Sign in to follow this  
Followers 0
Tomputer

TomTom SD probleem

6 posts in this topic

Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem met mijn TomTom GO (4V00.710).

Ik ben totaal niet bekend ermee dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb vanmiddag de SD kaart uit mijn TomTom rechtstreeks in de geheugenkaartlezer gedaan, hierop herkende TomTom Home hem en ik heb geupdate. Hierna kwam die met een volgende update, ik moest hem in de TomTom stoppen en daarna weer terug in de computer. Echter, bij de TomTom zelf ging het toen al mis. Hij herkende hem niet en er is een rood kruis te zien.

Ook Home herkent hem niet meer. Wel kan ik hem gewoon uitlezen via mijn verkenner.

Probleem is dat ik geen backup heb van de oude bestanden. Ook beschik ik niet over een USB verbinding om hem op aan te sluiten, ik kan dus alleen de SD gebruiken om het weer te fixen. Hierin loop ik echter vast na alles te hebben geprobeert.

Graag jullie hulp, bedankt!

Ook beschik ik niet over een USB verbinding om hem op aan te sluiten, ik kan dus alleen de SD gebruiken om het weer te fixen. Hierin loop ik echter vast na alles te hebben geprobeert.

Heeft de TomTom geen USB aansluiting of je PC niet.

Als je op de PC ze wel hebt,maar ze zijn allemaal bezet,haal dan bv die van de printer(als dat USB is) eruit,en neem dan een USB kabel,mag ook van een fotocamera zijn,en gebruik die icm het toestel.

Heb je een laptop?Daarop zit vaak ook wel een USB aansluiting.

Verder ken ik het toestel niet,ik kan je ook niet verder helpen daarmee.

Heeft de TomTom geen USB aansluiting of je PC niet.

Als je op de PC ze wel hebt,maar ze zijn allemaal bezet,haal dan bv die van de printer(als dat USB is) eruit,en neem dan een USB kabel,mag ook van een fotocamera zijn,en gebruik die icm het toestel.

Heb je een laptop?Daarop zit vaak ook wel een USB aansluiting.

Verder ken ik het toestel niet,ik kan je ook niet verder helpen daarmee.

De TomTom niet..

Het is heel raar, alleen bij bepaalde navcore versies doet ie het opstarten WEL goed.. tot het geen kaart gedeelte.

Bijvoorbeeld versie 6.524.7711. Dit allemaal na dus eerst te hebben geformatteerd. Actuelere versies doen het meestal niet.

Sleep ik daarna het mapje Western_Europe naar het kaartje, dan loopt hij vast na de waarschuwing van niet gebruiken tijdens rijden en start opnieuw op. Wellicht dat dus mijn kaart nu ook weg is :yahoo:

Ik vind het al raar dat heel veel versies van de navcore niet werken. Had ik nou maar nooit dat hele programma uitgeprobeert :yahoo:

Wat nog meer geprobeerd: softreset & Clear Flash.

Bedankt :good:

EDIT: probleem lijkt te liggen in versie 7.903.9183 die dus via Home automatisch ge

Edited by Tomputer

EDIT: probleem lijkt te liggen in versie 7.903.9183 die dus via Home automatisch ge