Sign in to follow this  
Followers 0
Gpl

Start 20 installatieprobleem

27 posts in this topic

Ik heb onlangs de start 20 gekocht. Installatie van een nieuwe navigator gaat goed maar als ik de nieuwe kaart versie 870.. wil downloaden en installeren gaat het fout. Downloaden gaat goed maar op het moment van installatie meld de tomtom dat er iets fout is gegaan en ik contact op moet nemen met de helpdesk.

Dat heb ik al eens eerder gedaan en toen een nieuwe start20 gekregen maar ook deze geeft dezelfde foutmelding.

Ik heb het geprobeerd op 3 verschillende computers met voldoende intern en extern geheugen, rechtstreekse verbinding met internet (niet draadloos) geen firewalls/antivirusscanners en/of routers.

Heb het probleem alweer voorgelegd bij tomtom helpdesk maar heb daar niet veel vertrouwen meer in (dit speelt al bijna 2 maanden)

Heeft iemand hier misschien een oplossing??

Geert

Ik wil niet lullig doen maar het schijnt niet mogelijk te zijn om kaarten op je nieuwe TT te zetten.

MyTomTom

LET OP: het aanschaffen van losse kaarten is nog NIET mogelijk voor alle nieuwste generatie navigatiedevices van TomTom die voor updates afhankelijk zijn van MyTomTom. Het betreft dan de GO LIVE 1000 en 1005, de VIA-serie en de START 20-serie.

Lees >>DIT<< maar eens...

Edited by ArsLP

@ArsLP

Gelezen en eigenlijk is dat best wel lullig :P

Wat ik niet snap is dat de mensen bij tomtom me dat dan niet vertellen.. Ik heb inmiddels al heel wat email en telefoongesprekken over dit installatieprobleem gehad.

Hoop dus nog steeds op een oplossing

Geert

Dat is inderdaad erg knullig indien ze dat jou niet hebben kunnen melden.

ten aanzien van de update zelf. je zult helaas nog wat geduld moeten hebben.

Ik wil niet lullig doen maar het schijnt niet mogelijk te zijn om kaarten op je nieuwe TT te zetten.

MyTomTom

LET OP: het aanschaffen van losse kaarten is nog NIET mogelijk voor alle nieuwste generatie navigatiedevices van TomTom die voor updates afhankelijk zijn van MyTomTom. Het betreft dan de GO LIVE 1000 en 1005, de VIA-serie en de START 20-serie.

Lees >>DIT<< maar eens...

Ik lees dit ook alemaal maar hoe kan het dan dat ik een paar weken geleden op mijn 1005 de nieuwste kaart heb kunnen zetten, via MyTT?

Zie onderschrift. :blush:

Natuurlijk moet die nieuwe versie geinstalleerd kunnen worden.. de vraag is alleen.. ligt het aan de start20 of mytomtom?? Zijn er andere start20 of -25 gebruikers of via 120/125 gebruikers die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad??

Overigens heb ik Tomtom gemaild adt ze mijn start20 terug kunnen kopen zodat ik van dat geld bij de concurrentie een ander navigatiemiddel kan kopen....

Geert

Overigens heb ik Tomtom gemaild dat ze mijn start20 terug kunnen kopen zodat ik van dat geld bij de concurrentie een ander navigatiemiddel kan kopen...

Ik denk niet dat ze dat gaan doen.

TomTom heeft je immers ook niet verplicht destijds,dat je een produkt van hun moest afnemen.

Hoogstens geven ze je een vergelijkbaar alternatief,maar dan van de oude serie van TomTom.

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe start 25 Europe. Op aanraden van TOMTOM op drie computers geprobeerd. Zonder modem en zonder router maar niets hielp. Nu heb ik de TOMTOM opgestuurd voor "reparatie"

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe start 25 Europe. Op aanraden van TOMTOM op drie computers geprobeerd. Zonder modem en zonder router maar niets hielp. Nu heb ik de TOMTOM opgestuurd voor "reparatie"

Aan de ene kant ben ik blij dat ik niet de enige ben, aan de andere kant toont het aan dat Tomtom wel erg knullig omgaat met zijn (trouwe) gebruikers/klanten.

Ik heb mijn eerste start 20 al ter "reparatie" opgestuurd en kreeg een splinternieuwe terug die vervolgens precies hetzelfde probleem had..

@ Brummi Dat denk ik ook niet eerlijk gezegd maar ik heb natuurlijk wel recht op een goed functionerend apparaat.

Ik ga ook wel accoord met de XL IQ Routes™ edition

Edited by Gpl

Vreemd overigens.. ik zie nu net dat ze alle versies van VOOR de VIA -serie van de site hebben gehaald. Die zou je dus nu alleen nog via de outletstore kunnen kopen. Zo dwingen ze dus iedereen gebruik te laten maken van een slecht werkend MyTomtom.

Hele slechte reclame dit allemaal :(

Ik zie het nu ook ja....dus z.s.m. naar een MM of Halfords (e.d. zaken) rennen om te kijken of ze nog een 740/750 of 940/950 hebben liggen.

Ik had hier willen schrijven dat ik bij TT een beetje een DSB bank gevoel krijg....maar dat doe ik maar niet h

Ik zie het nu ook ja....dus z.s.m. naar een MM of Halfords (e.d. zaken) rennen om te kijken of ze nog een 740/750 of 940/950 hebben liggen.

Dat heeft voor de vraagsteller weinig zin denk ik.

Het ruilen van een device,gekocht bij de

Ik heb een Start 25 gekocht en ik heb hetzelfde probleem.

In een ander topic gaat het overigens om dezelfde problemen.

>>> Laatste kaartgarantie <<<

Omdat op de Start 25 een kaart 8.65 staat en deze niet wordt bijgewerkt door MyTomTom heb ik gebeld met TomTom. Eerst moest het account 'gereset' worden. Toen dat niet hielp heeft iemand van TomTom de kaart 8.70 voor me klaar gezet. Die wordt wel gedownload, maar loopt direct in een installatie fout.

TomTom heeft me gevraagd om het apparaat op te sturen. Ze hebben het probleem onderkend en willen het gaan onderzoeken. Ze zullen mij een nieuw apparaat toezenden en te zijner tijd zal het probleem met de software wel worden opgelost. Waarschijnlijk zal het nieuwe apparaat hetzelfde probleem hebben. Maar bij TomTom wordt gewerkt aan een oplossing. En voorlopig kan ik prima uit de voeten met de 8.65 kaart. Als het lang duurt wordt het vanzelf een 8.75 :biggrin:

TomTom heeft me gevraagd om het apparaat op te sturen. Ze hebben het probleem onderkend en willen het gaan onderzoeken. Ze zullen mij een nieuw apparaat toezenden en te zijner tijd zal het probleem met de software wel worden opgelost. Waarschijnlijk zal het nieuwe apparaat hetzelfde probleem hebben. Maar bij TomTom wordt gewerkt aan een oplossing. En voorlopig kan ik prima uit de voeten met de 8.65 kaart. Als het lang duurt wordt het vanzelf een 8.75 :good:

Je kunt je toestel dan nog even "merken".

Een klein stipje onder op het etiket bijvoorbeeld.

Op die manier kuin je zien,dat je niet dezelfde terug krijgt.

Is de "nieuwe" , wel een nieuwe,maak dan voorlopig geen connectie met de PC,stel dat effetjes een maand uit.

Het kan namelijk in je voordeel werken. :biggrin:

Je kunt ook het serienummer vastleggen. Indien je hetzelfde toestel terugkrijgt zal het serienummer niet wijzigen.

Ik heb een Start 25 gekocht en ik heb hetzelfde probleem.

In een ander topic gaat het overigens om dezelfde problemen.

>>> Laatste kaartgarantie <<<

Inderdaad TT_Arie, maar dat las ik pas later...

Ik heb al een nieuwe start 20 gekregen van tomtom maar die heeft hetzelfde probleem en ben nog steeds aan het bellen / emailen met de helpdesk. Heb niet het idee dat ik serieus wordt genomen.

Sinds 2006 was ik een trouwe tomtom-gebruiker maar hoe dit ook afloopt.. deze start 20 is mijn laatste tomtom.

Ik ga bij de concurentie kijken wat daar te koop is.

Dat je zo met je klanten omgaat, zulke slechte service is de slechtste reclame die je kan bedenken.

Edited by Gpl

...

Ik heb al een nieuwe start 20 gekregen van tomtom maar die heeft hetzelfde probleem en ben nog steeds aan het bellen / emailen met de helpdesk. Heb niet het idee dat ik serieus wordt genomen.

...

Heb naast het vertrouwen in een goede afloop wat geduld. Het gaat hier om een probleem in de software dat niet een twee drie is opgelost. Waar het met de support in jou geval waarschijnlijk mis gaat is de communicatie.

Bij mij had de helpdeskmedewerker eerst ook niet door dat het om een 'algemeen' probleem gaat met een nieuwe lichting TomTom's. Eerst werd het account gereset en toen dat niet hielp werd er rechtstreeks een nieuwe kaart klaar gezet. Die werd vervolgens wel gedownload maar niet ge

Ik sluit mij aan bij TT Arie, dezelfde afspraak heb ik met TOMTOM service inzake mijn tomtom 25 EUrope, met hetzelfde probleem. En ik moet zeggen dat ik netjes wordt behandeld en ze hebben toegegeven een probleem te hebben. Onderstaand bericht heb ik van ze ontvangen.

"Aangezien het probleem bij ons ligt en er op dit moment weinig informatie is over het probleem is heb ik de informatie over uw TomTom Start 25 en uw beschrijving van de foutmelding doorgestuurd aan de technischedienst.

Zodra ik bericht heb dat het probleem is opgelost zal ik contact met u opnemen."

Tja.. TT_Arie en firefighter Mischien hebben jullie wel gelijk over geduld etc Maar volgens mij snappen ze er bij TT helemaal niets meer van. Communicatie naar de klant is slecht maar de communicatie binnen TT is nog veel slechter.

Ik heb op dit moment op 2 verschillende accounts, 2 verschillende helpdeskmedewerkers die 2 verschillende oplossingen denken te hebben voor 1 probleem.

Echter van acceptatie aan de kant van TT dat het probleem bij hen ligt is (nog) geen sprake. Voorlopig zal ik jullie goede raad opvolgen en kijken of er diep binnen in mij nog genoeg geduld is...

Ik voel wel met je mee hoor GPL! En als je de geschiedenis van myTomTom met de GO1000/5 kent moet je wel een optimist blijven om de zon achter de horizon te zien schijnen. Ik hoop dat dit de nieuwe VIA en START gebruikers bespaard blijft en het probleem snel opgelost wordt.

Maar densondanks heeft TomTom mij vadaag op een geweldige manier aangenaam verrast. Ik heb de START 25 opgestuurd maar nog geen nieuwe ontvangen. Maar vandaag kwam volgende bericht:

"Ik heb u vandaag telefonisch geprobeerd te bereiken en een bericht ingesproken op uw voicemail. Onze logistieke afdeling heeft op dit moment tijdelijk geen START 25 voorradig. Ik mag u daarom een ander model ter vervanging aanbieden. Heeft u de Start gekozen vanwege de grootte van het scherm (13cm)? Dan zou de GO 1005 een optie voor u zijn. Graag verneem ik dit van u."

Dat is wat ik noem van de nood een deugd maken in de overtreffende trap! Je kunt je voorstellen dat ik heel erg blij ben met TomTom en de service die zij verlenen. Dank je wel Miranda :good::sad:

Dat is inderdaad een prachtig voorstel TT_Arie .. Ik hoop dat TT dat ook nog voor mij kan regelen.. Kan je Miranda mijn naam niet doorgeven? :P

Veel plezier met je nieuwe TT

Geert

Vandaag is het gelukt de nieuwe kaart 870 op mijn TOMTOM 25 Europe te installeren. Via My TOMTOM is de oude kaart verwijderd en direct daarna is de nieuwe kaart gedownload en geinstalleerd. Het heeft wel wat mail en telefoontjes gekost maar ik ben toch wel tevreden over de service van TOMTOM.

Vandaag is het gelukt de nieuwe kaart 870 op mijn TOMTOM 25 Europe te installeren. Via My TOMTOM is de oude kaart verwijderd en direct daarna is de nieuwe kaart gedownload en geinstalleerd. Het heeft wel wat mail en telefoontjes gekost maar ik ben toch wel tevreden over de service van TOMTOM.

Dan wordt het toch eens hoog tijd dat er van de nieuwe TT een backup gemaakt kan worden.

Als eerst de kaart wordt verwijderd en daarna een nieuwe erop is prima

Maar stel dat er na het verwijderen wat fout gaat wat dan?

Net als firefighter kreeg ook ik vandaag een email dat ze mijn hele account hebben opgeschoond, de nieuwste kaart van Europa hadden klaargezet en of ik het nog 1 laatste keer wilde proberen.

Er was duidelijk iets veranderd....;

- het downloaden begon meteen toen mytomtom was opgestart, ik had de start 20 nog niet eens aan de computer hangen..

- nadat de tomtom was opgestart kreeg ik meteen de melding dat er GEEN kaart was gevonden. kortom de kaart was meteen verwijderd.

- na het downloaden startte de installatie die ongeveer 20 minuten duurde en uiteindelijk na ongeveer anderhalf uur stond de laatste versie (870) op mijn start20.

Natuurlijk ben ik blij dat voor mijn tomtom alles nu goed is, maar ik heb niet de illusie dat alle problemen nu over zijn.

Daarnaast nog steeds geen backup, geen mapshare etc.

Al met al dus wel tevreden over de tomtom zelf en de helpdeskmedewerkers maar niet tevrden over het huidige beleid van Tomtom.

Geert

Ik heb hetzelfde probleem met een start 20, geen nieuwe map beschikbaar toen ik hem gekocht had met de 865 erop. Ik heb contact gehad met TomTom waarbij ze eerst een 870 Europa map klaar hebben gezet die de bekende problemen gaf. Later werd het probleem onderkend met de mededeling dat ze contact opnemen wanneer de problemen opgelost zijn en de nieuwste map weer te downloaden is.

Ik heb nog geen bericht gehad, maar er stond wel een nieuwe navcore klaar die ik heb geinstalleerd. De map gaf nog steeds problemen na opnieuw downloaden.

Als ik nu kijk in MyTomTom staat er opeens een andere map, geen "Europa" meer, maar "West en midden Europa". Dit lijkt me toch niet de bedoeling?

Volgens mij heb je met Europa meer landen dan alleen west en midden. Wat me wel opvalt is dat de grootte ongeveer gelijk is van de klaargezette mappen, nl. 3.3GB.

Deze mappen staan trouwens iedere keer bij "Updates" en niet bij "Nieuwste kaart garantie". Hier staat dat ik al over de laatste map beschik.

Gewoon afwachten nog tot de 875 map?

@Pino64

Ik zou nog maar eens bellen met Tomtom, het kan allemaal even duren maar uiteindelijk wordt het wel opgelost.

Die kaart van west- en midden europa lijkt me niet goed. Overigens heb ik die ook aangeboden gekregen, maar nadat ze mijn hele account opgeschoond hadden stond de kaart van Europa er weer.