Sign in to follow this  
Followers 0
wowo

Via-houder verwijderen en opnieuw bevestigen

26 posts in this topic

Ik heb zojuist een TomTpm Via 125 aangeschaft en was direct benieuwd hoe de houder eraf gehaald kan worden.

In dit forum heb ik weliswaar op meerdere plekken gelezen dat dit kan maar niet precies hoe dat moest.

Daarom geef ik hier de link van de tomtomsite waar dit met afbeeldingen duidelijk uitgelegd wordt:

De Via-houder verwijderen en opnieuw bevestigen

De houder werkt bij mij overigens goed maar het feit dat hij afneembaar is geeft mij de hoop dat brodit ook voor dit apparaat een houder zal ontwikkelen want de clip van mijn telefoon heb ik reeds in mijn auto zitten.

Edited by wowo

Waardeloos systeem vind ik, ze hadden gewoon een systeem moeten maken waarbij de zuignap op de ruit blijft zitten.

Maar ja, dat is mijn mening.

Waardeloos systeem vind ik, ze hadden gewoon een systeem moeten maken waarbij de zuignap op de ruit blijft zitten.

Ja maar jij woont in Grunn in het hoge noorden.

Hier in de randstad breken ze je auto al open als er een afdruk op je raam staat van een zuignap.

Edited by Ronk

Op zich werkt de zuignap prima en dichtgeklapt is hij ook niet erg dik.

Maar alle zuignap constructies vind ik niet erg fraai, en de afdruk op je raam blijf je meestal zien.

Daarom kies ik voor een vaste constructie (maar niet op het luchtrooster!) zoals verschillende fabrikanten dit kunnen aanbieden, maar dat is mijn mening. :biggrin:

Ja maar jij woont in Grunn in het hoge noorden.

Of dat al iets met een zuignap,cq bevestiging heeft te maken.

Ik moet ArsLP in principe gelijk geven.

Het is niet alleen een systeem van niks,er is ook nog niet over nagedacht.

1 a 2 keer via de(hetgeen in de link te zien) manier losmaken,zal geen problemen opleveren.

Doe je dat vaker,dan lubbert dat gat lekker uit,en hoef je het pennetje niet om te draaien.

Want het device donderd er dan zo wel uit.

Iedere keer namelijk,als je dat doet,dan slijt of de kogel,of wordt de ingang van het gat groter,met een uitkomst die je al op voorhand kunt raden.

Op zijn grunnings gezegd, "een handel van zien likmievestje".

Mee eens. :unknw:

Nu zijn die TT's de laatste tijd lekker plat geworden, gaan ze ze weer dikker maken met die houder eraan. :biggrin:

En het kliksysteem van de 7 en 950 serie (40 ook meen ik) + die van de 100X is prima, vooral als je ze er veel op en af moet halen.

En ik heb al sinds 2004 een houder op mijn voorraam zitten (wel altijd de Nav eruit als ik de auto verlaat) en tot nu toe geen inbraak gehad...terwijl ik toch midden in de randstad woon.

Edited by BramvT

Ik zou iedereen aanraden voor zijn pnd te kijken naar een brodithouder of ander merk.

Dat kan je dan aan of net voor je dashboard plaatsen en laten zitten.

Doordat jaren geleden de houder van mijn 910 1 dag voor de vakantie de geest gaf moest ik wat anders verzinnen.

het gedeelte wat op het raam zat was kapot en voor de vakantie niet meer gerepareerd.

Heb toe zelf wat gemaakt en dat beviel me prima.

Nu koop ik gewoon iets wat erbij past.

Voordeeltje van voor het dashboard plaatsen is ook dat je bij extreme warmte de koeling erop kan richten.

De langgedienden hier weten het nog wel dat bij hoge temperaturen je TT vreemd begon te doen.

Mijn 910 ook maar na plaatsen voor de roosters bijna niet meer.

Waarom eerst de Go1000 uitbrengen met een fantastische magnetische houder en vervolgens op de Via weer zo'n klungelcontructie maken? Bij de Go kun je de houder op het raam laten, inclusief de voedingsstekker. Het plaatsen doe je "ongeveer" en dat klikt ie vanzelf op z'n plek. Sublieme vinding en jammer dat dat niet in de hele lijn wordt doorgezet...

Bij de Go kun je de houder op het raam laten, inclusief de voedingsstekker.

En die laat je toch hopenlijk niet snachts zitten want vooral in bepaalde steden lijkt mij dat om moeilijkheden vragen.

En die laat je toch hopenlijk niet snachts zitten want vooral in bepaalde steden lijkt mij dat om moeilijkheden vragen.

Bij ons zit de houder (om precies te zijn, houders, een ring voor een xl live en houder voor een go) altijd, ook 's nachts tegen het raam aan.

De tomtoms zelf die liggen binnen in huis.

Ooit eenmaal een paar maanden geleden mee gemaakt dat er een ruitje was intikt, maar er was niets mee genomen.

Ze hadden in het handschoenen kastje gekeken, maar daar lag de tomtom niet.

Online aangifte gedaan en met de auto naar de quickfit voor een nieuwe ruit.

Het gaf wat rotzooi en was was koud om mee te rijden, maar dat was alles.

Om elke dag weer opnieuw de houder tegen het raam aan te schroeven is veel meer werk.

Ik heb mijn houder ook altijd zitten voor de luchtroosters zonder TT uiteraard als hij stil staat.

Voor de zekerheid doe ik dan ook altijd het dashboard kastje open zodat men kan zien dat er

verder niks in ligt van waarde.

Een enkele keer, bv bij pretparken, laat ik de tomtom wel eens in de auto liggen, maar nooit in het handschoenen kastje (bv of onder de bijrijders stoel, in de kofferbak, of bij het reserve wiel).

Een enkele keer, bv bij pretparken, laat ik de tomtom wel eens in de auto liggen, maar nooit in het handschoenen kastje (bv of onder de bijrijders stoel, in de kofferbak, of bij het reserve wiel).

Geen last van zulke zaken.

Bij ons denken ze nog in de trand van "wat van dijn is,is niet van mijn".

En wij als autochtonen zijn volledig ge

Wij gebruiken zaken die een dief niet eens wil stelen.

Nee dat snapt iedereen. :yahoo:

Juist ja, Navigon the best thing in the world. :good::yahoo:

Alleen geen dief die het stelen wil.... :blush:

Ik heb dat zo zitten, houder blijft er in zitten en je hoef alleen de 1005 er op te klikken.

Geen afdrukken op de voorruit.

Wel laat ik altijd het handschoenenkastje open staan zodat men kan zien dat er daar niks inligt.

14vmidf.jpg

Ik heb dat zo zitten, houder blijft er in zitten en je hoef alleen de 1005 er op te klikken.

Wel laat ik altijd het handschoenenkastje open staan zodat men kan zien dat er daar niks inligt.

14vmidf.jpg

Trilt jouw GO niet met deze bevestiging? Zou je niet liever de Proclip gebruiken.

Edited by filemaker

Het zal wel stevig zijn maar het ziet er niet uit; afschuwelijk, en ook veels te lange schroeven. :wink:

En dat in zo'n leuke auto. Er zijn toch wel fraaiere oplossingen te koop dan dit? :biggrin:

Het trilt totaal niet.

Die boutjes moet ik inderdaad nog even inkorten

maar dat doet aan de functionaliteit niet af.

Werkt prima en heb zoiets al 4 jaar sinds mijn 910.

Zit stevig ik denk steviger als met een clip op een rooster.

Het trilt totaal niet.

Die boutjes moet ik inderdaad nog even inkorten

maar dat doet aan de functionaliteit niet af.

Werkt prima en heb zoiets al 4 jaar sinds mijn 910.

Zit stevig ik denk steviger als met een clip op een rooster.

Inderdaad stevig, ook handig voor diegene naast je om zich vast te houden in de bochten. :biggrin:

Voor het bevestigen van de Via-serie is iets nieuws bedacht:

Nieuwe houder voor Via

Toe maar.....40 euro ! :good:

Als je dat bij de nieuwprijs van een VIA optelt, kun je beter aan een ander type TT denken, met een prima (en snelle) bevestiging....welke, laat ik aan jullie over.

Ach, als je het er voor over hebt hoef je niet steeds je kabeltje in en uit te pluggen, en de zuignap los en vast te maken. Ik zie er wel voordelen in.