Sign in to follow this  
Followers 0
davl

Nieuws: MyTomTom komt eindelijk tot leven

163 posts in this topic

De enige garantie die ik nu echter heb is dat die recentste kaart zich geenszins laat downloaden. Dat is tezamen met de oorverdovende stilte rondom MyTomTom niet netjes.

Met deze zienswijze ben ik het helemaal met je eens. Toch aardig dat je mij Uwe Holyhead noemt maar dat is iets teveel eer. holyhead is een plaats in North Wales op het eiland Angelsey en vandaar kan je met de boot naar Ierland.

Anyway, ik heb naar het andere Heilige der Heilige gemaild: TomTom. Volgens mij komt de 90-dagen termijn voor de laatste kaart garantie (termijn specifiek v/d TT1000) nu wel erg dichtbij... Oftewel waar blijft die kaart TT :wink:

Waarschijnlijk sta jij bij Tomtom net als ik geregistreerd als iemand die reeds van de meest recente kaart garantie gebruik heeft gemaakt en krijg je die dus niet "nogmaals" aangeboden.

Waarschijnlijk sta jij bij Tomtom net als ik geregistreerd als iemand die reeds van de meest recente kaart garantie gebruik heeft gemaakt en krijg je die dus niet "nogmaals" aangeboden.

Dat zou zo maar eens kunnen. Een eerste reactie van TT heb ik binnen, met een stappenplan om MyTomTom tot het ophalen van de nieuwe kaart te bewegen (heeft bij mij echter niet mogen baten):

1. Koppel de TomTom aan de computer en controleer of de kaart wordt aangeboden. Is dit niet het geval, ga dan naar stap 2

2. Meld u aan in MyTomTom en klik rechtsonder in uw scherm op het MyTomTom logo

3. Kies nu Instellingen en klik op het derde tabblad (Cache)

4. Klik op Maak de cache leeg en dan Sla instellingen op

5. Klik nu nogmaals op het MyTomTom logo rechtsonder en hou Shift ingedrukt terwijl u op Sluit af klikt.

6. Maak de TomTom even los van de computer en koppel hem er weer aan.

7. Nu zou de kaart aangeboden moeten worden

Ik heb TT van aanvullende info voorzien (de MyTomTom-versie, gebruikte besturingssysteem en browser), op hoop van zegen dat TT het weet op te lossen.

Vreemd Schooierd.... TomTom weet mij namelijk via de telefoon te vertellen dat er problemen zijn met "meest recente kaart" en momenteel daarvan geen gebruik gemaakt kan worden. Via mail deze bevestiging:

Helaas is de laatste kaart op dit moment niet beschikbaar. Zodra de kaart weer beschikbaar is kunt u dat zien in MyTomTom.

Onze excuses voor het ongemak. Ik hoop dat u in ons gesprek naar tevredenheid bent geholpen.

Vreemd Schooierd.... TomTom weet mij namelijk via de telefoon te vertellen dat er problemen zijn met "meest recente kaart" en momenteel daarvan geen gebruik gemaakt kan worden. Via mail deze bevestiging:

Helaas is de laatste kaart op dit moment niet beschikbaar. Zodra de kaart weer beschikbaar is kunt u dat zien in MyTomTom.

Onze excuses voor het ongemak. Ik hoop dat u in ons gesprek naar tevredenheid bent geholpen.

Het stappenplan in de reactie van TT is vast een standaard riedeltje waarmee x-procent van de gevallen verholpen is.

Inmiddels is mijn reactie -met aanvullende technische info- naar de tweede lijn doorgezet.

Als ik de door jou geciteerde e-mail bekijk dan zou dat wel eens de reactie van de tweedelijns support kunnen worden :biggrin:

Vandaag mijn 1005je binnen gekregen..

gaat die update automatisch of moet je dat ergens opzoeken?

Je moet eerst de speciale TTH installeren (TTH-3) op je PC (je registreren met een nieuw emailadres bij TT en met die dan op je TTH), dan je 1005 aansluiten...en dan zou het automatisch moeten gaan.

Edited by BramvT

Off-Topic:

Nog steeds aan het bakken..... ook oliebollen.

Welkom terug .

Off-Topic:

Nog steeds aan het bakken..... ook oliebollen.

Welkom terug .

Ja haha... dank je! en nog steeds aan de TomTom he..

Maar hier op het forum ben ik het echt ff kwijt :unknw:

Maar even ontopic..

Mijn kaarversie is v855.3019 en das toch wat anders als ik eerder ergens gelezen heb.

Mijn TTH weet te vertellen dat er geen updates zijn dus....

Heb deze week een ritje Eindhoven - Schiphol - Berlijn dus ik ben Kei benieuwd

De 940Live gaat weer naar mijn zusje aldaar :good:

@Schooierd:

Dat zou kunnen. Wel vreemd dat ze jou naar een oplossing laten zoeken en ze mij op hetzelfde moment vertellen dat Meest recente kaart momenteel offline is voor MyTomtom devices.

@Eugene:

De 1005 klanten kregen volgens mij zonder problemen de kaartupdate. Zoals je kunt lezen vertelt TT aan mij dat dit gedeelte momenteel offline is wegens problemen en dat iedereen de kaart krijgt aangeboden zodra de problemen zijn verholpen en de boel weer online gaat.

@iedereen:

Dat zou dus betekenen dat op dit moment niemand een nieuwe kaart kan binnenhalen. Als tenminste waar is wat mij nu wordt verteold. Zijn er mensen die vanaf vandaag nog een nieuwe kaart hebben binnengehaald?

TT heeft mij inmiddels per mail laten weten dat er (inderdaad) een probleem is met de Laatste Kaart Garantie.

Op de site staat het ook vermeld:

Garantie op de meest recente kaart:

Deze functionaliteit is momenteel niet beschikbaar voor je navigatiesysteem.

:crazy:

Mijn kaarversie is v855.3019 en das toch wat anders als ik eerder ergens gelezen heb.

Mijn TTH weet te vertellen dat er geen updates zijn dus....

Heb deze week een ritje Eindhoven - Schiphol - Berlijn dus ik ben Kei benieuwd

De 940Live gaat weer naar mijn zusje aldaar :yahoo:

Nou, met die 8.55 zul je je prima kunnen redden denk ik, het is tenslotte de 1 na laatste kaart :crazy:

TT heeft mij inmiddels per mail laten weten dat er (inderdaad) een probleem is met de Laatste Kaart Garantie.

Op de site staat het ook vermeld:

Garantie op de meest recente kaart:

Deze functionaliteit is momenteel niet beschikbaar voor je navigatiesysteem.

:good:

Inmiddels staat dat er inderdaad.... Duidelijk dus niet even een gevalletje van een bugje wegwerken, maar een serieus probleem.

Nou, met die 8.55 zul je je prima kunnen redden denk ik, het is tenslotte de 1 na laatste kaart :sad:

Ja, maar daar gaat het toch niet om..... :sad:

Je koopt een duur apparaat en dan mag je er toch vanuit gaan dat je ook de nieuwste kaarten kunt downloaden. Je wilt wat nieuws en daar hoort ook een nieuwe kaart bij "punt uit". Waarvoor koopt men anders een nieuw navigatie systeem, niet om maanden later eens een nieuwe kaart te krijgen.

TomTom zou eens beter zijn zaakjes op orde moeten hebben, je bent een duur betalende klant maar je staat met je rug tegen de muur.

Zo kondigde TomTom eind April 2010 de Go 1000 aan en nu 8 maanden later zijn ze nog bezig om de juiste software te maken.....ongelofelijk wat een str*nt bedrijf zeg!!!! Huur betere ICT`ers in en stuur die rolmopsen van callcenter medewerkers direct de WW in. Je krijgt eeuwig en altijd het zelfde str*nt verhaal van hun te horen. (Gewoon alles formatteren en dan weer opnieuw aan de PC hangen, bhaaaaaa!!!!)

Nee, je zorgt eerst dat alles goed werkt voordat je iets in de markt gooit, maar bij deze firma gaat kwantiteit en verkoop cijfers boven kwaliteit en tevreden klanten.

Oke, hij zal wel goed navigeren maar daar blijft het dan ook bij.

Gelukkig heb ik nog een goede 720 (met net nieuwe accu) en een oude ONE v1 die zijn werk nog perfect doet.

Maar je wilt toch graag het nieuwste van het nieuwste zeker als je elke dag uren lang in de auto zit voor je werk.

Je zal alleen alle klachten eens moeten lezen op internet over de Go 1000, je zou direct nooit geen TomTom meer aanschaffen. :good:

Nog een fijne kerst iedereen. kerstman-emoticon.gif

Edited by ArsLP

Oke, hij zal wel goed navigeren maar daar blijft het dan ook bij.

Is toch netjes?, het zal wel aan mij liggen maarre... voordat die in winkel lag was het al bekend,

dat je er verder weinig mee kon doen (komt wel goed) .

Zijn er niet meer fabrikanten van andere welbekende merken, die ongeveer plusminus hetzelfde flikken?.

Dacht het wel.

Is toch netjes?, het zal wel aan mij liggen maarre... voordat die in winkel lag was het al bekend,

dat je er verder weinig mee kon doen (komt wel goed) .

Zijn er niet meer fabrikanten van andere welbekende merken, die ongeveer plusminus hetzelfde flikken?.

Dacht het wel.

Denk alleen maar een aan de diverse automerken........ :good:

Niet dat ik dat goed praat.

Nou, met die 8.55 zul je je prima kunnen redden denk ik, het is tenslotte de 1 na laatste kaart :good:

Bram,

Dat is niet relevant.

Het is tenslotte de laatste kaartgarantie binnen een termijn.

En dat komt TomTom nu niet na.

Hierbij wil ik even refereren aan jou kaarten van de HD-tees.

Daarvan wou je ook de kaart die bij dat dingetje was.

En/of je je daarmee kunt "redden" staat buiten kijf.

En jij hebt gewoon geluk gehad,dan je het toestel terug hebt gebracht.

Anders zat je nu ook met dat probleem.

M.i bakt TomTom er nu een rommeltje van.

De 90 dagen zijn al bijna voorbij,maar een oplossing is er bij de rakkers niet.

Ik sta straks ook voor een aankoop van een nieuwe.

Maar door al het gesodemieter van TomTom met de nieuwe serie,en een half afgemaakt toestel op de markt te hebben gebracht,denk ik dat het maar geen TomTom moet worden.

Er zijn immers nu ook andere merken die "LIVE" hebben.

Ik heb geen behoefte in een device met een kaart abonnement,waarmee ik afhankelijk ben van de grillen van TomTom,omdat het bij eventjes nog niet in orde is.

Laat TomTom maar es gaan ontwaken uit hun "prototype versie" en een volwaardig ding op de gaan markt zetten.

Ik ben het er uiteraard helemaal mee eens dat TT de mensen met een 1000 allang de laatste kaart hadden moeten geven.....maar ik plaatste mijn opmerking puur vanwege de stratendekking van de 8.55 en ik zei niet dat ze niet zo moeten zeuren of zo.

Ik heb al genoeg kritiek gespuit over het hele 1000-gedoe.

M.i bakt TomTom er nu een rommeltje van.

Ik sta straks ook voor een aankoop van een nieuwe.

Maar door al het gesodemieter van TomTom met de nieuwe serie,en een half afgemaakt toestel op de markt te hebben gebracht,denk ik dat het maar geen TomTom moet worden.

Ik heb geen behoefte in een device met een kaart abonnement,waarmee ik afhankelijk ben van de grillen van TomTom,omdat het bij eventjes nog niet in orde is.

Laat TomTom maar es gaan ontwaken uit hun "prototype versie" en een volwaardig ding op de gaan markt zetten.

Er zijn immers nu ook andere merken die "LIVE" hebben.

Tja... afijn, we zullen je missen. :good:

+1 @ArsLP

Je BETAALT immers voor een nieuw apparaat EN een nieuwe kaart. Omdat Tomtom er niet voor kan zorgen dat er in de winkels steeds apparaten liggen met de nieuwste kaart, hebben ze zelf het trucje toegepast dat kopers de kaart waarvoor reeds is betaald van de site kunnen downloaden.

Je gaat toch geen genoegen nemen met oud kaartmateriaal terwijl je de nieuwste hebt gekocht?!? Dat is hetzelfde als de nieuwe CD van Marco Borsato bestellen en dan de voorgaande CD geleverd krijgen en vervolgens daarmee genoegen nemen, "want dat is toch immers ook muziek"...

Natuurlijk; jullie hebben gelijk.

Maar waar het om gaat is of we uiteindelijk niet een keer een nieuwere kaart kunnen downloaden; daar gaat het uiteindelijk om.

En als dat niet geboden wordt dan hebben jullie helemaal gelijk; nu moet het nog blijken.

Als ik een nieuwe cd koop van Marco en ik krijg eerst de oude maar na een maand toch de nieuwe dan is het uiteindelijk OK.

En als ik nu recht zou hebben op 8.60 en daarna dus geen recht meer op de opvolger en ik moet nu 8.60 overslaan omdat ik die niet mag/kan downloaden maar wel de opvolger mag downloaden dan is alles weer vergeten en zijn we daar weer 'blij' mee.

Dus: we hebben pas echt recht van spreken als we geen enkele kaart meer kunnen/mogen downloaden.

Maar over ding zijn we het allemaal eens: tomtom doet niets aan klantenbinding c.q. hen als tevreden kopers te houden; de marketingmanager daar moet zijn haren uit zijn kop trekken ...........

Edited by der Rudi

k snap al de ophef niet zo goed... Denken jullie echt dat TomTom jullie in de kou zal laten staan wat een kaartje betreft?

Mensen die nu mekkeren krijgen straks niet de 860 kaart gratis maar de 865 kaart. Let maar eens op wat TomTom dan weer de hemel ingeprezen gaat worden.

k snap al de ophef niet zo goed... Denken jullie echt dat TomTom jullie in de kou zal laten staan wat een kaartje betreft?

Mensen die nu mekkeren krijgen straks niet de 860 kaart gratis maar de 865 kaart. Let maar eens op wat TomTom dan weer de hemel ingeprezen gaat worden.

Helemaal mee eens ............

Maar ja, we moeten toch iets hebben om over te mopperen of ontevreden over te zijn .......................

Zoals Asterix en Obelix zouden zeggen: 'Rare jongens die Nederlanders ...............'.

Fijne feestdagen; en zoals zo hier in Limburg zeggen: en een zalig uiteinde ................

Ik snap al de ophef niet zo goed

Ik wel. Je zou verwachten dat een multinational als TomTom goede programmeurs in dienst heeft om er voor te zorgen dat de software klaar is op het moment dat de hardware in de winkels ligt. Dat is hoe het hoort want het is pas een volledig product als beide beschikbaar zijn en goed werken. Ze hadden gewoon bij de Home applicatie moeten blijven want als ze denken dat het nu niet gehacked wordt dan hebben ze het mis. Vroeger of later zal er een slimmerik met te veel vrije tijd zijn die toegang krijgt tot het interne geheugen.