Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Poll: Op leeftijd?

62 posts in this topic

Gepubliceerde Poll:

Op leeftijd?

Sommigen rijden er al jaren mee rond, voor anderen is ie nog heel erg nieuw. Hoe lang is het geleden dat jij je huidige TomTom kocht?

Klik op de kop om het artikel te lezen...

Klik op 'REAGEREN' om een reactie op dit artikel te geven...

Poll is niet volledig: Hoe oud je (laatste) Tom is is 1; hoe lang je al een (of meerdere) Tom's hebt (gehad) is 2...?

M'n eerste tomtom 500 kreeg ik gratis bij de aanschaf van mijn nieuwe Honda Civic in februari 2006. Hierna kocht ik 24 maart 2006 voor op m'n motor de eerste Rider voor het lieve sommetje van 567 Euri's en dan nog alleen maar Benelux :blink::sad: :sad:

Poll is niet volledig: Hoe oud je (laatste) Tom is is 1; hoe lang je al een (of meerdere) Tom's hebt (gehad) is 2...?

Ben ik wel met je eens....maar ik hoef alleen maar te verwijzen naar mijn onderschrift, daar staat alles vanaf 2004 t/m heden bij. :sad:

Vraag me alleen niet hoeveel maanden ik ze allemaal heb gehad (of dagen zelfs), dat weet ik niet meer....wat ik wel weet is, dat mijn allereerste Navigatie met TT (de MIO) het bij mij 3,5 jaar heeft volgehouden, daarna is het continue wisselen geweest :blink:

In 2004, na het behalen van mijn rijbewijs, een HP PDA gekocht met TomTom Navigator 3 en bluetooth gps ontvanger (pakket voor de prijs van slechts 500 euro :blink: )

Velen jaren en ritjes met deze PDA gemaakt.

In 2008 heb ik een TomTom One XL HDT gekregen, welke ik ook ruim een jaar en vele uren (echt veel uren aan gehad) heb gebruikt. Ik heb deze overigens nog steeds en hij werkt ook nog, helaas geen nieuwe kaarten meer beschikbaar.

Sinds dat de go 740 uit was gekomen, gebruik ik deze de meeste tijd. Maar ik gebruik ook wel regelmatig een XL Live (van m'n vader) of een 940/750/950 van de zaak.

Binnenkort hoop ik de GO 1000 mogen te gaan gebruiken.

Ik heb nauwelijks ervaring met andere merken autonavigatiesystemen, er zit tegenwoordig wel 1tje in de auto in gebouwd, maar deze word weinig gebruikt.

Mijn 940 is alweer 1,5 jaar oud en ik zie niet echt een reden om een 1000 of 1005 te kopen.

Ik denk eerder aan een inbouw navigatie of radio/navigatie combi (uitneembaar).

Mijn eerste Tom Tom was een 720 T, op 10/12/2007. En nu heb ikeen optie genomen op een 1005.

Heb reeds verschillende toestellen, en mijn favoriet is de 950 live.

Ik heb ook al 10 jaar navigatie,eerst nog met pijltjes.

Dus de poll hoe lang heb jij navigatie is denk ik een beetje verkeerd.

tussen haakjes, ik ben wel erg blij met tomtom.

Mijn eerste TomTom is alweer 6 jaar oud en met zo af en toe een nieuwe kaart doet hij het nog prima, vooral veel eigen adressen ingezet die het tijdens de vakanties erg makkelijk maken. Voor mijn werk sinds 7 maanden een Go 7000 WORK - hier kan ik eenvoudig de maten, gewicht etc. van mijn Touringcar in opslaan en zoekt TomTom de juiste weg, heeft me al vaak uitkomst geboden bij te lage viaducten en tunnels (dubbeldekker 4.00 m) en door de vele standaard ingebouwde adressen is het echt een geweldig apparaat.

Ik heb mijn 940 nu bijna 2 jaar.

Met de huidige wetenschap van de kwaliteit van de 1000 zal ik de drie jaar ook wel gaan halen.

Hopen dat er ooit een goed werkende high-end PND wordt uitgebracht door Tomtom voordat deze van ouderdom uit elkaar gaat vallen.

Ik ben begonnen met een tt go 700 aangeschaft in mei 2006 een prima apparaat heeft tot vorig jaar alle dagen aan m'n raam gehangen. Hij kreeg wat kuren dacht ik wat naar later bleek oorzaak foute kaart. ergens in 2007 kreeg ik een One v3 van tomtom zelf voor deelname aan een test. M'n 950 is van eind vorig jaar als vervanger van m'n 700. Maar daar kreeg ik de truck nav niet op aan de praat. Sinds een goede maand heb ik ook daar de truck nav op draaien. Werkt probleemloos alleen het uitzetten geeft wat problemen dat moet met een reset. Kwam ik begin dit jaar een demo 740 tegen bij de ANWB voor een heel schappelijk prijsje, zat nog in het cellovaan verpakt hij was nog splinternieuw en die is sindsdien als truck navigator aan het werk want die was er wel geschikt voor.

:rolleyes:

Hopen dat er ooit een goed werkende high-end PND wordt uitgebracht door Tomtom.

Hoop doet leven, d.m.v. eventueel wat knutselwerk zouden mijn Go 730 en One V1 geen onaardig

figuur slaan t.o.v. welk goed werkende high-end PND dan ook.

Kortom, ben meer dan tevreden met deze 2 TT apparaatjes van rond de 2 en 5 jaar oud.

Mijn TomTom`s zijn:

1 - de oude ONE v1 bouwjaar 2005, nog met originele batterij die het nog ruim 2,5 uur volhoud.

2 - de Go 720 bouwjaar 2007 met een net nieuw geplaatste batterij.

En alle 2 de navigatie systemen hebben ook nog een extra gleuf voor een SD kaartje, dat hebben de nieuwste TomTom`s heden ten dage niet meer. :rolleyes:

Ook ik ben nog zeer tevreden over deze 2 oude bakkies. :unknw:

Heb de navolgende one,s

One aangeschaft oktober 2005

One new edition refurbished ongeveer 1,5 jaar geleden aangeschaft

Go 630 november 2009 aangeschaft

Alle 3 hebben een SD slot

en zowel de One als de 630 een line out hetgeen verbonden was met mijn autoradio. Via welke ik de navigatiemededelingen alsmede mp3 afspeelde.

De one gebruik ik om zaken uit te testen en de New Edition en Go 630 gebruik ik in de auto van mijn vrouw.

In mijn auto (VW) zit de navigatie ingebouwd

Kortom al 3 de apparaten voldoen nog prima, hoewel ik graag het nieuwste meestal wil hebben ben ik voorlopig maar even gestopt daar ik nog een aantal andere Satnavs heb (tot verdriet van mijn echtgenote)

Edited by holyhead

Ben in 2005 begonnen met de go classic toen nog voor bijna 800,00 euro( dit was wel met een externe antenne).

daarna kwam de xl hd traffic en daarna heb ik gebruik gemaakt van de inruil aktie voor de live xl.

Hoi..ik gebruik al jaren een navigatie systeem eerst 8 jaar Mio 269+en

nu sinds 2 jaar ook een TT 950 live erbij maar de TT kan (trouwens alle TT ik heb eer veel geprobeerd)

nog niet in de schaduw staan bij de Mio met een IGO systeem

als ik alleen al kijk naar het wisselen van auto naar vrachtwagen en bus

en fiets dan naar de snelheid die hij aangeeft bij bus en vrachtwagen bij aankomst

dan naar de speciale plaatsen die je kan zoeken zoals campings,beziens-waardigheden,enz,enz

dan ligt de Igo en Mio jaren voor vergeleken met welke tomtom dan ook

waar ze wel mee voorop liggen is de prijs nog steeds veel te duur..

groeten..willem

:wink:

Had eerst vaste navigatie in onze toyota, erg duur systeem, later de tomtom go 730 gekocht tot vollen tevredenheid, ook makkelijk in griekenland, vaste land en Kreta werkt prima.

Hahaha, ik dacht dat deze poll erover zou gaan wie hier op leeftijd zijn :pardon: Ik leef nog :blush:

Maarre als antwoord op de vraag: mijn eerste navigatiesysteem was TomTom v3 voor iPaq, daarna geupgrade naar v5 daarna pardoes de grote stap gemaakt naar de 910. Daarna de 930 en nu zijn we alweer een dik jaar over op Android CoPilot. Het is wat afzien, maar wel heerlijk om niet al die apparaten te hoeven meeslepen :wink:

Vandaar dat ik niet meer zo vaak op dit forum ben...

Groetjes uit (veel te) winters Creston BC!

Edited by Sophia

Groetjes uit (veel te) winters Creston BC!

Wordt er in Canada ook veel TomTom gebruikt? Gr uit ook veel te koud Nederland +3 graden brrr....

ik heb nog steeds de TomTom Go (classic) en deze werkt nog altijd perfect,

ik gebruik hem in mijn autorijschool dus elke dag vele malen en ook

tijdens de examens, hij is juist gebruiks vriendeljk.

dus tot volle tevredenheid

Edited by keerweer