Sign in to follow this  
Followers 0
ray07

Advies aankoop nieuwe TomTom

25 posts in this topic

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TomTom.

Momenteel heb ik een Mio C620, alleen hier zijn geen kaart update's meer voor.

Tijd voor een nieuwe helaas.

Bij TomTom heb ik het idee dat er wel altijd kaart update's mogelijk zijn, dus ik ga nu voor een TomTom.

Alleen ik zie door alle tomtom's de tom tom niet meer.

Ik zou graag willen:

Rijbaanbegeleiding

Groot scherm 5 of eventueel 4,3 "

Liever niet met Live service (ik gebruik hem vaak alleen op zondag of 's avonds, dus geen last van file's)

En het belangrijkste, makkelijk updaten van nieuwe kaarten.

Ik lees dat tegenwoordig niet alle nieuwe modellen beschikken over een sd slot.

Dit is toch handig als je een update op sd kaart koopt, bijvoorbeeld samen met een familielid, zo kan je samen samen de kosten verdelen.

Ook lees ik dat de go 950 en go 750 alweer een tijdje op de markt zijn, en dat andere modellen zoals de via 125 en start, wat simpelere modellen zijn.

Ik weet het niet meer, ik wil het liefst in 1x de goede kopen, wie kan me helpen?

Hallo,

Als je de nieuwste wil zou ik nog even wachten, zeker als je spreekt over de Via 125, deze is wel op de markt maar de service " MyTomTom" die Home vervangt staat helemaal nog niet op punt. MyTomTom zul je MOETEN gebruiken voor downloaden, upgrade's en Nieuwe kaarten. Volg hier op het forum wanneer het systeem dat TT aan het ombouwen in werking is, koop je toch aan sta je mee in de rij voor de laatste upgrade's van kaarten ( je hebt dan toch recht op de laatste kaartversie v5.70 ) MyTomTom werkt nog niet optimaal :blush:

Dit is toch handig als je een update op sd kaart koopt, bijvoorbeeld samen met een familielid, zo kan je samen samen de kosten verdelen.

Dan zul je ook het apparaat zelf samen moeten delen, want alleen het sd-kaartje uitwisselen gaat niet. De kaarten zijn namelijk device-gebonden.

Bovendien kun je geen updates kopen op sd-kaart. Updates download je via TTHome of via MyTomTom.

Hallo,

Ook lees ik dat de go 950 en go 750 alweer een tijdje op de markt zijn, en dat andere modellen zoals de via 125 en start, wat simpelere modellen zijn.

Ik weet het niet meer, ik wil het liefst in 1x de goede kopen, wie kan me helpen?

De Go 750 en 950 hebben wel Live voor 1 jaar (''gratis'') erop zitten, maar na een jaar stopt dat vanzelf en blijft het verder gewoon een goede navigatie.

Voor een 5 inch scherm heb je de XXL....al deze toestellen kun je nog gewoon met het oude TTHome updaten en er allerlei zaken aan toevoegen of verwijderen, ook kun je die via de PC gewoon nog benaderen en er een copie van de inhoud op je PC zetten.

Ik navigeer er nogal intensief mee (Go 750) en blijf dat ook voorlopig doen, omdat er vele nadelen zitten aan o.a. de 1000 en VIA (voor mij dan)...de prijzen van deze 3 toestellen zitten zo'n beetje tussen de 170 en 220 euro.

Groot voordeel van de 7 en 950 is o.a. de houder op het raam, waar je hem zo in klikt en hij meteen laadspanning krijgt...je hoeft er dus niet apart nog eens een laadstekker in te steken.

Zie ook de adviezen van Sfinxie en Bergguy hierboven.

Edited by BramvT

Ook mij lijkt momenteel de beste keuze, te gaan voor een GO 750 LIVE Refurbished van 129,- Euro.

http://www.jouwshop.nl/product/58/tomtom-g...ive-refurb.html

Bedankt voor alle reakties.

Zou bovenstaand model ook met een eenmalig kaart update worden geleverd?

Staat wel op de site dat een refurbished model een kaart bevat die een aantal kwartalen oud kan zijn.

Als je dan eenmalig een update kan doen, vind ik het niet erg, anders moet ik ook nog extra betalen voor een update.

Ik wil eigenlijk ook makkelijk uitgebreidere flitspalen er opzetten (flitspaal.nl)

Klopt het dat dit makkelijker gaat met een 750 dan een 125? of maakt dat niet uit?

Ik wil eigenlijk ook makkelijk uitgebreidere flitspalen er opzetten (flitspaal.nl)

Klopt het dat dit makkelijker gaat met een 750 dan een 125? of maakt dat niet uit?

Maakt niet uit. Ik vind het met MyTomTom zelfs nog eenvoudiger werken.

Ik lees nu idd dat de 125 geen reisplanner heeft.

Ik gebruik dat niet veel maar het kan makkelijk zijn.

Pff, ik ben er nog niet uit welke het gaat worden

Bedankt voor alle reakties.

Staat wel op de site dat een refurbished model een kaart bevat die een aantal kwartalen oud kan zijn.

Als je dan eenmalig een update kan doen, vind ik het niet erg, anders moet ik ook nog extra betalen voor een update.

Ik zou de gok niet wagen v.w.b. die laatste kaart....voorheen (half jaar geleden of zo) kreeg je nog weleens een laatste kaart met dat type toestel, maar als je geen 60 a 70 euro extra wil betalen voor een officieele 750 met WEL de laatste kaartgarantie...zou je die gok kunnen nemen natuurlijk.

Overigens kost voor een Go 750 de WE 8.70 kaart (is nu de laatste) : 5 tientjes

http://www.tomtom.com/nl_nl/shop/maps/

Als het een 750 is met een kaart van (zeg) 1,5 a 2 jaar geleden, ga je toch wel een hoop straten, huisnummers e.d. missen.

Mijn advies is : ga naar een dozenschuiver als de Mediamarkt, of naar Halfords e.d. winkels...als die nog een 750 hebben, zet hem dan even aan (als dat mag van ze) en kijk welke kaartversie erop zit. :wink:

Is het dan minstens een 8.45 kaart, dan zitten daar de grote wijzigingen op de A2 bij Eindhoven e.d. al in.

Succes met de (misschien moeilijke) keuze. :blush:

PS:

met een Go 750 kun je via TTHome werkelijk alles doen, flitspaal.nl of wat voor POI's dan ook.

Edited by BramvT

Pff, ik ben er nog niet uit welke het gaat worden

Zo moeilijk is het toch niet, is er een ander alternatief voor 129,- Euro ??.

Edited by starsky

Mijn maatje had een poosje geleden de GO 740 LIVE met kaartgarantie.

Indien die niet bij de 750 zou zitten, heb je pech.

Momenteel geven ze korting op de v870.XXX kaarten.

Ik heb net de 750 besteld op http://www.jouwshop.nl/product/58/tomtom-g...ive-refurb.html

Nogmaals bedankt voor jullie reakties

Graag gedaan :wink: ...ik weet niet of je al een email account hebt bij TT....zo JA, dan een nieuwe aanmaken met een ander emailadres op de site van TT zelf...en je daarna aanmelden op TTH met dat nieuwe account en DAN pas je nieuwe 750 aansluiten.

Wie weet heb je geluk en krijg je toch nog de laatste kaartupdate van ze, ondanks dat dit voorbij zou zijn.

Laat het ons even weten aub ! :good:

Edited by BramvT

Nee, helaas geen kaartupdate voor mij, wel een mogelijkheid om de laatste kaart en 6 maanden update's voor

Nee, helaas geen kaartupdate voor mij,

Bij mij zit kaart 835.2448.2448 erin.

Heeft iemand misschien nog wanneer je live abbo in gaat?

Moet je dat activeren of gaat dat automatisch in?

Ik ga pas over 6 weken op vakantie, dus als ik hem over 6 weken kan activeren kan ik misschien hem volgend jaar ook nog gebruiken, scheelt weer 6 weken.

Dat is jammer.

De v835.2448 is een goede kaart, kan je rustig mee met vakantie.

Zou wachten op de nieuwe kaarten, komen rond half augustus.

Gaat in zodra je hem aanzet.

Wat ben je weer zuinig. :biggrin:

Nee, helaas geen kaartupdate voor mij, wel een mogelijkheid om de laatste kaart en 6 maanden update's voor
Edited by BramvT

Jammer, want op de 8.35 zitten de diverse nieuwe afslagen en opritten op de A2 er nog niet in.....en nog wel meer wijzigingen, straten in nieuwbouwwijken enz.

Dus ZO rustig zou IK er niet mee op vakantie willen gaan, Starsky.

Ik mag toch hopen,voor de vraagsteller,dat zijn vakantie verder weg ligt dan de wijzigingen aan de A2 en de nieuwbouwwijken. :unknw:

Vele campings en hotels en andere vakantie bestemmingen liggen aan al lang bestaande wegen,of je moet al zin hebben in een hotel die "vandaag nog uit de grond gestampt moet worden" aan een weg ergens in niemandsland. :blush::sad:

En een keer en landkaartje kopen op je vakantiebestemming,geeft je ook nog eens het gevoel,dat er toch iets meer is,dan alleen je TomTommetje. :good:

Ik mag toch hopen,voor de vraagsteller,dat zijn vakantie verder weg ligt dan de wijzigingen aan de A2 en de nieuwbouwwijken. :blush:

Daarom schreef ik er ook DIT nog bij :

In het buitenland moet je dan ook maar afwachten of je de goede kant uitgestuurd wordt....maar dat kun je gokken natuurlijk.

Nu heb je een klein scherm, een verouderd model, met de oude TTHOME in plaats van het nieuwe MyTOMTOM, met een verouderde kaart en live services die je niet wilde en moet je een dure kaart update gaan kopen?!

Pardon ? :good:

De Go 750 een verouderd model en klein scherm (4,5 inch) ? :sad:

Beter een TT met nog wel allerlei extra's als micro-SD slot en alle andere bekende opties van de voorlaatste Go serie...dan een sterk uitgekleed model met een MyTT waarmee je meer niet dan wel iets kan.

Zoals via verkenner een eigen copie maken...de rest van de voordelen van TTHome zullen je ook wel bekend zijn.

Het mag bekend zijn dat ik een TT vrij intensief gebruik en tot op heden heb ik nog niet de neiging om een opvolger te kiezen, al was het alleen maar omdat ik tegen die achterlijke (vaste) houder van de VIA (enz) zit aan te hikken.

De 7.xx en 9.xx hebben ook nog eens die heerlijke raamhouder erbij zitten die je alleen bij de 1000 krijgt.

Edited by BramvT

Alleen jammer dat het geen 740 is geworden, maar die was er helaas niet meer. :sad:

Edited by hutch

Beter een TT met nog wel allerlei extra's als micro-SD slot en alle andere bekende opties van de voorlaatste Go serie...dan een sterk uitgekleed model met een MyTT waarmee je meer niet dan wel iets kan.

Dit is de voorkeur van een doorgewinterde guru die met al die extra's heel veel meer doet dan wordt gevraagd. Ik begrijp die voorkeuren wel en om dezelfde redenen ben ik ook nog heel verknocht aan mijn oude trouwe GO910.

Er wordt gevraagd naar rijbaanbegeleiding, groot scherm 5", geen Live service en makkelijk updaten van nieuwe kaarten. Verplaats je in de vraagsteller en geef hem advies naar zijn behoefte. Mijn vader had kort geleden exact dezelfde behoefte en ik heb hem een START25 geadviseerd.

Voor de vraagsteller is het een GO750 met oude kaart 835 geworden. Dit tegen het advies om de gok met de kaart niet te wagen. Anyway, met een kaartupdate heb je met een GO750 extra's voor ongeveer dezelfde prijs en een echt fantastisch apparaat!

Dit is de voorkeur van een doorgewinterde guru die met al die extra's heel veel meer doet dan wordt gevraagd. Ik begrijp die voorkeuren wel en om dezelfde redenen ben ik ook nog heel verknocht aan mijn oude trouwe GO910.

Er wordt gevraagd naar rijbaanbegeleiding, groot scherm 5", geen Live service en makkelijk updaten van nieuwe kaarten. Verplaats je in de vraagsteller en geef hem advies naar zijn behoefte. Mijn vader had kort geleden exact dezelfde behoefte en ik heb hem een START25 geadviseerd.

Voor de vraagsteller is het een GO750 met oude kaart 835 geworden. Dit tegen het advies om de gok met de kaart niet te wagen. Anyway, met een kaartupdate heb je met een GO750 extra's voor ongeveer dezelfde prijs en een echt fantastisch apparaat!

Ray07 heeft alle voor en nadelen blijkbaar op een rijtje gezet :excl: ...had een aantal wensen die er op een nieuw model niet (meer) op zitten en heeft uiteindelijk voor de 750 gekozen en ik kan mij dat wel voorstellen.

Ook hebben verschillende leden hem gewezen op het risico van die laatste kaartupdate (die er inderdaad niet meer op zit)....ik schreef nog dat hij eens bij de MM of Halfords e.d. zaken een 750 (als ze die nog op voorraad hebben) aan zou moeten zetten en kijken welke kaart erop zat, maar voor 5 tientjes heb je sowieso een 8.70 kaart bij TT....dus is hij nog niet echt duur uit, maar heeft wel een toestel waar hij weer even mee vooruit kan.

Geloof mij als ik zeg, dat ik zelfs van de 750 lang niet alle opties gebruik, gesproken adres invoeren doe ik nooit (gewoon even tikken en klaar), de Bluetooth handsfree ook niet omdat ik tijdens een gesprek niet de gesproken begeleiding onderweg wil missen...MP3 afspelen (wat er volgens mij al niet eens meer opzit bij de 750 ? :biggrin: ) of afbeeldingen bekijken...enz....word bij mij ook niet gebruikt.

Ik zou aan een XL Live met wel de processor en 2x zoveel RAM geheugen van de 1000 al meer dan genoeg hebben, puur om te navigeren van A naar B (en nog liever van A via B, C, D enz. naar T of zo) :unknw: