Sign in to follow this  
Followers 0
filemaker

Nieuws: Nieuwe kaarten v8.70 nu beschikbaar

90 posts in this topic

Vanmiddag gedownload en ge

Edited by Milano62

Ging redelijk vlot, na 20 minuten (en eerst een automatische backup van de oude kaart) was het in orde....wel moest ik mijn thuisadres opnieuw invoeren, maar dat is geen probleem voor me :yahoo:

Ging redelijk vlot, na 20 minuten (en eerst een automatische backup van de oude kaart) was het in orde....wel moest ik mijn thuisadres opnieuw invoeren, maar dat is geen probleem voor me :yahoo:

waar bevind die automatisch backup zich dan?

Zojuist gedownload en geinstalleerd West Europa v8.70 vanuit m'n abonnement. Het duurde 55 minuten. Ik ben wel weer m'n favorieten kwijt. Aan de andere kant, ze staan er ook zo weer in!

Verder werkt het goed.

waar bevind die automatisch backup zich dan?

In TTH : ga naar Extra, dan Home voorkeuren, Mappen...en dan zie je bij jou waar ze staan.

Bij mij is het : C:\Users\Bram\Documents\TomTom\HOME\Backup

In TTH : ga naar Extra, dan Home voorkeuren, Mappen...en dan zie je bij jou waar ze staan.

Bij mij is het : C:\Users\Bram\Documents\TomTom\HOME\Backup

Maar ik gebruik MYtomtom.

Maar ik gebruik MYtomtom.

Ah, ik niet....wist niet dat je het over de 1005 van je had. :yahoo:

Ah, ik niet....wist niet dat je het over de 1005 van je had. :yahoo:

Kan je ook niet weten.

Van de 730 heb ik geen kaartupdate meer.

Krijg zojuist ook de v870 kaart aangeboden, maar heb vandaag de Go1000 uitgeleend. Wat me opvalt is dat de kaart zo belachelijk groot is, namelijk 3100MB. Tel daar bij op de Navcore software en wat zelf geinstaleerde POI's en dan is de 4GB al snel vol...

Krijg zojuist ook de v870 kaart aangeboden, maar heb vandaag de Go1000 uitgeleend. Wat me opvalt is dat de kaart zo belachelijk groot is, namelijk 3100MB. Tel daar bij op de Navcore software en wat zelf geinstaleerde POI's en dan is de 4GB al snel vol...

weet iemand hoe je kan zien hoeveel ruimte je gebruikt?

De kaart zelf zal niet veel groter zijn dan 2Gb, met nog een database met voor geprogrammeerde routes van 1Gb kom je dus op een kaart grootte van 3 Gb.

De navcore zal niet veel meer dan 100 Mb in beslag nemen.

Waarschijnlijk is er nog ruimte nodig voor het opslaan van flitserinformatie e.d.

Met een beetje geluk heb je dus tussen de 300 en 500 Mb vrije ruimte over.

Zolang er geen mogelijkheid is een directe koppeling met de Go100x/Via12x vanuit de pc te maken zal het gissen blijven hoeveel vrije ruimte er echt is.

Installatie ging goed in 1x :yahoo:

MapShare zal binnenkort wel weer beschikbaar zijn voor de 870-kaarten . . .

Edited by henklbr

Wat voor extra's heeft de 8.70 kaart bij de GO 100* serie wat de TT 9** serie niet heeft.

Het wegenplan moet toch het zelfde zijn.

Het downloaden duurde 70min. (3100Mb) en het in installeren ook ruim 70min.

Wat voor extra's heeft de 8.70 kaart bij de GO 100* serie wat de TT 9** serie niet heeft.

Het wegenplan moet toch het zelfde zijn.

De kaarten voor de 100* serie hebben volgens mij meer detail dan die voor de 9** serie (watertjes, etc.)

Edited by crips

Nee hoor, gewoon een bestand van ca. 1 Gb waarin heel veel mogelijke routes al voorgeprogrammeerd zijn. Hierdoor gaat het berekenen veel sneller.

Zojuist de nieuwe kaart binnengehaald op mijn ouwe trouwe Classic, in een klein half uurtje en zonder problemen. Dikke pluim voor TT :yahoo:

De kaarten voor de 100* serie hebben volgens mij meer detail dan die voor de 9** serie (watertjes, etc.)

Als je deze plas water weet te vinden, heb je een gedetailleerde kaart.

post-27598-1305732178_thumb.jpg

Als je deze plas water weet te vinden, heb je een gedetailleerde kaart.

Met elke 'kaartupdate' dempen ze bij TT meer waterpartijen. Deze keer zijn zo op het eerst gezicht alle binnenhavens van Enkhuizen en Hoorn verdwenen.

Maar ja, als je steeds meer IQ routes info in je kaart moet proppen moet je toch ergens ruimte winnen. :biggrin:

Installatie ging hier uiteraard de mist in. Inmiddels weet ik uit ervaring dat ik dit gewoon op mijn laptop moet doen en dan verder overal vanaf moet blijven.

Inmiddesl op de Go1000:

- Kaart v870.3459

- App 10.115.662791.74

Even een klein probleempje...

Nadat installatie op de vaste PC mislukt was en ik via de laptop de installatie alsnog heb gedaan, blijft nu MyTT op de vaste PC vragen of ik de Go1000 wil aansluiten. Heb de cache al leeggemaakt, maar dan wordt de kaart simpelweg opnieuw gedownload en wederom om mijn Go1000 gevraagd.

Wat gaat er gebeuren als ik het ding aansluit?

Ziet MyTT dan eindelijk dat de Go al is bijgewerkt of gaat ie nogmaals installeren?

Edited by jcvanroekel

Gewoon aansluiten dan zie je het vanzelf en als het goed is komt die melding dan niet meer

Helaas zijn er nog wegen die er al langer zijn maar op de kaart niet aanwezig.

Bij Utrecht op de A2 ri. Den Bosch (voor Oudenrijn) klopt het nog niet allemaal. Tuurlijk, men is daar nog steeds bezig maar een tijdelijke afrit die was aangelegd rond aug. 2010 en inmiddels al zeker 4 maanden weer verdwenen is staat er nog op. Een nieuwe van die leeftijd juist weer niet waar ik dat zeker verwacht had. We praten hier wel over het drukste knooppunt van NL dus zou ik hier extra focus van TA verwachten.

Een nieuwe oprit vanuit de stad Utrecht ri. Den Bosch naar de A2 staat er wel op maar die ligt op de kaart niet waar deze in werkelijkheid is. Mijn TT auto'tje ( niet ik :wink: ) rijdt naast de weg ipv erop. Beetje slordig.

Verder nam ik uit ri. A'dam eens de geopende parallelbaan, zichtbaar op de kaart, weliswaar zonder routebegeleiding De TT 1005 dacht echter dat ik nog steeds op de hoofdrijbaan zat. Zonder routebegeleiding kan, blijkbaar doordat ze redelijk naast elkaar liggen, dat onderscheid moeilijk worden gemaakt.

Net voor Oudenrijn bleek de lus vanaf die parallelbaan ri. Den Bosch ook niet bekend en was de TT letterlijk de weg kwijt. Dus niet alleen voor Rijkswaterstaat is er werk aan de winkel. :wink:

Ben benieuwd of V8.75 eea beter aangeeft.

Edited by Milano62