Sign in to follow this  
Followers 0
Pluche

Tevredenheid TT1005-gebruikers ?

37 posts in this topic

ERG OFFTOPIC NU :

En bij ons mag je beiden gebruiken ! :blush:

Om toch op het onderwerp in te gaan:

Wat ik zo links en rechts hoor , functioneert de 100X naar behoren.

Het is de ondersteuning die ( nog) niet helemaal af is.

Helemaal correct. De 1005 is een prima apparaat. Een aantal voor het gros van de gebruikers minder belangrijke features is nog niet af.

Ik ben nog nooit zo blij geweest met een apparaat dat nog niet af is. Echt super :yahoo:

Rij nu ruime week met de 1005 en hij bevalt mij opperbest.

HD Traffic en live gegevens kloppen bijna op de minuut.

Minpuntjes die ik tot nu toe heb ondervonden:

Dramatisch slechte blue tooth (maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen...bagger xperia)

Op een of andere manier lijkt het de update van de flitsers niet lukt. Zie continu zo'n ronddraaiend dingetje .. Maar dat kan ik pas echt zien als ik een mobiele flitser aan de kant zie staan die niet op mijn apparaat staat

Menus ...bloed irritant dat je vaak bij aanpassingen weer helemaal naar het begin gaat. Ipv 1 stap terug. (kan ff snel niet voorbeeld geven, maar geloof me..dat gebeurt vaak)

Aan en uit knop erg gevoelig.

Voor zover even snelle opsomming...

Voor de rest..heerlijk apparaat. Doet voorlopig wat het moet doen ..

Martin

Menus ...bloed irritant dat je vaak bij aanpassingen weer helemaal naar het begin gaat. Ipv 1 stap terug. (kan ff snel niet voorbeeld geven, maar geloof me..dat gebeurt vaak)

Bedoel je soms dat als je bijvoorbeeld in Vermijd deel route, dan weer een menu verder (enz), dat je dan elke keer weer op Terug, Oke e.d. moet klikken om weer in de rijstand te komen ?

Dat er geen extra knop aanwezig is waarmee je in 1x dat kunt doen ?

Dat is inderdaad een (klein) nadeel van ALLE TT's....vooral als je dat onder het rijden moet doen. :crazy:

Immers....je komt nogal eens al rijdende voor situaties te staan (of te rijden) dat er opeens een wegafsluiting is en je op je TT op Obstakel 500 meter klikt (moet je meestal maar schatten) en dan duurt het wel erg lang voordat je TT weer in de rijstand staat, vooral als je ondertussen weer aan het rijden bent en je graag wilt weten hoe nu verder. :angry:

Edited by BramvT

Dat is inderdaad een (klein) nadeel van ALLE TT's....vooral als je dat onder het rijden moet doen. :crazy:

Immers....je komt nogal eens al rijdende voor situaties te staan (of te rijden) dat er opeens een wegafsluiting is en je op je TT op Obstakel 500 meter klikt (moet je meestal maar schatten) en dan duurt het wel erg lang voordat je TT weer in de rijstand staat, vooral als je ondertussen weer aan het rijden bent en je graag wilt weten hoe nu verder. :angry:

Tja, het is voor de meeste van ons geen Dakar Rally, waar een levende navigator naast je zit om onder het rijden intelligent te gaan zitten doen en je direct bewust maakt van onverwachte omstandigheden.

Dan zal je toch even langs de kant van de weg moeten gaan staan en zelf aan je TomTom vragen of hij even een alternatief wil uitzoeken. En dat kost misschien wel 20 seconden in de situatie die je hierboven beschrijft.

Bedoel je soms dat als je bijvoorbeeld in Vermijd deel route, dan weer een menu verder (enz), dat je dan elke keer weer op Terug, Oke e.d. moet klikken om weer in de rijstand te komen ?

Nee eigenlijk bedoel ik dat niet..

Ik ga bijvoorbeeld naar instellingen --> even door de menus heenlopen naar 2d/3d instellingen --> uiteindelijk op OK drukken en floep..meteen terug naar de kaart.

Logisch als je aan het rijden bent, maar als je de boel thuis aan het instellen bent, dan juist erg irritant. Je wil namelijk meer zaken instellen. Dus simpel terug naar instelling menu zou fijner zijn :)

Of eigenlijk zou een keuze tussen terug naar kaart / terug naar instellingen een betere optie zijn.

Martin

Of eigenlijk zou een keuze tussen terug naar kaart / terug naar instellingen een betere optie zijn.

Of zelfs automatisch, dat als de TT merkt dat je al een tijdje niet gereden hebt, dat het dan automatisch aanneemt dat je thuis bent (of in ieder geval niet onderweg). En dat het dan automatisch terug gaat naar het menu i.p.v. het navigatiescherm. En als je aan het rijden bent (dat weet de TT natuurlijk), dat hij dan wel direct terug naar het navigatiescherm gaat.

Als we het dan toch over menu-instellingen hebben:

Ik weet dat de 1005 (nog) geen reisplanner heeft, maar wellicht zou die in een verbeterde versie toegevoegd kunnen worden.

Op dit moment is het zo, als je een route rijdt via de reisplanner (dus meerdere adressen), dat je, als je onderweg een adres wilt toevoegen of juist er tussenuit halen, behoorlijk wat handelingen moet verrichten. Dan bedoel ik niet het volledig intikken van het adres, maar puur de handelingen binnen de reisplanner zelf. Op de juiste plek toevoegen, bevestigen, nog eens OK drukken, enz.

Nee eigenlijk bedoel ik dat niet..

Ik ga bijvoorbeeld naar instellingen --> even door de menus heenlopen naar 2d/3d instellingen --> uiteindelijk op OK drukken en floep..meteen terug naar de kaart.

Logisch als je aan het rijden bent, maar als je de boel thuis aan het instellen bent, dan juist erg irritant. Je wil namelijk meer zaken instellen. Dus simpel terug naar instelling menu zou fijner zijn :)

Martin

Was me tot nu toe niet opgevallen (na 6 jaar). Zo vaak stel je natuurlijk ook niet de gegevens in. Het is ook lang niet bij alle menu,s merk ik nu. Voorkeuren 1 en 2 van 8 gaan

inderdaad terug naar de kaart maar de voorkeuren 3 t/m 8 van 8 de meeste niet. Misschien zit er een logica in, die ik echter niet kan ontdekken. Maar een keuze zoals jij zegt zou misschien wel handig zijn, hoewel ik het kennelijk niet als storend heb ervaren.

Edited by holyhead

Was me tot nu toe niet opgevallen (na 6 jaar). Zo vaak stel je natuurlijk ook niet de gegevens in. Het is ook lang niet bij alle menu,s merk ik nu. Voorkeuren 1 en 2 van 8 gaan

inderdaad terug naar de kaart maar de voorkeuren 3 t/m 8 van 8 de meeste niet. Misschien zit er een logica in, die ik echter niet kan ontdekken. Maar een keuze zoals jij zegt zou misschien wel handig zijn, hoewel ik het kennelijk niet als storend heb ervaren.

Heb je ook helemaal gelijk in. Maar als nieuwe gebruiker is het eerste wat je doet, de boel naar je smaak instellen :)

Eigenlijk een beetje in hetzelfde straatje valt, dat als je bijvoorbeeld je routeplanning instellingen aanpast, je alleen maar op 'volgende' kan klikken...en er geen mogelijkheid tot 'annuleren' , 'opslaan' of 'vorige' is ...

Lijkt me eigenlijk wel logisch om dat wel te hebben..ipv door 5 schermen heen te moeten waar je misschien helemaal niets te zoeken hebt.

Martin

Edited by Martin Jansen

Dan zal je toch even langs de kant van de weg moeten gaan staan en zelf aan je TomTom vragen of hij even een alternatief wil uitzoeken. En dat kost misschien wel 20 seconden in de situatie die je hierboven beschrijft.

Dat *even aan de kant gaan staan* snap ik ook wel, maar ik kom vaak genoeg situaties tegen dat je nergens stil kunt gaan staan maar DOOR moet rijden (links of rechtsaf), wil je geen getoeter achter je horen...en dan maar hopen dat je (met 50 % kans) de goede kant op bent gegaan. :wink:

Zit je ondertussen door al die menu pagina's te klikken....en weer terug, oke, ja....totdat je de rijstand weer in beeld heb.

Blijkbaar zit jij niet zoveel op de weg met je TT dat je mij niet snapt (komt wel vaker voor bij jou), of rij jij ook 60k per jaar en weet je waar je het over hebt. :angry:

Edited by BramvT

Enkel lettende op de volgende functies:

navigatie correctheid

snelheid van berekenen / tussentijds aanpassen van berekening

Snelheid Live services

kan ik niet anders dan concluderen dat de 1005 goed werkt.

Over het MyTomTom en de nog niet goed werkende functies hebben we het dus niet hier :sad:

hans (ex 2 x 1000 Live en nu 1 x 1005 :wink::angry: )

Vanaf het begin ben ik trouwe en tevreden TomTom gebruiker, eerst met Navigator 1 en 2 en daarna een paar jaar de Go 930T gebruikt. Nu heb ik kort geleden de Go 1005 aangeschaft Omdat ik ook regelmatig in landen verblijf waar geen HD traffic te ontvangen is (Denemarken Finland Hongarije Tsjechi