Sign in to follow this  
Followers 0
davl

Nieuws: MyTomTom komt eindelijk tot leven

163 posts in this topic

Dat neem ik ook wel aan....anders zou er een regelrechte oorlog uitbreken in Navigatieland....maar het had van TT fatsoenlijker geweest als zij EERST de eigenaren van een 1000 van een nieuwe kaart zouden voorzien (waar ze gewoon recht op hebben)...en dan pas de 1005, die immers wat later uitkwam.

Dit geeft allemaal weer frustraties bij hun *achterban*...en zal het vertrouwen in TT bepaald niet groter maken.

We lezen hier genoeg berichten van ex eigenaren van een 1000, die vanwege het ontbreken van communicatie tussen de 1000 en de PC, plus het al 3 maanden moeten rijden met een verouderde kaart...maar weer zijn over gestapt op een Go 7 of 9.xx

Misschien doen zij dit overigens om de druk op de downloadservers wat te verlichten...we weten allemaal wat er gebeurd als er een nieuwe kaart uitkomt...iedereen moet en zal diezelfde avond die kaart binnenhalen, wat soms wel 4 uren duurt. :unknw:

Noem je nou een kaart van drie maanden al verouderd...? Ik denk dat het gros van de TomTom-gebruikers met een kaart rondrijdt die veel ouder is.

En zoveel voorbeelden van mensen die zijn overgestapt van een 1000 naar een GO 7xx of 9xx heb ik niet gezien. Wel iemand die het heel vaak herhaalt :unknw:

Het gaat om het principe. Eerst brengt men een nieuw systeem uit zonder een woord te reppen over het feit dat er geen softwareondersteuning is. Vervolgens laat men de kopers van dat product 3 maanden lang in de kou staan. Geen kaartupdate, zelfs geen mapshare. Geen backupmogelijkheid. Geen mogelijkheid om de navcore te updaten, etc. Dan k

Erg creatief: m'n TT1000 heeft update binnen gehengeld (duurde net geen 10 minuten), maar nadien is er blijkens het infoscherm niets veranderd qua firmware- / kaart- / GPS-versie. Wat er precies is bijgewerkt is mij een raadsel. :unknw:

Naderhand is ook de MyTomTom-software bijgewerkt.

0ca97ba5.jpg

ik heb de tomtom 1000 nieuwe kaart binnen gehaalt werkt goed kaart stond klaar op my tomtom

Welke kaartversie heb je nu dan? (instellingen --> status en informatie --> versie-informatie --> kaart ...)

Ook hier bij de belgen werkt de update naar de recentste kaart voor GO1005 LIVE

Versie die erop stond =855 nu 860 versie

Navitronics

Ook hier bij de belgen werkt de update naar de recentste kaart voor GO1005 LIVE

Versie die erop stond =855 nu 860 versie

Navitronics

Het is inmiddels duidelijk dat voor de 1005 de update van de map werkt. Deze hebben van 8.55 naar 8.60 kunnen updaten.

Maar bij de mensen die een go 1000 hebben hebben de mensen nog geen update gehad (behalve dan blaster).

Op de meeste go 1000 staat nog een 8.50 kaart, als ik dat zo begrijp uit dit topic.

Ik heb ook nog geen bericht gehad van het feit dat er een update klaarstaat.

Maar wat is er nu veranderd op die 860 kaart? Is er iets wezenlijks in aangepast waar de meesten ook iets van merken of is het hier en daar een nieuw wijkje erbij? Zoals gebruikelijk niet dunkt me.

Als bijv. de nieuwe A2 bij Eindhoven er nog niet op zou staan en dat met de 860 kaart wel het geval zou zijn (om maar iets belangrijks te melden); maar dat staat ook al op de 850 kaart.

Dus: prima natuurlijk dat er een nieuwe kaart komt maar ook weer niet iets waar we met smacht op zitten te wachten.

Zoals iemand al schrijft: ik denk dat de meesten met kaarten rijden van jaren geleden en er niet of nauwelijks in de praktijk iets van merken.

Flitspalen zijn bijgewerkt.

Dat klopt. Ik heb nu ook de flitspalen in Duitsland (voor de update was er niet een!).

Typisch: In Duitsland kun je geen flitsers melden. De icoontjes in het menu zijn dan ook grijs.

Wel iemand die het heel vaak herhaalt :wink:

Al moet ik het NOG 10x herhalen en vinden de paarse broeken bij TT (en wellicht ook jij) dat minder prettig...het zal me werkelijk aan mijn ''jeweetwel'' roesten. :unknw:

Het gaat om het principe. Eerst brengt men een nieuw systeem uit zonder een woord te reppen over het feit dat er geen softwareondersteuning is. Vervolgens laat men de kopers van dat product 3 maanden lang in de kou staan. Geen kaartupdate, zelfs geen mapshare. Geen backupmogelijkheid. Geen mogelijkheid om de navcore te updaten, etc. Dan k
Edited by BramvT

En heeft @jcvanroekel nu zijn kaart ja of nee. Lijkt wel of hij de laatste 3 maanden niet heeft kunnen rijden. Zou wel eens een lijst willen zien wat voor adressen hij nu allemaal gemist heeft met de oude kaart en het ontbreken van mapshare. En het ergste is dat de bezitters van de 1005 de kaart eerder hadden dan de bezitters van een 1000. (het lijkt de pont wel daar mogen auto,s die later aankomen ook eerder er op bah) :wink: :unknw:

Edited by holyhead

Reageer maar eens een keer inhoudelijk op wat bijvoorbeeld JC v Roekel hier schrijft, Bart (ik ben het uiteraard helemaal met hem eens).....want het is godsgeklaagd wat TT hier flikt :unknw:

Kort en bondig: de GO 1000 brengt je uitstekend van A naar B. Software werkt prima, kaart is niks mis mee. Ik heb de updates nog geen minuut gemist.

En heeft @jcvanroekel nu zijn kaart ja of nee. Lijkt wel of hij de laatste 3 maanden niet heeft kunnen rijden. Zou wel eens een lijst willen zien wat voor adressen hij nu allemaal gemist heeft met de oude kaart en het ontbreken van mapshare. En het ergste is dat de bezitters van de 1005 de kaart eerder hadden dan de bezitters van een 1000. (het lijkt de pont wel daar mogen auto,s die later aankomen ook eerder er op bah) :wink: :unknw:

Dit staat helemaal los van het feit of ik al dan niet nadeel heb ondervonden van het ontbreken van de updates. Waar het om gaat is dat Tomtom op de site, en overal waar je de apparatuur kunt komen een bepaald pakket aanbied, namelijk een stukje hardware, livediensten en een aantal onlinediensten. Nergens wordt gemeld dat de onlinediensten niet werken. Behalve natuurlijk als je eerst naar de supportpagina gaat, maar dat is natuurlijk absurd. Doorgaans kom je er achter wanneer je het ding gaat aankoppelen aan de pc.

Ik betaal het bedrag van bijna 300 euro voor het totale pakket, inclusief de beloofde diensten. Tomtom kan mij echter pas na dik een half jaar volledig werkende onlinediensten aanbieden. Als consument krijg ik dus niet wat ik mag verwachten en aangezien Tomtom er met geen woord over rept, vind ik dat misleiding. Door het ontbreken van een werkende MyTomtom, konden ook bekende bugs niet worden verholpen, want als zou er al een goede NC verschijnen, dan nog kan men deze nooit installeren.

Vervolgens heb ik meerdere malen opheldering gevraagd bij TT. Daar wordt je aan het lijntje gehouden met opmerkingen die kant noch wal raken. Men ontkend alle geruchten die de ronde doen in de media, maar uiteindelijk blijken die geruchten dus w

Edited by jcvanroekel

De enige reden dat ik nog navi's van TT gebruik is dat ik andere merken niet prettig vind werken en de TT's het in principe goed doen. Aleen moeten ze eens de bijl gaan zetten in het TT management. Daar zitten een paar ongelofelijke sukkels die weinig van marketing hebben begrepen en hard bezig zijn hun eigen glazen in te gooien ten gunste van de concurrentie.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je nog een TomTom hebt. Je hebt hem omdat hij prettig werkt en het in principe goed doet ( heb je dan zoveel ervaring met andere merken ). Tot nu toe heb je nog steeds niet verteld wat je gemist hebt. Als nu zou bleken dat je geen nieuwe kaart krijgt dan heb je wat te klagen. Er staat dat de meest recente kaart verzekerd is binnen 30 dagen na ingebruikname en dat is voor de 1000 inmiddels verlengd naar 3 maanden. TomTom kennende met hun slechte marketing geeft je ook nog wel een nieuwe kaart na 4 maanden als hij er binnenkort niet is. (maar een persoon heeft hem al binnen en in Duitsland sinds 14 december).

Als je door het niet vertellen van TT (liegen volgens jouiw) enig nadeel hebt ondervonden dan moet je ze daar op aanspreken. Niet de helpdesk bellen want die geven ook alleen maar door wat ze volgens de leiding moeten zeggen. Je denkt toch niet dat de helpdeskmedewerkers opzettelijk zitten te liegen ?

En dat ze hun eigen glazen ingooien ten behoeve van de concurentie dat heb ik al zo vaak gehoord hier op dit forum maar ze blijven allemaal TomTom kopen (een enkeling uitgezonderd).

Edited by holyhead

Waarom ik een TT heb dat heb ik al gezegd en ook dat het niet terzake doet of ik wel of niet iets gemist heb. Het gaat om het principe.

Nog recent heeft TT mij gezegd dat de v850 kaart de nieuwst beschikbare kaart voor de Go1000 was, na mijn opmerking dat op de 1005 en Via een nieuwere stond. TT heeft mij gezegd dat de kaarten niet uitwisselbaar waren, oftewel niet dezelfde waren. IUnmiddels heeft iedereen kunnen vaststellen dat 860.3104 op alle 3 genoemde devices dezelfde is. Als je dat geen liegen noemt, dan noem ik het maar "niet de waarheid spreken". Klink wat vriendelijker.

Het contact wat ik heb is met de helpdesk. Jij zegt dat deze alleen zeggen wat ze krijgen opgedragen van bovenaf. Ik ga er vanuit dat mijn klachten dan ook wel worden doorgegeven aan de hogere macht.

............

De enige reden dat ik nog navi's van TT gebruik is dat ik andere merken niet prettig vind werken en de TT's het in principe goed doen.

Aleen moeten ze eens de bijl gaan zetten in het TT management. Daar zitten een paar ongelofelijke sukkels die weinig van marketing hebben begrepen en hard bezig zijn hun eigen glazen in te gooien ten gunste van de concurrentie.

Geen onvertogen woord bij, mee eens dus (ook met de andere tekst van je) :good:

Ik heb de 1000. Bij mij komt iedere dag het icoontje rechtsonder met de blauwe pijl. Als ik mijn Tom aansluit krijg ik het schermpje zoals in bijlage. Op MyTomTom staat: Je navigatiesysteem is bijgewerkt. Er staan geen updates klaar voor installatie. Ik snap dit dus niet meer. Moet ik nu mijn T afkoppelen of wachten. Mijn inziens gebeurd er niets.

post-42079-1292666659_thumb.jpg

Ik heb de 1000. Bij mij komt iedere dag het icoontje rechtsonder met de blauwe pijl. Als ik mijn Tom aansluit krijg ik het schermpje zoals in bijlage. Op MyTomTom staat: Je navigatiesysteem is bijgewerkt. Er staan geen updates klaar voor installatie. Ik snap dit dus niet meer. Moet ik nu mijn T afkoppelen of wachten. Mijn inziens gebeurd er niets.

Het probleem zit 'm in de te downloaden updates & services, of liever gezegd: het totaal ontbreken ervan.

Voor (een deel van) de TT1000's zijn de (kaart/navcore)updates nog steeds niet beschikbaar en downloadbaar via MyTomTom. Het gekke is dat voor een deel van de TT1000-bezitters (o.a. in Duitsland) deze updates w

Edited by schooierd

Ik ben blij dat ik even gewacht op totdat de 1005 uit kwam: wat een gedoe met die ontbrekende updates voor de 1000 zeg!

Ook ik zie al 2 dagen de blauwe pijl in MyTomTom, maar er gebeurt verder niks. Geen nieuwe navcore en geen nieuwe kaart. Nada. :biggrin:

Mijn TT1000 LIVE is 2 maanden oud en gekocht in Nederland.

Jan S