Sign in to follow this  
Followers 0
popcornoldies

Brandstofprijzen niet zichtbaar

42 posts in this topic

Bij mij werkt de brandstof prijzen niet zelfs na update van nieuwe navcore voor 940 Live!!

TT wat nu :blink:

Via TT home krijg ik ze zelfs niet meer aangeboden.

Abo tot 31/01/2011

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

ERROR: TomTom HOME heeft brandstofprijzen voor een benzinestation dat niet op je kaart staat.

Stack:

0. chrome://tthome/content/ui/bindings/commit.js:82

error(textOrException);

1. chrome://tthome/content/ui/bindings/ttwizard.xml:1061

this._commitFailed(i, commitPage);

2. chrome://tthome/content/logic/util.js:79

return func.apply(obj, arguments);

3. chrome://tthome/content/logic/model/ttNavItem.js:943

errorCallback(errorStrOut.value);

4. chrome://tthome/content/ui/subtask/installSelectSome/installSelectSome.js:697

errorCallback);

5. chrome://tthome/content/logic/util.js:79

return func.apply(obj, arguments);

6. function _startCommitFunction chrome://tthome/content/ui/bindings/ttwizard.xml:1057

{

7. chrome://tthome/content/ui/bindings/ttwizard.xml:1021

}

8. function onPageChange chrome://tthome/content/ui/bindings/ttwizard.xml:681

]]></body>

9. chrome://tthome/content/ui/bindings/ttwizard.xml:467

}

Time: Thu, 22 Jul 2010 23:56:05 GMT

Precies dezelfde foutmelding na de update naar 8.50.

Heb trouwens een Live 750.

Geen benzineprijzen meer.... TOMTOM ... graag snel reactie...

Edited by maragd

Zoals ik het zie krijgen jullie brandstofprijzen aangeboden voor stations die niet op jullie kaart staan. Dat kan volgens mij alleen komen als jullie een deelkaart hebben genomen van de 850 serie.

En er dus minder kaart op je device staat dan toen je hem kocht.

Geen idee of het een deelkaart is. Hoe kun je dat dan zien? Is groter, 2,1 Gb, dan mijn vorige kaart. 1,8 Gb. Ik kreeg bij "meest recente kaart" versie 850.2802 aangeboden. Deze is dan ook geinstalleerd op een kaart van 4 Gb. Intern geheugen van de 750 Live is namelijk maar 2 Gb.

Geen idee of het een deelkaart is. Hoe kun je dat dan zien? Is groter, 2,1 Gb, dan mijn vorige kaart. 1,8 Gb. Ik kreeg bij "meest recente kaart" versie 850.2802 aangeboden. Deze is dan ook geinstalleerd op een kaart van 4 Gb. Intern geheugen van de 750 Live is namelijk maar 2 Gb.

Je kunt even in het menu kijken welke kaart je nu hebt. Maar ik weet dat er omdat de kaarten van tomtom steeds groter worden er nu zogenaamde deelkaarten verkocht worden.

Maar jij zegt dat je kaart nu 2.1 GB groot is dus je hebt een complete kaart denk ik.

OK, nee, geen deelkaart.

Ik heb de volgende kaart:

Europa 2 Gb (West- en Midden-Europa, Turkijke en Rusland)

Grootte: 2136 Mb

Versie 850.2802

Heb alles van *fuel* al verwijderd op mijn PC, vervolgens doe ik een updata van de Go waarna weer dezelfde foutmelding komt.

Vreemde zaak....

Ben van plan mijn oudere back-up maar terug te zetten.

Het is ook de bedoeling dat je de bestanden die betrekking hebben op 'fuel' van de TomTom zelf afhaalt. Er staan er een aantal in de landenmap en er is een aparte map 'fuelprices'.

Helaas,

geen enkel bestand met *fuel* te vinden. Zowel niet op het interne geheugen van TomTom zelf, als op het extra kaartje van 4 Gb.

Da´s volgens mij ook het probleem. Je krijgt het niet geinstalleerd.

Komt dan direct met de foutmelding dat TomTom Home brandstofprijzen heeft voor een benzinestation wat niet op de kaart staat.

Zoals ik het zie krijgen jullie brandstofprijzen aangeboden voor stations die niet op jullie kaart staan. Dat kan volgens mij alleen komen als jullie een deelkaart hebben genomen van de 850 serie.

En er dus minder kaart op je device staat dan toen je hem kocht.

Ik heb alle regio's hoor / full west en midden europa staan op mijn tt 940 L

Hebben jullie dit al geprobeerd?

http://www.tomtom.com/lib/img/cs/S4S/fuel_...Fuel_Prices.zip

Gevonden via de supportpagina van TomTom. Kwam ik toevallig tegen toen ik een andere fout probeerde op te zoeken.

En wat moet ik er mee met de zippie / Fuel mappen zijn verdwenen uit mijn TT !! na update

Edited by popcornoldies

Helaas,

geen enkel bestand met *fuel* te vinden. Zowel niet op het interne geheugen van TomTom zelf, als op het extra kaartje van 4 Gb.

Da´s volgens mij ook het probleem. Je krijgt het niet geinstalleerd.

Komt dan direct met de foutmelding dat TomTom Home brandstofprijzen heeft voor een benzinestation wat niet op de kaart staat.

Klopt idem probleem maar bij mij intern geheugen / ik heb ruimte in overvloed intern !!!

Edited by popcornoldies

Volgende mogelijke oplossing:

- Start TThome

- Kies -> en dan 'beheer mijn xl'

- Kies vervolgens om 'brandstofprijzen' en in de map nuttige plaatsen iets met 'fuelstation*' te verwijderen. Hoeft geen kopie op de computer achter te blijven.

- Kies vervolgens boven het tabblad 'items op mijn computer'

- Verwijder alles wat met brandstof te maken heeft.

- Sluit TThome (ook het kleine icoontje rechtsonderin bij de klok)

- Koppel de TT los en start deze op.

- Start TThome opnieuw op en koppel de TomTom opnieuw aan de pc.

- Waarschijnlijk wordt nu wel de juiste versie aangeboden.

Nog iets gevonden bij TomTom:

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/d...56/p/141%2C2448

Vervolgens: Lijst met specifieke fouten - TomTom HOME heeft brandstofprijzen voor een benzinestation dat niet op je kaart staat

Alleen als je de 4 bestanden download (is ingepakt) dan krijg je ze vervolgens niet open.

Ik ben nu zover dat ik een ov2 bestand heb....

Nog een "nerd" online, die de bestanden wel goed kan downloaden??

Edited by maragd

Ik kan de zip openen (is dezelfde als de zip bestand in mijn vorige post). Ik weet niet of je dat bedoeld?

En wat moet ik er mee met de zippie / Fuel mappen zijn verdwenen uit mijn TT !! na update

Kijk in de post van maragd:

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/d...56/p/141%2C2448

Vervolgens: Lijst met specifieke fouten - TomTom HOME heeft brandstofprijzen voor een benzinestation dat niet op je kaart staat

Had ik er misschien beter bij kunnen tikken.

Edited by RobTom

Yep, tenminste, als er 4 bestanden in staan wel. Daar heeft TomTom het namelijk over.

Deze fout kan zich voordoen wanneer je via TomTom HOME een update voor Brandstofprijzen installeert.

◦Download in dat geval het volgende bestand.

◦Windows: klik met de rechtermuisknop op het bestand en pak de vier ingesloten bestanden uit naar een map op je computer.

Mac OS X: dubbelklik op het bestand om de vier ingesloten bestanden uit te pakken naar een map op je computer.

Edited by maragd

Ik zou ze wel naar je willen mailen in een PB, maar weet niet hoe dat moet. Ook het plaatsen van de uitgepakte bestanden lukt me niet. Misschien dat iemand dat wel kan?

Edited by RobTom

Iets van Postvak bovenin en dan mij toevoegen geloof ik, maar uhh.. ja mag het ook naar TE LAAT VOOR DE SPAMMERS... sturen hoor.

Als ik straks een miljoen mailtjes krijg, dan maak ik wel een nieuw account aan... :blush:

Bedankt alsvast voor je hulp

Edited by maragd

YES!!! Goed nieuws.

Nadat ik de 4 bestanden heb ontvangen en onderstaande procedure heb uitgevoerd, werkt het weer als een trein.

Dit zijn de bestandsnamen:

FuelStationsEU.bmp (2kB)

FuelStationsEU.fpf (46 kB)

FuelStationsEU.ov2 (570 kB)

FuelStationsEUOv2.ver (230 B)

◦Windows: klik met de rechtermuisknop op het bestand en pak de vier ingesloten bestanden uit naar een map op je computer.

Mac OS X: dubbelklik op het bestand om de vier ingesloten bestanden uit te pakken naar een map op je computer.

◦Sluit je TomTom-navigatiesysteem aan op je computer.

◦Kopieer de vier gedownloade bestanden naar de map op je navigatiesysteem met dezelfde naam als je kaart, bijvoorbeeld Western_Europe.

◦Windows: sluit TomTom HOME af door met de rechtermuisknop op het HOME-pictogram op de taakbalk te klikken en vervolgens op Sluit af te klikken.

Mac OS X: sluit TomTom HOME af door op de menubalk op TomTom HOME te klikken vervolgens op Sluit af te klikken.

◦Start TomTom HOME opnieuw en controleer op updates.

De Brandstofprijzen worden nu op de normale manier bijgewerkt.

YES!!! Goed nieuws.

Nadat ik de 4 bestanden heb ontvangen en onderstaande procedure heb uitgevoerd, werkt het weer als een trein.

Dit zijn de bestandsnamen:

FuelStationsEU.bmp (2kB)

FuelStationsEU.fpf (46 kB)

FuelStationsEU.ov2 (570 kB)

FuelStationsEUOv2.ver (230 B)

◦Sluit je TomTom-navigatiesysteem aan op je computer.

◦Kopieer de vier gedownloade bestanden naar de map op je navigatiesysteem met dezelfde naam als je kaart, bijvoorbeeld Western_Europe.

◦Windows: sluit TomTom HOME af door met de rechtermuisknop op het HOME-pictogram op de taakbalk te klikken en vervolgens op Sluit af te klikken.

Mac OS X: sluit TomTom HOME af door op de menubalk op TomTom HOME te klikken vervolgens op Sluit af te klikken.

◦Start TomTom HOME opnieuw en controleer op updates.

De Brandstofprijzen worden nu op de normale manier bijgewerkt.

iK KAN DE ZIP NIET OPENEN / HET BESTAND

Bezit je dan geen zip-/unzipprogramma of werk je niet met Windows XP of later?

Bezit je dan geen zip-/unzipprogramma of werk je niet met Windows XP of later?

Ik beschik over een zip prog en werk onder windows 7 ultimate.

Alles is ok bij mij :blush:

Maar de zipfile is corrupt die hier aangeboden word :blush::blush: :unknw:

Edited by popcornoldies

Dan is hier alles beter, want ik kan hem wel uitpakken...

Zoals eerder gezegd wil ik de uitgepakte bestanden hier wel plaatsen of naar je posten, maar dat is geblokkeerd.