kruipunt zie je het "vlagje" staan op het scherm, en als er dan een indikatie zou staan van een wegomligging of de omstandigheden dwingen je een ander kant uit dan weet je direkt dat je dit waypoint moet markeren als bezocht ...

Groeten,

Abe

Hi Christ,

Akkoord met wat je schrijft, doe ik al zeer geruime tijd ook zo (ik heb al ettelijke routes goed voor duizenden kilometers uitgepland), echter de voorbeeld fouten komen van een exporteren uit ITN naar TTR en er was goed ingezoomd bij het zetten van de punten. Nu ik moet toegeven er zijn er niet veel, toen ik nog gebruik maakte van "Motorrad Tourenplanner" waren het aantal fouten gevoelig groter.

Mijn opinie is dat je niet anders kan om het nog allemaal eens goed na te checken via TTHome en als je dan een foutje tegenkomt ga ik niet terug de route openen in ITN, verbeteren en terug exporteren, want dan kun je herbeginnen met het kontroleren, je gaat dus dit punt deleten en terug invoeren via TTHome. Echter mocht ik een serieus aantal punten tegenkomen dan ga ik idd terug via ITN.

By the way, ik heb zo soms mijn redenen op mijn punten "dicht" bij een kruispunt te zetten ... bij het oprijden van het kruipunt zie je het "vlagje" staan op het scherm, en als er dan een indikatie zou staan van een wegomligging of de omstandigheden dwingen je een ander kant uit dan weet je direkt dat je dit waypoint moet markeren als bezocht ...

Groeten,

Abe

Hoi Abe,

Heb je toevallig nog een voorbeeld van zo'n ongecorrigeerde route? Zou ik graag inzien, maar waarschijnlijk zul je die niet meer hebben in ongecorrigeerde vorm? Anders zou ik hem graag toegestuurd willen; ik wil er graag van leren.

Wat dat routepunt op het kruispunt betreft: ik begrijp wat je bedoelt. Waar het mij om ging is om het routepunt niet slordig OP het kruispunt te leggen (wat ik vaak zie bij routes die je van internet plukt); bij bv een viersprong kan het routepunt dan op 4 verschillende wegen terecht komen waardoor je tevoren dmv het pijltje een verkeerde aanwijzing krijgt. Dit speelt inderdaad niet als je het routepunt nauwkeurig weglegt n

Hoi Abe,

Heb je toevallig nog een voorbeeld van zo'n ongecorrigeerde route? Zou ik graag inzien, maar waarschijnlijk zul je die niet meer hebben in ongecorrigeerde vorm? Anders zou ik hem graag toegestuurd willen; ik wil er graag van leren.

groet,

Christ

Hi Christ,

Voorlopig heb ik geen ongecorrigeerde routes meer, maar ik ben mijn reisje, voor eind juni, naar Schotland nu aan het uitplannen op ITN, die moeten dus nog allemaal omgezet worden naar TTR, als ik daar bij het checken "iets" tegenkomt dan bewaar ik het origineel en stuur het je op. Nu hebben bepaalde delen van Schotland niet zo'n overvloedig wegennetwerk, de foutkans daar zal dus gering vermoed'k.

Grtn,

Abe

Hi Christ,

Voorlopig heb ik geen ongecorrigeerde routes meer, maar ik ben mijn reisje, voor eind juni, naar Schotland nu aan het uitplannen op ITN, die moeten dus nog allemaal omgezet worden naar TTR, als ik daar bij het checken "iets" tegenkomt dan bewaar ik het origineel en stuur het je op. Nu hebben bepaalde delen van Schotland niet zo'n overvloedig wegennetwerk, de foutkans daar zal dus gering vermoed'k.

Grtn,

Abe

Hi Christ, toch foutje ingeslopen ondanks het toch vrij eenvoudige wegennet in Schotland, zie bijlage screenshot van TTR en ITN.

Dus volgens mij steeds controleren ... :sad:

grtn,

Abe

post-4871-1276942775_thumb.jpg

Hi Christ, toch foutje ingeslopen ondanks het toch vrij eenvoudige wegennet in Schotland, zie bijlage screenshot van TTR en ITN.

Dus volgens mij steeds controleren ... :sad:

grtn,

Abe

Hallo Abe,

Ik kan niet zo goed zien wat hier gebeurt; is het mogelijk om me de ongecorrigeerde route (gemaakt in ITN) door te mailen?

Overigens: Indien je absoluut zeker wil zijn dat de routes echt 1 op 1 zijn en er geen (ook geen kleine) afwijkingen mogen zijn, dan moet je inderdaad steeds controleren zoals je zegt. Kaartverschillen (en daardoor mogelijk afwijkingen) kun je nooit voorkomen uiteraard.

groet,

Christ

... is het mogelijk om me de ongecorrigeerde route (gemaakt in ITN) door te mailen?

...

Geen probleem, maar dan moet je me wel even een mailadres geven, via een PB lukt me dit niet (of ik doe iets verkeerd ?)

grtn

Abe,

Ik heb de route vanuit ITN ingeladen in mijn Rider 1; het bewuste routepunt komt bij mij echt op de goede weg terecht en maakt niet die rare kronkel...

Ik heb niets aan de routepunten gewijzigd.

Het bewuste routepunt staat nauwkeurig door je geplaatst; kijk voor de aardigheid eens naar de andere routepunten en dan maximaal ingezoomd.

Het bewuste routepunt staat het nauwkeurigst geplaatst van allemaal; de andere routepunten staan allemaal min of meer naast de weg. Niet genoeg denk ik om de Rider in verwarring te brengen (ik denk dat de routepunten wel afgevlagd zullen worden bij het passeren), maar het valt me wel op.

Rest de vraag: hoe komt het dat in jouw Rider iets anders gebeurt dan in de mijne?

Groet,

Christ

...

Rest de vraag: hoe komt het dat in jouw Rider iets anders gebeurt dan in de mijne?

Groet,

Christ

Tja ... :unknw: :unknw: ... , we zien wel, overmorgen ben'k er mee weg en zolang Eva me op de weg houdt en niet zoals in de Alpen me een geitepaadje recht naar beneden wil laten rijden (= snelste route :angry: ) iplv de weg te laten volgen zal 't wel loslopen :blush:

grtn,

Abe

Abe,

Ik wens je in ieder geval een fijne en veilige tocht toe. :biggrin:

Na terugkomst horen we misschien hoe het was en kunnen we dit onderwerp wellicht wat uitdiepen, want ik ben toch wel erg benieuwd wat nu de oorzaak is.

groet,

Christ

Hoy Christ en Abe,

Ik controleer daarom ook altijd de route nog even in TomTom Home. Bij "Bedien mijn Rider" route laden en de kaart even nalopen. Is in een paar tellen gebeurt. Dan komt het voor 99,9% altijd goed.

Groeten Andr

Hoy Christ en Abe,

Ik controleer daarom ook altijd de route nog even in TomTom Home. Bij "Bedien mijn Rider" route laden en de kaart even nalopen. Is in een paar tellen gebeurt. Dan komt het voor 99,9% altijd goed.

Groeten Andr

Edited by christ

Dus volgens mij steeds controleren ... :wink:

grtn,

Abe

Waar je hier tegenaan loopt is kaarten en de verschillen.

Elke keer als je een routepunt plaatst, noteer je het co

Waar je hier tegenaan loopt is kaarten en de verschillen.

Elke keer als je een routepunt plaatst, noteer je het co

(mocht van de route absoluut niet afgeweken mogen worden).

:yahoo: euuuhhh, dan zou ik de politie bellen om de route af te zetten en voor te rijden :yahoo: