Sign in to follow this  
Followers 0
Bika

Stroom even van 1005 af

123 posts in this topic

Ik zie af en toe in beeld komen dat de batterij gaat opladen.

Als je dat dan eens in de gaten gaat houden zie je ook soms

het groene balkje van de batterijstatus in beeld.

Dat zou dus betekenen dat de 1005 even niet wordt opgeladen.

Het lampje bovenop blijft echter wel aan ook als de batterijstatus in beeld is.

Ik gebruik niet de houder die erbij geleverd is maar een andere.

Zijn er meer 100* of Via gebruikers die dit zien?

Ik zie af en toe in beeld komen dat de batterij gaat opladen.

Als je dat dan eens in de gaten gaat houden zie je ook soms

het groene balkje van de batterijstatus in beeld.

Dat zou dus betekenen dat de 1005 even niet wordt opgeladen.

Het lampje bovenop blijft echter wel aan ook als de batterijstatus in beeld is.

De battarij laad indicator zie je alleen als het apparaat geen voeding krijgt van een externe voeding. Ik zou denken dat je voeding af en toe onderbroken wordt?

De battarij laad indicator zie je alleen als het apparaat geen voeding krijgt van een externe voeding. Ik zou denken dat je voeding af en toe onderbroken wordt?

Dat idee heb ik zelf ook ja maar wel vreemd dat dat het lampje wel aan blijft bovenop.

Misschien iets met dat de accu af en toe helemaal vol is, dan stopt met bij laden dus icoontje verdwijnt, dan verbruikt hij weer wat van z'n accu, dus gaat hij daarna weer verder met bijladen, om het weer bij te vullen?

Misschien iets met dat de accu af en toe helemaal vol is, dan stopt met bij laden dus icoontje verdwijnt, dan verbruikt hij weer wat van z'n accu, dus gaat hij daarna weer verder met bijladen, om het weer bij te vullen?

Dat kan niet, zolang het apparaat voeding krijgt is het batterij icoontje niet zichtbaar.

Dat kan niet, zolang het apparaat voeding krijgt is het batterij icoontje niet zichtbaar.

Hoe verklaar jij dan dat het batterijicoontje zichtbaar is en het lampje bovenop gewoon brand.

Wat Alkmaar zegt:

daar zit iets in.

Welke houder gebruik je dan ???

Deze inmiddels zonder de lange bouten.

14vmidf.jpg

Maar waar heb je die vandaan? Wie levert dat?

Waarom niet gewoon de zuignap; dit is toch niet echt fraai? Kabels, uitsteeksels, rare constructies, etc.

Sorry, maar dat is mijn mening.

Nu heb je zo'n fraaie tt en is dat de bevestigingswijze?

Maar als de houder dus niet origineel is dan zou het best wel eens de stroomaansluiting kunnen zijn die niet helemaal lekker is (aan, uit, aan, uit).

Zo ziet het er bij mij uit; kabel mooi weggewerkt voor een paar tientjers en aan de buitenkant een zwarte sticker (raamfolie); zo zie je niets van die zuignap.

post-42316-1300739734_thumb.jpg

Edited by der Rudi

Maar waar heb je die vandaan?

Waarom niet gewoon de zuignap; dit is toch niet echt fraai? Kabels, uitsteeksels, rare constructies, etc.

Maar als de houder dus niet origineel is dan zou het best wel eens de stroomaansluiting kunnen zijn die niet helemaal lekker is (aan, uit, aan, uit).

Zo ziet het er bij mij uit; kabel mooi weggewerkt voor een paar tientjers en aan de buitenkant een zwarte sticker (raamfolie); zo zie je niets van die zuignap.

Deze heb ik gewoon bij de pdashop vandaan en is speciaal voor de 100* serie gemaakt.

Is een prima constructie zeker nu die boutjes aan de achterkant weg zijn.

Deze houder is altijd in de auto bevestigd en ik hoef alleen maar de TT erop te zetten en weg.

Dat is ook handig ivm met een andere hobbie 112hm.nl

Ook zie je geen afdrukken van plakdingen op de ramen, wat inbraakgevoelig kan zijn.

Ook is hij vanuit de bestuurderstoel makkelijk te bedienen wat aan het raam al moelijker is.

Ook is de koeling in de zomer beter omdat hij achter de roosters zit, het kan warm worden zomers.

Als ik wil kan ik de draad ook nog wegwerken dan moet ik de radio even losmaken.

Deze heb ik gewoon bij de pdashop vandaan en is speciaal voor de 100* serie gemaakt.

Is een prima constructie zeker nu die boutjes aan de achterkant weg zijn.

Deze houder is altijd in de auto bevestigd en ik hoef alleen maar de TT erop te zetten en weg.

Dat is ook handig ivm met een andere hobby 112hm.nl

Ook zie je geen afdrukken van plakdingen op de ramen, wat inbraakgevoelig kan zijn.

Ook is hij vanuit de bestuurderstoel makkelijk te bedienen wat aan het raam al moelijker is.

Ook is de koeling in de zomer beter omdat hij achter de roosters zit, het kan warm worden zomers.

Als ik wil kan ik de draad ook nog wegwerken dan moet ik de radio even losmaken.

Ieder zijn meug.

Ik vind persoonlijk dat het apparaat bij jouw opstelling een beetje te hoog zit. Ik heb ervoor gekozen om een voertuig specifieke Proclip te bestellen (ook bij gpsshop). Kabeltje netjes weggewerkt (kost je een paar uur werk) Op de foto kun je achter de Proclip het kabeltje zien. Heeft dan ook dezelfde voordelen die jij net genoemd hebt. En dat voor een paar tientjes! Ik heb met deze opstelling geen onderbreking gehad van de voeding daar ik een directe verbinding op de boordspanning van de wagen heb. Bij verkoop auto kan het ingebouwde zo weer gedemonteerd worden (en ja eventueel een nieuw klein plaatje voor het dashboard)

Maar, zoals ik al zei, ieder zijn meug :excl:

post-30823-1300743101_thumb.png

Edited by filemaker

Maar, zoals ik al zei, ieder zijn meug :excl:

Dat is dezelfde houder alleen een andere bevestiging.

Let er eens op of je tijdens het rijden ziet dat de batterij weer gaat opladen

Ik kan die draad ook zo doen (15 minuten werk) maar dan neem je hem niet snel mee

in een andere auto.

Bij de 910 die een zelfde contructie had van PND en oplader is dat destijds een heel probleem geweest.

Toen viel je apparaat uit als er even geen spanning opstaat, dat gebeurd hier nu niet.

In de 910 werd dat toen opgelost door een nieuwe navcore waarbij hij niet meer uitviel.

Nu valt hij ook niet uit als de batterijstatus in beeld komt.

Haal ik echter de spanning eraf dan gaat hij wel uit na 8 seconden dacht ik.

Maar waar heb je die vandaan? Wie levert dat?

Ik heb 'm precies zo zitten, helemaal links onder aan het raam met voeding er constant op.

Maar die raamsticker om de zuignap niet te zien.... Nu zie je dan toch die sticker zitten? Is dat niet hetzelfde "probleem"?

Edited by jcvanroekel

Ik ben rechtshandig en dat is het niet makkelijk om het aan de linkerkant te bedienen.

Ook kan de medepassagier dan niet meekijken.

Ieder zijn meug wat al gezegd werd.

Edited by Bika

Ik heb 'm precies zo zitten, helemaal links onder aan het raam met voeding er constant op.

Maar die raamsticker om de zuignap niet te zien.... Nu zie je dan toch die sticker zitten? Is dat niet hetzelfde "probleem"?

Ik snap wat je bedoelt; maar ik zal morgen een foto plaatsen zoals het nu uitziet en dan zie je dat het nauwelijks opvalt; hij is zwart en is dus veel minder opvallend dan de vaak lichte cirkel van een zuignap.

Dat is dezelfde houder alleen een andere bevestiging.

Het betreft deze clip en uiteraard dezelfde houder. Op deze clip zat eerst de houder van mijn GO 930 bevestigd.

Let er eens op of je tijdens het rijden ziet dat de batterij weer gaat opladen

Vandaag op gelet: lampje in aan/uit knop brandt van oranje naar groen, maar geen enkele keer batterij icoon gezien (maar ik heb ook af en toe op de weg gekeken).

Edited by filemaker

Vandaag op gelet: lampje in aan/uit knop brandt van oranje naar groen, maar geen enkele keer batterij icoon gezien (maar ik heb ook af en toe op de weg gekeken).

Bij mij zat eerst de cradlle van mijn 730 op deze houder.

Dat het lampje van oranje naar groen gaat is natuurlijk dat hij vol is.

Je ziet dus ook geen tekst in beeld dat er weer opgeladen word?

Dat batterij-icoontje zie je alleen als hij van de stroom af is; zodra hij op de stroom is aangesloten gaat dat icoontje weg.

Zelfs als je hem aan de usb hangt zie je dat niet; want dan denkt hij dat hij op de pc is aangesloten; ik heb nl. ook een usb-aansluting in de auto en als ik hem daar aan op aansluit laat hij niet het batterij-iccontje zien maar een pc-icoontje.

Vandaag nog mee weg geweest en batterij-icoontje komt af en toe in beeld.

Dan blijft echter het lampje bovenop gewoon branden.

Is ook allemaal niet zo erg maar viel mij op.

Zal ook eens met de normale houder gaan rijden, maar die draad

gebruik ik alleen thuis.

Kan het zijn dat de battery indicator incidenteel oplicht te maken heeft met het z.g. "druppel-effect"

wat zich voordoet wanneer batteries geladen zijn en nog aan een spanningskabel hangen.

Jos

Kan het zijn dat de battery indicator incidenteel oplicht te maken heeft met het z.g. "druppel-effect"

wat zich voordoet wanneer batteries geladen zijn en nog aan een spanningskabel hangen.

Jos

dat zou kunnen maar hoe verklaar je dan dat in beeld komt "batterij laad op"

dat zou kunnen maar hoe verklaar je dan dat in beeld komt "batterij laad op"

Dat staat m.i. hier los van en verschijnt reeds wanneer de kabel aangesloten is

Jos

Dat staat m.i. hier los van en verschijnt reeds wanneer de kabel aangesloten is

Jos

Dat staat niet los van dit verschijnsel.

Het verschijnt kort nadat hij aangesloten is en daarna niet meer.

Als de spanning er dan even af is en weer opkomt komt dat weer.

Maar als de spanning eraf gaat neem ik aan dat het lampje bovenop ook uitgaat

en dat is niet het geval.

Bij de 1e TT's viel het apparaat gelijk uit als de spanning eraf was, binnen notime had je geen beeld

meer. Dat is opgelost in de navcore.

Nog iets:

Het batterij-icoontje wordt zichtbaar maar er komt geen melding dat het apparaat wordt afgesloten.

Als je de spanning eraf haalt dan komt wel in beeld, "binnen 8 sec gaat hij uit"

De spanning gaat er dan ook niet af alleen over op batterij.

@Bika en de rest:

Vandaag had ik hetzelfde probleem.

Ik gebruikte een lader die ik zelf heb verandert. Heb van een originele TomTom lader de draad doorgeknipt en er een stuk tussen gezet. In sommige voertuigen die ik gebruik is het originele snoer te kort, vandaar deze modificatie.

Maar het draadje wat er tussen zit is eigenlijk iets te dun. En nu heb ik ook jouw probleem: Het lampje blijft branden, het batterij icoontje is wisselend wel/niet in beeld.

Het probleem zit dus in de stroomvoorziening.

Ik denk dat het belangrijk is dat de TT ruim voldoen Amp

Edited by HerZon

@ Herzon,

Ik dacht al dat het aan mijn constructie zou liggen lampje aan en toch op batterijstatus, maar dat is dus niet het geval.

Het is wel zo dat als je op een vlakke weg bv snelweg rijd dat het bij mij zelden voorkomt, alleen maar op wegen die meer hobbelig zijn. Het is dus een combinatie van beweging en aansluiting op de kontakten.

Ik ga mijn 1005 eens wat lager bevestigen en kijken hoe het dan is.