Sign in to follow this  
Followers 0
iceke

Mobiele flitsers ? Werkt dit uberhaubt ?

43 posts in this topic

Niet afmelden is niet zo erg als Niet aanmelden.

Liever een keer gas minderen voor niks dan gas erop en een brief thuis.

Ik reed vandaag op de A2 van Utrecht naar Amsterdam het traject waar je :biggrin: slechts 100 mag met nota bene 5 banen. Krijg ik bij die lange geluidswal net voorbij de afslag Maarssen een melding van een mobiele snelheidscontrole over 375 meter (vaste camera's staan daar niet). En ja hoor, staat zo'n camera opgesteld tussen die handgrepen om evt. over de vangrail te kunnen klimmen!

Tricky en vraag is of ik hem zelf zou hebben opgemerkt alhoewel ik daar een extra zintuig voor heb ontwikkeld.

Een aantal anderen zeker niet aangezien die hard voorbij raasden en inmiddels in Leeuwarden wel bekend zullen zijn.

Dus dank aan de melder :sad: en het werkt dus wel. Inderdaad liever even opletten bij soms dan loos alarm als helemaal geen alarm.

Edited by Milano62

Ik reed vandaag op de A2 van Utrecht naar Amsterdam het traject waar je :good: slechts 100 mag met nota bene 5 banen. Krijg ik bij die lange geluidswal net voorbij de afslag Maarssen een melding van een mobiele snelheidscontrole over 375 meter (vaste camera's staan daar niet). En ja hoor, staat zo'n camera opgesteld tussen die handgrepen om evt. over de vangrail te kunnen klimmen!

Tricky en vraag is of ik hem zelf zou hebben opgemerkt alhoewel ik daar een extra zintuig voor heb ontwikkeld.

Een aantal anderen zeker niet aangezien die hard voorbij raasden en inmiddels in Leeuwarden wel bekend zullen zijn.

Dus dank aan de melder :good: en het werkt dus wel. Inderdaad liever even opletten bij soms dan loos alarm als helemaal geen alarm.

En zo zie je maar weer dat die apparaatjes je in eerste instantie (redelijk wat) geld kosten, maar ook mogelijk een besparing op gaan leveren. Vooral als je zelf last hebt van een beetje een zware rechter voet.... blijemotorrijder.gif

Groeten

Theo

Ik rij normaal gesproken bijna nooit te hard.

Echter op wegen waar je 50-60-70 mag daar rij je vaak een paar km te snel.

Bij een melding kijk je dan gelijk hoe hard je rijd en past dat aan.

Dat scheelt toch af en toe wel een bon van een paar euro.

Da's wel een koopje! Bonnen van een paar euro zijn mij onbekend hedentendage. :good:

Maar Theo heeft een punt; met een beetje mazzel spaar je jezelf een paar bonnen uit en is je TT 1005 alweer terugbetaald.

Edited by Milano62

Was zelfde bericht als boven. iPad reageerde wat langzaam.

Edited by Milano62

Bonnen van een paar

Wat mij opvalt id dat er steeds vaker melding wordt gemaakt van mobiele flitsers, in vergelijk met pakweg 1 jaar geleden. Dat zal te maken hebben met de grotere spreiding van LIVE apparaten. Dit kan dus alleen nog maar verbeteren.

Edited by j-lo

Vandaag weer een aantal uren op de snelweg geweest.

Een aantal meldingen van mobiele flitsers in beeld gezien

maar langs de kant van de weg niks. :unknw:

Wat mij opvalt id dat er steeds vaker melding wordt gemaakt van mobiele flitsers, in vergelijk met pakweg 1 jaar geleden. Dat zal te maken hebben met de grotere spreiding van LIVE apparaten. Dit kan dus alleen nog maar verbeteren.

Ik snap het niet, ik rijd nu al bijna een half jaar met mijn 750 LIVE, maar heb verder nooit meldingen gehad van mobiele flitsers.....heb ik OF iets niet goed afgesteld staan in mijn TT...OF moet je daar weer een apart abonnement voor afsluiten bij Live ? :unknw: :unknw:

HDT van Live werkt overigens perfect, d.w.z. dat ik meestal snel contact met de server heb.

Bram ik heb niks ingesteld op mijn 1005 en krijg ze geregeld te zien.

Nee Bram, het hoort bij de Live-services. Maar kijk eens in het Live-menu onder Flitsers -> Meldingsinstellingen, is het goed ingesteld?

Nee Bram, het hoort bij de Live-services. Maar kijk eens in het Live-menu onder Flitsers -> Meldingsinstellingen, is het goed ingesteld?

Welk Live menu....die als je op het dunne balkje drukt of die in het menu van de TT zelf ?

Kom daar wel mobiele radars tegen en heb er een geluidje aan toegevoegd....maar dat staat al enkele maanden zo. :unknw:

In het menu zelf.

Dan heb ik het gevoel dat er iets niet goed staat in het menu (maar weet niet WAT)....als je kunt aangeven hoe ik hem werkend kan krijgen, graag :unknw:

Ik heb de afgelopen week al 6x een Mobiele flitser op mijn 750 binnen gekregen....dus het gaat de goede kant op :biggrin:

Mijn TT 1005 heeft donderdag jl laten zien dat 'mobiele flitsers-meldingen' nog steeds goed werkt toen ik op de A2 bij de brug van Zaltbommel ri. Amsterdam aankwam. Net voordat ik deze naderde kreeg ik een mobiele flitser-melding dus op mijn hoede. En ja, stond men net bij het oprijden ervan te flitsen met de camera achter een verkeersbordje langs de weg; was bijzonder lastig op te merken (dus het is mogelijk te laat als je hem dan ziet :blush:). Ik had ze daar nog nooit zien controleren, dus weer een plek om rekening mee te houden.

Ik ben nog nooit 1 melding die op de TT wordt weergegeven tegengekomen.

Wel dat er een auto staat maar geen melding op de TT.