Sign in to follow this  
Followers 0
erikxx

Shell poi's niet correct aangegeven

12 posts in this topic

Hallo allemaal,

Ik heb sinds de laatste kaartupdate iets raars.

De Shell poi's worden op de verkeerde plaats weer gegeven, ik heb zo'n idee dat ze op de snelweg ongeveer een kilometer of 20 te laat worden weergegeven. In de bebouwde kom lijkt het wel goed te gaan.

Ik heb er al eerder last van gehad, toen was het een kwestie van verwijderen, opnieuw erop zetten en klaar.

Maar nu heb ik ze verwijdert, TT gereset, terug naar fabrieksinstellingen..geen resultaat.

Hij geeft dus een Shell aan op een plek waar er geen is, en geeft niks aan op een plek waar wel een Shell is.

Ik heb ook alle BP tankstations erop, en die geeft wel goed aan, net zoals alle andere poi's.

Hoe kan ik dit oplosen?

Iemand anders ook hier last van?

Alvast bedankt.

Troost je, de Texaco stations kloppen ook niet allemaal...qua plaats (ook langs de snelweg) en soms geeft hij het niet aan terwijl er wel een Texaco zit :biggrin:

Het weergeven van een POI heeft normaal gesproken niets met de versie van een kaart te maken, tenzij de co

Maar hij heeft het met dezelfde poi altijd goed gedaan :sad:

In je start topic zeg je dat je al eerder last had, heb je niet wat teveel poi's aangevinkt staan?

Je kunt eens overwegen om het ov2 bestand in te lezen in Tyre of bij http://www.poieditor.com en dan op google maps/earth te laten tonen. Je kunt dan bijvoorbeeld op snelwegen goed zien of de locatie juist is. Zo niet, dan kan je de locatie daar ook nog aanpassen. Staan ze hier wel goed dan is er waarschijnlijk toch iets niet goed met de kaart.

Welk poi bestand gebruik je, misschien kan ik dan ook eens naar kijken of het klopt.

Edited by Tulpie

Maar hij heeft het met dezelfde poi altijd goed gedaan :sad:

Hier hetzelfde verhaal. De Shell-POI's hebben het altijd goed gedaan, tot kaartversie 8.45 uitkwam. Toen stonden de Shell-stations op de snelwegen vrijwel allemaal verkeerd. Met tankstations in steden heb ik geen ervaring.

Bij kaartversie 8.50 lijkt het weer goed te gaan.

Heel vreemd allemaal... :wink:

Ik heb verschillende SHELL poi bestanden in gebruik.

Dit voor de verschillende landen in Europa.

Je kan er via TomTom HOME diversen downloaden.

Wat mij opvalt is dat ze allemaal verre van actueel zijn.

Voor mij een herkenbaar probleem. Zowel met kaartversie 8.40 als 8.50 klopt de locatie van de Shell pompen regelmatig niet. Als ik ze met PoiEdit bekijk, is de locatie wel juist. Ook met de in dit topic aangeboden Shell bestand heb ik hetzelfde probleem. Vreemd genoeg worden bijvoorbeeld de BP stations wel goed weergegeven op mijn 630.