Sign in to follow this  
Followers 0
Scheurneus

Riders en Ritregistratie limieten

3 posts in this topic

Waar in nu wel naar benieuwd ben is wat de limieten van de ritregistratie zijn.

Als je je toestel uitzet en weer aan en een nieuwe bestemming invoert word er gevraagd of je de Ritregistratie wilt stoppen, bij Nee gaat de registratie gewoon verder.

1. Werkt de registratie "oneindig" lang?
  2. Wat is het maximaal aantal trackpunten?
  3. Vind er automatsch een splitsing plaats?
  4. Eet de track zijn eigen staart op?
  5. Word er automatische elke dag een track aangemaakt? Volgens mij niet

Edited by Scheurneus

Ik heb de eerste versie TomTom Rider gekocht zodra'ie beschikbaar was, destijds nog voor ongeveer €800,-

In al die jaren heb ik er al veel plezier van gehad, maar wat ik wel echt miste is de mogelijkheid om te kunnen zien welke track je nu eigenlijk gereden hebt.

Ik ben bijv. net terug van 2 weken Ierland op de motor, maar het zou veel overzicht bieden als je je gereden track gewoon zou kunnen zien.

Het lijkt erop dat dit met ritregistratie in de nieuwe TT Rider nu kan, maar ik zou daar ook meer over willen weten.

1. Kan je bijvoorbeeld al je routes van zo'n vakantie opslaan in je Rider en exporteren in bijv een format (.gpx?) wat ik bijv in Google maps kan uitlezen op mijn Mac? 
  2. Bewaard de TT Rider alles als 1 grote rit of worden de ritten per dag opgeslagen?
  3. Kan zo'n bewaarde trip ook bewerken en vervolgens weer laden als reisplan?
  4. Wie heeft er al ervaringen met ritregistratie?
  5. Zijn hier ook Apple Mac gebruikers bij? Tyre is helaas nog niet beschikbaar voor de Mac (Dit is een misserTomTom!). In het verleden heb ik wel gewerkt met Routeconverter voor de Mac waarin tussenpunten zijn te programmeren op basis van google maps, maar die stemmen weer niet 100% overeen met de maps in de TT Rider.
Edited by sikkozeeland

Zijn hier ook Apple Mac gebruikers bij? Tyre is helaas nog niet beschikbaar voor de Mac (Dit is een misserTomTom!).

Tyre is geen product van TomTom maar van Jan Boersma, die dit geweldige programma in zijn vrije tijd heeft geprogrammeerd en onderhoudt.

Dit komt uit de 'Help' van Tyre, misschien heb je daar iets aan.

8. Will there be a Tyre version for Mac computers, for Linux/Ubuntu or an app for mobile phones?

Answer

We have lots of plans to port Tyre to other platforms. But since we are just a small company, it will take some time to realize them.

For the time being, you might consider installing a Windows emulator (like WINE, a piece of free software) on your Mac or Linux/Ubuntu computer. It will create a Windows environment on your computer. You can use that environment to run Tyre.