Sign in to follow this  
Followers 0
BiemeRT

Volwaardige motor TomTom ?!

12 posts in this topic

Zou TomTom ergens al plannen maken om een nieuwe motor GPS uit te brengen ? En begin niet over de Urban, want daarvan geven ze zelf toe dat het eigenlijk een scooter navigator is met al direct ook een te klein intern geheugen. Maar zo'n mooie grote, platte rechthoekige zoals die voor de wagens, maar dan waterdicht en schokvrij uiteraard.

Ik ben namelijk 2 jaar geleden na jarenlang tevreden met TT te hebben rondgereden, overgestapt naar Garmin, omdat ik mij liet wijsmaken dat het gras daar groener was, maar dat is dik tegen gevallen. De Z

Edited by BiemeRT

Beste BiemeRT, helemaal met je eens. Ook ik ben een zeer tevreden en enthousiast TomTom gebruiker en ben eveneens 1 jaartje vreemd gegaan met een Zumo 550. Het was in Arabba dat ik het systeem volledig heb 'verwenst'. Bij terugkeer meteen een tweedehands Rider V2 aangeschaft en weer helemaal blij :good:

Ik merk trouwens dat er heel veel Garmin gebruikers zijn die:

a. niet tevreden zijn over hun Zumo

b. er nauwelijks mee om weten te gaan (navigeren van A naar B)

Omdat er nauwelijks alternatieven zijn maakt Garmin m.i. hier optimaal en dankbaar gebruik van. Ik weet zeker dat wanneer TomTom een mooi nieuw device maakt voor motoren er meer overstappers zijn dan dat zij misschien nu wel verwachten.

Kunnen we via dit en andere fora niet een gezamenlijke actie opzetten om de fabrikanten van TT ervan te overtuigen dat zij toch echt iets nieuws op de markt moeten zetten.

Wie doet R mee??

Luc

Ik zou al blij zijn met een update van de navcore, wil graag rijbaanbegeleiding op de Rider 2

Ik zou al blij zijn met een update van de navcore, wil graag rijbaanbegeleiding op de Rider 2

Kan ik me iets bij voorstellen, idem dito op mijn ONE V1.

Zo te zien zit je daar niet meer mee (ik trouwens ook niet). :biggrin:

na je onderschrift te zien ,ben ik geschokt

1.'t Ja, je snapt niet dat TomTom daar zo'n h
Edited by Brummi

....

Met steeds minder tegenzin zal ik overstappen een ander merk. :blush:

tja...., dat heb ik ook gedaan.... met een reeds bekend, (als ik het hierboven lees) resultaat. Ik was ooit begonnen met een Garmin SPIII. Op zich een schitterend apparaat, maar lijkt meer op een Navigatie-Gevechts-Informatiesystseem. Bediening via toetsen is niet echt snel. Daarna een tijdje een TT R1, waarna ik een Zumo heb gehad. En ook mij viel dat ding behoorlijk tegen. Daarna de TT R2. Waar ik ook een nieuwe NC heb opgezet, omdat onze Rakkertjes nu eenmaal graag hun oude klanten vergeten.

Het verschil tussen de TT R1 en R2 was ook al niet veel en ook niet met de nieuwere typen (TT R3?). Het blijft een beetje staren op een onscherp en klein beeldje.

Dus als TT een een volwaardig motor apparaat gaat maken, waarschuw mij dan ook.

Echter ik denk dat de 'ontwikkel kas' bij TT niet echt gevuld zal zijn. Dus.....

Zou TomTom ergens al plannen maken om een nieuwe motor GPS uit te brengen ? En begin niet over de Urban, want daarvan geven ze zelf toe dat het eigenlijk een scooter navigator is met al direct ook een te klein intern geheugen. Maar zo'n mooie grote, platte rechthoekige zoals die voor de wagens, maar dan waterdicht en schokvrij uiteraard.

Ik ben namelijk 2 jaar geleden na jarenlang tevreden met TT te hebben rondgereden, overgestapt naar Garmin, omdat ik mij liet wijsmaken dat het gras daar groener was, maar dat is dik tegen gevallen. De Z

Na lange tijd een TTR1, kort een Zumo 220 en nu een TTR3 te hebben omdat ik dacht dat Tomtom ondertussen al wel zou geleerd hebben goede hardware te maken is dit blijkbaar nog steeds niet het geval.

Er zit na een jaartje al behoorlijk wat speling tussen de actieve docking en mijn Urban Rider zodat deze weer (zoals ook bij de TTR1) putjes brandt in de contactpunten en uiteindelijk slecht/niet laadt.

Na lange tijd een TTR1, kort een Zumo 220 en nu een TTR3 te hebben omdat ik dacht dat Tomtom ondertussen al wel zou geleerd hebben goede hardware te maken is dit blijkbaar nog steeds niet het geval.

Er zit na een jaartje al behoorlijk wat speling tussen de actieve docking en mijn Urban Rider zodat deze weer (zoals ook bij de TTR1) putjes brandt in de contactpunten en uiteindelijk slecht/niet laadt.

Als je contacten inbranden in de nieuwe docking is dat uiteraard een slechte zaak; wellicht garantiekwestie? Contact opnemen met TT zou ik zeggen.

Het lijkt me overigens dat je een uitzondering bent met deze klacht (althans met de TT3); of zijn er meerdere mensen met dezelfde ervaring van ingebrande contacten met de TT3? Laat eens horen.

groet,

Christ