Sign in to follow this  
Followers 0
Erik01

hoe weet je of TT op SD-kaart draait of intern?

10 posts in this topic

Situatie: heb TT750. Vorige nieuwe kaart ging niet meer op intern geheugen, dus een SD-kaartje gekocht. Daar dacht ik de laatste kaart op ge

Om te beginnen; de GO750 gebruikt tegelijktiijd het interne en extrene geheugen.

Ik vermoed dat je via TT-Home je kaart geupdate hebt.

In dat geval overschrijft TT-Home de oude versie.

Installeer je dan handmatig de kaart nogmaals op de SD kaart, dan heb je inderdaad twee maal dezelfde kaart.

Zelf heb ik de software (navcore, stemmen, etc.) op de interne drive staan, en de kaart op de SD kaart.

Wil je de kaart op het interne geheugen wissen, handel als volgt:

1) maak een volledige backup (liefst via de pc) van interne drive

Edited by Gerrit N

Zelf heb ik de software (navcore, stemmen, etc.) op de interne drive staan, en de kaart op de SD kaart.

Ik niet.

:yahoo:

Ik niet.

Waarom niet?

Wat me opvalt,is dat je praktisch nooit een antwoordt geeft,of een tip aandraagt.

Het is alleen maar "jouw toestel".

Want het is namelijk zo,dat bij dergelijke devices het niet uit maakt,wqaar de kaarten en waar de software staat.

Je speeltje heeft een interne geheugen drager,die het trouwens moet hebben omdat dan het systeem niet zou werken.

Het heeft immers memory nodig,al was het maat voor zijn "denkvermogen".

Een gedeelte van dat geheugen hoeft ie niet te gebruiken,en kan dienen voor opslag van bestanden.

Als dat geheugen groot genoeg is,circa 4Gb of meer,dan hoeft er geen memory slot bij gebouwd worden,wat weer bespaart in de kosten van produktie.

Alle kleine beetjes helpen namelijk.

Is dat niet zo,dan heb je een uitbreidingsslot nodig.

Zo gauw dat geheugen in het slot zit,maakt het onderdeel uit,van het systeem,en is dus ook volwaardig als memory beschikbaar.

Memory wat tegenwoordig te koop is,is gewoon werkbaar.

In het erleden had je nog wel geheugen die niet "schrijfbaar", maar alleen voor het lezen bedoeld waren,maar dat wordt niet meer gebruikt.

Tegenwoordig is alle geheugen "read en write".

Dus kan dat geheugen gewoon gebruikt als zijnde het interne geheugen.

Op een PDA(pee-dee-aa) namelijk kan het handig zijn,om niets op de interne,maar alles op de externe drager te zetten,om zo genoeg werkgeheugen over te houden voor dat device.

Dat zal voor een PNA niet nodig zijn,omdat daar een CORE versie op draaid,waar o.a geen internet mee mogelijk is.

Op de TomTom speeltjes zit geen Windows,maar Linux,wat uiteraard ook een CE versie is.

(CE=Core Edition,vertaald, kernel editie)

Dus de motor zonder appendages.

Je kunt dus gerust alles op een card zetten,al moet ik daar wel bij aantekenen,dat er dan wel een link vanuit systeem die het porogramma op de card aanstuurd,in de trand van bv "SD Card/Navigatie/TomTom/TomTom.exe"(voorbeeld)

Anders werkt het namelijk niet.

Ikke ook niet.

Inderdaad,friends for live,things fo live.

Je kunt dus gerust alles op een card zetten,al moet ik daar wel bij aantekenen,dat er dan wel een link vanuit systeem die het porogramma op de card aanstuurd,in de trand van bv "SD Card/Navigatie/TomTom/TomTom.exe"(voorbeeld)

Anders werkt het namelijk niet.

Dat hoeft bij een TT dus niet.

Hij kiest automatisch de Navcore van de SD als die er opstaat.

Staat daar alleen de kaart op dan gebruikt hij de Navcore van het interne geheugen en de kaart die je geslecteerd hebt (intern of extern).

En hij is niet sneller als je interne geheugen leger is.

Hij is wel sneller als je meer RAM geheugen vrij hebt (64 of 32 mb afhankelijk van het device)

en voor de duidelijkheid op het RAM geheugen staat niet je kaart Navcore stemmen o.i.d

En het vrij RAM geheugen heb je niet echt in de hand ,hooguit door het aantal ingeschakelde POI'S

Wij spreken hier voor het gemak bij een TT altijd over het interne geheugen maar dat is eigenlijk de harde schijf/SSD/CF van je TT

Groeten Ron

En hij is niet sneller als je interne geheugen leger is.

Dat beweer ik ook niet.

Hij is wel sneller als je meer RAM geheugen vrij hebt (64 of 32 mb afhankelijk van het device)

128Mb is nog mooier.

Dat beweer ik ook niet.

Nee maar TS vroeg zich dat af

128Mb is nog mooier.

Yep maar dan moet je de nieuwe 1000 hebben