Sign in to follow this  
Followers 0
arnoudtomtom

Update probleem tt XL2 IQ routes EUROPE

21 posts in this topic

Beste tomtom liefhebbers,

Vandaag heb ik mijn 3e tomtom apparaat gekocht, een Tomtom XL2 IQ Routes Europe.

Ik sloot deze aan op de pc om via de normale weg van tomtom home de laatste kaarten erop te zetten.

Dit gaat helaas niet, omdat ik te weinig ruimte zou hebben (even voor de duidelijkheid: er stond geen andere software op die ik al had geinstalleerd).

De nieuwe update van West - en Midden Europa is 2264,2 MB groot. De huidige kaart kan ik dus niet updaten of overschrijven omdat tomtom home aangeeft dat ik dan eerst 562,2 MB moet vrijmaken.

Dat kan helaas niet, want dit zijn voorgeinstalleerde stemmen enzovoorts. Als ik die zou verwijderen, ben ik trouwens nog steeds niet aan de gewenste hoeveelheid MB's.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik zou het anders wel een erg domme fout vinden van tomtom om een te grote variant uit te brengen. Helaas kan ik het niet met een sd kaartje regelen, want er zit geen sd slot in het apparaat.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,

Arnoud

"Als het goed is " kan je de kaart in gedeelte's hakken.

Om de voor jouw benodigde ( aaneengesloten) landen op jouw XL te zetten.

Zo, niet een telefoontje of mail naar TomTom support sturen.

Daar vragen of dat ze de juiste kaart in jouw "HOME "kunnen zetten.

Succes !

VERGEET NIET EERST EEN BACK_UP TE MAKEN

Edited by Wiljol

Helaas is het 'knippen' van de kaart niet mogelijk.

Ik krijg de optie: kaartgebied wijzigen.

Zodra ik die selecteer krijg ik de melding: Er zijn geen kaartgebieden beschikbaar voor deze kaart.

Dat zal dus een mail naar tomtom worden. Helaas beschik ik niet over een telefoonnummer.

Kan iemand mij daarvan voorzien?

Mvg,

Arnoud

Helaas , deze heb ik niet.

Maar wacht eventjes, er zijn genoeg leden hier die jouw verder kunnen helpen.

Ter info voor iedereen: tomtom komt met een nieuwe versie van de kaarten voor de tomtom xl2 iq routes europa.

Op dit moment zijn de juiste niet beschikbaar. Binnen een aantal dagen moet ik opnieuw proberen de kaarten te actualiseren. Dit is ook bevestigd in een mail met de samenvatting van het gesprek....

Groet,

Arnoud

Ter info voor iedereen: tomtom komt met een nieuwe versie van de kaarten voor de tomtom xl2 iq routes europa.

Op dit moment zijn de juiste niet beschikbaar. Binnen een aantal dagen moet ik opnieuw proberen de kaarten te actualiseren. Dit is ook bevestigd in een mail met de samenvatting van het gesprek....

Groet,

Arnoud

Het wordt in ieder geval dus opgelost. Voor de rest is het waardeloos van TomTom. Je koopt een nieuw apparaat maar kaartupdates zijn even niet mogelijk. Zouden ze ook eigenlijk op hun site er bij moeten zetten.

Edited by holyhead

Het is inderdaad raar, zeker omdat ik hem nog maar net heb, en nu al problemen ondervind.

Onderstaand de mail die ik heb ontvangen.........

Onderwerp

TomTom Meest Recente Kaart

Geachte heer van der Wal,

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Het referentienummer voor uw vraag is XXXXXX-XXXXXXX. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

U heeft onlangs contact opgenomen met TomTom Customer Care over TomTom Meest Recente Kaart en daarom stuur ik u deze e-mail ter bevestiging.

Zoals telefonisch besproken bevestig ik u dat u op dit moment spijtig genoeg niet de nieuwste kaart kunt downloaden en installeren. Onze technische dienst is hard in de weer om dit voor u en andere gebruikers aan te passen.

Wij adviseren u over enkele dagen nogmaals de nieuwste kaart te downloaden.

Ik hoop dat u in ons gesprek naar tevredenheid bent geholpen.

Mocht u aanvullende vragen of andere vragen of suggesties hebben, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.

Met vriendelijke groeten,

Jouad

TomTom Customer Care Team

En eerlijk is eerlijk, ik ben wel erg netjes te woord gestaan door de medewerker, waarvoor hulde.

Hij kan er tenslotte ook niets aan doen. Blijft wel raar dat er niet eerder een oplossing is gevonden, aangezien het apparaat in april in nederland op de markt is gekomen. Wel toevallig dat dan juist ik de eerste persoon ben die dit probleem ben tegen gekomen.

Gr,

Arnoud

Hij kan er tenslotte ook niets aan doen.

Wat zijn dat toch lieve mensen bij TomTom,ondanks dat ze er een puinhoop van maken.

:yahoo:

En eerlijk is eerlijk, ik ben wel erg netjes te woord gestaan door de medewerker, waarvoor hulde.

Hij kan er tenslotte ook niets aan doen. Blijft wel raar dat er niet eerder een oplossing is gevonden, aangezien het apparaat in april in nederland op de markt is gekomen. Wel toevallig dat dan juist ik de eerste persoon ben die dit probleem ben tegen gekomen.

Gr,

Arnoud

Ik vind het ook een net antwoord maar voor mijn 630 (2GB) intern kreeg ik verleden week wel een deelkaart aangeboden ( West Europa). Kennelijk worden de deelkaarten in phases aangeboden. Afwachten maar dus.

Ik vraag mezelf dan toch af, of dat alleen voor de XL is, of ook voor de GO 750.

Want TomTom heeft het in hun mailtje over meer detail op de kaart, maar daar zie ik bij de 850.2802 helemaal niks van. (heb de hele kaart op een MicroSD kaartje staan)

Het is zelfs zo, dat de kaart volgens mij gewoon op het interne geheugen zou passen, als ze de overbodige zaken zoals Speech files van talen die je niet nodig hebt er af zouden laten.

Of zouden we nieuwere kaarten v850.xxxx krijgen met meer detail.

Voor meer detail op de kaart, moet je bij de losse grotere landenmappen zijn zoals een Benelux v850.2781

Het passend maken van een Europa v850.2802 op een 2GB intern, heb ik uitgeprobeerd maar krijg je niet voor elkaar. Kaart incl NC etc. blijft te groot.

Ook ik heb een XL2 onlangs gekocht en heb hetzelfde probleem. Heb dit ook aan TT gemeld, gisteren heb ik hen nog schermafdrukken bezorgd van de foutmeldingen

Wel spijtig dat ze mij niet gemaild hebben dat ze aan een oplossing werken. Gelukkig lees ik het hier dus op het forum.

Afwachten dus

Gelukkig lees ik het hier dus op het forum.

Goed h

Ik heb het volgende gedaan.

Eerst natuurlijk een backup gemaakt.

Toen de hele map met de kaart van de tomtom naar mijn buroblad gekopieerd.

En deze van de tomtom verwijderd, en daarna opnieuw via TT Home de nieuwste kaart geinstalleerd.

Hier op mijn TT go 730 werkt het.

Ik heb het volgende gedaan.

Eerst natuurlijk een backup gemaakt.

Toen de hele map met de kaart van de tomtom naar mijn buroblad gekopieerd.

En deze van de tomtom verwijderd, en daarna opnieuw via TT Home de nieuwste kaart geinstalleerd.

Hier op mijn TT go 730 werkt het.

Bij een kaartupdate abonnement zal dat niet lukken denk ik.

Hier hetzelfde probleem... ook maar een email gestuurd naar de Support van TT.

Maar afwachten of ze voor mij ook een kleinere kaart hebben dan deze van ruim 2,2 gb terwijl het apparaat maar 1,8 gb aan kan.

Echt vage actie van ze, maar goed....

Hier hetzelfde probleem... ook maar een email gestuurd naar de Support van TT.

Maar afwachten of ze voor mij ook een kleinere kaart hebben dan deze van ruim 2,2 gb terwijl het apparaat maar 1,8 gb aan kan.

Echt vage actie van ze, maar goed....

Volgens mij is de XL2 de 2de uitgave van de XL.

Reset systeem is gewijzigd,maar verder volgens mijn niets.

Dus dat betekend dat je geen SD slot hebt,en maar een flash van 2Gb.

Dat wordt dus een deelkaart van West en Midden Europa.

Andere mogelijkheid is er momenteel niet.

Er zitten meer mensen met dit probleem.

De vraag is alleen: wanneer komt de deelkaart? Er zullen heel wat mensen inmiddels op zitten te wachten!

Goede vraag.... :blink:

Volgende vraag....

Nu serieus. Zoals inmiddels al duidelijk is geworden is dat TT hierin nog geen duidelijkheid kan geven. :sad:

Gisteren, 25-7-2010, de nieuwe 850.2800 deelkaart -zone-east- van Europe 2GB voor de XL2 IQ routes gedownload en ge

Nou hier gaat het niet goed,

De oude heb ik er eerst afgegooid (moest van ze volgens een email van TomTom) en daarna wil ik de nieuwe erop zetten maar ineens is die update verdwenen!

Dus nu moet ik de oude maar weer terugzetten....

Oude backup terug gezet en opnieuw de deelkaart geinstalleerd.

Nu werkt het wel... moet ik wel weer alle wijzigingen (NP's zoals flitspalen) instellen maar goed tis gelukt.

Edited by BoersmaXL2