Sign in to follow this  
Followers 0
janvanderheijden

Omzetten route "Garmin taal" naar "TomTom taal

7 posts in this topic

Voor mijn Rider2 heb ik geprobeerd een route gemaakt voor Garmin om te zetten in Tomtom taal via GPSbabel.

Het oorspronkelijke Garmin bestand is 562kB. Na "succesvolle vertaling" via het programma GPSbabel komt er maar 67kB uit. Ergo ik krijg maar een paar kilometer terug van een route van ong. 250km.

Weet iemand wat hier fout kan gaan of zijn er betere "vertaal"programma's?

Daar had ik nog niet aan gedacht sfinxie. Maar bij het omzetten naar een itn bestand zal GPSbabel daar denk ik geen rekening mee houden. Overigens is 67 Kb best erg groot voor een itn bestand, ik heb zelf een bestand met het maximum van 48 routepunten en dat is slechts 2 Kb groot.

Een mogelijkheid om te controleren of er teveel routepunten in zitten is het itn bestand in te lezen in Tyre http://www.janboersma.nl/gett/

De TT zal een itn bestand dat groter is dan 48 punten wel willen laden, maar met een melding komen dat het laatste punt geen bestemming is.

Gaat het inderdaad om teveel routepunten dan kan je in Tyre de route openen in Google Maps en punten gaan weghalen, je kunt dan direct zien of de route hetzelfde blijft is dit niet het geval maak dan de wijziging ongedaan en probeer zo verder alle routepunten uit. Zorg er dan voor dat er niet meer dan 48 punten overblijven of maak de route in meerdere itn bestanden.

Tyre is inderdaad de oplossing.

TomTom kan maar een beperkt aantal routepunten aan.

Route nu geladen via Tyre en wordt dan gesplitst in 56 afzonderlijke files.

Deze zijn dan weer wel te verwerken in Rider.

Hartelijk dank voor de tip.

Mooi dat het gelukt is.

Misschien nog een tip om het aantal routebestandjes te verkleinen.

Bij Garmin worden nogal veel routepunten gebruikt die niet allemaal nodig zijn om een route te kunnen maken in TomTom.

Je kan vanuit Tyre het bestand openen in Google Maps (meeste linkse knop in de menubalk) Dan kan je routepunten gaan verwijderen, zodra de route anders wordt maak je de wijziging weer ongedaan en verwijdert het volgende routepunt.

Het is wel even wat werk maar levert je waarschijnlijk wel winst op in het aantal bestanden.

Succes.

Tyre is inderdaad de oplossing.

TomTom kan maar een beperkt aantal routepunten aan.

Route nu geladen via Tyre en wordt dan gesplitst in 56 afzonderlijke files.

Dit is geen route, dit is een track!! (of een hele moeilijke route in een GDB bestand)

Eerst met Garmin BaseCamp inlezen en weer opslaan (exporteren als) GPX bestand. indien het een route in een GDB is.

Als dit al een GPX bestand is, dan eerst met WInGDB3 gaan filteren en de track naar route omzetten (filteren naar bv 140 trackpunten).

Pas daarna met Tyre of ITNconv inlezen en proberen de TT route ervan te maken.