Sign in to follow this  
Followers 0
iceke

Mobiele flitsers ? Werkt dit uberhaubt ?

43 posts in this topic

Ik had gewacht tot de nieuwe TT via live uit was om een nieuwe satnav te kopen, vooral omdat tomtom reclame maakt dat deze ook de mobiele flitsers ging melden.

Ik rij nu bijna 2 maand met dat ding en heb nog nooit een melding gekregen van een mobiele flitser (ben er gelukkig ook nog nooit 1 tegengekomen)

Mijn vraag is dus : 1. werkt dat eigelijk wel, die mobiele flitser dingen ? & 2. krijg je dat ergens te zien, een mobiele flitser op je route, of gaat die enkel af 500m voor je de flitser tegenkomt ?

Kennelijk werkt 't als er niks gemeld wordt en je ook niets bent tegengekomen. Tenzij je er een gemist hebt natuurlijk. :excl:

De waarde ervan wordt overigens door meer in twijfel getrokken. M'n proefabo heb ik igv niet verlengd.

Als POI is/was te downloaden veel in 't verleden gebruikte plaatsen voor mobiele flitsers. Op die plekken totnutoe niets tegengekomen. Dus hou je gewoon aan de snelheidslimiet of kijk goed uit is m'n advies. :excl:

Edited by RobPG

Ik ben er wel een aantal keren eentje tegengekomen en die stonden er nog ook. Moet volgens mij minimaal door twee tomtom-gebruikers worden gemeld via 'Meld flitslocatie' voordat ze voor andere gebruikers zichtbaar worden.

Edited by keessiepikkiejojo

Ik kreeg kort geleden een melding van een mobiele flitser op de A1. Maar dat was nadat ik hem zelf al had gezien, de positie die TomTom gaf was ongeveer 300 meter te ver.

Dat is inderdaad een probleem. Je zoeft er met 140 p/uur langs en dan moet je ook nog eens de knop 'Meld flitslocatie' opzoeken. Dan kan het kloppen dat ze een paar honderd meter verder geregistreerd worden.

Ik kom onderweg genoeg flitsers tegen (mobiele radar bedoel ik)....maar op mijn Live nog werkelijk geen eentje op het scherm gezien. :wink:

Ooit had ik een TMC (3 jaar geleden of zo) en bij die kwam er weleens een signaaltje....maar ook lang niet alle flitsers.

Tip : luister om het half uur naar BNR radio, waar ze alle flitsers noemen...ik heb al zo vaak 020-5158515 gebeld, de centrale die de meldingen beheerd. :excl:

(ondertussen weer eentje binnen, 6 km te hard = 29 euro....en die vuile rot ambtenaren gooien er nog eens 6.50 bovenop aan zg administratiekosten) :angry:

Ik dacht trouwens dat dit rechtse kabinet daar wat aan ging doen ? :excl:

Edited by BramvT

Zo Bram, dat is minder.

Maar nu je toch 4 weken niet van huis mag, is het misschien wel iets om te controleren of de boete goed is.

Ga eens wat rond zitten lezen op flitsservice.nl ->forum.

Daar wordt je een hoop wijzer en zo heb ik al een hoop van m'n gekregen boetes zien verdwijnen.

@de rest:

Ik heb de waarschuwingstijd voor mobiele flitsers op 45 seconden staan. Dat betekend dat je op de autosnelweg al zo'n 1,5km van te voren wordt gewaarschuwd. En dan maakt het niet alles uit of het ding 200 meter eerder/later staat.

(ondertussen weer eentje binnen, 6 km te hard = 29 euro....en die vuile rot ambtenaren gooien er nog eens 6.50 bovenop aan zg administratiekosten) :excl:

Ik dacht trouwens dat dit rechtse kabinet daar wat aan ging doen ? :excl:

Kreeg er deze week ook nog eentje binnen van 31 december (Halfweg camera).

Ik heb ze niet horen zeggen dat de camera,s worden afgeschaft. Ik denk eerder dat ter compensatie van afschaffen bonnenquota er meer camera,s bij komen (ze krijgen het geld heus wel binnen). En wel effe aardiger tegen die ambtenaren want die hebben ook een moeder :wink:

Dat is inderdaad een probleem. Je zoeft er met 140 p/uur langs en dan moet je ook nog eens de knop 'Meld flitslocatie' opzoeken. Dan kan het kloppen dat ze een paar honderd meter verder geregistreerd worden.

Die knop moet je op het hoofdscherm zetten. Zie je er een dan zijn 2 keer aanraken voldoende om de bandiet te melden. Als dit wat massaler wordt gebruikt moet je eens kijken wat een effect dat zal hebben. Het mooie van het systeem is dat 2-richting communicatie mogelijk is, gebruik het dan ook!

Die knop moet je op het hoofdscherm zetten. Zie je er een dan zijn 2 keer aanraken voldoende om de bandiet te melden. Als dit wat massaler wordt gebruikt moet je eens kijken wat een effect dat zal hebben. Het mooie van het systeem is dat 2-richting communicatie mogelijk is, gebruik het dan ook!

Hier kan ik me volledig bij aansluiten, ik heb nu ook al een tijdje go 1005 maar heb sindsdien nog maar

Edited by davl

de rest:

Ik heb de waarschuwingstijd voor mobiele flitsers op 45 seconden staan. Dat betekend dat je op de autosnelweg al zo'n 1,5km van te voren wordt gewaarschuwd. En dan maakt het niet alles uit of het ding 200 meter eerder/later staat.

Goeie...

tevens heb ik in mijn 1005 de mogelijkheid om te waarschuwen voor locaties waar ze veel staan. Heeft me al 2 boetes gescheeld.

Martin

Die plaatsen ben ik hier in Belgie ook nog nooit tegengekomen, volgens mij werkt dat allemaal nog maar half (zoals heel die mytomtom bagger)

Bij ons in de buurt geeft ttlive bijna altijd een verkeersopstropping weer in een straat die helemaal niet druk is.

Op de snelwegen en gewestwegen is het vrij accuraat wanneer er files zijn, maar de flitsers en de live info voor lokale wegen werkt voor geen meter;

Die plaatsen ben ik hier in Belgie ook nog nooit tegengekomen, volgens mij werkt dat allemaal nog maar half (zoals heel die mytomtom bagger)

Bij ons in de buurt geeft ttlive bijna altijd een verkeersopstropping weer in een straat die helemaal niet druk is.

Op de snelwegen en gewestwegen is het vrij accuraat wanneer er files zijn, maar de flitsers en de live info voor lokale wegen werkt voor geen meter;

Mijn collega die veel in Belgie moet zijn, zegt dat zodra hij de grens over gaat naar Belgie. HD traffic eruit knalt en het weer heel lang duurt voordat de service weer werkt. Misschien kwaliteit in Belgie gewoon minder dan hier in NL ? Ik ben namelijk zeer tevreden over HD traffic. Buiten de 2 minuten vertraging kan ik beamen dat de informatie bijna altijd correct is. (woon in randstad...dus kom nogal wat files tegen)

Martin

Hier kan ik me volledig bij aansluiten, ik heb nu ook al een tijdje go 1005 maar heb sindsdien nog maar
Edited by BramvT

Tja, ik heb de knop op het scherm staan, maar wanneer ik erop druk, duurt het even voor er wat gebeurt en vervolgens kom ik dan weer in een menuutje of het vaste- dan wel mobiele camera is en aan welke wegzijde.. :yahoo:

Dat alles bij +/- 120km/u :rolleyes: terwijl je ook nog op het verkeer probeert te letten etc.. tja dan ben je inderdaad een (heel) stuk verder voordat je melding in het systeem staat (en doorgegeven kan worden aan je mede-Tommers)..

Enigste oplossing welke ik kan bedenken is de waarschuwingstijd te verhogen?

En die vertraging in mijn systeem voordat er wat gebeurt: tja; opschonen van je Tom (teveel POIs en/of nuttige plaatsen (hoezo teveel??)) vind ik niet echt een optie (als het werkt: AFBLIJVEN!) ;)

Het is eigenlijk heel simpel.

Zodra je de knop 'flitser melden' of het pijltje naar het snelmenu in drukt, wordt je positie van d

Ik krijg ook geregeld meldingen dat er een mobile flitser langs de kant van de weg staat.

Ben er echter nog niet tegengekomen, maar hou me wel aan de snelheid dan :good:

Als ik ergens rij komt er een melding, op de terugweg uren later op dezelfde plek weer.

Hoe vaak wordt dat ververst? :sad:

Ik heb inmiddels een aantal malen een melding gehad van een mobiele flitser, vanmiddag kort na elkaar 2. Deze stonden er niet (meer). Ik denk dat het melden en afmelden van een mobiele flitser moeizaam verloopt. Je moet maar net de mazzel hebben dat twee meldingen op dezelfde plaats gedaan worden, anders is er geen melding.

Al een paar keer een mobiele flitsermelding gehad, het werkt dus op zich wel. Maar vanmiddag reed ik er dus al naast toen de meldingspiep afging. Dat schiet dan weer niet op natuurlijk. Gelukkig ging het niet te hard, CJIB zal wel weer balen :wink: Oh nee, het gaat tenslotte om de veiligheid en niet om de staatskas te spekken. Die tip om de waarschuwingstijd voor mobiele flitsers te verhogen naar 45 seconden is een goeie. Gelijk aangepast.

Dit weekend ene tourke gemaakt van 1500km door BeNeDu.

Ik had zowel de via live als een wikango aan en ben 1 flitser tegengekomen.

De wikango ging af op "plaats waar ze regelmatig staan te flitsen" de tomtom ging 2km te laat af.

Verder zeer veel valse meldingen van de tomtom zowel in Nederland als in Duitsland (10+ over het weekend)

Het werkt dus wel, alleen niet erg nauwkeurig :-)

Hoi Allemaal

Gisteren de Go Live 1005 aangeschaft en ingesteld.

Ga morgen de eerste grote rit rijden, Wijk bij Duurstede - Zwolle. Staan op de A28 regelmatig te controleren, dus zal wel wat tegen gaan komen.

Zal jullie op de hoogte houden. En ja, ik heb een snelkoppeling naar het eigen menu op het scherm staan, dus moet snel kunnen melden indien er een flitser staat, die nog niet is gemeld.

Groeten

Theo

Hoi Allemaal

Gisteren de Go Live 1005 aangeschaft en ingesteld.

Ga morgen de eerste grote rit rijden, Wijk bij Duurstede - Zwolle. Staan op de A28 regelmatig te controleren, dus zal wel wat tegen gaan komen.

Zal jullie op de hoogte houden. En ja, ik heb een snelkoppeling naar het eigen menu op het scherm staan, dus moet snel kunnen melden indien er een flitser staat, die nog niet is gemeld.

Groeten

Theo

Houdt em tussen de lijntjes!! :wink:

Nou, kwam dus inderdaad een controle tegen thv de A50. Was nog niet gemeld.

Kon ook bijna niet, want hij deed net z'n achterklep open (bestelbus) om de boel te gaan plaatsen.

Zelfde bus ben ik al diverse malen op de A28 tegen gekomen (als verkeersdeelnemer) met 2 mannetjes er in met gele jasjes aan van de KLPD. Rond die tijd (zeg even 7.30 uur) gaan ze net opbouwen.

Gelijk maar even gemeld. Helaas, op de terugweg niets meer gezien (ook geen meldingen gehad)...

Morgen een ritje Wijk - Drunen. Kijken of we dan wat tegen gaan komen.

Groeten

Theo

Nou, kwam dus inderdaad een controle tegen thv de A50. Was nog niet gemeld.

In ieder geval een keer iets wat klopt. :biggrin:

Ik kreeg dit weekend ook weer meldingen maar er stond niks.

Wel leuk want je kijkt gelijk ff of je niet te hard rijd.

Edited by Bika

Probleem is dat we niet weten hoelang Tomtom die meldingen doorgeeft..

Op het stukje E314 van Aaken naar Belgische grens ging mijn tomtom 3 keer af, kan natuurlijk best at ze daar in de dag op 3 plaatsen gestaan hebben, maar als tomtom bv 12uur z'n berichten doorgeeft blijf je altijd met een hoop valse meldingen zitten...

Bij de wikango of icoyote kan je de flitsers ook afmelden, een ding dat ook perfect zou kunnen met tomtomlive.