Sign in to follow this  
Followers 0
davl

Nieuws: MyTomTom komt eindelijk tot leven

163 posts in this topic

Ook ik zie al 2 dagen de blauwe pijl in MyTomTom, maar er gebeurt verder niks. Geen nieuwe navcore en geen nieuwe kaart. Nada. :biggrin:

Mijn TT1000 LIVE is 2 maanden oud en gekocht in Nederland.

Jan S

Ik had een 'oude' mytomtom erop staan; die is door een tt 1000 te kopen toen vernieuwd; weet het systeem al dat jij een 1000 hebt gekocht? Wellicht is dat het probleem; of heb je misschien automatische updates uit staan?

Want ik heb geen blauwe pijl; die had ik wel een tijd geleden. En de update (wat er toen is geupdate weet ik niet meer) vond ook gewoon plaats.

Of wijst die misschien erop om mytomtom zelf te updaten en niet op het updaten van de 1000?

Ik had een 'oude' mytomtom erop staan; die is door een tt 1000 te kopen toen vernieuwd; weet het systeem al dat jij een 1000 hebt gekocht? Wellicht is dat het probleem; of heb je misschien automatische updates uit staan?

Want ik heb geen blauwe pijl; die had ik wel een tijd geleden. En de update (wat er toen is geupdate weet ik niet meer) vond ook gewoon plaats.

Of wijst die misschien erop om mytomtom zelf te updaten en niet op het updaten van de 1000?

Ik heb het MyTomTom programma ingesteld op het 'Elke dag' controleren op udates en de "Info over" tab geeft aan dat ik momenteel de nieuwste versie 3.0.1.203 gebruik. Dus ik denk niet dat hier het probleem zit.

(Ik draai MyTomTom op Windows 7 Home Premium 64-bit.)

Ik heb kort geleden via MyTomTom w

Ja dat gefaseerde zal vast kloppen; anders loopt hun server natuurlijk vast.

Maar ja; je krijgt die blauwe pijl? En dat heb ik dus niet ...............

Ach ja; we moeten ons er ook weer niet al te druk om maken.

Ik heb een keer iemand horen zeggen: mannen zijn net kinderen; alleen hun speelgoed wordt elk jaar dat ze ouder worden iets duurder.

En nu hebben we een tt en dan willen we ook het nieuwste van het nieuwste; elk nieuw wijkje in lutjebroek waar we nooit komen willen we hebben op dat ding.

Man; wat kan het eigenlijk schelen; dit tt 1000 live ziet er gewoon mooi uit; je kunt hem op allerhande manieren instellen; mooi beeld, mooie features.

En dat we de nieuwste kaart niet hebben? Wat kan het schelen; over 3 maanden is ook die weer verouderd. En dan gooi je er over een jaar weer 100 euro of minder tegenaan en je bent weer up to date.

Dus mijn motto is: een beetje luchtig mee omgaan. Zonder die nieuwste kaart heb ik in de praktijk er geen seconde minder plezier van. Online zijn en elke 2 minuten nieuwe files op het ding zien; ook op de regionale of grotere verbindingswegen in de stad; wat wil je nog meer? Altijd beter dan die Shell wegenatlas .........................

Edited by der Rudi

Ik zou het niet weten ................ Maar je kunt zien hoe lang dat nu geleden is.

En ik ben ervan overtuigd dat nog velen dat ding in hun handschoenenkastje hebben liggen; en voor 80% (90%?) nog steeds prima bruikbaar denk ik.

Maar ja: zo'n boek op de bestuurdersstoel? Dat kan echt niet meer ..............; of bij zo'n plattegrond gaan parkeren om een adres te zoeken ..............

Maar ja: zo'n boek op de bestuurdersstoel? Dat kan echt niet meer ..............;

Totdaat het dingentje een keer zegt,"doe jij het maar".

Dan zal het wel moeten.

Er zijn vele oorzaken op t6e noemen,die kunnen leiden tot een technische uitval van het device.

Dat heb je met een kaart niet.

Ik heb gewoon een kaart van Michelin Benelux en een Marco Polo kaart van Duitsland in mijn wagen.

en ik koop nog geregeld een Falkplanboek van de steden van Nederland.

Kan wel eens meer bieden,dan een navigatie toestelletje.

Je hebt i.i.g veel meer overzicht,en je weet ook nog eens in welke hoek van en stad je zit.

Dus het kan echt wel.

Je hebt het geluk gehad,dat je het buskruit gelukkig niet hebt uitgevonden.

Maar ja: zo'n boek op de bestuurdersstoel? Dat kan echt niet meer ..............; of bij zo'n plattegrond gaan parkeren om een adres te zoeken ..............

Sorry; ik had dat duidelijker moeten aangeven. Dit was namelijk louter en alleen als grap bedoelt; een beetje sarcasme.............. Want in die post daarv

Edited by der Rudi

Je hebt het geluk gehad,dat je het buskruit gelukkig niet hebt uitgevonden.

Dat was dan weer niet nodig geweest, zo'n opmerking.....

Het probleem zit 'm in de te downloaden updates & services, of liever gezegd: het totaal ontbreken ervan.

Voor (een deel van) de TT1000's zijn de (kaart/navcore)updates nog steeds niet beschikbaar en downloadbaar via MyTomTom. Het gekke is dat voor een deel van de TT1000-bezitters (o.a. in Duitsland) deze updates w

Misschien beschikt het apparaat er al over.

En wat ook zeker is is dat ze de updates niet aan iedereen tegelijkertijd aanbieden; wellicht omdat tt dan te weinig servercapaciteit heeft.

Ik heb een GO 1000 en mytomtom heeft me nog niet 'laten weten' dat er een update klaarstaat terwijl ik weet dat de kaartupdate er wel is voor de GO 1000 bezitters; het komt wel.

Het moet dan wel een beetje snel komen, want nog 8 dagjes en mijn 90 dagen zijn verlpen en dan zal ik, ook al wordt de Go1000 herkend, sowieso geen update meer krijgen aangeboden door MyTomtom....

Misschien beschikt het apparaat er al over.

En wat ook zeker is is dat ze de updates niet aan iedereen tegelijkertijd aanbieden; wellicht omdat tt dan te weinig servercapaciteit heeft.

Ik heb een GO 1000 en mytomtom heeft me nog niet 'laten weten' dat er een update klaarstaat terwijl ik weet dat de kaartupdate er wel is voor de GO 1000 bezitters; het komt wel.

De Navcor heeft de versie Appl.10.040.54798.31 en de Europa kaart V855.3019, daar is zeker een ee nieuwere voor uit, maar bedankt voor de snelle reactie, wacht het nog wel even af en ja heb het forum eens door gelezen en hoop dat ze hem weer zichtbaar gaan maken b.v. in verkenner, als er nu iets gebeurt is er geen backup!

Edited by willem bytes

In zo'n geval moet je ervoor zorgen dat je een Shell stratenboek op de bijrijdersstoel hebt :unknw: .

Edited by crips

De Navcor heeft de versie Appl.10.040.54798.31 en de Europa kaart V855.3019, daar is zeker een nieuwere voor uit, maar bedankt voor de snelle reactie, wacht het nog wel even af en ja heb het forum eens door gelezen en hoop dat ze hem weer zichtbaar gaan maken b.v. in verkenner, als er nu iets gebeurt is er geen backup!

De meeste veranderingen hebben plaats in landen,waar we toch nooit komen.

en ik moet eerlijk bekennen waarom ik en kaartabo heb.

Deze zat bij het device toen ik hem kocht.

Maar om nou een abo te nemen om elke kwartaal de nieuwste weg of straat te hebben?

Nee dat interesseerd me geen hol.

De meesten die een kaartabo hebben,denken dat ze geregeld de nieuwste wegen erop hebben staan.

Maar je bent altijd achteraf bezig,en je blijft maar achterlopen op de werkelijkheid.

De enigste die zijnzakken vol lacht,is de kaartenbakker.

Deze is verzekerd van omzet.

Ik ben er zeker van,dat er niemand is op dit forum,ja zelfs niet op heel jouwmedia,die elke kwartaal een nieuwe Shell stratenboek kaart kocht,toen het navigatiegebeuren nog geen gemeengoed was.

en nu TomTom of een ander merk geregeld met kaarten komen,moet iedereen zo'n kwartaal kaart hebben.

Van mij mag je,maar het is weggegooid geld.

Zolang de ANWB nog borden langs de weg plaatst,hoeft niemand zich zorgen te maken,of hij of zij er wel komt.

Bent U ooit in niemansland blijven steken,en nooit meer teruggekomen?

Elk kwartaal een nieuwe kaart.Het is gewoon een hype van de consument.

Zoals bekend rijd ik als taxichauffeur veel voor een zorginstelling. Deze zorginstelling is bezig met uitbreiding buiten het eigen terrein. Men is gericht op 'zelfstandig' wonen voor de cli

Los van de eventuele noodzaak om een nieuwe kaart te hebben is het niet netjes van TT om nieuwe toestellen met een fysiek verouderde kaart te leveren (lees: er zijn courantere kaarten in omloop bij TT). Of je de recente wijzigingen nu strikt nodig hebt of niet.

Het is een kwestie van: Waarvoor gebruik je je navigatiesysteem? Zit je veel op snelwegen? Zit je veel in de bebouwde kom?

Een ieder persoonlijk moet dan de afweging maken of steeds een nieuwe kaart noodzakelijk is.

Zo is het; voor ieder ligt het anders.

............

Dat betekent dat er steeds meer adressen bij komen in nieuwbouwwijken.

Die straatnamen staan echt niet op de borden langs de weg. (die overigens niet meer door de ANWB geplaatst worden, maar door Rijkswaterstaat)

Ik heb inmiddels al meerdere malen profijt gehad van het feit dat ik de nieuwste kaart had.

Zelfs straten die nog niet voor verkeer geopend zijn staan er soms al op.

Het is een kwestie van: Waarvoor gebruik je je navigatiesysteem? Zit je veel op snelwegen? Zit je veel in de bebouwde kom?

Een ieder persoonlijk moet dan de afweging maken of steeds een nieuwe kaart noodzakelijk is.

Beiden dus....zowel veel snelwegen als woonwijken en industriegebieden, inderdaad klopt het dat je heel blij bent dat een splinternieuwe woonwijk al op je kaart staat, ook al zijn de huisnummers nog niet bekend, zoals in onlangs aangaf met Lisdodde in Alphen a/d Rijn en zo nog wel meer straten in de Benelux. :wink:

In zo'n geval moet je ervoor zorgen dat je een Shell stratenboek op de bijrijdersstoel hebt :wink: .

Als je het niet erg vindt, liever niet :dirol:

Ik heb er wel eentje liggen onder de stoel, uit 2004 (mijn laatste)...en dan nog herinner ik me uit die tijd dat je lang niet alle straten daarin kunt opzoeken. :unknw:

Beter is het om een reserve navigatie bij je te hebben (desnoods een B of C merk met de laatste kaart erop) voor 6 tientjes (ik meen bij Blokker al voor die prijs) :wink:

Mijn laatste s(HELL) boek kostte overigens al iets van 17 euro.

Overigens, de vraag is OF ze nog wel te koop zijn : http://www.chauffeursforum.nl/showthread.p...tor-stratenboek

Edited by BramvT

Los van de eventuele noodzaak om een nieuwe kaart te hebben is het niet netjes van TT om nieuwe toestellen met een fysiek verouderde kaart te leveren (lees: er zijn courantere kaarten in omloop bij TT). Of je de recente wijzigingen nu strikt nodig hebt of niet.

Bedenk wel dat er tussen het tijdstip van produktie en het tijdstip van ingebruikname door de consument best wel eens een flinke periode zou kunnen zitten. Denk aan groothandel, opslag, voorraad in winkel enz. enz.

De toestellen zijn dan zeker met de allernieuwste kaart geproduceerd, maar door bovenstaande zaken verouderd die kaart al snel.

Gelet op het aantal berichten dat je hebt en je intreedatum loop toch iets langer dan een dag mee op dit forum.

Sfinxie heeft je al een en ander uitgelegd. En zoals jij zeker zult weten heb je de meest recente kaart verzekerd. Dus als je iets wil opmerken vertel dan geen zaken die niet kloppen.

Edited by holyhead

De soap gaat verder...

Nog steeds geen kaartupdate voor mijn Go1000 en inmiddels weer een reactie van Tomtom. Deze luidt dat volgens hun systeem ik al gebruik heb gemaakt van de "meest recente kaar garantie" en ik daarom geen update krijg aangeboden. Men vraagt mij nu te controleren of ik echt niet een geupdate kaart heb en verzoekt mijn de kaartvesie door te geven.

Dus... zal het wel weer enkele dagen duren tot het volgende bericht, want dit is al de tweede tegenvraag die men aan mij stelt... Wat zorgelijk is is dat blijkbaar het systeem van TT niet juist registreert en er dus meer gebruikers met dit probleem kunnen zijn....

Tevens betekent dit dat MyTomtom dus NIET op de Go1000 de kaartversie controleert, maar alleen de eigen server.

Misschien verduidelijkt dit verhaaltje iets:

Ik heb ook eens een dergelijk probleem gehad met mijn GO 950. TT vertelde mij toen dat ik de meest recente kaart al had gedownload, terwijl dit zeer zeker niet het geval was.

Gebleken is toen dat als men in TTHome slechts kijkt welke kaartversie er klaar staat ter download ( dus alleen de specs bekijken), dit al wordt geregistreerd als "downloaden".

Nu weet ik niet hoe dit in MyTomTom geregeld is, maar wellicht is er iets soortgelijks aan de hand?

De soap gaat verder...

Nog steeds geen kaartupdate voor mijn Go1000 en inmiddels weer een reactie van Tomtom. Deze luidt dat volgens hun systeem ik al gebruik heb gemaakt van de "meest recente kaar garantie" en ik daarom geen update krijg aangeboden. Men vraagt mij nu te controleren of ik echt niet een geupdate kaart heb en verzoekt mijn de kaartvesie door te geven.

Dus... zal het wel weer enkele dagen duren tot het volgende bericht, want dit is al de tweede tegenvraag die men aan mij stelt... Wat zorgelijk is is dat blijkbaar het systeem van TT niet juist registreert en er dus meer gebruikers met dit probleem kunnen zijn....

Tevens betekent dit dat MyTomtom dus NIET op de Go1000 de kaartversie controleert, maar alleen de eigen server.

Dat is een vaker gehoorde klacht. Zodra je kijkt naar de meest recente kaart verzekerd en dat nog niet de laatste blijkt te zijn wacht je en kijkt een paar dagen later. Bij TT wordt dat beschouwd als zijnde dat je al een kaart gedwonload hebt. Ik meen dat Sfinkie dat ook heeft gehad na de aankoop van zijn 950 (maar misschien haal ik mensen door elkaar). Kennelijk heeft TT dat probleem nog niet opgelost. Zelf wacht ik op dit moment voor de juiste kaart na inwisseling voucher. Bij mij zou hij te downloaden zijn maar dat is niet zo.

Opnieuw proberen geeft de melding dat voucher al gebruikt is. Tref je de juiste persoon bij de helpdesk dan is het zo opgelost. Heb je niet de juiste persoon dan kan het nog wel eens bureaucratisch een tijdje voortslepen.

ps.

Dus Sfinxie

Edited by holyhead

Gelet op het aantal berichten dat je hebt en je intreedatum loop toch iets langer dan een dag mee op dit forum.

Sfinxie heeft je al een en ander uitgelegd. En zoals jij zeker zult weten heb je de meest recente kaart verzekerd. Dus als je iets wil opmerken vertel dan geen zaken die niet kloppen.

Tja Uwe Holyhead, dat een (op het moment van produceren recentste) kaart reeds veroudert in de periode tussen productie en levering is niet meer dan normaal. Dat TT een 'laatste kaart garantie' heeft: perfect, is de logistieke vertraging mee gecompenseerd. Het apparaat wordt daarmee automatisch met een verse kaart geleverd. De enige garantie die ik nu echter heb is dat die recentste kaart zich geenszins laat downloaden. Dat is tezamen met de oorverdovende stilte rondom MyTomTom niet netjes.

Edited by schooierd