Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Nieuwe RIDER nu overal beschikbaar

80 posts in this topic

Ook ik vind dat de Urban Rider goed te bedienen is met de motorhandschoen. Enkel wanneer je het teskt toestenbord volledig wil zien in plaats van grote letters, durf ik er al eens een lettertje naast te zitten. Maar alle knoppen en functies zijn toch erg makkelijk en al rijdend te bedienen.

Ik heb gezien dat de actieve dock nu wel beschikbaar is op de store van TomTom.

Toch wel heel spijtig dat er dock is meegeleverd waar je eigenlijk niet veel mee kan doen, voor enkele euro

Edited by MacRider

De Active Dock voor de Urban Rider staat al een tijdje in de lijst van accessoires bij TomTom. Echter is het nog niet mogelijk deze online te bestellen. Zowel TomTom als mijn vaste leverancier weet niet wanneer deze wel leverbaar zijn. Ik reken dus nergens op.

Dat je achteraf een active dock moet kopen is marketing technisch duidelijk. Zo goedkoop mogelijk de Rider op de markt zetten en voor diegene die iets meer willen de mogelijkheid bieden. Is opzich niet vreemd. Maar dat we daar dan maanden op moet wachten dat is wel vreemd !!

Groeten Andr

Staan op Ebay.de gewoon te koop.

"Gewoon" noem ik dat niet ... kost maar even meer dan dubbel:

Tomtom Rider V2 + Urban & Pro Active Bike Dock Mount

Artikelzustand: Neu

St

Edited by Urban Rider

Degene die wil overstappen van de "gewone" Rider naar de Urban Rider kan volgens mij gebruik blijven maken van de active dock van de "gewone" Rider. Is dus iets voor te zeggen.

Overigens bevat die active dock electronica, dus wel iets meer dan wat contactpuntjes en enkel bedrading (TT wordt niet gevoed met 12 V).

groet,

Christ

In de houder zit een DC-DC converter. De TomTom behoeft 5VDC (zoals uit een usbpoort komt). Vandaar dat de 12 VDC van de motor omgezet wordt in de houder.

Overigens bevat die active dock electronica, dus wel iets meer dan wat contactpuntjes en enkel bedrading (TT wordt niet gevoed met 12 V).

Groot gelijk in de houder zit nog wat elektronica voor die omvorming van 12V naar 5V, neemt niet weg dat die in China wordt geproduceerd voor enkele euro

Hier staat een aardige test van de nieuwe Rider.

Ik kan me wel vinden in zijn conclusie :good:

Mijn reden om deze Rider niet te kopen is omdat herberekenen niet uitgeschakeld kan worden en programma's als Skipwaypoint op deze Rider niet werken.

Voor zelfgemaakte routes is dit echt een must. Als ze bij TT een beetje naar hun klanten hadden geluisterd, hadden ze dat ook geweten :sad:

Toch nog even reageren op m'n eigen quote, want dit blijkt toch te kort door de bocht.

Nieuwsgierig geworden na de eerste gebruikerservaringen en het feit dat Skipwaypoint op de laatste navcore niet zo betrouwbaar meer is, heb ik de navcore van de nieuwe Rider maar eens op mijn 630 gezet.

Je krijgt dan zoiets:

post-13945-1281775425_thumb.jpg

Een soort van breedbeeld Rider met heel Europa op een 4 GB SD kaart en TMC ..

Geluid heb ik geregeld met een Jabra Clipper, die ik nog wil wegwerken in mijn helm.

Deze Clipper lijkt goed te werken, maar moet het nog wel verder testen.

Maar goed, het ging mij dus om de werking van het snelmenu en de mogelijkheid om tijdens een route een waypoint te te skippen. En dat werkt goed en vooral snel met deze 'Rider'. Wat ik dan persoonlijk weer niet begrijp, is dat je na het skippen nog eens moet kiezen (met een te kleine toets) tussen 'Wijzig route' of 'OK'. Voor mij een overbodige vraag. En mocht zo'n scherm dan toch verschijnen, laat hem dan na een paar seconden weer verdwijnen. Al met al is deze navcore toch een hele verbetering, dus ik zeg TomTom: :good:

:clapping: Nu nog een Rider met voldoende geheugen en een breedbeeldscherm, en ik ben de eerste om er 1 te kopen.

Edited by TTR-Spot

Toch nog even reageren op m'n eigen quote, want dit blijkt toch te kort door de bocht.

Nieuwsgierig geworden na de eerste gebruikerservaringen en het feit dat Skipwaypoint op de laatste navcore niet zo betrouwbaar meer is, heb ik de navcore van de nieuwe Rider maar eens op mijn 630 gezet.

Je krijgt dan zoiets:

post-13945-1281775425_thumb.jpg

Een soort van breedbeeld Rider met heel Europa op een 4 GB SD kaart en TMC ..

Geluid heb ik geregeld met een Jabra Clipper, die ik nog wil wegwerken in mijn helm.

Deze Clipper lijkt goed te werken, maar moet het nog wel verder testen.

Maar goed, het ging mij dus om de werking van het snelmenu en de mogelijkheid om tijdens een route een waypoint te te skippen. En dat werkt goed en vooral snel met deze 'Rider'. Wat ik dan persoonlijk weer niet begrijp, is dat je na het skippen nog eens moet kiezen (met een te kleine toets) tussen 'Wijzig route' of 'OK'. Voor mij een overbodige vraag. En mocht zo'n scherm dan toch verschijnen, laat hem dan na een paar seconden weer verdwijnen. Al met al is deze navcore toch een hele verbetering, dus ik zeg TomTom: :good:

:clapping: Nu nog een Rider met voldoende geheugen en een breedbeeldscherm, en ik ben de eerste om er 1 te kopen.

Zeer interessant, zal het ook eens uitproberen. :good:

Edited by hutch

Met de nieuwe Urban Rider kan je in het snelmenu meteen de toets gebruiken en je moet nergens meer bevestigen. Van zodra je dit doet, skip je het tussenpunt, of meerdere, en je kan zelfs terug.

Op

is een tweede filmpje geplaatst dat dit perfect aantoont:

Met de nieuwe Urban Rider kan je in het snelmenu meteen de toets gebruiken en je moet nergens meer bevestigen. Van zodra je dit doet, skip je het tussenpunt, of meerdere, en je kan zelfs terug.

Op

is een tweede filmpje geplaatst dat dit perfect aantoont:

Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij moet hij toch echt op "OK' drukken, net zoals ik al schreef..

post-13945-1281807611_thumb.jpg

:clapping:

Ik gebruik deze navcore nu op een go730 .Dat werkt tot nu toe goed alleen kan ik geen computer stem kiezen.

Volgens de handleiding moet dit wel mogelijk zijn. Is er iemand die Sakia aan de praat heeft gekregen??

Gr Jan

@Urban Rider:

Ah, dan praten we over hetzelfde :unknw:

Het is overigens wel zo dat je ervoor kunt kiezen om dit scherm na 10 seconden automatisch te sluiten,

dus zo'n punt is het ook weer niet.

Wel opvallend, bij mij zitten de "OK" en "Wijzig route" knoppen precies omgedraaid:

post-13945-1281881973_thumb.jpg

@jan n:

Geen computerstem Saskia voor mij, maar ik heb de map "LoquendoTTS" dan ook niet (meer).

Ik gebruik het geluid alleen voor de flitspalen.

Wel opvallend, bij mij zitten de "OK" en "Wijzig route" knoppen precies omgedraaid:

Dat kan je instellen bij toetsenbord voorkeuren. Links of rechtshandig gebruik.

en niet eens een docking om het op te laden tijdens het rijden, of hij moet onder je zadel , nope afknapper deze 2 modellen, ga toch voor de TTR 2 heb nu al 5 jaar lang de TTR first edition... werkt prima, maar ben aan het zoeken voor de ttr v2

op ebay e.d staan ze nieuw voor rond de 300 euro excl. verz.... ( duitsla. engeland )

zit er op de V2 nu ook de fietsroute zoals op de TTr first edition ?? iemand die mij antwoord ken geven gr Han pp

Ik merk verdomme vandaag dat de steun met het bolletje veel groter en dikker is dan op de versie van TTR1.

Ik kan dus weer aanpassingen doen aan mijn motor om de nieuwe TTR Urban te bevestigen :yahoo::angry:

Ik ken de oude TTR1 niet, maar vanaf TTR2 en nu ook bij de TTRU&P zijn de mounts van Rammount, daardoor is er een enorme keuze uit montage materialen voor op de motor en in de auto.

Klopt,

De Rider 1 werkte met een kleiner bolletje; was destijds op te lossen door een zgn. "wiebertje" (met grote bol) in combinatie met een RAM-mount.

Om het destijds helemaal goed te doen (met de Rider 1 dus), was het bovendien aan te bevelen om een zgn. Wunderlich-houder te monteren of zelf iets dergelijks te maken. Dat laatste heb ik gedaan (eigen produktie :good: ) waardoor nooit problemen optraden in de zin van uit montage donderen of slijten van contacten (alle contacten nog puntgaaf na ruim 4 jaar).

groet,

Christ

Ik heb van het dikke bolletje een klein bolletje gemaakt zodat ik alles netjes kan monteren op de houder in aluminium die mooi over de dwarsstang past van het frame van mijn voorruit.

... ga toch voor de TTR 2 heb nu al 5 jaar lang de TTR first edition... werkt prima, maar ben aan het zoeken voor de ttr v2

Dat zou ik alleen doen als ik wist dat de navcore van de Urban ook vrijgegeven gaat worden voorde TTR2.

En dat betwijfel ik ten zeerste omdat de hardware van de Urban nogal verschilt.

De Urban navecore draait met enige aanpassing ook op de Rider V1 & V2. :yahoo:

Alleen het rekenen van een nieuwe route is langzamer , omdat de Rider V1 & V2 maar 32Mb geheugen hebben, de Urban heeft 64 Mb.

Maar tijdens het rijden geen probleem, en alle mogelijkheden zijn aanwezig. :happy:

Hallo Metric Cruiser,

Rekenen gaat wat langzamer zeg je; wordt e.e.a. niet erg traag bij herberekenen indien je afwijkt van de route?

Enne, wat moet je uithalen om die nieuwe navcore er zonder al te veel risico op te krijgen? Is dat te doen voor de gemiddelde PC-gebruiker denk je?

groet,

Christ