Sign in to follow this  
Followers 0
DiTn

mytomtom blijft bezig

10 posts in this topic

chrome, firefox, internet explorer, steeds hetzelfde.

Het is me nu gelukt om 2 updates te downloaden (navigator + gratis map-update 8.70). De tomtom blijft verbonden met de PC, maar verbreekt af en toe zelf de verbinding. De mapupdate is nog niet ge

Neem even de tijd en bel met 020 - 850 10 07 of mail met TomTom Support.

http://nl.support.tomtom.com/app/ask

Het is inmiddels bekend dat er problemen zijn met MyTomTom in combinatie met de nieuwe VIA en START modellen. Waarschijnlijk zal je moeten wachten tot de ontwikkelaars van TomTom dit hebben opgelost. Als je het meld bij TomTom houden ze je per e-mail op de hoogte van de voortgang.

Je kunt op basis van hier goed bedoelde adviezen met 'try and error' zelf aan de slag gaan maar dat kost een hoop tijd en energie en frustratie als blijkt dat je het zelf niet kunt oplossen.

Nou, dan ook even reageren, als groentje op het forum :) Mijn TomTom Go 1000 aangesloten, met Chrome, antivirus uit, zoals hier getipt.

Eerst meldt MyTomTom dan dat er geen updates klaar staan, en vervolgens begint hij "iets" te downloaden, en dat gaan dan volgens de TomTom

Edited by --Bart--

Heb het zelfde, met mijn gloednieuwe TT1000. Het vreemde is wel dat iedere keer dat ik hem loskoppel en uitzet en daarna weer verbinding maak, het erop lijkt dat hij weer een stukje verder is. Zit nu op 13 minuten (was begonnen bij 24).

Geen idee wat hij aan het doen is, had geen kaartupdate aangevraagd (wil ik nog mee wachten tot de 8.75 er is) en de nieuwe software staat er ook al op (is inderdaad een verbetering tov de eerste versie).

Heb de storing (want dat is het) al uitgezet bij TT, maar ja, het is wel zondag...

Geen idee wat hij aan het doen is, had geen kaartupdate aangevraagd

My-TT gaat toch (hopelijk voor jou) niet uit zichzelf de 8.70 kaart installeren h

Wel respect voor je, dat je ondanks de vele ervaringen hier met dat My-TT...toch de aanschaf van een 1000 hebt aangedurft

De consumentenbond heeft de 1005 als beste getest. Overigens vreemd dat daar de 1000 lager scoorde (is volgens mij toch echt dezelfde hardware muv de schermgrootte).

Zelf ik ik het gevoel dat TT toch niet echt een slecht product op de markt zou kunnen brengen. En na bijna een jaar verder hoopte ik op verbeterde software.

Ik had zelf een 740, maar vind de 1000 echt een stuk prettiger aanvoelen, zowel qua hardware als de software. Misschien nog niet helemaal af (jammer dat de benzineprijzen er niet meer zijn) maar het algehele gevoel is beter. En het lukte me nu om bv gebruikersnaam en wachtwoord behoorlijk snel in te tikken op het schermpje, was bij de 740 absoluut niet mogelijk.

Terug naar 'blijft bezig': ik had ondertussen gemerkt dat iedere keer bij uit en weer aanzetten het downloaden een stukje verder kwam. Heb dat uiteindelijk 10-15 keer gedaan (pas als er geen vooruitgang meer was), en zowaar kwam de teller eindelijk op 100%!!

Werkelijk geen idee wat er gedownload is, geen kaart update in ieder geval, en de nieuwste software was al binnen. Maar hij zegt wel dat de TT is bijgewerkt (kan verder niets merken).

Dus het enige wat mij dus heeft geholpen is na het stoppen van de download (als de teller bleef staan) steeds uitzetten (via de aan/uit knop), apparaat gewoon laten zitten, browser ook niet sluiten, daarna weer aanzetten, en hupsakee daar ging hij weer eventjes.