Sign in to follow this  
Followers 0
ValErve

Tonen filemeldingen

119 posts in this topic

Goedemorgen Loek,

Ik reageerde op het bericht van Chrisk, die van mening is dat je aan LIVE niets hebt omdat je zo vroeg moest kiezen.

Ik citeerde daarom ook zijn bericht, om misvatting te voorkomen. :good:

Edited by Peter

Goedemorgen, Peter. Ik denk dat Chrisk het ook over wegafsluitingen heeft. Hij weet ook wel dat rekening houden met een file honderden kilometers verder geen zin heeft (zie ook zijn eerdere berichten in de rest van dit topic). Maar dat terzijde.

Wat bedoel je precies met de optie 'Dynamisch'? Die kan ik niet terugvinden op mijn TomTom.

'Dynamisch' is mogelijk het "navigon"woord voor IQ-routes?

Ik denk eerder dat 'die navigon instelling hetzelfde is als

"automatisch de nieuwe route nemen"ipv van "vragen "

Maar Peter heeft niet het hele topic gelezen denk ik.

Want de context van de opmerking van CrisK ging wel degelijk over langdurige afsluitingen.

Zoals Ronk al aangeeft:

Je kan handmatig een uitwijkroute nemen (gemakshalve "file vermijden" ) maar ook automatisch.

Ik reageer niet op het topic in het algemeen (heb het ook niet gevolgd) maar alleen op het loststaande statement van Chrisk. Met name dat hij van mening is dat Live niets voorsteld OMDAT ie al zo vroeg een keuze moet maken.

Dat vind ik dus onzin omdat elk merk navigatie (bij automatisch filevermijden) zo laat mogelijk een uitwijkroute berekent.

Dan is mijn conclusie dus dat ie geen "vreemde" keuze moet maken maar gewoon die route kiezen die hij anders ook had gekozen onder normale omstandigheden. De navigatie berekent dan wel, als het zover is, of een uitwijkroute zinvoller is dan aansluiten in de file.

Maar Peter heeft niet het hele topic gelezen denk ik.

Korrekt

Want de context van de opmerking van CrisK ging wel degelijk over langdurige afsluitingen.

De 1e alinea van zijn bericht heeft betrekking op de langdurige afsluiting(en).

Mijn reaktie was op zijn 3e alinea bedoeld, maar ik zie dat ik de eerste regel van zijn bericht ook in het citaat had opgenomen. Dat zal dan de verwarring hebben gegeven bij jullie. :good:

Soms kun je niet goed op maar

Edited by loekverhees

Korrekt

De 1e alinea van zijn bericht heeft betrekking op de langdurige afsluiting(en).

Mijn reaktie was op zijn 3e alinea bedoeld, maar ik zie dat ik de eerste regel van zijn bericht ook in het citaat had opgenomen. Dat zal dan de verwarring hebben gegeven bij jullie. :good:

Peter

Hoe gaat Navigon met langdurige afsluitingen op lange afstand om ?

Zit daar ook een beperking op van 75 a 100 km ?

Peter

Hoe gaat Navigon met langdurige afsluitingen op lange afstand om ?

Zit daar ook een beperking op van 75 a 100 km ?

Ik denk dat hij al min of meer geantwoord heeft of ik moet het niet goed begrepen hebben.

Ook @Wiljol moet er deze keer lang over nadenken om een voorbeeld te geven. :good:

Ik denk dat hij al min of meer geantwoord heeft of ik moet het niet goed begrepen hebben.

Ook @Wiljol moet er deze keer lang over nadenken om een voorbeeld te geven. :good:

Jij hebt het denk ik goed begrepen

Als je de reactie van Peter leest doet een Navigon het zelfde als een TT.

Toch vreemd dat 2 van zulke vooruitstrevende bedrijven niet goed hebben nagedacht over langdurige afsluitingen.

Nee hoor , het duurt even wat langer .

Moet eerst even een "langdurige afzetting "op een verre afstand ( Munchen ? ) zoeken .

En deze dan verwerken in mijn :biggrin: 6350LIVE , om dan een route met en zonder deze te gaan rijden in de simulatie.

En ook weten of dat de gekozen route al niet via de omleiding gaat !

Edited by Wiljol

Nee hoor , het duurt even wat langer .

Moet eerst even een "langdurige afzetting "op een verre afstand ( Munchen ? ) zoeken .

En deze dan verwerken in mijn :good: 6350LIVE , om dan een route met en zonder deze te gaan rijden in de simulatie.

En ook weten of dat de gekozen route al niet via de omleiding gaat !

En ?

Wat is de uitkomst ?

Ik kan het niet beter uitleggen. Precies de spijker op zijn kop :good:.

Ik kan het niet beter uitleggen. Precies de spijker op zijn kop :wink:.

Inderdaad.

Maar dit had ik ook al uit Chrisk zijn eerdere post begrepen.

En hij heeft volkomen gelijk. :good:

Johhh... :wink:

:dirol:

Kennelijk nog niet iedereen.

Anders was het topic allang gesloten en TT had alles al aangepast :good:

De volgende zet van TomTom:

voor 5 euro per maand 75km range, voor 10 euro per maand 150km, voor 20 euro per maand alle informatie......

En ik hoop dat ik ze nu niet op ideeen heb gebracht.

De volgende zet van TomTom:

voor 5 euro per maand 75km range, voor 10 euro per maand 150km, voor 20 euro per maand alle informatie......

En ik hoop dat ik ze nu niet op ideeen heb gebracht.

:good: :dirol: :wink:

Helaas is het bij Tom-Tom slecht gesteld met de geplande weg afsluitingen,

Ik heb dit al diverse malen ondervonden met de TT 950 live.

Vreemd dat Tom-Tom dit niet opneemt in de Live services terwijl de informatie wel voor handen is.

De straal die Tomtom heeft van 75 km is inderdaad wel weinig.

Inrix/Navigon doet het op dit gebied wel beter, al gaat het ook daar wel eens mis en staat er een afsluiting te vroeg in het systeem.

Gelukkig komt dit de laatste tijd steeds minder voor.

Inrix/Navigon geeft overigens tot een straal van 300 km grensoverschrijdend verkeers informatie.

Hier in het Rijnmond gebied ontvang ik meldingen uit NL-Belgie-Frankrijk-Duitsland-UK.

Inrix/Navigon geeft overigens tot een straal van 300 km grensoverschrijdend verkeers informatie.

Hier in het Rijnmond gebied ontvang ik meldingen uit NL-Belgie-Frankrijk-Duitsland-UK.

Bij de berekening van een route kijkt een TT net als Navigon alleen maar naar files dichtbij.

Lees het hele topic maar na.

Daar staan ook reacties van Navigon eigenaren die aangeven dat de Navigon ook pas op het laatste moment een alternative route berekend

Bij de berekening van een route kijkt een TT net als Navigon alleen maar naar files dichtbij.

Lees het hele topic maar na.

Daar staan ook reacties van Navigon eigenaren die aangeven dat de Navigon ook pas op het laatste moment een alternative route berekend

Ik heb zelf de Navigon 70 premium live en deze houdt wel degelijk rekening met de files tot op 300 km afstand.

Je kan er dan zelf voor kiezen of je een alternatieve route wilt volgen.

voorbeeld Route Rotterdam - Siegen (DLD)

01.bmp

03.bmp

04.bmp

05.bmp

Edited by WST

Ik heb zelf de Navigon 70 premium live en deze houdt wel degelijk rekening met de files tot op 300 km afstand.

Je kan er dan zelf voor kiezen of je een alternatieve route wilt volgen.

voorbeeld Route Rotterdam - Siegen (DLD)

01.bmp

03.bmp

04.bmp

05.bmp

En geeft hij dan ook gelijk zelf de beste route aan ?

Of moet je vragen om een alternative route ?

Die dan vervolgens berekend word.

Heb je trouwens dit hele topic gelezen ,dan word de bedoeling ervan ook wat duidelijker.

Als er een snellere route voorhanden is geeft hij deze ook aan, je kan dan zelf kiezen of je deze route wilt nemen of de oorspronkelijke route wilt volgen.

Je kan op ieder moment weer een omleiding vragen, zodra de file/afsluiting is opgelost of gewijzigd is krijg je weer een melding en kijkt het systeem of er een snellere route is.

Daarnaast kan je per melding kiezen of je deze wilt ontwijken.

Ik heb het hele topic gelezen,

Ik laat het altijd van een aantal factoren afhangen of ik wel of niet een omleiding kies.

Wanneer er een file 200-300 km verderop staat zal ik niet direct voor een omleiding kiezen, in de tijd dat je daar bent kan er al zoveel verandert zijn , mocht de file nog niet zijn opgelost kan ik altijd nog lokaal omleiden.

Over het algemeen mag je er vanuit gaan dat een omleiding je altijd extra tijd kost.

Bij wegafsluitingen ligt het wat anders, afhankelijk van de melding kan je een inschatting maken of het zinvol is om een omleiding te volgen.

Een wegafsluiting door b.v. wegwerkzaamheden duurt normaal gesproken tot 's morgens 5:00-6:00 uur afhankelijk van de tijd dat ik daar zou passeren zal ik er dan voor kiezen om wel of geen omleiding te nemen.

Ik denk overigens niet dat TomTom de mogelijkheid heeft om de straal te vergroten zonder dat dit consequenties heeft voor het huidige aanbod van verkeersinformatie.

Navigon rekent met een schaal van 300 km en daardoor staan er soms al meer dan 1000 meldingen in het systeem.

HD traffic geeft meer informatie over files op de stads wegen dan Inrix, overigens in mijn ogen vaak zinloos om een melding te geven van een opstopping voor een verkeerslicht van 200 meter.

Wanneer de straal vergroot wordt tot 300 km zou het systeem misschien wel het drie of vier dubbele aantal meldingen binnen krijgen.

Dit zou een te grote aanslag worden op het geheugen.

Edited by WST

Als er een snellere route voorhanden is geeft hij deze ook aan, je kan dan zelf kiezen of je deze route wilt nemen of de oorspronkelijke route wilt volgen.

Je kan op ieder moment weer een omleiding vragen, zodra de file/afsluiting is opgelost of gewijzigd is krijg je weer een melding en kijkt het systeem of er een snellere route is.

Daarnaast kan je per melding kiezen of je deze wilt ontwijken.

Ik heb het hele topic gelezen,

Ik laat het altijd van een aantal factoren afhangen of ik wel of niet een omleiding kies.

Wanneer er een file 200-300 km verderop staat zal ik niet direct voor een omleiding kiezen, in de tijd dat je daar bent kan er al zoveel verandert zijn , mocht de file nog niet zijn opgelost kan ik altijd nog lokaal omleiden.

Over het algemeen mag je er vanuit gaan dat een omleiding je altijd extra tijd kost.

Bij wegafsluitingen ligt het wat anders, afhankelijk van de melding kan je een inschatting maken of het zinvol is om een omleiding te volgen.

Een wegafsluiting door b.v. wegwerkzaamheden duurt normaal gesproken tot 's morgens 5:00-6:00 uur afhankelijk van de tijd dat ik daar zou passeren zal ik er dan voor kiezen om wel of geen omleiding te nemen.

Ik denk overigens niet dat TomTom de mogelijkheid heeft om de straal te vergroten zonder dat dit consequenties heeft voor het huidige aanbod van verkeersinformatie.

Navigon rekent met een schaal van 300 km en daardoor staan er soms al meer dan 1000 meldingen in het systeem.

HD traffic geeft meer informatie over files op de stads wegen dan Inrix, overigens in mijn ogen vaak zinloos om een melding te geven van een opstopping voor een verkeerslicht van 200 meter.

Wanneer de straal vergroot wordt tot 300 km zou het systeem misschien wel het drie of vier dubbele aantal meldingen binnen krijgen.

Dit zou een te grote aanslag worden op het geheugen.

Jouw verhaal klinkt anders als van Peter en Wiljol.

Maar wel logisch.Ook hoe je met de meldingen omgaat.

Gewone files over 300 km zijn allang opgelost, Afsluitingen zijn wel relevant.

Die zouden in het systeem een aparte status moeten hebben om idd een aanslag op het geheugen te beperken.

Zelf heb ik live niet nodig.

Maar de techniek heeft wel mijn interesse.