Sign in to follow this  
Followers 0
Fluffy

Nieuw type TMC verkeersontvanger

61 posts in this topic

Omdat anderen al bevestigd hadden dat deze ontvanger met 8.351 werkt, deze ook aangeschaft. Even los van het feit dat ik nu niet meer met een waslijn op de ruit zit, vind ik deze ontvanger sneller/beter werken dan de ander 2 die ik nog heb. Een aanrader.

Hallo.

Gisteren is mijn draadje voor tmc er mee gekapt.

Ik lees hier wel al 1 ervaring met die nieuwe ontvangstkabel, maar zijn er nog meer hier die me wat info kunnen geven. Ik bedoel met name de ontvangst van het ding.

Ik ga hem dan evt ook bestellen als vervanging van de kapotte losse waslijn.

Hij kost wel 50 euro en dan mag hij natuurlijk ook wel goed werken.

Gr fred

Ik gebruik de nieuwe TMC ontvanger nu ongeveer 3 maanden en ben tevreden met de ontvangst. Er lijkt wel een verschil te zitten tussen de oude en nieuwe ontvanger bij de instellingen. Je kunt bv geen land meer opgegeven waarvan je de ontvangst wilt hebben. Bij grensgebieden kan het dus wel eens even duren voor je de juiste info hebt, als die wordt uitgezonden tenminste.

Afgelopen zaterdagmiddag bij Maastricht bv geen info ontvangen over een file bij Born op de A2 terwijl dat wel op mijn route lag. Kan natuurlijk ook komen doordat er geen melding voorhanden was.

Ik gebruik de nieuwe TMC ontvanger nu ongeveer 3 maanden en ben tevreden met de ontvangst. Er lijkt wel een verschil te zitten tussen de oude en nieuwe ontvanger bij de instellingen. Je kunt bv geen land meer opgegeven waarvan je de ontvangst wilt hebben. Bij grensgebieden kan het dus wel eens even duren voor je de juiste info hebt, als die wordt uitgezonden tenminste.

Afgelopen zaterdagmiddag bij Maastricht bv geen info ontvangen over een file bij Born op de A2 terwijl dat wel op mijn route lag. Kan natuurlijk ook komen doordat er geen melding voorhanden was.

We hebben het hier toch over de nieuwe kabel van 50 euro toch.

Die is er volgens mij nog geen 3 maanden, maar dat kan ik mis hebben.

Ik reed trouwens gisteren vanaf zuid limburg richting het noorden en stond vol in de file bij Born met mijn Hd traffic.

werd niks vermeld daar.

Was er voorbij en heb tot 1 uur daarna nog gekeken of hij op mij TT te zien was. Helemaal niks dus.

Ik snapte er niks van. Toen ik wilde kijken of hij via Tmc er wel te zien was kwam ik er achter dat deze dood was, en wil dus zodoende die nieuwe aanschaffen.

Gr Fred

@kombi-force-rotax

Je hebt gelijk, ik hem hem nu 2 maanden en het is de nieuwste versie zonder antenne draadjes.

@Herzon

In de handleiding van de voige tmc ontvanger staat het genoemd als menuoptie in die van de nieuwe ontvanger staat het niet. Ik betwijfel of het met de navcore te maken heeft, maar het zou best kunnen.

@Tulpie:

Dat komt omdat de handleiding van de 'oude' TMC ontvanger is gebaseerd op navcore 6 of 7. De handleiding voor de nieuwe is gebaseerd op een recente navcoreversie. Vandaar dit verschil.

Je kunt nog wel steeds je voorkeur frequentie opgeven, door bij voorkeuren in het verkeersmenu een vinkje te zetten bij 'handmatig'.

FF een update.

kabeltje besteld, binnengekregen en mijn eerste indruk is goed vwb de ontvangst.

Hij is zeker niet minder als de waslijn die ik eerst had.

Opgerolt doet hij hier in de garage al goed zijn werk, terwijl ik weet dat daar de ontvangst slecht is.

Ik ga hem in Australie over 2 weken ook gebruiken. Ben benieuwd of ik er daar iets aan heb.

Er is Tmc daar in de grotere steden dus moet lukken.

Gr fred

Edited by kombi-force-rotax

Het nieuwe TMC DRAADJE gebruikt tijdens vakantie naat Italie: werkt prima in Duitsland, Zwitserland en Italie. Soms moet je gokken als een file gemeld wordt 250 km voor dat je er bent, maar je krijgt onderweg voldoende EN meerdere (gesproken) aanwijzingen of je een snellere route wilt nemen. Die kun je negeren en soms blijkt dan ook dat de file er niet meer is. Zelfs vertragingen door zeer slechte weersomstandigheden, zoals overvloedige regenval, meldt de ontvanger. In alle genoemde landen snel contact (groen bolletje). Kortom, ik was een beetje bevreesd bij de eenmalige aankoop (

Hallo.

Ik zit momenteel in Australie en zowel Tommy als de nieuwe kabel werken perfect.

Goede investering geweest kaart en ontvanger.

Gr vanuit een zonig Oost Australie.

Gr Fred

Go 630 (volgens mij nog steeds een van de beste Tommies),

:unknw:

(alleen heb ik gewoon de originele NC, de 8.351...anders problemen met HDT)

Edited by BramvT

Is deze TMC ook geschikt voor en TomTom Start 1... ?

Staat jouw device in dit rijtje?

Compatibel:

XL IQ Routes™Europe

XXL IQ Routes™ edition Europe

ONE IQ Routes™ edition Europe

ONE IQ Routes™ edition Regional

ONE IQ Routes™ Western Europe

Start

Edited by Brummi

Kan iemand bevestigen of deze TMC ontvanger ook werkt op de GO 720 T ?

Mijn toestel staat niet in het lijstje maar blijkbaar doet hij het wel op sommige andere,die ook niet in de lijst van Tom Tom voorkomen.

Kan iemand bevestigen of deze TMC ontvanger ook werkt op de GO 720 T ?

Mijn toestel staat niet in het lijstje maar blijkbaar doet hij het wel op sommige andere,die ook niet in de lijst van Tom Tom voorkomen.

Ja.

Is deze TMC ook geschikt voor en TomTom Start 1... ?

Zoals Brummi al zei:

Proberen.

Overigens als ik de TMC aansluit zegt de Start software Dat de assecoire niet wordt ondersteund.

Maar het werkt op De One V1.

Dus als ik het goed begrijp kan je de One V1 ook van stroom voorzien, via de usb?.

post-41635-1287267596_thumb.jpg

deze snelkoppeling is sinds dit weekend uit de lucht

ik had er een besteld maar hij wordt niet geleverd en gaat uit assortiment van tech depot

dus waar kun je hem nog krijgen?

alleen tomtom?

michel