Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Nieuwe RIDER nu overal beschikbaar

80 posts in this topic

Tom Tom slaat de plank helemaal mis met de Rider Pro.

Je kunt hem op de motor niet meer opladen net als bij de Rider 2, of je moet weer een houder en kabel los bijkopen voor zo'n

Ik ga niet meer zitten raden waarom tomtom het toestel levert met een passieve mount. heeft geen zin. Vermoedelijk omdat er onvoldoende voorraad was van de actieve mounts zeker ? Nu, op de website staat hij nog steeds, enkel niet in voorraad. Dat geeft toch aan dat het geen definitieve keuze is, maar dat hij later terug leverbaar zal worden. Dat ik dan 65 euro extra moet betalen, daar valt mee te leven. Hopelijk duurt het niet te lang meer voor hij terug leverbaar is want op batterijen vertrouw ik niet graag.

Het klopt overigens dat de oplossing met een aansluiting op de mini usb poort niet werkt : als de UR in de houder is vastgeklikt, kan het klepje onderaan niet meer open.

Ik heb deze usb 12->5V contactdoos op de motor:

usb-contactdoos_stekker.jpg

Alleen jammer dat als de rider in de houder zit het klepje niet open kan om het stekkertje er in te doen om m op te laden, dus toch maar hopen dat er een active houder komt,

ik heb TT al gevraagd maar nog geen antwoord

gorten Henk

Tom Tom slaat de plank helemaal mis met de Rider Pro. Je kunt hem op de motor niet meer opladen net als bij de Rider 2, of je moet weer een houder en kabel los bijkopen voor zo'n

ik weet niet wat hier zo speciaal is aan die aanbieding ? bij ons kost het toestel 299 euro. media markt, en neen het is niet mijn bedoeling om reklame te maken.

Als je een paar gegevens op een rijtje zet zoals bijvoorbeeld het ontbreken van een sd slot,

32MB RAM geheugen dus ongeschikt voor tts en een beeldscherm van 3.5 inch,

lijkt het mij een tussentijds instapmodel en zou een aanvullend, groter en uitgebreider model

voor best wel een groot aantal gegadigden onder motorliefhebbers in binnen en buitenland, zeer welkom zijn.

Wil niet zeggen dat het er ook van komt en dat zou jammer zijn.

Hier staat een aardige test van de nieuwe Rider.

Ik kan me wel vinden in zijn conclusie :good:

Mijn reden om deze Rider niet te kopen is omdat herberekenen niet uitgeschakeld kan worden en programma's als Skipwaypoint op deze Rider niet werken.

Voor zelfgemaakte routes is dit echt een must. Als ze bij TT een beetje naar hun klanten hadden geluisterd, hadden ze dat ook geweten :good:

Ik kan me wel vinden in zijn conclusie :good:

Mijn reden om deze Rider niet te kopen is omdat herberekenen niet uitgeschakeld kan worden en programma's als Skipwaypoint op deze Rider niet werken.

Voor zelfgemaakte routes is dit echt een must. Als ze bij TT een beetje naar hun klanten hadden geluisterd, hadden ze dat ook geweten :good:

De test is onderaan aangevuld met een aantal berichtjes die een ander licht op de zaak werpen:

Geschreven door Philippe Vandekerckhove, op 24-07-2010 Ik meldde in het artikel dat het niet mogelijk is om een tussenpunt te negeren. Na nog wat meer experimenterend werk denk ik dat je in de sneltoetsmenu een knop kan plaatsen die het eerstvolgende tussenpunt verwijderd zodat de route berekend wordt naar het volgende punt. Dit zou een uitkomst kunnen bieden wanneer de Urban je steeds terug naar een tussenpunt tracht te leiden. Een paar proeven moet uitsluitsel geven.

Geschreven door Scheurneus, op 24-07-2010

- Het verplicht passeren van eerstvolgende tussenpunt is niet uitschakelbaar.

Jawel, maar dan handmatig via je reisplanner het punt bezocht markeren.

De Pro Europe Rider, word dus ook zonder motormount met spanning geleverd en alleen met de headset extra begrijp ik?

Ik zie in de assortimentslijst bij TomTom dat de motormount er exact hetzelfde utiziet als die van de Rider2, klopt dat, met de 4 contactpuntjes aan de achterkant? Heb je dara nog een foto van?

Geschreven door Philippe Vandekerckhove, op 24-07-2010

Marco, ik denk dat de nieuwe Urban dus een sneltoets heeft die instelbaar is om vanuit het snelmenu dat punt te markeren.

De Pro Rider is identiek aan de Urban Rider maar in de verpakking zit een Scalarider solo.

Beide nieuwe toestellen worden geleverd met een cradle zonder spanningsvoorziening, enkel een dummy om het toestel te bevestigen.

Zowel de Rider v2 als de nieuwe Urban en Pro zouden allemaal werken op de binnenkort optioneel beschikbare cradle met powercable.

Edited by NAV

ik weet niet wat hier zo speciaal is aan die aanbieding ? bij ons kost het toestel 299 euro. media markt, en neen het is niet mijn bedoeling om reklame te maken.

Ook hier geldt: zonder mount en zonder accukabel.

Edited by NAV

Dat je handmatig punten als bezocht kan markeren in je reisplanner mogen duidelijk zijn, dat is logisch.

Waar het om gaat is dat je rijdende weg met een druk op een toets het punt kan markeren, zoals bijvoorbeeld met Overleap. Als dat kan met een snelkoppeling op je scherm die je al rijdende kan bedienen, zou dat pas een echte vooruitgang zijn. Maar voorlopig is het alleen nog maar een gedachte..

Je kan bij de Urban Rider in het snelmenu een knop toevoegen "naar volgend routepunt" Vanaf dat moment probeert Eva je naar het volgende punt te loodsen. Dus skipwapoint e.d. heb je niet meer nodig.

Werkt na de laatste update helemaal OK zie ander draadje :[urbanRider] software probleem routeplanner

Groeten Andr

Ondertussen heeft de auteur ook nog extra informatie bijgevoegd op 29 juli na een extra duurtest richting het zuiden van Duitsland. Er is ook een tweede filmpje bijgekomen m.b.t. skipwaypoint. Mijn inziens zouden er idd twee dingen ooit mogen veranderen: autozoom kunnen in- of uitschakelen en autoberekenen kunnen in- of uitschakelen. Toch vind ik het best een compleet geheel voor een interessante prijs.

Ik kan me wel vinden in zijn conclusie :unknw:

De mensen die roep dat de actieve houder mist zijn gek:biggrin:

Ik heb het toestel (Urban Rder) voor minder dan 240 gekocht (uit DE) en de oude Rider2 voor 100 euro doorverkocht, alleen toestel, want die meneer had een kapotte Rider2 en nog wel alle spullen. Dus ik heb nu een Rider upgrade voor minder dan 140 euro... Kaart is Midden Europa, dus Spanje/Portugal en Nordics (Noor, Swe, Fin) zitten er niet in en zou ik los moeten bijkopen als ik die kant op ga.

En zo moet je het zien, als je een Rider2 hebt en je wilt meer, dan koop je de Urban Rider en der rest van je spulletjes blijft gewoon bruikbaar. Automount, motormount, tasje, identiek!!

Ik heb gister naar huis ff de kronkelwegen geprobeerd, en in 6 scherm tikjes had ik de de 2de alternatieve kronkel en had ik een route die ik sneller en makkelijker bij elkaar scharrel dan op een zumo met de OnRoute motorkaart..........

Phillippe heeft nog een videootje (wat vreemd dat hier geen video's van youtube als embedded kunnen worden geplaatst)

over de skip Waypoint back/forward functie.

Dus resumerend:

- geen SD kaart

- geen apart laadplug

- alleen een USB aansluting onder het klepje

- bij aankoop eerst even via TT Home de software bijwerken

- Extra routeringen Kronkelwegen (met 3 instellingen) en Eco routes

- Routering beperkte snelheid is eruit (da's nu kronkle, veel beter :) )

- IQ route berekening voor alle route types (uit/aan)

- GPX naar ITN conversies (en dat doet die best goed)

- Track opname en automatische vertaling naar een Reisplan

- Track bevat geen tijd en hoogte, alleen positie en trackpunt naam

- Track is zo in Mapsource in te lezen

- Schermhelderheid is minstens net zo goed als de zumo660 (en ik vermoed de zumo220 dus ook)

- Geen kaarten wissel actie als je mooie wegen wilt rijden

- Matzwart

- Geen tasje erbij.

- Geen actieve houder bijgeleverd, maar Rider2 motor/auto mounts zijn gewoon te gebruiken

- Vast 2 Gb memory, voor de meesten van ons meeeeeer dan voldoende

- Kaarten wisselen via TomTom Home is een eitje

- etc.

Ik heb hier er ook wat plaatjes bijgezet

Edited by Scheurneus

Alleen jammer dat als de rider in de houder zit het klepje niet open kan om het stekkertje er in te doen om m op te laden.

Klopt, tenzij je het klepje zelf gaat modificeren (gat erin boren?) of klepje verwijderd.

Software Urban Rider is nu 9.205

Edited by Scheurneus

Je kan bij de Urban Rider in het snelmenu een knop toevoegen "naar volgend routepunt" Vanaf dat moment probeert Eva je naar het volgende punt te loodsen. Dus skipwapoint e.d. heb je niet meer nodig.

Werkt na de laatste update helemaal OK zie ander draadje :[urbanRider] software probleem routeplanner

Groeten Andr

Als je deze functie bij 'instellingen' ->'snelmenu' aanvinkt, wordt deze knop beschikbaar in het snelmenu dat steeds bereikbaar is op het scherm (handje links). Je kan dan al rijdend en snel naar het volgende tussenpunt laten berekenen (gemarkeerd als bezocht). Als je ook de optie 'naar vorige tussenpunt' aanvinkt, kan je het tussenpunt ook terug als niet bezocht markeren. Op www.motoblog.be is er een filmpje van gemaakt.

Klinkt goed! Maar kan dit ook al rijdende?
Edited by Urban Rider

ALLE menu items kun je rijdend bedienen!! Dus geen veiligheids lock erop.

(dat had ik toch al in het lijstje staan? Nee, maar wel op me eigen forum genoemd in de posting daarboven.)

Als ik dan nog een paar feature request naar TT mag doen:

- Rit registratie uitbreiden met datum/tijd en hoogte

- Indien meer dan 70 route punten in een GPX route deze splitsen (en dus bij 140 punten de 2de breuk) en dan per gesplitst bestand max 48 punten

- Indien meer dan 300 trackpunten in een GPX track deze splitsen op dezelfde manier)

- Mogelijkheid met een veld om de hoogte te tonen

ALLE menu items kun je rijdend bedienen!! Dus geen veiligheids lock erop.

Ook als ie in jouw actieve Rider2 houder staat?

- Mogelijkheid met een veld om de hoogte te tonen

Daar zou je goed dat Height programmatje van Yochurt voor kunnen gebruiken.

Klopt, tenzij je het klepje zelf gaat modificeren (gat erin boren?) of klepje verwijderd.

Software Urban Rider is nu 9.205

je het gelijk en het klepje is trouwens heel simpel te verwijderen en ik denk dat de TT niet minder waterdicht word hierdoor, goedkoope oplossing scheelt weer 65 euri

Hallo luitjes

Ik ben sinds vrijdag in het bezit van de Urban Rider Pro, dus met Cardo Bluetooth headset (Informatique, 309,-)

Wat volgens mij wel een nette prijs is.

Wat kaarten betreft, was ik ook wel een beetje "bang", i.v.m. een kleine 2GB intern geheugen. :good:

En idd, na de eerste update met TomTom Home, krijg je de melding dat de update er niet op past.

Echter krijg je vervolgens een menu te zien met 4 verschillende versies van Europa, waar je uit kan kiezen.

Je kiest die versie van Europa met de landen, waarvan je denkt dat je die nodig gaat hebben, en deze wordt dan ge

De vraag blijft natuurlijk: Hoe correct is de rit als je ze na registratie deelt met anderen. Ik denk aan twee opties: 1) na het stopzetten v.d. registratie maakt de Urban een .itn file aan die je via bluetooth naar de andere gebruiker stuurt (of uiteraard per mail). 2) je e-mailt de track zelf uit het toestel, een .gpx bestand dat in een folder staat met dezelfde naam.

Optie twee geeft de anderen alvast een correct duplicaat van jouw afgelegde reisweg. Optie

Het is onbegrijpelijk dat TomTom dit levert zonder voeding op de motor. Als wij met de motor weggaan is dat meestal voor

De flash kaart van 2GB is ook te weinig, 4GB had de norm moeten zijn.

Zoals te zien op de Franse website ( filmpje ) is er aan de bediening met handschoenen niets verbeterd, ik moet ook telkens mijn handschoen uittrekken om de TTR te bedienen.

[/color]

MacRider

Het is idd jammer, dat er niet meteen een activedock bij zit, en het geheugen is aan de kleine kant, :blush: echter hebben ze voor het geheugen dan gelukkig wel een oplossing voor gevonden.

Wat handschoenen betreft, ik heb vrijdag een +/- 220 km ritje gemaakt (huis --> rondje Utrechtse heuvelrug(ANWB route), --> huis), maar de Urban Rider is gewoon met handschoenen te bedienen hoor , ik heb niet het id gehad, dat dit niet lekker heeft gewerkt, en de Rider reageerd gewoon zoals hij ook zonder handschoenen doet.

Verder ben ik er uitermate tevreden over, en durf ik zelfs te stellen, dat ik hierdoor vaker met de motor zal rijden, om een toerritje te maken, dan toen ik nog geen navigatie op de motor had. :blink:

Grtn

Marcel

(R1200GS)