Sign in to follow this  
Followers 0
ValErve

Tonen filemeldingen

119 posts in this topic

Bedankt voor jullie meedenken. Als het inderdaad zo is dat je de files in Duitsland pas ziet als je in Duitsland zelf bent, heeft de GO 1000 Live voor mij geen zin. TomTom zegt wat anders, maar ik krijg het idee als ik ook andere topics lees dat ze zelf geen idee hebben hoe het
Edited by BramvT

De straal rondom je locatie waarin je files te zien krijgt op je TomTom (elk type!) is 250 kilometer. Of je files te zien krijgt in het buitenland, heeft niets te maken met de provider waar je gebruik van maakt, puur met de straal rondom je locatie.

Hier in Tilburg krijg ik files te zien van een groot deel van Nederland, groot deel Ruhrgebied, Belgie en een klein stukje van Noord Frankrijk. Als je in Venlo zit, zie je over een groter deel van Duitsland files, maar zeker niet tot in bijvoorbeeld Hamburg, Berlijn of M

De straal rondom je locatie waarin je files te zien krijgt op je TomTom (elk type!) is 250 kilometer.

Of je files te zien krijgt in het buitenland, heeft niets te maken met de provider waar je gebruik van maakt, puur met de straal rondom je locatie.

Hoe verklaar je dan het feit, dat als je weer terug de grens van NL over komt....de HDT recievers moeite hadden met het vinden met de HDT verbinding...je 150 km lang het uitroeptekentje te zien kreeg ?

(Uiteraard had ik in Belgie en Duitsland geen HDT...als je de grens over ging, was het na 10 km of zo, afgelopen met HDT.)

Heeft Vodafone dan in de ons omringende landen overal hun eigen steunzenders (of hoe noem je die dingen) ?

Is dat met Live dan anders geregeld ?

Edited by BramvT

De straal rondom je locatie waarin je files te zien krijgt op je TomTom (elk type!) is 250 kilometer.

Dus hiermee zeg je dat de TT Helpdesk soms echt foute informatie geeft. En dat ze dus niet altijd betrouwbaar zijn. De Helpdesk had het namelijk over 75 km, niet over 250 km. Ook zeiden ze dat je alleen info krijgt van het land waar je je in bevindt. Helemaal niet betrouwbaar die TT Helpdesk dus? Je zou toch mogen verwachten dat een helpdesk wel zou weten hoe hun eigen producten werken, nietwaar? Nu ben ik wel benieuwd waar jij die informatie vandaan hebt.

Nu ben ik wel benieuwd waar jij die informatie vandaan hebt.

Nou, dat lijkt me niet zo moeilijk.

Hier in Tilburg krijg ik files te zien van een groot deel van Nederland, groot deel Ruhrgebied, Belgie en een klein stukje van Noord Frankrijk. Als je in Venlo zit, zie je over een groter deel van Duitsland files, maar zeker niet tot in bijvoorbeeld Hamburg, Berlijn of M

Lijkt me alleen sterk dat hij "elk type!" heeft geprobeerd.

Edited by loekverhees

Lijkt me alleen sterk dat hij "elk type!" heeft geprobeerd.

De redactie van deze website beschikt over alle typen TomTom apparatuur. Deze hebben we voor reviews en/of voor beta-tests.

Ok

Edited by loekverhees

Hoe verklaar je dan het feit, dat als je weer terug de grens van NL over komt....de HDT recievers moeite hadden met het vinden met de HDT verbinding...je 150 km lang het uitroeptekentje te zien kreeg ?

(Uiteraard had ik in Belgie en Duitsland geen HDT...als je de grens over ging, was het na 10 km of zo, afgelopen met HDT.)

Heeft Vodafone dan in de ons omringende landen overal hun eigen steunzenders (of hoe noem je die dingen) ?

Is dat met Live dan anders geregeld ?

Mijn vorige post (de straal van 250 km.) ging over functionele inrichting van HDT. Wat jij hierboven schrijft, is een technische aangelegenheid. Uiteraard zit je in elk land op een GSM-netwerk aangesloten van dat betreffende land (in de meeste gevallen van Vodafone of een gelieerde onderneming). Dat netwerk wordt gebruikt om vanaf de TomTom-servers de HD Traffic informatie op te halen. Die informatie is steeds hetzelfde, ongeacht het land waarin je je bevindt.

Nadat je van het ene land naar het andere land rijdt, komt er na enkele kilometers een moment dat je wisselt van GSM-netwerk, zoals dat ook het geval is voor je mobiele telefoon. Die wissel heeft geen effect op de informatie die je via HD Traffic te zien krijgt.

Ik woon in zuid-limburg en dus 'ziet' mijn 1000 Go live files in belgie, duitsland, etc.

Maar files die meer dan bijv. 150 km ver van je afgelegen zijn hebben weinig zin om je daar dan al druk over te maken; in anderhalf/twee uur tijd kan er veel veranderen.

Helpdesk van TomTom heeft het dan (gelukkig) bij het rechte eind ...

Behalve dan dat ze zeiden dat je alleen de informatie kunt ontvangen van het land waar je je op dat moment bevindt. Ze hadden wel gezegd dat het soms kon voorkomen dat dat w

Edited by loekverhees

Helemaal niet betrouwbaar die TT Helpdesk dus? Je zou toch mogen verwachten dat een helpdesk wel zou weten hoe hun eigen producten werken, nietwaar? Nu ben ik wel benieuwd waar jij die informatie vandaan hebt.

Niet te enthousiast. De meeste kennis bij een helpdesk komt uit de computer. En als de computer het niet weet gaat men soms zelf maar wat antwoorden.

Bijvoorbeeld als er een route gepland moet worden over een snelweg die twee weken afgesloten is (dat is ook bekend bij TT). Dan zou het wel handig zijn als de TT daar rekening mee houdt, ook als die snelweg nog verder dan 150 km verwijderd is.

Wat jij wil is dat alle verkeersinfo van de Live landen op een centraal punt komt in Nederland, zodat er rekening mee kan worden gehouden. Ik denk niet dat dit zo is. Het systeem geeft niet aan dat de weg gesloten is want er rijden geen auto,s,

Edited by holyhead

Wat jij wil is dat alle verkeersinfo van de Live landen op een centraal punt komt in Nederland, zodat er rekening mee kan worden gehouden. Ik denk niet dat dit zo is. Het systeem geeft niet aan dat de weg gesloten is want er rijden geen auto,s,

Alle info komt ook uit op een punt.

Nl de servers van TomTom.

En volgens tomtom krijgen ze toch informatie van diverse partijen.

Dus niet alleen van bewegende telefoons en/of TT met een sim

Niet te enthousiast. De meeste kennis bij een helpdesk komt uit de computer. En als de computer het niet weet gaat men soms zelf maar wat antwoorden.

Dus is de Helpdesk niet betrouwbaar, toch? Het maakt mij niet uit of ze de info ergens vandaan halen of dat ze het zelf verzinnen, het zou gewoon moeten kloppen.

Wat jij wil is dat alle verkeersinfo van de Live landen op een centraal punt komt in Nederland, zodat er rekening mee kan worden gehouden.

Klopt. Dat zou natuurlijk ideaal zijn. En volgens mij moet dat toch te realiseren zijn.

Maar er hoeven ook geen auto's te rijden. TT HD Traffic haalt haar informatie ook uit andere bronnen dan auto's op de weg. Een overheid kan bijvoorbeeld doorgeven dat een bepaald stuk van een snelweg gedurende een paar weken afgesloten is.

Edit: Wat Ron net iets eerder ook al zei zie ik nu :yahoo:.

Edited by loekverhees

Een overheid kan bijvoorbeeld doorgeven dat een bepaald stuk van een snelweg gedurende een paar weken afgesloten is.

Edit: Wat Ron net iets eerder ook al zei zie ik nu :yahoo:.

Ik denk dat de overheid dat wel doorgeeft aan de instantiates in eigen land maar deze info kennelijk niet doorgegeven wordt naar TT. Meen dat ik op het forum ook wel eens gelezen heb, dat een weg was afgesloten voor langere duur in Nederland en dit niet Via Live binnen kwam. Ik vraag me dus af of afsluitingen van een paar dagen wel worden verwerkt in de Live landen,

In Duitsland zie je anders wel meldingen van 'Langdurige werkzaamheden. Afgesloten'. Dat zouden dan die afsluitingen van een paar weken kunnen zijn. Dit kun je zien op routes.tomtom.com, en ik neem dat die informatie hetzelfde is als de informatie die via HD Traffic binnenkomt. In Nederland komt het niet zo vaak voor maar laatst met die sneeuw kon je ook al zien dat bepaalde delen van snelwegen rond Eindhoven voor ongeveer heel de dag afgesloten waren. Dit stond gewoon vermeld bij meldingen van HD Traffic.

In Duitsland zie je anders wel meldingen van 'Langdurige werkzaamheden. Afgesloten'. Dat zouden dan die afsluitingen van een paar weken kunnen zijn. Dit kun je zien op routes.tomtom.com, en ik neem dat die informatie hetzelfde is als de informatie die via HD Traffic binnenkomt. In Nederland komt het niet zo vaak voor maar laatst met die sneeuw kon je ook al zien dat bepaalde delen van snelwegen rond Eindhoven voor ongeveer heel de dag afgesloten waren. Dit stond gewoon vermeld bij meldingen van HD Traffic.

Dit klopt , dus lijkt het me een kleine moeite om het in de data van live te verwerken.

Er zou inderdaad prioriteit gegeven moeten worden aan bekende langdurige afsluitingen. Zeker wegens wegwerkzaamheden, maar wat ook wel nuttig zou zijn is het verwerken van meldingen zoals bv. RWS die meldt dat er ergens een ongeval is geweest en dat er zeker nog tot X:XX slechts 1 rijbaan beschikbaar is. Ik weet niet of tomtom dat soort info binnenkrijgt, maar als ze weten dat er ergens een ongewone langdurige file staat dan zouden ze dat door moeten geven of je er nu vlakbij zit of niet.

De dagelijkse files zouden in theorie ook door IQ-routes al een beetje vermeden kunnen worden.

Overigens is het wellicht ook gewoon een idee als ze verkeersinfo zouden doorgeven langs je hele route plus een klein stukje er omheen.

Het liefst zou ik eigenlijk zien dat de hele routeberekening lekker op de server wordt gedaan, die heeft alle verkeersinfo, en doet bovendien de berekening belachelijk veel sneller dan al die navigatie apparaten. Ik dacht dat dit is hoe navigatie met Google Maps op Android telefoons werkt?

Er zou inderdaad prioriteit gegeven moeten worden aan bekende langdurige afsluitingen. Zeker wegens wegwerkzaamheden, maar wat ook wel nuttig zou zijn is het verwerken van meldingen zoals bv. RWS die meldt dat er ergens een ongeval is geweest en dat er zeker nog tot X:XX slechts 1 rijbaan beschikbaar is. Ik weet niet of tomtom dat soort info binnenkrijgt, maar als ze weten dat er ergens een ongewone langdurige file staat dan zouden ze dat door moeten geven of je er nu vlakbij zit of niet.

De wegwerkzaamheden in Belgie bij Maaseik (B) worden ook op mijn tt aangegeven (los van de eventuele file die daardoor ontstaat).

Datzelfde geldt ook voor de wegwerkzaamheden op de Duitse wegen; sterker nog: daar stikt het van. Als ik mijn scherm verklein dan barst het van de wegwerkzaamheden-iccontjes in het Ruhrgebied, zolas je die ook allemaal ziet op de internetsite van TT (hun routeplanner).

Datzelfde geldt ook voor de wegwerkzaamheden op de Duitse wegen; sterker nog: daar stikt het van. Als ik mijn scherm verklein dan barst het van de wegwerkzaamheden-iccontjes in het Ruhrgebied, zolas je die ook allemaal ziet op de internetsite van TT (hun routeplanner).

Klopt ja.....toen ik 2 weken geleden even in die richting moest rijden, kon ik door AL die icoontjes niet eens meer goed zien op de kaart HOE de route liep :blink:

Dan moet je hem weer inzoomen en elke keer de kaart een stukje verschuiven....en dat kost bij een TT nog te veel tijd, die kaart opnieuw opbouwen. :sad:

Er zou eigenlijk een instelling in elke TT moeten zitten om alleen de hoofdwegen (van de route die je hebt gekozen) op de kaart te zetten, zodat hij de kaart sneller op je scherm zet.

Ik stop dan maar weer bij een pompstation om dat even rustig te bekijken..maar kost allemaal weer tijd. :sad:

Klopt ja.....toen ik 2 weken geleden even in die richting moest rijden, kon ik door AL die icoontjes niet eens meer goed zien op de kaart HOE de route liep :blink:

Dan moet je hem weer inzoomen en elke keer de kaart een stukje verschuiven....en dat kost bij een TT nog te veel tijd, die kaart opnieuw opbouwen. :sad:

Er zou eigenlijk een instelling in elke TT moeten zitten om alleen de hoofdwegen (van de route die je hebt gekozen) op de kaart te zetten, zodat hij de kaart sneller op je scherm zet.

Ik stop dan maar weer bij een pompstation om dat even rustig te bekijken..maar kost allemaal weer tijd. :sad:

Ik zie dat je een ex-1000 Go live gebruiker bent.

Die heeft daar geen last van ....................... Dat gaat razendsnel en als je wilt zie je inderdaad ook alleen maar als samenvatting de route met daarop te zien alleen de problemen op je route.

Maar ja, je zult hem wel niets voor niets hebben weggedaan. Zo heeft elk voordeel zijn ....................

:sad:

Edited by der Rudi

Ik zie dat je een ex-1000 Go live gebruiker bent.

Die heeft daar geen last van ....................... Dat gaat razendsnel en als je wilt zie je inderdaad ook alleen maar als samenvatting de route met daarop te zien alleen de problemen op je route.

Maar ja, je zult hem wel niets voor niets hebben weggedaan. Zo heeft elk voordeel zijn ....................

:blink:

Nou, het opbouwen van die kaart op de 1000 ging inderdaad iets sneller ja...maar ik heb hem vanwege het touchscreen na 1 week weer weg gedaan en heb dat met die kaart verder niet goed kunnen uittesten.

WEL viel mij toen de snelle routeberekening op, van A naar B dus. :sad:

Edited by BramvT