Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Nieuwe RIDER nu overal beschikbaar

80 posts in this topic

Prachtig, maar nu weten we nog steeds geen details.

De redactie heeft er nog geen te pakken?

Als ik lees "vereenvoudigde softare zoals op de Start" betekent dat dan dat er geen Reisplanner in zit?

Wehkamp biedt op dezelfde pagina: "Misschien is dit ook iets voor u: SD kaarten"

Ik dacht dat er geen SD slot meer in zat?

Ik begin zolangzamerhand te balen van die al die oppervlakkige Marketing stukjes. :angry:

Zometeen wemelt het weer van de draadjes: "maar ik dacht ...."

Nee, helaas hebben we er geen. Maar volgens mij is er wel een SD-slot beschikbaar...

Dat van die SD kaart had ik hier gelezen.

Behoorlijk stellig, maar we blijven gissen.

Maar even wachten totdat iemand het ding in handen heeft.

Nu maar hopen dat de GO 1000 snel zal volgen.... :dirol:

Dat van die SD kaart had ik hier gelezen.

Behoorlijk stellig, maar we blijven gissen.

Maar even wachten totdat iemand het ding in handen heeft.

Het blijft opmerkelijk lang stil. Zal wel weer een trucje zijn van onze Rakkertjes. Rond deze tijd van het jaar worden traditiegetrouw de meeste PND's aangeschaft. Daar TT er al een reputatie heeft van; net te laat introduceren, beginnen ze dit jaar vroeg met roeptoeteren. In de hoop dat de klant maar zo lang blijft wachten totdat de nieuwe TT eindelijk.... geleverd..... kan....... worden.......

Nu maar hopen dat de GO 1000 snel zal volgen.... :excl:

Dit wordt NA de vakantieperiode. Zo zijn TomTom's manieren nu eenmaal. Niet slim. Niet handig.

Ik heb vandaag de Rider Pro in mijn handen gehad en er zit geen SD slot in!

Zal morgen eens kijken voor wat meer info.

Ik heb vandaag de Rider Pro in mijn handen gehad en er zit geen SD slot in!

Zal morgen eens kijken voor wat meer info.

Misschien een Micro SD slot over het hoofd gezien (had ik ook met een Go 950, 2 weken geleden) :good:

Update : http://www.gpsshop.nl/product/99542/catego...l#specificaties

Volgens hen zit er wel een SD slot in. :unknw:

Edited by BramvT

Vergeet het maar

2 GB vast geheugen. Geen SD slot.

- scherm schijnt veel helderder te zijn

- wel reisplanner, punten kunnen overgeslagen worden (Overleap, SkipWaypoint overbodig geworden)

- aantal max punten per route nog steeds 48 zo te lezen

Aardig trouwens dat de redactie hier stil blijft, terwijl de buren (zelfde concern) deze info al lang hebben.....

Vergeet het maar

Indien dit inderdaad correct is: 2 GB vast geheugen. Geen SD slot.

- scherm schijnt veel helderder te zijn

- wel reisplanner, punten kunnen overgeslagen worden (Overleap, SkipWaypoint overbodig geworden)

- aantal max punten per route nog steeds 48 zo te lezen

Aardig trouwens dat de redactie hier stil blijft, terwijl de buren (zelfde concern) deze info al lang hebben.....

Indien inderdaad correct is: 2GB vast geheugen, geen SD-slot.

Gezien de huidige perikelen met de kaarten zou mijn advies voor deze Rider een NO-GO zijn. Wanneer je deze koopt weet je nu al dat je nooit de hele kaart van West Europa er op kan krijgen.

Ja je hebt er nu

Edited by Hensepens

In mijn ogen is Mapzones een noodgreep voor oudere modellen. Het gaat toch niet een standaard-oplosing worden?

Onbegrijpelijk.

Dat is het ook denk ik en een aantal maanden vooruit kijken (komt grotere map) kunnen ze niet. Als ze nu gewoon alle modellen met een microSD verkochten dan was het leed geleden.

Kwestie van afwegen: doelgroep - kostprijs.

O ja, geen active houder (dus geen draadje naar de accu), wordt niet opgeladen.

Rider 2 houder past gewoon, dan wordt ie wel opgeladen.

Accu duur is 6 - 8 uur.

Hij wordt ook opgeladen via de usb, dat is wat mij betreft een pre.

Dus op de motor of in de auto een 5 euro usb-stekker en je bent klaar.

Zelf laad ik de 720 op met een speciale kleine 12V->5V usb doos (motor).

Kwestie van afwegen: doelgroep - kostprijs.

MicroSd slotje kan nooit teveel kosten. Zover mij bekend hebben de apparaten van Garmin en Navigon wel een SDslot. Het blijft toch vreemd, dat op het moment dat men met deelkaarten gaat werken apparaten verkoopt met alleen 2GB intern (Rider).

Maar het zei zo.

Zoals hierboven al gezegd wordt, geen Sd slot ook geen micro Sd verder weinig schokkende veranderingen.

Ik kan voorlopig nog wel met mijn Rider 1 uit de voeten!

Ja hoor, je kunt zeker nog met je Rider 1 uit de voeten.

Maar de nieuwe nav-core is wel aardig, snelmenu, punten in route kunnen overslaan (tenminste daar lijkt het op)

Ben zeer benieuwd naar de eerste rijders-ervaringen.

En, als het waar is, last but not least het betere scherm!

Euh.... waarom is er bij "producten" nog niets van de nieuwe Rider terug te vinden op de TomTom site? :unknw:

Ze zijn er precies niet fier op. :good:

Grtz

Edited by Mister Vice

Leuk om te lezen, net nu ik terug ben van mijn vierdaagse motortrip dat de urban rider nu toch beschikbaar is :good: Nu, ondanks het feit dat ik hier zit te vloeken ga ik hem toch kopen hoor. De nieuw gekochte 750 kan dan verhuizen naar de auto. Belangrijk puntje : er zit geen actieve houder bij met aansluiting naar de batterij. dat was juist een sterk punt bij de rider 2. Kan de redactie of iemand anders bevestigen dat de actieve houder van de TTrider 2 kan gebruikt worden ? een stroomtoevoer is het minimum minimorum. Prutsen met usb kabels gaat natuurlijk wel, maar is alles behalve comfortabel. (heb net vier dagen zitten prutsen om elke keer die kabel terug te monteren na elke tussenstop als je de motor onbewaakt achterlaat)

....

O ja, geen active houder (dus geen draadje naar de accu), wordt niet opgeladen.

Rider 2 houder past gewoon, dan wordt ie wel opgeladen.

Accu duur is 6 - 8 uur.

Hij wordt ook opgeladen via de usb, dat is wat mij betreft een pre.

Dus op de motor of in de auto een 5 euro usb-stekker en je bent klaar.

Zelf laad ik de 720 op met een speciale kleine 12V->5V usb doos (motor).

Ik heb deze usb 12->5V contactdoos op de motor:

usb-contactdoos_stekker.jpg

ik heb wat zitten lezen op het duitse forum, die hebben wel +/- een week voorsprong op konkrete info blijkbaar rond de features en leveringen, accessoires al dan niet voorzien, vraagstuk actieve of passieve houder voor op de moto enz. Raar dat een van origine nederlands bedrijf sneller info lost naar een ander land dan zijn thuismarkt.

Edited by X men

Niet zo gek:

TomTom Duitsland geeft die info, iet TT-NL

MeinTomTom is groot en heel actief met zo lijkt het directe links naar TomTom Duitslands

Men maakte ook meteen een Sub-forum Urban & Pro Rider aan

Duitse motormarkt is groot en itt NL rijden veel Duitsers met de Riders ipv Garmins

(Bijvoorbeeld de Duitse Garmin importeur raadde twee jaar geleden gewoon Nuvi's aan voor de op de motor. Hoeft toch niet waterdicht te zijn, want de 90% van de Duitse motorrijder rijdt per definitie in de zon als de temp hoger dan 22 graden is. En meestal rijdt men van A->B)

De NL Tomtom geeft nauwelijks prioriteit aan de motorrijder

En dit forum IMHO ook veel te weinig.

Maar samen kunnen we dat natuurlijk veranderen :rofl:

vandaag in mediamarkt Roeselare de urban rider gekocht. (inderdaad, in die winkel waar een brave ziel mij vorige week toevertrouwde dat dit toestel zeker niet voor half augustus zou leverbaar zijn...)

Ik vraag direkt of ze nog een actieve mount voor de TTrider 2 hebben, spijtig genoeg niet meer. Even bellen naar Rad Kortrijk, niet verkrijgbaar, naar Moto 2000 : tomtom levert dat niet meer + mededeling dat het onbegrijplelijk is dat dit toestel zonder actieve mount op de markt komt. Dan maar even naar tomtom.com : AHA !!! staat er tussen ! maar... geen icoontje dat je hem kunt aankopen...

Ik blijf stilaan zitten met het bijzonder onaangename gevoel dat TT zijn klanten niet ernstig neemt...

Weet iemand waar dat nog verkrijgbaar zou zijn ?

Ik heb in dit draadje al een paar keer aangegeven dat handelaren er geen snars van weten en foute informatie geven en plaatsen. (geeft je zelf trouwens ook aan met MM)

Waarom bel je TT zelf niet.

Ebay en Marktplaats staat vol met die houders trouwens.

Die usb is trouwens ok. Dus Moto 2000 zit te zeuren.

Niet zo gek:

De NL Tomtom geeft nauwelijks prioriteit aan de motorrijder

En dit forum IMHO ook veel te weinig.

Maar samen kunnen we dat natuurlijk veranderen :laugh:

>>ici<<

Wel even door de Google vertaler halen, dan lijkt het op Nederlands. :laugh:

Wooow. Hang je Rider 3 even aan TomTom HOME en... de update heeft nu nieuwe functionaliteit die ROCKS!

• Slingerwegen: nu gewoon lekker langs de vecht plannen en niet altijd maar over de snelweg, dit is echt een killer!!
  • GPX logging: je gereden route wordt als GPX bestand opgeslagen om te delen met anderen (eindelijk)
  • GPX importeren: andermans route importeren en rijden (de route wordt blijkbaar slim uitgedund en intern naar ITN omgezet)

Ik heb versie 9.205.547817.2