Sign in to follow this  
Followers 0
Mr. M

Grrr.. mijn 720 laadt niet meer op...

20 posts in this topic

Helaas op dag 2 van mijn motorvakantie laat de TT het afweten.

Batterij leeg, laadstroomlampje blijft uit as ding aan de oplader zit.

Net thuisgekomen, hang ik hem aan de autolader en voila, lampje brand, en ... rook uit de onderkant. Kortsluiting in de mini-usb?

Dit zal einde verhaal zijn? Reparatie lastig?

Anyway, ik heb voor de 720 een specale RAM-houder voor op de motor, dus als ik een andere wil zou het mooi zijn als de afmetingen overeenkomen met de 720. (630-720, 730).

Als iemand nog wat in de aanbieding heeft hoor ik graag.

gr Marten

TT720_opzij.JPG

Er staat er eentje in de TomTom Outlet Storel voor

Ja, maar helaas geen "koop" knopje.

Weet iemand het tel nummers van TT van de verkoop?

Ik krijg steeds de support nummers, maar daar heb ik niks aan.

Ik wil nl wel de 930, ervan uitgaande dat die dezelfde afmetingen heeft als de 720.

Maar de x40 serie heeft een andere body, dus of dat in mijn RAMMount houder past???

Maar de x40 serie heeft een andere body, dus of dat in mijn RAMMount houder past???

Dat klopt. Heb nog gekeken naar een 930 op o.a. Marktplaats en andere sites,

maar momenteel niets spectaculairs tegen gekomen.

Edited by starsky

Dank, ik zit ook al twee dagen te neuzen, maar idd heel weinig aanbod en dan is de Outlet store prima, vanwege recente kaart en garantie.

Als iemand een 720 met een kapot scherm heeft mag hij/zij zich ook melden :unknw:

Zet ik de printplaat om. Ding ligt inmiddels uitelkaar en nabij de usb poort zie ik zwart (kortsluiting) op de plaat.

Dank, ik zit ook al twee dagen te neuzen, maar idd heel weinig aanbod en dan is de Outlet store prima, vanwege recente kaart en garantie.

Als iemand een 720 met een kapot scherm heeft mag hij/zij zich ook melden :unknw:

Zet ik de printplaat om. Ding ligt inmiddels uitelkaar en nabij de usb poort zie ik zwart (kortsluiting) op de plaat.

Maar goed, de 720 ligt hier ook nog op de plank. Ik laat mij verrassen :wink:

Geen 720 met een kapot scherm maar misschien wil Peter van de zijne af, je weet het nooit.

Edited by starsky

De 630 kan iid ook.

Weet iemand wat de werkelijke garantie is op een nieuwe TT?

Eerst was het 1 jaar, nu zie ik weer posts met 2 jaar.

Dan is het moeite om een nieuwe te halen. Ik kijk ook op Marktplaats. Maar de prijzen zijn vrij hoog en aanbod klein.

PS. Nieuwe Urban Rider onderweg. Maar wil de 720 wel vervangen voor in de auto.

De 630 kan iid ook.

Dan is het moeite om een nieuwe te halen. Ik kijk ook op Marktplaats. Maar de prijzen zijn vrij hoog en aanbod klein.

Op MP staan er enkele 630's van rond de 130 euro...is wel 2e hands natuurlijk.

Indien je wenst, wil ik deze week wel bij de MM in Cruqius (heemstede) kijken voor je of ze nog die nieuwe hebben liggen ?

Waren 2 weken geleden 169 euro, was een dumppartij...wie weet hebben ze er nog eentje liggen ? :yahoo:

Krijg je i.i.g. de 8.50 WE kaart bij. :wink:

Ik hoef hier niet meer te herhalen, dat de Go 630 gewoon een betrouwbare TT is ? :blush:

Ga er denk ik toch nog even langs, om te kijken of ze nog de losse HDT ontvangers hebben liggen voor 19.95.

ik ben zo onderhand 1 van de laatste der Mohikanen geworden v.w.b. HDT ontvangers :yahoo:

Edited by BramvT

Indien je wenst, wil ik deze week wel bij de MM in Cruqius (heemstede) kijken voor je of ze nog die nieuwe hebben liggen ?

Waren 2 weken geleden 169 euro, was een dumppartij...wie weet hebben ze er nog eentje liggen ? :yahoo:

Krijg je i.i.g. de 8.50 WE kaart bij. :blush:

Bij MM is er deze week ook een kortings aktie meen ik gelezen te hebben, dat zou wel eens een leuk

prijsje kunnen opleveren. Er van uitgaande dat die Go 630 nog voorradig is natuurlijk. :yahoo:

Ik had zelf op 2de hands.be een nieuwe 630 voor 99 euro gevonden en hier geplaatst maar ik had

vergeten naar de datum kijken ( mrt 2010 ) dus heb ik die weer verwijderd. Ik weet uit eigen

ondervinding dat deze site slecht onderhouden wordt wat aktualiteit betreft.

Edited by movent

Dank. Ik ga morgen ook even naar MM hier in Ede.

Je weet maar nooit.

De andere is in Beuningen (Bijna jaar oud), vlakbij.

gt Marten

Net thuisgekomen, hang ik hem aan de autolader en voila, lampje brand, en ... rook uit de onderkant. Kortsluiting in de mini-usb?

Dit zal einde verhaal zijn? Reparatie lastig?

Klinkt alsof door hele kleine bewegingen van stekker in usb-aansluiting uiteindelijk het printplaatje heeft beschadigd

Hoelang heb je hier nu mee gereden? 2 jaar? op zich geen slecht termijn voor een knutsel oplossing op de motor :)

Aan de andere kant, dit kan in de auto natuurlijk net zo goed gebeuren, daar hangt de usb kabel er eigenlijk op dezelfde manier in, alleen trekt de wind er nooit aan (ondanks dat iets achter een windscherm zit heeft alles op de motor last van rijwind, en soms meer dan je denkt) in de auto spring je natuurlijk ook niet over drempels en rij je ook niet onverhard ..... ;)

De usb aansluitng op de Urban Rider zit volgens mij steviger in elkaar, beter in het omhulsel verwerkt, ik geeft de voorkeur voor de active motormount.

Dank. Ik ga morgen ook even naar MM hier in Ede.

Je weet maar nooit.

De andere is in Beuningen (Bijna jaar oud), vlakbij.

gt Marten

Nou, die nieuwe 630's lagen zover ik weet eigenlijk alleen maar bij deze ene MM....ik heb 2 weken geleden voor het forumlid Tesselaartje, die zelf in het oosten woont, een 630 bij de MM Cruqius opgehaald....zij kon hem ook nergens anders te pakken krijgen. :yahoo:

Maar wie weet :yahoo:

@ Bram, ik ga vanmiddag es even kijken

@Scheurneus, correct, zou kunnen. Maar ik treur niet (alleen jammer dat het op dag 2 vd vakantie was), want het ding heeft 2.5 jaar, 60 kkm voorop gezeten.

Urban Rider is onderweg (bedankt voor de tip va de site). Ik kocht iindertijd via Marktplaats de 720 voor 225 euro, nu een nieuwe Urban voor 229.

De 720 vervang ik ook, mooie back-up en met TMC en handsfree bellen toch handing in de auto voor de hele familie.

De TT gaat naar MountBox te Helmond.

Het laad-probleem, doorbranden, komt wel eens vaker voor (oorzaak wellicht in voeding)

Kosten 79 euro inclusief verzendkosten + nieuwe autolader.

Daar ga ik geen andere voor kopen, want nu weet ik wat ik heb en garantie op de reparatie.

Leuke lui daar in Helmond :wink:

PS: winkels als MM, Dixons, BBC, Halfords, etc hebben aleen nog de nieuwere modellen.

Edited by Mr. M