Sign in to follow this  
Followers 0
Mr. M

HD traffic receiver werkt niet in buitenland?

16 posts in this topic

Op de valreep (vakantie) voor mijn 720 een 12V HD ontvanger gekocht voor 2 tientjes, incl voucher.

Afgeopen zaterdag op weg naar Italie en pats bij de Duitse grens is het over. Geen live services in het buitenland staat er??

Nooit bij stilgestaan, ik dacht dat dit verleden tijd was.

Of doe ik iets niet goed?

Gewoon vrijdag even gepobeerd en meteen ontvangst en meldingen in NL.

gr uit de Dolomieten, Marten

Op de valreep (vakantie) voor mijn 720 een 12V HD ontvanger gekocht voor 2 tientjes, incl voucher.

Afgeopen zaterdag op weg naar Italie en pats bij de Duitse grens is het over. Geen live services in het buitenland staat er??

Nooit bij stilgestaan, ik dacht dat dit verleden tijd was.

Of doe ik iets niet goed?

Gewoon vrijdag even gepobeerd en meteen ontvangst en meldingen in NL.

gr uit de Dolomieten, Marten

HD Traffic Receiver werkt alleen in Nederland.

Dank voor je snelle antwoord!

gr M

Vreemd want op mijn TomTom XXL IQ routes werkt de HD Receiver wel in Frankrijk.

Bedoel je niet XL live IQ routes. Zo niet heb je dan een losse HDT receiver. Je zou namenlijk de eerste zijn waar HDT ook in Frankrijk werkt. Ben je toevallig de eerste en enigste dan is dat mooi meegenomen.

Volgens mij klopt dit niet.

De XXL si in principe gelijk aan XL maar met als enig verschil de grotere scherm.

en op de XL werkt GEEN HDT ontvanger.

Bedoel je niet XL live IQ routes. Zo niet heb je dan een losse HDT receiver. Je zou namenlijk de eerste zijn waar HDT ook in Frankrijk werkt. Ben je toevallig de eerste en enigste dan is dat mooi meegenomen.

Ik denk ook dat hij een LIVE versie heeft.

Of hij heeft er een niet voor dat bedoelde device navcore op staan,als dat al werkt.

Maar dan met de HDT ontvanger in het buitenland ontvangen lijkt me stug.

Moi,

Vreemd. Volgens tomtom werkt het in een groot aantal west europese landen (zie site tomtom: dekkingsgebied).

Of heb ik (heel)wat gemist?

:wink: :pardon: :blush: :unknw:

Edited by MasterBlaster

TT heeft het over HD Traffic in het algemeen. Maar met de HD Traffic ontvanger (dus niet via de normale LIVE services), kun je slechts in

TT heeft het over HD Traffic in het algemeen. Maar met de HD Traffic ontvanger (dus niet via de normale LIVE services), kun je slechts in
Edited by MasterBlaster

Moet je naast het apparaat dan ook nog een abbonnement hebben? (HD traffic)
Je moet ook een abonnement hebben, maar als je het nieuw aanschaf zit er bij tomtom's zelf een jaar gratis live services (ook buitenland) en bij de losse hd traffic ontvanger 6 maanden gratis HD traffic (geen buitenland).

Hierna is het te koop voor nog geen 50 euro per jaar.

Je moet ook een abonnement hebben, maar als je het nieuw aanschaf zit er bij tomtom's zelf een jaar gratis live services (ook buitenland) en bij de losse hd traffic ontvanger 6 maanden gratis HD traffic (geen buitenland).

Of je schaft voor totaal 4 tientjes 2 HDT recievers aan, heb je EN een heel jaar gratis HDT (in NL) EN 2x een nieuwe kaart. :wink:

En misschien zijn ze ergens nog wel goedkoper te scoren ? :good: ....eind 2009 kon je bij Dixons zelfs voor 9,95 zo'n HDT kopen, sommigen hier hebben er meteen maar een stuk of 6 ingeslagen. :wink:

Of je schaft voor totaal 4 tientjes 2 HDT recievers aan, heb je EN een heel jaar gratis HDT (in NL) EN 2x een nieuwe kaart. :wink:

En misschien zijn ze ergens nog wel goedkoper te scoren ? :good: ....eind 2009 kon je bij Dixons zelfs voor 9,95 zo'n HDT kopen, sommigen hier hebben er meteen maar een stuk of 6 ingeslagen. :wink:

Even voor de duidelijkheid. Of je met je losse reciever wel of geen abo hebt, hij zal het nooit over de grens doen. Alleen in Nederland dus.

Wil je meer zul je aan een apparaat moeten die de liveservices ondersteund.

Gr Fred

En wat nu als een Duitser in Duitsland zo'n HDT ontvanger koopt? Dan kan hij er niets mee in Duitsland? Of worden die dingen alleen maar in Nederland verkocht en niet in andere landen in Europa?

En wat nu als een Duitser in Duitsland zo'n HDT ontvanger koopt? Dan kan hij er niets mee in Duitsland? Of worden die dingen alleen maar in Nederland verkocht en niet in andere landen in Europa?

Deze HDT ontvanger is alleen in Nederland op de markt gekomen.

In Duitsland zijn deze niet te krijgen.

Vroeger was HD Traffic eerst alleen in Nederland verkrijgbaar, later kwamen daar pas andere landen bij.